Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 20:17
o0_Liefje_0o
o0_Liefje_0o is offline
Heb al vanaf 17uur vandaag in mijn onderbuik aan de linkerkant pijn als ik er op duw (ga nou nie zeggen dat ik er niet moet op duwen ) zo net naast mijn lies zit die pijn

't kan mijn appendix niet zijn (zit namelijk aan de andere kant )

iemand enig idee wat het kan zijn of betekenen?

*hoopt stilletjes dat het morgen over is*
Oud 12-04-2003, 20:54
Ieke
Ieke is offline
Kan best poep zijn dat door die bocht in je darmen moet maar het niet zo goed gaat. Dat kan krampen en buikpijn geven en is ook pijnlijk als je erop drukt. De oplossing is simpel, poep gewoon een keer goed.
En als je een blinde darmontsteking zou hebben ben je heel ziek en dan ook echt ziek. Dat is echt niet fijn.
Oud 12-04-2003, 21:19
Miracle
Miracle is offline
pruimen bevorderen je stoelgang, dus als het daaraan ligt kun je gaan pruimen eten
Oud 13-04-2003, 12:24
Verwijderd
Ik ga altijd als volgt na waardoor buikpijn bij mij veroorzaakt kan zijn:
1. Wanneer wordt ik ongesteld? Als het antwoord is 'over drie dagen of vandaag', dan komt het waarschijnlijk daarvan.
2. Heb ik misschien iets verkeerd gegeten? Ik kijk dan even naar de houdbaarheidsdata van wat ik de afgelopen paar uur heb gegeten, als er iets bij zit dat niet meer goed was dan komt het waarschijnlijk daarvan.
3. Heb ik misschien te veel gegeten? Ik eet veel, maar zelden té veel, dus als ik dat eens doe dan komt mijn buik in opstand.
4. Heb ik misschien te veel vlees gegeten? Ik eet niet vaak vlees, dus mijn maag kan dat niet zo goed aan.
5. Heb ik wel genoeg gegeten? Ik krijg buikpijn als ik te weinig eet. Ik neem dan twee boterhammen en kijk of de buikpijn verdwijnt
6. Moet ik poepen? Ik ga naar de wc, ook zonder druk op m'n anus, en kijk of de buikpijn overgaat als ik me ontlast.
7. Heb ik gesport, hard en lang gelachen, of een uitgebreide hoestbui gehad? Je kunt natuurlijk spierpijn in je buik krijgen.
8. Ben ik ziek aan het worden? Als er griep 'heerst', en ik was al een tijdje gauw moe enzo, dan ga ik er van uit dat ik griep heb, en dat dat de oorzaak is.

Het komt eigenlijk nooit voor dat het niet één van deze dingen is. Ik ga het overigens niet na met een lijstje bij de hand ofzo, maar gewoon automatisch.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten