Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 13:17
Thomas
Thomas is offline
Onze hond (een reu) heeft de laatste tijd last van teveel urineren en vooral op plaatsen waar het eigenlijk niet hoort (binnenshuis). Hij plast de laatste weken echt overal tegenaan en vooral wanneer mijn moeder het huis verlaat.

Zou hij dit kunnen doen uit pure boosheid omdat mijn moeder weggaat of zouden andere redenen hieraan ten grondslag kunnen liggen? Het is inmiddels al een behoorlijk oude hond, want hij is al 11 jaar.

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 13:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hij is vrij oud, dus is het goed mogenlijk dat 'ie iets aan z'n blaas mankeerd. Onze hond heeft het ook wel eens gehad, en die bleek een blaasontsteking te hebben en kreeg toen antibiotica. ik zou even naar de dierenarts gaan dan kan die bepalen wat er moet gebeuren.
Oud 17-04-2003, 14:30
Verwijderd
onze hond is deels weggedaan bij de vorige bewoners omdat ze in huis ging plassen.. later op de 1e dag dat wij haar haddehn deed ze dat oko 1 keertje.. uit angst zei het asiel of als er teveel druk op het diertje word gezet kan het ook

kweenie , denk neit dat dat het is maar het kan wel
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:35
Thomas
Thomas is offline
Kan het niet zijn dat hij dat doet omdat hij boos is dat iedereen smorgens het huis verlaat en dat hij dan alleen achter blijft? We hebben de hond al vanaf dat hij een puppy was, maar dit heeft hij nog nooit eerder gedaan.

Blaasontsteking is het overigens niet, omdat hij dan overdag veel meer zou moeten plassen, maar dat doet hij absoluut niet. Heel vreemd allemaal, misschien weet iemand of het zo kan zijn dat hij boos is en het daarom doet?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:43
Verwijderd
onze hond blaft veel meer als wij erbvij zijn om aandahct te treekken.. misschien is dit oko gewoona andahcttrekkerij
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-04-2003 @ 16:35:
Kan het niet zijn dat hij dat doet omdat hij boos is dat iedereen smorgens het huis verlaat en dat hij dan alleen achter blijft? We hebben de hond al vanaf dat hij een puppy was, maar dit heeft hij nog nooit eerder gedaan.
Als hij het nog nooit eerder heeft gedaan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij "boos" word. Als hij het alleen doet als er niemand is, kan het zijn dat 'ie angstig is omdat 'ie eenzaam is, en daarom zijn territitium nog eens extra markeerd, maar het lijkt me vreemd. Ik zou naar de dierenarts gaan.

Citaat:
Blaasontsteking is het overigens niet, omdat hij dan overdag veel meer zou moeten plassen, maar dat doet hij absoluut niet. Heel vreemd allemaal, misschien weet iemand of het zo kan zijn dat hij boos is en het daarom doet? [/B]
Er kunnen zoveel oorzaken zijn. iets met de nieren bijvoorbeeld, of zelfs het hart (hoe vreemd het ook klinkt). Nogmaals, ik zou de dierenarts bezoeken.
Oud 17-04-2003, 17:58
maffevis
maffevis is offline
Ik zou ook boos zijn als ik als hond geboren zou worden grotver de grotver. Als ik jullie was zou ik dat kutbeest gewoon door de papierversnipperaar halen! j/k
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:01
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
maffevis schreef op 17-04-2003 @ 18:58:
Ik zou ook boos zijn als ik als hond geboren zou worden grotver de grotver. Als ik jullie was zou ik dat kutbeest gewoon door de papierversnipperaar halen! j/k
hahaha, wat grappig
Oud 17-04-2003, 18:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-04-2003 @ 17:10:
Nogmaals, ik zou de dierenarts bezoeken.
Ik zal het aan mijn ouders voorstellen en dat zullen ze waarschijnlijk ook wel doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten