Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 08:54
LoeLoe
LoeLoe is offline
Jah ik heb een hele rare vraag. 30 Januari ben ik op mijn polsen gevallen en toen was mijn rechter pols dus na onderzoek in het ziekenhuis gebroken. In je pols is ergens een plek waar zich een stuk of 9 hele kleine bevinden. Een van die botjes had ik dus gebroken, vraag me niet hoe ik dat voor elkaar had gekregen.

Maar dit blijkt dus een hele lelijke val te zijn, vooral omdat de herstelperiode zo'n 12 tot 16 weken in beslag kan nemen. Ik heb toen 3 weken in het gips gezeten. Na 3 weken ging dat er dus weer af en sindsdien bleef ik rondlopen met nog steeds een (halfgebroken!) pols. Rontgenfoto's wezen verder niets uit.

Ik bleef klachten houden en toen ik weer terug naar het ziekenhuis ging, werd er een botscan gemaakt. Misschien was de samenstelling van mijn bot niet juist ofzo. Nou daar was wel wat op te zien maar de dokter vond dat het niks was. Daarom stuurde hij me maar naar de fysiotherapie.

Daar ben ik afgelopen woensdag geweest en deze therapeut beweert dat mijn botje verkeerd is teruggegroeid, vergroeid dus ten tijde dat het in het gips zat.

Nou moet ik weer terug naar het ziekenhuis en nou gaan ze een kijkoperatie doen, om te kijken hoe erg de situatie is. Maar de kans bestaat dat het bot opnieuw expres gebroken moet worden, zodat het alsnog de kans krijgt om goed terug te groeien.

En nou is mijn vraag: Heeft iemand weleens meegemaakt dat een bot opnieuw expres gebroken moet worden en hoe gaat dat in zijn werk?

Want mijn therapeut deed er wel zo makkelijk over maar voor mij klonk het gewoon harstikke eng aangezien ik ziekenhuizen enzo een beetje eng vind.

Alvast bedankt..ben benieuwd naar de reacties.
Oud 20-04-2003, 09:05
Verwijderd
Volgens mij is het bij mijn zusje met haar been gebeurd...die was ook verkeerd gegroeid...iig niet goed, het is toen (volgens mij) opnieuw gebroken en in de goede houding vast gezet met van die platen en schroeven...

Vraag ook in het ziekenhuis om uitleg, lijkt me logisch dat je wilt weten wat er gebeurd ed.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 13:12
Kippetje
Kippetje is offline
hmm ik heb ook pas mijn pol gebroken en hij staat bij mij ook scheef. Heb binnenkort controle en ik hoop maar dat ze dan zeggen dat we het mogen laten zitten zo
Dat opnieuw breken doen ze onder narcose. Ze verdoven je eerst zodat je er zelf niets van voelt, je kunt het alleen wel zien geloof ik. Maar dat zou ik niet kijken als ik jou was brrrr! Maar daarna heb je er weer net zoveel last van als dat je hem "gewoon" gebroken hebt. Je voelt wel dus de pijn na de breuk maar niet de breuk zelf. Ik hoop voor je dat het niet nodig is, maar ja als het scheef staat is ook niet handig... Succes ermee!
Oud 20-04-2003, 14:52
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmm dus je komt niet onder volledige narcose? Gelukkig..want ik vind dat altijd zo eng. Ik ben nog nooit onder narcose geweest ofzo, dus ik weet nieth oe het voelt. Maar me moeder heeft me ooit bang gemaakt met verhalen dat mensen niet altijd meer bijkomen uit hun narcose enzo, dus ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.

Maar dan krijg je dus weer een herstelperiode. Want ik neem aan dat ik daarna wel weer in het gips kom toch?
Oud 20-04-2003, 16:25
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 20-04-2003 @ 15:52:

Want ik neem aan dat ik daarna wel weer in het gips kom toch?
Je komt daarna gewoon weer in het gips ja. En weer een lange herstelperiode. Ik weet alleen niet of het dan net zo lang moet als wat er eerst gezegd werd tegen jou, dat is per breuk verschillend. Trouwens volledige narcose is echt niet gevaarlijk hoor meisje! Misschien vroeger dat het wel onveiliger was maar nu wordt het zo vaak gedaan en met zulke goede geteste middelen, so don't be affraid...
Oud 20-04-2003, 17:20
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 20-04-2003 @ 15:52:
Maar me moeder heeft me ooit bang gemaakt met verhalen dat mensen niet altijd meer bijkomen uit hun narcose enzo, dus ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.
leuke mam
Oud 20-04-2003, 19:14
LoeLoe
LoeLoe is offline
Okay het gaat dus weer helemaal goed komen met me Pfff gelukkig..vond het allemaal maar een beetje eng enzow. Want die dokters doen er wel allemaal zo makkelijk over maar aangezien ik het nog nooit heb meegemaakt

Thanks jullie hebben me weer helelmaal gerust gesteld
Oud 20-04-2003, 19:19
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 20-04-2003 @ 20:14:
Okay het gaat dus weer helemaal goed komen met me Pfff gelukkig..vond het allemaal maar een beetje eng enzow. Want die dokters doen er wel allemaal zo makkelijk over maar aangezien ik het nog nooit heb meegemaakt

Thanks jullie hebben me weer helelmaal gerust gesteld
Ik zou een volledige narcose eigenlijk prettiger vinden... Dan merk je er tenminste helemaal niks van

Regels voor berichten