Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 18:00
noukiester
noukiester is offline
ik vroeg me af of je als je een schotel hebt, je daar 2 tv´s op aan kan sluiten zonder dat je altijd naar dezelfde programma´s moet kijken. Dus dat mij ouders beneden het nieuws ofzo kunnen kijken en ik ondertussen op mijn kamer iets anders! Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft anders heb ik nog niks aan mijn eigen tv
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 18:07
Koen
Koen is offline
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.. Niet met 'goedkope' schotels iig. Als het wel makkelijk kon, hadden die allochtone buurten echt niet allemaal een schotel op hun balkon gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:12
Koen
Koen is offline
Na wat zoekwerk blijkt dat de enige twee oplossingen bestaan uit:
- Een extra decoder kopen
- Een decoder met dubbele tuner kopen die dus een dubbele output levert.

Wordt wel een beetje prijzig dan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:25
noukiester
noukiester is offline
hey bedankt voor je reactie, ik heb er alleen echt absoluut geen verstand van....
wat bedoel je met een decoder is dat zo´n kastje?? en kun je misschien een beetje gokken aan wat voor bedrag ik dan moet denken....heb er best veel voor over!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:40
noukiester
noukiester is offline
hoe zie je trouwens of het een dubbele output heeft? misschien, heel toevallig ofsow...hebben we al wel een dubbele output....het kastje zegmaar, is wel net nieuw...zit dat er niet standaard op ofsow? ja ik heb er echt geen verstand van blijkt wel....
kun je anders ff de link geven van die info die je op had gezocht? tnx!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:19
Atje85
Atje85 is offline
Kan wel.
Moet je een decoder(dat kastje) met dubbele uitgang hebben zegmaar...zo een kastje kost rond de 150 als je goed zoekt(asl je Philips of Sony ofzo gaat kopen denk dan maar aan 300)

Ik neem aan dat het om een digitale schotel gaat?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:17
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ten eertse mag je hopen dat de LNB op je schotel meerdere uitgangen heeft. Dat is dat ding dus, waar het draadje aan de schotel vast zit. Als je daar maar 1 hebt, heb je een probleem. Van een decoder met een dubbele uitgang wat ik hier gelezen heb, heb ik nog nooit gehoord. Het kan best zijn dat die dingen bestaan, maar dan lijkt het me vrij onhandig als je de zenders die je op je kamer wil kijken, onder eerst moet instellen. Maar als je dus een kabel naar je kamer hebt, heb je nog een decoder nodig. Als je alleen analoog wil kijken (lees: bijna alleen duitse zenders) kan dat heel goedkoop. Als je een beetje je best doet, hoef je niet meer dan 50 euro te betalen. Als je ook de nederlandse wil heb je zo'n smartcard nodig (hoe heet die ook alweer??) Ook heb je een digitale decoder nodig. Dit wordt al wel heel wat duurder. Ik denk zo vanaf 200 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 22-03-2003 @ 14:17:
Ten eertse mag je hopen dat de LNB op je schotel meerdere uitgangen heeft. Dat is dat ding dus, waar het draadje aan de schotel vast zit. Als je daar maar 1 hebt, heb je een probleem. Van een decoder met een dubbele uitgang wat ik hier gelezen heb, heb ik nog nooit gehoord. Het kan best zijn dat die dingen bestaan, maar dan lijkt het me vrij onhandig als je de zenders die je op je kamer wil kijken, onder eerst moet instellen. Maar als je dus een kabel naar je kamer hebt, heb je nog een decoder nodig. Als je alleen analoog wil kijken (lees: bijna alleen duitse zenders) kan dat heel goedkoop. Als je een beetje je best doet, hoef je niet meer dan 50 euro te betalen. Als je ook de nederlandse wil heb je zo'n smartcard nodig (hoe heet die ook alweer??) Ook heb je een digitale decoder nodig. Dit wordt al wel heel wat duurder. Ik denk zo vanaf 200 euro.
Die decoders bestaan wel. En je hoeft niet eerst alles onder in te stellen. Je hebt alleen wel een decoder extra nodig voor boven. Tenzij je beneden bijv. analoog kijkt en boven digitaal, of andersom.
Analoog=trouwens helemala niet haast Duitse zenders. Hangt er maar vanaf welke richting ie staat.
Digitale decoder heb je ook voor 150 euro(oke, geen Philips ofzo..)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:33
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:51:
Die decoders bestaan wel. En je hoeft niet eerst alles onder in te stellen. Je hebt alleen wel een decoder extra nodig voor boven. Tenzij je beneden bijv. analoog kijkt en boven digitaal, of andersom.
Analoog=trouwens helemala niet haast Duitse zenders. Hangt er maar vanaf welke richting ie staat.
Digitale decoder heb je ook voor 150 euro(oke, geen Philips ofzo..)
Oke, maar dan mag jij mij ff het volgende uitleggen:
Als je een dubbele tuner hebt, moet hij toch vast ook met 2 kabels met de LNB verbonden worden. Anders kan ik me niet voorstellen hoe het mogelijk is om op 2 polarisaties tegelijk te kijken.

