Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 07:54
dino84
dino84 is offline
Het zit zo

een goede vriendin van me heeft het een week uit met haar vriend.

ze hebben eerst bijna 10 maanden gehad en toen is het uitgegaan en nu hadden ze weer een maand verkering.

Maar nu komt het op de dag dat het uit is gegaan heb ik die jongen nog gesproken en die heeft toen verteld (waar meerdere mensen bij stonden) dat hij in die 10 maanden haar niet trouw is geweest.

Maar nu ik dit weet wil ik die vriendin van mij het vertellen maar ik ben aan het twijfelen of ik het zal doen.

heeft iemand tips?? of ik het of niet moet doen??

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 08:18
marlies
marlies is offline
Moeilijk, maar ik zou me er buiten houden..
Oud 14-04-2003, 08:20
Thomas
Thomas is offline
Je moet tegen die jongen zeggen dat hij verteld en als hij dat niet wil dan moet jij het gewoon zeggen. Eerlijkheid is altijd de beste weg..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:24
elledc
elledc is offline
Ze zal het toch ooit te weten komen of via roddels of via hem. Als hij 1 keer is vreemdgegaag zal hij dat waarschijnlijk nog doen. Je zou het haar kunnen vertellen maar ik denk dat het meer de taak is van die vriend van haar.
Probeer er onrechtstreeks over te babbelen, ze moet het toch ooit te weten komen, ik vind het alleszins laf van die jongen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:30
Verwijderd
Meng je nooit in andermans relatie.

Kan zijn dat hij dondersgoed weet dat hij een fout heeft begaan en het niet meer zou doen. Kan zijn dat zij het al weet, maar kan ook zijn dat ze het helemaal niet wil weten.

Kortom: laat het ze zelf uitzoeken. Het is hun relatie, niet die van jou. En ook al praten ze erover met je, betekent nog lang niet dat ze willen dat je helpt ofzo. Vaak willen mensen gewoon een luisterend oor, niet meer dan dat.

Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 08:35.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:57
dino84
dino84 is offline
Een luisterend oor was het bij hem dus niet hij vertelde gewoon van ik ben niet echt trouw geweest (niet precies in die woorden maar alsnog).

Ik heb haar ook al vaker gezegd van als ik je moet helpen dan moet je het zeggen.

Ook heb ik haar gewaarschuwd voor hem de laatste keer dat ze weer verkering kregen van let op volgens mij is hij een niet zo een trouw persoon.
(heeft geprobeerd een vriendin van haar te zoenen met carnaval toen hadden ze nog niks maarja)

Maar ikzelf ben gewoon een goudeerlijk persoon want als er normaal me iets niet lekker zit (zoals nu) dan vertel ik het ook aan hem of haar.

Maar weet nog steeds niet zeker wat ik moet gaan doen. Maar iedereen toch alvast bedankt maar tips zijn nog altijd welkom

groeten dino
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:13
Verwijderd
Vraag jezelf af wat het voor nut heeft dat je het vertelt. Dan voelt die vriendin zich nog slechter omdat ze weet dat haar exvriend is vreemdgegaan toen ze nog iets hadden. Dat is nou niet bepaald leuk. Als ze er niet naar vraagt moet je het niet vertellen, dit soort dingen kun je beter laten rusten als het toch niks oplevert het te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:36
Unexplained
Unexplained is offline
Als het een goede vriendin is, zeg je er wat van natuurlijk.

Als ze er later achterkomt dat jij het wist, kun je de vriendschap wel weggooien.
Oud 14-04-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 14-04-2003 @ 11:36:
Als ze er later achterkomt dat jij het wist, kun je de vriendschap wel weggooien.
Als een vriendin van mij dat zou doen op de grond dat ik iets wist, maar het in haar beste belang niet verteld heb, dan is er mijns inziens nooit een vriendschap geweest. Goede bedoelingen moeten ook gewaardeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:19
poesiefox
poesiefox is offline
Ze heeft al zo'n gebroken hartje, moet je haar ook nog een extra trap naar beneden geven? Het is al uit, het kan niet nog uiter. En bovendien, al was het niet uit, dan nog hoor jij niet te stoken.
Oud 14-04-2003, 13:46
sientjuh
sientjuh is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-04-2003 @ 11:36:
Als het een goede vriendin is, zeg je er wat van natuurlijk.

Alsof je niet vaak genoeg hoort dat als jet wel vertelt je vriendschap zo goed blijft
Niet mee bemoeien lijkt mij t beste eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten