Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 20:37
chipmunk
chipmunk is offline
ik ga morgen een elektrische gitaar kopen, ik wil dat al heel lang en heb nu een aardig budget, ik speel al redelijk akoestisch maar kan verder niet elektrisch iets ofzo, ik heb ook redelijk les gehad.
Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die me iets kunnen aan raden, het mag best mooi zijn enzo , maar niet belachelijk duur. Ik weet niet veel er van af maar ik weet wel dat ik er veel tijd in ga stoppen en dat weer intensief met lessen ga beginnen enzo, dit is echt iets wat ik al heel lang wilde en het moet dus wel echt goed genoeg zijn om echt intensief te gebruiken zeg maar. Ok kom maar op met de tips.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 01:08
DeadNation
DeadNation is offline
Kijk naar Epiphone....prijs/kwaliteit verhouding is topnotch! En gewoon spelen op die shit. Geen fendertypes want die zijn lame
Oud 12-04-2003, 07:13
deliverance
deliverance is offline

epiphone sg-special ± 400 euro

epiphone les paul standaard -500 euro ongeveer

nouja epiphone lijkt mij beste geen squier enzo ( alhoewel dat squier soms goedkoper is)

kijk maar eens rond
www.epiphone.com
www.squierguitars.com
http://www.gitaarnet.nl/forum/ <- vraag hier die vraag ook nog eens
www.staggmusic.com
je hebt keuze genoeg lijkt me
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:00
chipmunk
chipmunk is offline
ok dank jullie wel, ik zat al te denken naan een epiphone sg ofzo, alhoewel ik een vader heb die opeens beried is echt een flink prijsje te betalen en een goedkope gibson er dus misschien ook wel inzit, hopen maar ik laat vanmiddag wel weten wat het geworden is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:08
deliverance
deliverance is offline
ik zou tog niet met gibson elektisch beginnen

begin al te sparen voor een gibson voor binnen 2 jaar ofzo als je t een beetje heel goed kan spelen
en nog een tip
vraag of je de gitaar mag bespelen want als ze je niet ligt kan het slecht uitdraien

vraag altijd of je een procentje krijgd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:22
Verwijderd
als je het geld er voor hebt waarom zou je dan geen gibson kopen? ze kan immers al gitaar spelen. bedenk wel dat je ook een versterker nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:44
deliverance
deliverance is offline
jij eigelijk maarja gibson is minstens +- 900 euro en dan nog een versterker bij van minstens 120 euro
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:45
deliverance
deliverance is offline
laat het in elk geval weten

stuur me een pm dan voel ik me populair
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 09:01
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ik kan alleen maar zeggen dat je dingen moet uitproberen...
Je kan wel iets in je hoofd hebben, maar probeer ff verder uit, pak een ander merk gitaar, pak er gewoon een paar en speel er wat op en kijk wat je ligt.....
Oud 12-04-2003, 09:06
chipmunk
chipmunk is offline
ik ben ook zeker wel van plan om me in de winkel goed te laten adviseren en ik zou nooit iets kopen zonder het eerst uit te probern hoor en ja versterker ook nog, weet niet echt hoeveel dat ongeveer is maarja, ik denk dat ik een budget heb van ongeveer zon 1500 maximum, hoewel ik dat niet helemaal bereid ben uittegeven, mar het zou wel kunnen. ( ja ach, rijkeluiskindjes he )
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 10:07
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Koop gewoon een

