Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 08:01
Verwijderd
Gelderlander 8-4-03

FC Twente wacht morgen bankroet

De belastingdienst heeft het faillissement van de Stichting FC Twente65 aangevraagd. Als de rechtbank Almelo morgen het faillissementsrekest van de fiscus toewijst, is het onzeker of FC Twente de huidige competitie wel kan afmaken. De belastingdienst Utrecht/Gooi heeft de rechtbank gevraagd de Stichting FC Twente65 failliet te verklaren, omdat het stichtingsbestuur niet bij machte is de belastingschuld van ruim 3,1 miljoen euro te voldoen. De schuld dateert uit de periode 1995 tot en met 1999. Het gaat om een bedrag van 2,7 miljoen euro aan te weinig betaalde belasting, vermeerderd met rente en een boete. In totaal kampt FC Twente met een schuld van ruim 14 miljoen euro.

In de Stichting FC Twente65 is de door de KNVB uitgegeven licentie ondergebracht, die de club het recht verschaft uit te komen in het betaalde voetbal. Volgens het licentiereglement van de voetbalbond is de KNVB verplicht de licentie van FC Twente in te trekken nadat een faillissement onherroepelijk is. Het moment waarop dit gebeurt wordt door de voetbalbond bepaalt. Het is daarom onzeker of FC Twente de huidige voetbalcompetitie wel kan uitspelen. Dat zal mede afhangen van het tijdstip waarop het gerechtshof in Arnhem zich over een eventueel door FC Twente in te stellen hoger beroep zal buigen. In de praktijk ligt er altijd een periode van een aantal weken tussen de uitspraak van een faillissement door een arrondissementsrechtbank en de behandeling van het hoger beroep door het gerechtshof.

Als morgen het faillissement wordt uitgesproken, betekent dat niet dat de contracten van de spelers, trainers en overige werknemers per direct zijn ontbonden en dat betrokkenen zich kunnen melden bij het arbeidsbureau. De werknemers zijn namelijk ondergebracht in FC Twente BV en de spelers in het Spelersfonds FC Twente BV. Deze besloten vennootschappen staan los van de Stichting FC Twente65 en vallen dus buiten een eventueel bankroet. FC Twente BV en het Spelersfonds BV verkeren echter wel in liquiditeitsproblemen de salarissen over de laatste maanden van het seizoen kunnen niet worden betaald. Directeur F. van Beusekom van FC Twente erkent dat er een faillissementsrekest van de fiscus ligt. Daar draai ik niet omheen, aldus Van Beusekom.

En teletekst 647:

**De belastingdienst heeft gevraagd om
het faillissement van de voetbalclub
Stichting FC Twente.De licentiehouder
slaagt er niet in een schuld te voldoen
van 3,1 miljoen euro.

Het gaat om een bedrag van 2,7 miljoen
euro uit de jaren tussen 1995 en 1999,
vermeerderd met een boete en rente.

Als het verzoek van de fiscus wordt
toegewezen,is het onzeker of FC Twente
de competitie kan afmaken.De club kampt
met een totale schuld van 14 miljoen
euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 08:51
Thomas
Thomas is offline
Hmm, dat is niet zo mooi. Zouden er geen andere mogenlijkheden meer zijn om aan het geld te komen?

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 09:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dat is het moderne voetbal. Nouja, dat is de voetbal van de toekomst, over 3 (?) jaar is het een europese regel, en dan gaan er ook clubs in Italie én Spanje én ... sneuvelen. In BE zijn er dat vorig jaar reeds geweest, dit jaar is het KV Mechelen die dit seizoen nog uitspeelt en dan sowieso enkele afdelingen lager gaat spelen én SK Lommel die afgelopen week zijn eerste FF heeft gegeven omdat ze oa niet meer voldoende spelers konden op het plein brengen (spelers "vluchten" bijna allemaal weg omwille het fincaniele).