En als mijn veronderstelling juist is, lijkt mij zo'n decoder vrij zinloos, omdat de bestemming heel ergens anders is. Is volgens mij alleen nuttig als je op dezelfde plek wilt opnemen en kijken (iets verschillends dan) Hij zal ook wel erg duur zijn, en ook zeldzaam want ik ben er nog geen tegengekomen. (heb je een link?)

Ik denk dat het in dit geval met een analoge receiver wel haast duitse zenders worden, want het lijkt me voor 99% zeker dat de schotel op Astra is gericht. (ik kan het natuurlijk fout hebben) Ook zijn de Nederlandse zenders op Astra. En het hele aanbod van de andere satelieten is voor een gemiddelde nederlander meestal niet echt boeiend.

Een digitale receiver heb je zelfs voor nog onder de 150 euro. Heb ze in de aanbieding al voor rond 100 gezien. Maar ik ben van mening dat de enige goede reden is om een digitale receiver te kopen dat je pay-tv of nederlandse zenders wilt kijken. Het beeldkwaliteit is met een analoge namelijk ook erg goed. (iets minder maar, dan kabel/digitaal) En als je dat wilt zul je een smart-card reader nodig hebben (SECA) of tenminste een CI moeten hebben. En zulke receivers zijn helaas duurder
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 23:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 22-03-2003 @ 20:33:
Oke, maar dan mag jij mij ff het volgende uitleggen:
Als je een dubbele tuner hebt, moet hij toch vast ook met 2 kabels met de LNB verbonden worden. Anders kan ik me niet voorstellen hoe het mogelijk is om op 2 polarisaties tegelijk te kijken.

En als mijn veronderstelling juist is, lijkt mij zo'n decoder vrij zinloos, omdat de bestemming heel ergens anders is. Is volgens mij alleen nuttig als je op dezelfde plek wilt opnemen en kijken (iets verschillends dan) Hij zal ook wel erg duur zijn, en ook zeldzaam want ik ben er nog geen tegengekomen. (heb je een link?)

Ik denk dat het in dit geval met een analoge receiver wel haast duitse zenders worden, want het lijkt me voor 99% zeker dat de schotel op Astra is gericht. (ik kan het natuurlijk fout hebben) Ook zijn de Nederlandse zenders op Astra. En het hele aanbod van de andere satelieten is voor een gemiddelde nederlander meestal niet echt boeiend.

Een digitale receiver heb je zelfs voor nog onder de 150 euro. Heb ze in de aanbieding al voor rond 100 gezien. Maar ik ben van mening dat de enige goede reden is om een digitale receiver te kopen dat je pay-tv of nederlandse zenders wilt kijken. Het beeldkwaliteit is met een analoge namelijk ook erg goed. (iets minder maar, dan kabel/digitaal) En als je dat wilt zul je een smart-card reader nodig hebben (SECA) of tenminste een CI moeten hebben. En zulke receivers zijn helaas duurder
Jep 2 kabels op 1 schotel wanner de schotel ook dubbelkoppig is. BIj een enkelkoppige schotel kan je er natuurlijk maar 1 op aansluiten.

Een link van een decoder met analoge&digitale output? We hebben er zelf 1, maar heb geen link voor je, sorry.

En al die allochtonen dan?
Maar voor een gem. Nederlander is Astra idd het aantrekkelijkst.

ja, maar die zijn dus alleen digitaal.
Dat klopt, ben ik met je eens, maar op een analoge kan je niet alle NLse zenders ontvangen. Bovendien is t beeld en vooral het geluid behoorlijk slechter dan bij digitaal of kabel.

Waarvoor is een smartcardreader?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:42
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 00:43:
Jep 2 kabels op 1 schotel wanner de schotel ook dubbelkoppig is. BIj een enkelkoppige schotel kan je er natuurlijk maar 1 op aansluiten.

Een link van een decoder met analoge&digitale output? We hebben er zelf 1, maar heb geen link voor je, sorry.

En al die allochtonen dan?
Maar voor een gem. Nederlander is Astra idd het aantrekkelijkst.

ja, maar die zijn dus alleen digitaal.
Dat klopt, ben ik met je eens, maar op een analoge kan je niet alle NLse zenders ontvangen. Bovendien is t beeld en vooral het geluid behoorlijk slechter dan bij digitaal of kabel.

