Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Is het niet zo dat je altijd alles doet om gelukkig te worden, of blijven?
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Angst en liefde misschien?
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=29743 (ps niet geheel mee eens)
|
![]() |
Ik denk: je handelen is er altijd op gericht om gelukkig te worden.
Ik zal enkele voorbeelden geven waarom ik dit denk. 1) Waarom maak ik NU huiswerk? Dat ik nu huiswerk maak is dus gericht op geluk (later vrije tijd, zonder ongerust te zitten dat ik nog iets moet doen) Dat ik dit kan doen, komt omdat ik een zekere zelfdiscipline heb. (nature) Waarom ben ik (al) gelukkig met die vrije tijd? omdat ik uit ervaring weet wat ik in die vrije tijd kan doen en ik al weet dat dit leuk is. (nurture) 2) Waarom post ik hier weer een nieuwe reactie? Ook het posten van deze reactie is ook gericht op geluk. (het beantwoord krijgen van een vraag) Ik beantwoord zo ook de vraag van leonoor. Dit heb ik mee gekregen uit mijn opvoeding, het beleefd antwoorden als iemand iets vraagt. (nurture) Ook weet ik uit ervaring dat wanneer ik nu reageer er waarschijnlijk weer reacties terug zullen komen. (nurture) Nature en nurture beinvloeden dus wat je doet, maar je handelen is volgen mij gericht op geluk. Wat denken jullie?? |
![]() |
|
![]() |
niet speciaal geluk denk ik, gewoon gevoel... waar je een gevoel bij krijgt wat je op dat moment wil hebben... het klinkt raar maar sosm wil je je gewoon klote voelen. je kan je er wel overheen zetten maar dat is niet the easy way out.
dus ik denk niet dat et aan geluk ligt maar een het gevoel wat je op dat moment graag wil hebben en daarom handel je, en dan natuurlijk gewoon aangeboren shit weetjewel datspeelt altijd mee
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psyche van de mens Verwijderd | 63 | 02-10-2009 16:31 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #148 Verwijderd | 500 | 16-08-2009 11:10 | |
De Kantine |
Dead Saaity Centres #496 Verwijderd | 500 | 15-01-2009 11:26 | |
De Kantine |
Ja ok, maar wat staat er nou eigenlijk onder jouw CTRL-V? idontcare | 500 | 20-10-2005 13:56 | |
Lifestyle |
beletten ouders je in je lifestyle? LittleGuwrl | 70 | 10-05-2004 17:06 | |
Lifestyle |
stright-edgers? metaldready | 209 | 11-02-2004 22:59 |