Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je een dubbele tuner hebt, moet hij toch vast ook met 2 kabels met de LNB verbonden worden. Anders kan ik me niet voorstellen hoe het mogelijk is om op 2 polarisaties tegelijk te kijken. En als mijn veronderstelling juist is, lijkt mij zo'n decoder vrij zinloos, omdat de bestemming heel ergens anders is. Is volgens mij alleen nuttig als je op dezelfde plek wilt opnemen en kijken (iets verschillends dan) Hij zal ook wel erg duur zijn, en ook zeldzaam want ik ben er nog geen tegengekomen. (heb je een link?) Ik denk dat het in dit geval met een analoge receiver wel haast duitse zenders worden, want het lijkt me voor 99% zeker dat de schotel op Astra is gericht. (ik kan het natuurlijk fout hebben) Ook zijn de Nederlandse zenders op Astra. En het hele aanbod van de andere satelieten is voor een gemiddelde nederlander meestal niet echt boeiend. Een digitale receiver heb je zelfs voor nog onder de 150 euro. Heb ze in de aanbieding al voor rond 100 gezien. Maar ik ben van mening dat de enige goede reden is om een digitale receiver te kopen dat je pay-tv of nederlandse zenders wilt kijken. Het beeldkwaliteit is met een analoge namelijk ook erg goed. (iets minder maar, dan kabel/digitaal) En als je dat wilt zul je een smart-card reader nodig hebben (SECA) of tenminste een CI moeten hebben. En zulke receivers zijn helaas duurder |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een link van een decoder met analoge&digitale output? We hebben er zelf 1, maar heb geen link voor je, sorry. En al die allochtonen dan? ![]() Maar voor een gem. Nederlander is Astra idd het aantrekkelijkst. ja, maar die zijn dus alleen digitaal. Dat klopt, ben ik met je eens, maar op een analoge kan je niet alle NLse zenders ontvangen. Bovendien is t beeld en vooral het geluid behoorlijk slechter dan bij digitaal of kabel. Waarvoor is een smartcardreader? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook zit bij sommige decoder de kanalen al ingeprogrammeerd. Ook de Nederlandse. En ze zijn niet duur. En zo een kaartje is al helemala niet duur ![]() We hebben zelf een digitale decoder waar ehm 1800 kanalen ofzo ingeprogrammeerd staan die je zomaar kan ontvangen. Je hoeft alleen maar de schotel te draaien natuurlijk als je van Astra ofzo naar iets anders wilt. Werkt zonder kaart. |
![]() |
|
bedankt voor alle reacties...ik snap er alleen geen reet van....maja....ben een meisje he
![]() maar ik zal mijn vriendje dit wel eens laten lezen, die snapt het vast wel.... maar wat ik graag wil, is gewoon een paar nederlandse zenders, dus rtl, net5, sbs en yorin ofzo....meer hoeft van mij niet persé maar als ik het goed begrijp (waarschijnlijk niet dus) moet ik zo´n decoder geval kopen....in wat voor winkel moet ik dan zijn? en moet ik dan ook nog zo´n smartcard ding kopen? is het dan niet goedkoper om gewoon nog een schotel te kopen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je al 1 schotel en decoder thuis ?? Voor NLse kanalen moet je een digitale decoder hebben en een digitale kop op de schotel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kunt dan tv kijken op twee ontvangers via 1 kop. je moet wel een smartcard hebben voor de nederlandse zenders . zorg er wel voor dat je een ontvanger koopt waarin je een kaart kan steken. hiervoor heb je 2 mogelijkheden ; een ontvanger met ingebouwde kaartlezer of een ontvanger waarin je losse kaartlezers in kunt schuiven waarbij je de kaartlezer apart moet aanschaffen, in beide gevallen moet je opletten dat je de juiste kaartlezer hebtvoor nederlandse smartcard en dat is de SECA kaartlezer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan die dikke koperdraad ook splitsen (zijn splitters voor) en van daaruit naar 2 satelliet receivers gaan. Die elk hun eigen tuner hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||