Waarvoor is een smartcardreader?
Een smartcard is dat mooie kaartje wat je krijgt als je Canal+ ofzo wilt. En zover ik weet heb je ook zo'n kaartje nodig voor de 'gratis' nederlandse zenders, RTL4 enzo. En een reader is dan gewoon dat ding dat die kaartjes kan lezen (mits het de goede codering aankan)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 23-03-2003 @ 12:42:
Een smartcard is dat mooie kaartje wat je krijgt als je Canal+ ofzo wilt. En zover ik weet heb je ook zo'n kaartje nodig voor de 'gratis' nederlandse zenders, RTL4 enzo. En een reader is dan gewoon dat ding dat die kaartjes kan lezen (mits het de goede codering aankan)
Zo een reader zit er meestal in.
Ook zit bij sommige decoder de kanalen al ingeprogrammeerd. Ook de Nederlandse.
En ze zijn niet duur.
En zo een kaartje is al helemala niet duur
We hebben zelf een digitale decoder waar ehm 1800 kanalen ofzo ingeprogrammeerd staan die je zomaar kan ontvangen. Je hoeft alleen maar de schotel te draaien natuurlijk als je van Astra ofzo naar iets anders wilt. Werkt zonder kaart.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:04
noukiester
noukiester is offline
bedankt voor alle reacties...ik snap er alleen geen reet van....maja....ben een meisje he
maar ik zal mijn vriendje dit wel eens laten lezen, die snapt het vast wel....
maar wat ik graag wil, is gewoon een paar nederlandse zenders, dus rtl, net5, sbs en yorin ofzo....meer hoeft van mij niet persé
maar als ik het goed begrijp (waarschijnlijk niet dus) moet ik zo´n decoder geval kopen....in wat voor winkel moet ik dan zijn?
en moet ik dan ook nog zo´n smartcard ding kopen?
is het dan niet goedkoper om gewoon nog een schotel te kopen dat zal ook wel niet zeker....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
noukiester schreef op 24-03-2003 @ 15:04:
bedankt voor alle reacties...ik snap er alleen geen reet van....maja....ben een meisje he
maar wat ik graag wil, is gewoon een paar nederlandse zenders, dus rtl, net5, sbs en yorin ofzo....meer hoeft van mij niet persé
maar als ik het goed begrijp (waarschijnlijk niet dus) moet ik zo´n decoder geval kopen....in wat voor winkel moet ik dan zijn?
is het dan niet goedkoper om gewoon nog een schotel te kopen dat zal ook wel niet zeker....

Heb je al 1 schotel en decoder thuis ??

Voor NLse kanalen moet je een digitale decoder hebben en een digitale kop op de schotel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
noukiester schreef op 24-03-2003 @ 15:04:
Jouw probleem is heel gemakkelijk op te lossen. Aangezien het jou alleen om de nederlandse zenders gaat, kan je volstaan met een tweede ontvanger en een stuk kabel die die moet lopen tussen jouw kamer en de kamer waar de andere ontvanger staat. de tweede ontvanger die sluit je dan aan, aan de eerste ontvanger. Dat kan prima met de ontvangers van tegenwoordig.
je kunt dan tv kijken op twee ontvangers via 1 kop. je moet wel een smartcard hebben voor de nederlandse zenders . zorg er wel voor dat je een ontvanger koopt waarin je een kaart kan steken. hiervoor heb je 2 mogelijkheden ; een ontvanger met ingebouwde kaartlezer of een ontvanger waarin je losse kaartlezers in kunt schuiven waarbij je de kaartlezer apart moet aanschaffen, in beide gevallen moet je opletten dat je de juiste kaartlezer hebtvoor nederlandse smartcard en dat is de SECA kaartlezer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 08:05
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef op 22-03-2003 @ 14:17:
Ten eertse mag je hopen dat de LNB op je schotel meerdere uitgangen heeft.
Dat hoeft niet per se.

Je kan die dikke koperdraad ook splitsen (zijn splitters voor) en van daaruit naar 2 satelliet receivers gaan. Die elk hun eigen tuner hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-04-2003 @ 13:44:
*2e aansluiten aan 1e*
Dat kan natuurlijk ook Zolang de 1e niet totaal ergens anders staat en je door het halve huis zou moeten gaan, terwijl de schotel zelf veel dichterbij staat
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 18:35
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
******** schreef op 11-04-2003 @ 09:05:
Dat hoeft niet per se.

Je kan die dikke koperdraad ook splitsen (zijn splitters voor) en van daaruit naar 2 satelliet receivers gaan. Die elk hun eigen tuner hebben.
Wat bedoel je met splitters? Ik heb al wel aan zo'n draad een tweede 'geknoopt' Dus de koperdraden en dat ijzer eromheen. Maar ik had toen het probleem dat ik op de 2 decoders alleen zenders van dezelfde polarisatie kon kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten