Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het er ook helemaal niet mee eens hoe het tegenwoordig gaat in de voetballerij, maar een regel is wel:
''De één zijn dood, is de ander zijn brood" Hiermee wil ik zeggen dat clubs als AGOVV en Omniworld door deze (toch trieste) vorderingen in het Nederlands voetbal de mogelijkheid krijgen om betaald voetbal te gaan spelen.. Def
||
Citaat:
Enig idee hoe dat zit? ![]() Wel sneu voor de aanhang en andere mensen die Twente een warm hard toedragen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zou niet gelijk zeggen dat Twente het seizoen niet meer kan afmaken. Ze gaan in hoger beroep dacht ik en wie weet zijn er mensen te vinden die de 1,3 miljoen euro willen lenen, die nu direct betaald moet worden??
En anders gaan er niet twee clubs automatisch promoveren. Ik geloof dat Twente dan 18e wordt en er verder dan nog 2 clubs nacompetitie spelen. |
![]() |
|
In België gaan er twee clubs per jaar failliet. Die spelen dan nog het seizoen uit en belanden in de derde of vierde klasse. Hoe dat hier zit weet ik niet. Ik denk dat ze het seizoen afmaken en dan, mochten ze niet onderaan eindigen weggehaald worden. Het zal dan denk ik zo zijn dat de nummer laatst (de graafschap of excelsior) nacompetitie speelt in plaats van de nummer 16. Dat lijkt me nogal logisch, maar is wel oneerlijk.
En Twente, ik zal je niet missen, je draag NIETS bij aan het Nederlands voetbal.
|
RBC brengt nog eens wat nieuws, verrast tegen feyenoord enzo, maar Twente? Wint de ene week met 1-0, de andere week verliest het met 0-2... Er is geen lijn op te trekken, een standaard middenmoter, zonder verrassingen, zonder enige pit (naar mijn mening) en doet het Europees nooit goed (hoe weinig eigenlijk?). Clubs die heel slecht presteren en degraderen, die zijn nog interessanter om te volgen dan Twente. Ik zeg trouwens ook niet dat AZ, Willem II en NEC wel interessant zijn hoor!
||
Citaat:
Er is maar één club in het Oosten! Tja, en wie betaalt nu kapotte ruiten in het supportershome van vak P? En wie betaalt de verf waarmee het viaduct bij Markelo weer in originele kleuren terug zal komen, al vind ik persoonlijk dat rood/gele wel een leuk tintje. Wat één punt ben ik het met meelman eens. Je kunt beter degradatiekandidaat zijn als clubje wat elk jaar weer voor niets voetbalt. Maar verder draagt Twente toch wel haar steentje bij, leuke derby, leuke momenten tijdens uitgaan (de ene keer wat leuker als de andere keer) en tenminste een club met supporters. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als we het toch over een club in het oosten hebben...Heracles Almelo ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() 2 jaar geleden had Go Ahead nog nacompetitie, ook dit jaar staan ze weer op een nacompetitie plek, en Heracles dit jaar toevallig ook, dus Heracles staat vaker in de middenmoot dan GAE. Ik vind GAE toch wel een leukere club.
|
Zoals ik de situatie nu kan inschatten ziet het er niet al te slecht uit. Fctwente heeft een aantal jaren voor een andere bedrijfsstructuur gekozen die ze nu van pas komt.
De spelers, de werknemers en het kapitaal zitten in allemaal verschillende BV's en stichtingen. Met een beetje geluk komt de licentie voor betaald voetbal in 'FC TWENTE BV' te zitten en dan maakt het nix meer uit dar de 'stichting fc twente 65' failliet is. De belastingdienst eist geld van de stichting en als deze failliet is valt er nix meer de halen voor de geldwolven van de belastingdienst. het is nu dus zaak dat de licentie in de BV komt en dan zijn we van een hoop geklooi af !!!!!!!!!!!LEVE TWENTE WE'LL NEVER DIE!!!!!!!!!!!!
||
Citaat:
![]() Maar daar gaat het me ook niet om, het is meer dat AGH Twente afschrijft als een saaie club en dan vervolgens de Eagles noemt, waar ook niet zoveel gebeurd...Bovendien won Twente tijdje terug nog de beker... En dat je GAE mooiere club vind is je goed recht ![]() ![]()
|
Weet iemand wat er nu gaat gebeuren met nacompetitie en degraderen en nieuwe clubs?
Het lijkt mij logisch dat AGOVV of Omniworld in de eerste divisie komt. ADO promoveert direct, 6 andere clubs spelen nacompetitie tegen de twee laatsten uit de eredivisie: Excelsior en de Graafschap. Dat, omdat Twente in dit geval de club is die direct degradeert.
|
Verwijderd
|
Twente is nog helemaal niet failliet en automatisch gedegradeerd. Denk dat er uiteindelijk wel weer een oplossing (geldschieter) komt. Dus Excelsior/Graafschap/Zwolle degradeert waarschijnlijk gewoon rechtstreeks.
En AGOVV komt sowieso in de eerste divisie, wat er ook met Twente gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik zou het aan de ene kant heel erg grappig vinden als Vitesse degradeert. Anderzijds is het dood en dood en dood (x10000) zonde dat het Gelredome dan in de Eerste divisie gebruikt wordt
![]() Laat de Graafschap en Zwolle en eventueel Gröningen maar gaan.
||
Citaat:
Mooie tijden, met 200 man in de Chinees. Met z'n allen de auto uitspringen en die straatjes doorrennen. Avondjes bij Preston Palace en later de middenstip jatten. Op wedstrijddagen in café de Kabouter zitten om later teruggestuurd te worden. Acties maken op de beestenmarkt. 'De pruik' van de oude garde de pruik van z'n bolle hoofd afslaan. Spandoeken jatten in Deventer.... ja Volkert Velten en z'n vriendjes ken ik nog wel! 30 mei is het nacht van Almelo, misschien een reden om gezellig in de binnenstad een feestje te vieren? Ik heb gehoord dat Twente en Shalke ook langskomen! Overigens beschrijf ik Twente niet als een saaie club, integendeel. Wel als een kutclub waar ik uiteraard een hekel aan heb, neemt niet weg dat ontmoetingen met Twente altijd garant staan voor spektakel. Ook aanhang die niet met zich laat sollen en dat weet ik te waarderen. Zeker na akkefietjes dit jaar, met de ramen van elkaars supportershome ingooien. Wij tijdens de wedstrijd, zij gelijk de dag erop. Schilderen van het viaduct bij Markelo, wat overigens alweer is recht gezet door Twente. Overigens ontbreekt ook een tatoeage bij de tentoonstelling op de Brink in Deventer, op zich verdenk ik Twente daar ook van... Twente is altijd leuk geweest, terwijl we nooit echt vaak tegen elkaar gespeeld hebben de laatste jaren. Oefenwedstrijden werden altijd op last van de politie afgelast, maar het was altijd gezellig tijdens uitgaan, wedstrijden als Twente langs station Deventer moest of gewoon wedstrijden tegen Heracles. Toen Twente zich had uitgegeven als studenten, waren teruggestuurd bij NAC en wij thuis tegen Heracles speelden. Aardig moeten lopen toen... Aan de ene kant is dit mooi, aangezien Twente in de winterstop ons nog uitlachte vanwege financiele problemen; aan de andere kant zouden we een leuke tegenstander verliezen. Maar Twente gaat heus niet kapot, daarvoor hebben ze een veel te grote waarde in tukkerland. Twente is een ander verhaal als Vitesse, waar clubliefde bij maximaal 2.000 man écht heel diep zit. Bij Twente zijn dat er veel meer. Twente terug naar de eerste divisie, dat lijkt me wel wat! Tenzij wij promoveren, maar daar ga ik eerlijk gezegd niet van uit. Zwolle, de Graafschap en Vitesse terug via de nacompetitie en Twente via een rare regeling? Lijkt me wel wat! |
![]() |
||
Citaat:
Toen mijn vader me eind jaren '80 en begin jaren '90 voor het eerst mee nam naar Go Ahead, speelden we nog tegen elkaar in de eerste divisie en kwamen er niet meer dan 1000 man bij Vitesse. Later, toen we beiden eredivisie speelden, waren dat er niet erg veel meer. Mannetje of 4000 denk ik. Het zou niet doodzonde zijn wanneer Vitesse met zo'n stadion en zo'n aanhang zou degraderen, het zou hun verdiende loon zijn. Verwarming op de tribune, overdekt stadion (niet roken a.u.b.!), betalen met rare pasjes, hup vitesse, d'r zit poep aan de bal, 25.000 mensen waarvan 23.000 gezinnetjes en voetballen in de IKEA. Voetbal is voor voetbalsupporters, niet voor mensen die een stadion zoals hun woonkamer willen hebben (niet roken a.ub.). Champagne drink ik wel met oud en nieuw en bitterballen eet ik wel als m'n schoonmoeder jarig is. Ben wel benieuwd hoe druk het zal zijn als Vitesse zou degraderen. Het eerste jaar waarschijnlijk nog wel redelijk (was het bij ons ook, bij Sparta nu ook), maar daarna zal het heel snel dalen. Het zou me niets verbazen als de mensen dan ineens naar NEC zouden gaan. |
![]() |
|
Ik ben geen fan van fc twente maar van nac dus ik ken de situatie sterkte! een club als twente mag niet falliet gaan!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
De Gerald Sibon Scommercup! #4 (Het grote voetbaltopictototopic) WolterB | 500 | 25-09-2016 21:28 | |
Onzin |
Immers in Oranje en algemeen voetbaltopic #114 De Veroorzaker | 500 | 12-08-2015 13:45 | |
Vrije tijd |
Voormalig grote voetbalclubs gezonken Letchkov | 89 | 03-08-2004 10:43 | |
Vrije tijd |
Wie wordt Landskampioen 2003/2004 DeGexxte | 57 | 18-08-2003 23:13 | |
Vrije tijd |
Voorspelling eindstand HC Eredivisie Verwijderd | 35 | 02-06-2003 16:43 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
deelvragen faillisement Verwijderd | 5 | 05-05-2003 15:54 |