Ik vind het dood jammer dat men in Nederland en België het nu al heel strikt toepassen met licentie. Maar misschien dat het over enkele jaren de vruchten afwerpen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:00
Verwijderd
hmmm heb zelf ook die angsten meegemaakt.... is voor geen enkele club leuk... helemaal niet voor de supporters :\ :\
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:06
Methuselah
Methuselah is offline
€14 miljoen in totaal, da's nog heel wat anders dan bvb. SK Lommel dat met veel minder schulden failliet is verklaard...

Erg, maar tja, da's de harde realiteit eh...
Oud 08-04-2003, 10:45
Kez
Kez is offline
Mijn cluppie is dan wel PSV, maar als geboren en getogen Twentenaar raakt mij dit wel Twente is een mooie club met goed publiek, mag echt niet verloren gaan voor het Nederlandse voetbal...
Ik hoop dat er mensen zijn die nog paar miljoen over hebben en dat er in kunnen stoppen, zoals de hoofdsponsor en Dik Wessels(het suikeroompje van Twente )
Oud 08-04-2003, 10:46
Verwijderd
Tja, en Vite$$e die heeft al jaren meer dan 30 miljoen € schuld.. waarom worden die dan níet failliet verklaard??
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:48
Verwijderd
Weet iemand trouwens ook hoe het er in de grote landen (Eng/Spa/Ita/Dui) aan toe gaat?? Ik lees altijd dat ze daar grote schulden hebben, maar failliet gaan ze niet. Ze kopen er eerder nog een speler van 25 miljoen € dan bij.. Alleen Fiorentina is helemaal failliet gegaan dat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:00
Kez
Kez is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 08-04-2003 @ 11:46:
Tja, en Vite$$e die heeft al jaren meer dan 30 miljoen € schuld.. waarom worden die dan níet failliet verklaard??
zolang niemand failliesement aanvraagt word je ook niet failliet verklaard. Dus als Vitesse een schuld van 300 miljoen euro aan mij heeft en ik vind het wel best zo, ik doe niks, dan worden ze ook niet failliet verklaard. Pas op het moment dat iemand zegt: en NU wil ik mijn geld zien, zoals de fiscus nu doet, wordt er failliesement aangevraagd...
Oud 08-04-2003, 13:12
Ketjing
Ketjing is offline
Is nooit leuk als een club failliet gaat, gelukkig is het nog niet zo ver bij Vitesse.
Oud 08-04-2003, 15:10
Geomancer
Geomancer is offline
Ik weet ook hoe het is dat je club in grote financiele problemen zit. Gelukkig gaat het nu beter met Fortuna,maar ik zou graag ook nog wel FC Twente in het betaald voetbal zien. Leuke club!
Oud 08-04-2003, 15:51
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Ik ben het er ook helemaal niet mee eens hoe het tegenwoordig gaat in de voetballerij, maar een regel is wel:
''De één zijn dood, is de ander zijn brood"
Hiermee wil ik zeggen dat clubs als AGOVV en Omniworld door deze (toch trieste) vorderingen in het Nederlands voetbal de mogelijkheid krijgen om betaald voetbal te gaan spelen..

Def
Oud 08-04-2003, 16:13
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ik denk dat er vast wel weer een oplossing gevonden wordt.. Denk niet dat Wessels de club laat knappen eigenlijk..
Oud 08-04-2003, 17:53
geen punt.
geen punt. is offline
Er zijn iedere maand berichten van clubs met problemen met de liquide middelen (=geld)... en altijd komt het binnen 3 maanden weer helemaal goed. Kijk naar Vitesse, MVV, Sparta, NAC...
Oud 08-04-2003, 18:32
Kale
Kale is offline
We zullen hopelijk toch nog wel volgend jaar naar de Heil van Enschede gaan Twente Failliet ole ole
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:58
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
je kan als speler natuurlijk ook niet voor het geld spelen, en gewoon 2 keer in de week trainen ofzo
Oud 09-04-2003, 14:14
Geomancer
Geomancer is offline
FC Twente'65 is nu officieel bankroet verklaart. Twijfel of ze het seizoen kunnen afmaken! Jammer,maar de KNVB kan nu wel AGOVV toelaten,maar wie gaat er nu naar de ED? Minstens 2 clubs he,Ado Den haag en ...?
Oud 09-04-2003, 14:18
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Geomancer schreef op 09-04-2003 @ 15:14:
FC Twente'65 is nu officieel bankroet verklaart. Twijfel of ze het seizoen kunnen afmaken! Jammer,maar de KNVB kan nu wel AGOVV toelaten,maar wie gaat er nu naar de ED? Minstens 2 clubs he,Ado Den haag en ...?
Gaat het zo als Twente werkelijk niet meer gaat spelen, 2 clubs die promoveren?

Enig idee hoe dat zit?

Wel sneu voor de aanhang en andere mensen die Twente een warm hard toedragen
Oud 09-04-2003, 15:16
Verwijderd
Ik zou niet gelijk zeggen dat Twente het seizoen niet meer kan afmaken. Ze gaan in hoger beroep dacht ik en wie weet zijn er mensen te vinden die de 1,3 miljoen euro willen lenen, die nu direct betaald moet worden??

En anders gaan er niet twee clubs automatisch promoveren. Ik geloof dat Twente dan 18e wordt en er verder dan nog 2 clubs nacompetitie spelen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:46
Geomancer
Geomancer is offline
En AGOVV neemt dan de plaats van Twente in in de GGD divisie...lijkt me logisch
Oud 10-04-2003, 15:46
geen punt.
geen punt. is offline
In België gaan er twee clubs per jaar failliet. Die spelen dan nog het seizoen uit en belanden in de derde of vierde klasse. Hoe dat hier zit weet ik niet. Ik denk dat ze het seizoen afmaken en dan, mochten ze niet onderaan eindigen weggehaald worden. Het zal dan denk ik zo zijn dat de nummer laatst (de graafschap of excelsior) nacompetitie speelt in plaats van de nummer 16. Dat lijkt me nogal logisch, maar is wel oneerlijk.

En Twente, ik zal je niet missen, je draag NIETS bij aan het Nederlands voetbal.
Oud 10-04-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 10-04-2003 @ 16:46:
En Twente, ik zal je niet missen, je draag NIETS bij aan het Nederlands voetbal.
niets??? meer dan RKC, RBC, Zwolle, Willem II, Excelsior, AZ, bijna alle clubs uit de gouden gids divisie, enz... in ieder geval...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:30
geen punt.
geen punt. is offline
RBC brengt nog eens wat nieuws, verrast tegen feyenoord enzo, maar Twente? Wint de ene week met 1-0, de andere week verliest het met 0-2... Er is geen lijn op te trekken, een standaard middenmoter, zonder verrassingen, zonder enige pit (naar mijn mening) en doet het Europees nooit goed (hoe weinig eigenlijk?). Clubs die heel slecht presteren en degraderen, die zijn nog interessanter om te volgen dan Twente. Ik zeg trouwens ook niet dat AZ, Willem II en NEC wel interessant zijn hoor!
Oud 10-04-2003, 16:39
vreselijke fout
Vorig jaar won Twente 2 keer van Feyenoord
Oud 10-04-2003, 16:54
AGH
AGH is offline
Citaat:
Geomancer schreef op 09-04-2003 @ 15:14:
Go Ahead Deventer.
Er is maar één club in het Oosten!

Tja, en wie betaalt nu kapotte ruiten in het supportershome van vak P? En wie betaalt de verf waarmee het viaduct bij Markelo weer in originele kleuren terug zal komen, al vind ik persoonlijk dat rood/gele wel een leuk tintje.

Wat één punt ben ik het met meelman eens.
Je kunt beter degradatiekandidaat zijn als clubje wat elk jaar weer voor niets voetbalt.
Maar verder draagt Twente toch wel haar steentje bij, leuke derby, leuke momenten tijdens uitgaan (de ene keer wat leuker als de andere keer) en tenminste een club met supporters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 17:05
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
meelman --->>> De wedstrijden tegen de tukkers zijn voor ons de mooiste van het jaar.
Oud 11-04-2003, 10:16
Kez
Kez is offline
Citaat:
AGH schreef op 10-04-2003 @ 17:54:
Go Ahead Deventer.
Er is maar één club in het Oosten!

Tja, en wie betaalt nu kapotte ruiten in het supportershome van vak P? En wie betaalt de verf waarmee het viaduct bij Markelo weer in originele kleuren terug zal komen, al vind ik persoonlijk dat rood/gele wel een leuk tintje.

Wat één punt ben ik het met meelman eens.
Je kunt beter degradatiekandidaat zijn als clubje wat elk jaar weer voor niets voetbalt.
Maar verder draagt Twente toch wel haar steentje bij, leuke derby, leuke momenten tijdens uitgaan (de ene keer wat leuker als de andere keer) en tenminste een club met supporters.
Gelukkig is GAE een interessante club, elk jaar middenmoot GG Divisie

Als we het toch over een club in het oosten hebben...Heracles Almelo
Oud 11-04-2003, 10:28
Ketjing
Ketjing is offline
De graafschap ligt ook in het oosten.
Oud 11-04-2003, 13:41
vreselijke fout
Citaat:
Kez schreef op 11-04-2003 @ 11:16:
Gelukkig is GAE een interessante club, elk jaar middenmoot GG Divisie

Als we het toch over een club in het oosten hebben...Heracles Almelo

2 jaar geleden had Go Ahead nog nacompetitie, ook dit jaar staan ze weer op een nacompetitie plek, en Heracles dit jaar toevallig ook, dus Heracles staat vaker in de middenmoot dan GAE. Ik vind GAE toch wel een leukere club.
Oud 11-04-2003, 13:58
ThotHermeS
ThotHermeS is offline
Zoals ik de situatie nu kan inschatten ziet het er niet al te slecht uit. Fctwente heeft een aantal jaren voor een andere bedrijfsstructuur gekozen die ze nu van pas komt.
De spelers, de werknemers en het kapitaal zitten in allemaal verschillende BV's en stichtingen.
Met een beetje geluk komt de licentie voor betaald voetbal in 'FC TWENTE BV' te zitten en dan maakt het nix meer uit dar de 'stichting fc twente 65' failliet is.
De belastingdienst eist geld van de stichting en als deze failliet is valt er nix meer de halen voor de geldwolven van de belastingdienst.

het is nu dus zaak dat de licentie in de BV komt en dan zijn we van een hoop geklooi af

!!!!!!!!!!!LEVE TWENTE WE'LL NEVER DIE!!!!!!!!!!!!
Oud 11-04-2003, 15:12
Kez
Kez is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 11-04-2003 @ 14:41:

2 jaar geleden had Go Ahead nog nacompetitie, ook dit jaar staan ze weer op een nacompetitie plek, en Heracles dit jaar toevallig ook, dus Heracles staat vaker in de middenmoot dan GAE. Ik vind GAE toch wel een leukere club.
ok, ze staan wel op nacompetitie op dit moment, maar een 7e plek is toch echt de middenmoot
Maar daar gaat het me ook niet om, het is meer dat AGH Twente afschrijft als een saaie club en dan vervolgens de Eagles noemt, waar ook niet zoveel gebeurd...Bovendien won Twente tijdje terug nog de beker...