- Epiphone SG Gothic, of de normale versie
- Epiphone Les Paul Gothic, of de normale versie
- Paul Reed Smith SE
- Fender Jaguar

www.feedback.nl
Oud 12-04-2003, 10:07
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb die Epiphone G400. Vind denk ik een Fender stijl toch fijner spelen. Het gaat dus niet om het uiterlijk alleen.
Oud 12-04-2003, 10:13
DeadNation
DeadNation is offline
G400 is een goede keus. Voor 1500 heb je ook een Gibson SG standard, maar je moet ook nog een versterker lijkt me. Epiphone elitist SG is ook een goede keus. Duurder, maar toch nog goedkoper als een gibson en de sound schijnt nagenoeg hetzelfde te zijn.
Oud 12-04-2003, 11:17
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 12-04-2003 @ 11:07:
Ik heb die Epiphone G400. Vind denk ik een Fender stijl toch fijner spelen. Het gaat dus niet om het uiterlijk alleen.
gaat zeker niet alleen om het uiterlijk...
Ik ging zelf op zoek naar een nieuwe bas (naja ff orienteren zeg maar), dus ik begin met een Fender Jazzbass... dat ding zoog zwaar imho... daarna een OLP stingray... ook zeker niet alles, daarna een echte musicman dan maar... speelt super, maar beetje duur ... daarna voor de gein es een warwick gepakt... en MEN!!! die speelde echt lekker.... paste precies bij mij... had ik nooit verwacht... erg mooi vond ik ze nooit, maar me volgende bas wordt definitely een warwick
Oud 12-04-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Defenderzzz schreef op 12-04-2003 @ 11:07:
- Fender Jaguar

www.feedback.nl
Ja, die Jaguar's zijn mooi! Ik heb alleen nog nooit op eentje gespeeld.

Overigens is het niet verstandig om een Gibson te kopen --> Epiphone is bijna net zo goed en een stuk goedkoper. En ze maken dezelfde modellen...

En ja, als je echt veel geld hebt, moet je maar eens naar een Paul Reed Smith gaan kijken... Maar die beginnen qua prijs ongeveer bij de 2000 euro ofzo...

dit is zo'n gruwelijk móóie gitaar!!!!!

Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2003 @ 12:24:

Overigens is het niet verstandig om een Gibson te kopen --> Epiphone is bijna net zo goed en een stuk goedkoper. En ze maken dezelfde modellen...
stfu Epiphone mag eigenlijk niet eens vergeleken worden met Gibson. Het mogen dan dezelfde modellen zijn maar feitelijk zijn het compleet andere gitaren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 12:06
Fatuous Person
Fatuous Person is offline
Ik zelf speel geen gitaar..maar ik hoor veel over Ibanez, dat die heel goed schijn te zijn!! Maar ik heb er geen verstand van zelf
Oud 12-04-2003, 12:11
Escapism
Escapism is offline
Citaat:

En ja, als je echt veel geld hebt, moet je maar eens naar een Paul Reed Smith gaan kijken... Maar die beginnen qua prijs ongeveer bij de 2000 euro ofzo...

[afbeelding]

die vind ik egt heel lelijk
Oud 12-04-2003, 12:58
Custom
Custom is offline
2000? doe er nog maar wat bovenop ;-) Als ik jou was zou ik OF een Epiphone LP/SG proberen OF een mexicaanse Fender (als je strats/tele's leuk vind) OF de goedkope Peavey Wolfgang een checken, die schijnt voor het geld ook goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 12-04-2003 @ 13:11:
die vind ik egt heel lelijk
ach ja, smaken verschillen gelukkig. Maar hij speelt superfijn! (dat wel.)

@ custom: tsja.... ik dacht dattie bij 3000 gulden begon, maar dat zal dan wel 3000 euro zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:36
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ze spelen en klinken inderdaad geweldig, mar het uiterlijk doet me altijd denken aan die foute duitse schlager-rock (het bestaat echt ) bands die je wel eens ziet op de duitse tv. Zelfde geldt voor bassen met een gelakte hout-textuur... waar zit die kots-smiley?
Oud 12-04-2003, 18:09
chipmunk
chipmunk is offline
het is toch de epiphone g 400 geworden, vond hem voor dat geld eigenlijk wel gewoon mooi genoeg, ik kan ook nog wel wat andere spulletjes gebruiken waar ik geld voor nodig heb, ik heb er nu gewoon een wat mooiere versterker bijgenomen om toch nog een beetje verwend te worden heb hem idd bij feedback gehaald, zeer realxte winkel . hm ja ik vind de PRS santana ook wel heel erg mooi, maar dan moet ik ook nog ff doorsparen hoor
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:20
paco de taco
paco de taco is offline
wat voor versterker heb je ?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:28
DaKonium
DaKonium is offline
gewoon een les pauls kopen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:44
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
DaKonium schreef op 12-04-2003 @ 19:28:
gewoon een les pauls kopen.
ze heeft al een g400 gekocht zegt ze net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 19:33
chipmunk
chipmunk is offline
de versterker is verder niet echt bijzonder ofzo hoor, volgens mij een roland cube 30 ofzo, moet alle knopjes nog ff goed bekijken, daar is een akoestische gitaar wel makkelijk mee , De versterker was alleen wat duurder dan ik had gedacht.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:49
Verwijderd
Als ik elektrische gitaar ging spelen, had ik ook een Epiphone G400 gekocht.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:06
deliverance
deliverance is offline
inderdaad het is een mooie winst

+ die roland 30 cube is helemaal niet minderwaardig ofzo het is een tamelijk populiare versterker
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
deliverance schreef op 12-04-2003 @ 21:06:
inderdaad het is een mooie winst

+ die roland 30 cube is helemaal niet minderwaardig ofzo het is een tamelijk populiare versterker
ben jij melancholy?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 07:29
deliverance
deliverance is offline
ja waarom ?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Osiris schreef op 12-04-2003 @ 12:55:
stfu Epiphone mag eigenlijk niet eens vergeleken worden met Gibson. Het mogen dan dezelfde modellen zijn maar feitelijk zijn het compleet andere gitaren.
Precies, ik heb zelf een Gibson Les Paul en heb ook vaak gespeeld op een Epiphine Les Paul en je merkt wel degelijk het verschil hoor.

De prijs/kwaliteit verhouding van een Epiphone is misschien wat beter, maar als je het geld hebt kan je beter een Gibson kopen want dat is toch ECHT de betere gitaar hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:17
No return
No return is offline
Citaat:
chipmunk schreef op 12-04-2003 @ 10:06:
ik ben ook zeker wel van plan om me in de winkel goed te laten adviseren en ik zou nooit iets kopen zonder het eerst uit te probern hoor en ja versterker ook nog, weet niet echt hoeveel dat ongeveer is maarja, ik denk dat ik een budget heb van ongeveer zon 1500 maximum, hoewel ik dat niet helemaal bereid ben uittegeven, mar het zou wel kunnen. ( ja ach, rijkeluiskindjes he )

jezus hoe lelijk 1500 euro??????
en je begint net?? belachelijk
ik ga een 7 snarige gitaar patsen maar daar moet ik voor werken en jij......................

echt lelijk
Oud 13-04-2003, 11:55
Custom
Custom is offline
Ja ik ben ook al 2 jaar aan het werken voor een goeie setup! Maja, het geeft wel meer voldoening dan dat je het allemaal maar krijgt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 13-04-2003 @ 12:55:
Ja ik ben ook al 2 jaar aan het werken voor een goeie setup! Maja, het geeft wel meer voldoening dan dat je het allemaal maar krijgt.
Dat is zo. Ik zal ook heel happy zijn met mijn nieuwe computer, als ik daar de hele zomervakantie voor gewerkt heb...

(de vorige zomervakanties heb ik een zwarte staalsnarige Yamaha gitaar gekocht, en een squier telecaster. Helemaal van mn eigen geld... )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:54
chipmunk
chipmunk is offline
hehe ok, ik word dan wel verwend miscshein, maar ik ben nog net zo blij met mijn gitaar dan sl ik er zelf voor had moetn sparen hoor. Ik heb hier veel voor moeten laten en ook hard moeten werken, alleen misschien op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
deliverance schreef op 13-04-2003 @ 08:29:
ja waarom ?
omdat je je nick steeds verandert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten