Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij mezelf doe ik het altijd met mijn vingers of snij ik hem helemaal eruit, maar bij mijn hond pak ik altijd het tangetje, en dat zijn meestal wel een stuk of 40 teken per zomer.
Kijk eens hier FAQ over teken Verdoof de teek NIET want dan spuit hij zijn hele maaginhoud enzo in zijn gastheer. 1. de kop van de teek trachten te vatten met behulp van een pincet of twee vingers, 2. zachtjes draaien/trekken om de teek te verwijderen (geen enkel deel van de teek onder de huid laten zit-ten), 3. de wonde ontsmetten met alcohol, het pincet sterili-seren (in warm water leggen) en de handen wassen; Kijk nogeens op deze link. Medinet gezondheidsplein Zelf draai ik altijd tegen de klok in, koop wel zo'n tekentang die zijn handig, en reageer snel. Let er naderhand goed op hoe de "wond" zich gedraagt, dus als hij rode plekken krijgt ofzo dan is er iets mis. Maar dat staat ook op die site. En verwijder een teek nooit met je tanden. En laat hem er nooit opzitten, om hem vervolgens vanzelf eraf te laten gaan, hij vergeet nogaleens een lichaamsdeel mee te nemen. Dit kan al heel snel gebeuren, een jongen bij mij op scouting had er eentje bij zijn halsslagader zitten en die was zo volgezogen. Succes |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik dacht dat het over jezelf ging ![]() neeeeej dan moet je ZEKER geen aansteker pakken sorry ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en dan is de kans groot dat je huisdier ziek woord. Je kan het beste naar een dierenarts gaan die weet wat je het beste kan doen, kost je een keer wel geld, maar dan weet je voortaan wel het beste ![]()
|
mijn moeder heeft wat spul en dat moet je dan over je hond/kat over zijn rug smeren en dat helpt tegen vlooien en teken dacht ik
||
Citaat:
en idd, voor een teek ga ik echt niet naar de dierenarts hoor.
|
|