En dat je GAE mooiere club vind is je goed recht Ik heb meer met Heracles, woon er zelf dichtbij en kom uit het dorp van Folkert Velten(als je hem nog kent )
Oud 12-04-2003, 14:36
geen punt.
geen punt. is offline
Weet iemand wat er nu gaat gebeuren met nacompetitie en degraderen en nieuwe clubs?

Het lijkt mij logisch dat AGOVV of Omniworld in de eerste divisie komt. ADO promoveert direct, 6 andere clubs spelen nacompetitie tegen de twee laatsten uit de eredivisie: Excelsior en de Graafschap. Dat, omdat Twente in dit geval de club is die direct degradeert.
Oud 12-04-2003, 15:09
Verwijderd
Twente is nog helemaal niet failliet en automatisch gedegradeerd. Denk dat er uiteindelijk wel weer een oplossing (geldschieter) komt. Dus Excelsior/Graafschap/Zwolle degradeert waarschijnlijk gewoon rechtstreeks.

En AGOVV komt sowieso in de eerste divisie, wat er ook met Twente gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 08:09
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 12-04-2003 @ 16:09:
Twente is nog helemaal niet failliet en automatisch gedegradeerd. Denk dat er uiteindelijk wel weer een oplossing (geldschieter) komt. Dus Excelsior/Graafschap/Zwolle degradeert waarschijnlijk gewoon rechtstreeks.

En AGOVV komt sowieso in de eerste divisie, wat er ook met Twente gebeurt.
vergeet groningen/vitesse niet (waarvoor ik het biede echt niet hoop)
Oud 13-04-2003, 10:23
geen punt.
geen punt. is offline
Ik zou het aan de ene kant heel erg grappig vinden als Vitesse degradeert. Anderzijds is het dood en dood en dood (x10000) zonde dat het Gelredome dan in de Eerste divisie gebruikt wordt

Laat de Graafschap en Zwolle en eventueel Gröningen maar gaan.
Oud 13-04-2003, 18:10
AGH
AGH is offline
Citaat:
Kez schreef op 11-04-2003 @ 16:12:
ok, ze staan wel op nacompetitie op dit moment, maar een 7e plek is toch echt de middenmoot
Maar daar gaat het me ook niet om, het is meer dat AGH Twente afschrijft als een saaie club en dan vervolgens de Eagles noemt, waar ook niet zoveel gebeurd...Bovendien won Twente tijdje terug nog de beker...

En dat je GAE mooiere club vind is je goed recht Ik heb meer met Heracles, woon er zelf dichtbij en kom uit het dorp van Folkert Velten(als je hem nog kent )
Volkert Velten ken ik nog wel ja! Is dat niet die speler waarna een tribune is genoemd waar we vroeger altijd kwamen?
Mooie tijden, met 200 man in de Chinees.
Met z'n allen de auto uitspringen en die straatjes doorrennen.
Avondjes bij Preston Palace en later de middenstip jatten.
Op wedstrijddagen in café de Kabouter zitten om later teruggestuurd te worden.
Acties maken op de beestenmarkt.
'De pruik' van de oude garde de pruik van z'n bolle hoofd afslaan.
Spandoeken jatten in Deventer.... ja Volkert Velten en z'n vriendjes ken ik nog wel!
30 mei is het nacht van Almelo, misschien een reden om gezellig in de binnenstad een feestje te vieren?
Ik heb gehoord dat Twente en Shalke ook langskomen!

Overigens beschrijf ik Twente niet als een saaie club, integendeel.
Wel als een kutclub waar ik uiteraard een hekel aan heb, neemt niet weg dat ontmoetingen met Twente altijd garant staan voor spektakel. Ook aanhang die niet met zich laat sollen en dat weet ik te waarderen.
Zeker na akkefietjes dit jaar, met de ramen van elkaars supportershome ingooien. Wij tijdens de wedstrijd, zij gelijk de dag erop. Schilderen van het viaduct bij Markelo, wat overigens alweer is recht gezet door Twente.
Overigens ontbreekt ook een tatoeage bij de tentoonstelling op de Brink in Deventer, op zich verdenk ik Twente daar ook van...
Twente is altijd leuk geweest, terwijl we nooit echt vaak tegen elkaar gespeeld hebben de laatste jaren.
Oefenwedstrijden werden altijd op last van de politie afgelast, maar het was altijd gezellig tijdens uitgaan, wedstrijden als Twente langs station Deventer moest of gewoon wedstrijden tegen Heracles. Toen Twente zich had uitgegeven als studenten, waren teruggestuurd bij NAC en wij thuis tegen Heracles speelden. Aardig moeten lopen toen...

Aan de ene kant is dit mooi, aangezien Twente in de winterstop ons nog uitlachte vanwege financiele problemen; aan de andere kant zouden we een leuke tegenstander verliezen.
Maar Twente gaat heus niet kapot, daarvoor hebben ze een veel te grote waarde in tukkerland.
Twente is een ander verhaal als Vitesse, waar clubliefde bij maximaal 2.000 man écht heel diep zit. Bij Twente zijn dat er veel meer.
Twente terug naar de eerste divisie, dat lijkt me wel wat!
Tenzij wij promoveren, maar daar ga ik eerlijk gezegd niet van uit.

Zwolle, de Graafschap en Vitesse terug via de nacompetitie en Twente via een rare regeling?
Lijkt me wel wat!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:18
AGH
AGH is offline
Citaat:
meelman schreef op 13-04-2003 @ 11:23:
Ik zou het aan de ene kant heel erg grappig vinden als Vitesse degradeert. Anderzijds is het dood en dood en dood (x10000) zonde dat het Gelredome dan in de Eerste divisie gebruikt wordt

Laat de Graafschap en Zwolle en eventueel Gröningen maar gaan.
Is een groot (niet mooi) stadion en veel successupporters een garantie om in de eredivisie te spelen?

Toen mijn vader me eind jaren '80 en begin jaren '90 voor het eerst mee nam naar Go Ahead, speelden we nog tegen elkaar in de eerste divisie en kwamen er niet meer dan 1000 man bij Vitesse. Later, toen we beiden eredivisie speelden, waren dat er niet erg veel meer. Mannetje of 4000 denk ik.

Het zou niet doodzonde zijn wanneer Vitesse met zo'n stadion en zo'n aanhang zou degraderen, het zou hun verdiende loon zijn.
Verwarming op de tribune, overdekt stadion (niet roken a.u.b.!), betalen met rare pasjes, hup vitesse, d'r zit poep aan de bal, 25.000 mensen waarvan 23.000 gezinnetjes en voetballen in de IKEA.
Voetbal is voor voetbalsupporters, niet voor mensen die een stadion zoals hun woonkamer willen hebben (niet roken a.ub.).
Champagne drink ik wel met oud en nieuw en bitterballen eet ik wel als m'n schoonmoeder jarig is.

Ben wel benieuwd hoe druk het zal zijn als Vitesse zou degraderen. Het eerste jaar waarschijnlijk nog wel redelijk (was het bij ons ook, bij Sparta nu ook), maar daarna zal het heel snel dalen. Het zou me niets verbazen als de mensen dan ineens naar NEC zouden gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:29
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Meelman --->>> ik hoop dat jou club degradeert klootzak
Oud 21-04-2003, 18:47
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-04-2003 @ 20:29:
Meelman --->>> ik hoop dat jou club degradeert klootzak
emoties lopen hoog op hier
Oud 23-04-2003, 20:34
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben geen fan van fc twente maar van nac dus ik ken de situatie sterkte! een club als twente mag niet falliet gaan!
Oud 23-04-2003, 22:37
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 21-04-2003 @ 19:47:
emoties lopen hoog op hier

ja ik weet hoe het voelt om te degraderen en dat gun ik niemand behalve als ze het mij ook gunnen
Reageren

Regels voor berichten