Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 21:54
elledc
elledc is offline
Ik heb al sinds een half jaar een vriend en ik zie hem graag.
Maar soms als hij zegt dat hij van me houdt klinken de woorden "ik hou van je " me raar in de mond...

Hoe kan ik weten of ik echt van hem hou want ik twijfel hoe langer hoe meer en soms weet ik geen weg met mezelf...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2003, 21:56
king112
king112 is offline
door vreemd te gaan!
dan merk je het snel genoeg!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 22:56:
door vreemd te gaan!
dan merk je het snel genoeg!
Dat zou ik simpelweg niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:11
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-04-2003 @ 22:59:

Daar heb je alvast een aardige clue.
Sithan
Sithan is offline
Je zult het nooit weten, alleen voelen
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-04-2003 @ 21:59:
ah nou dat is al een duidelijke hint dat je hem meer dan graag mag. Ik voel me ook niet gemakkelijk bij 'Ik hou van jou' zeggen, (alleen voor de gein natuurlijk )
Ja hoe weet je het? Geen idee eigenlijk, ben zelf ook nog duidelijk op zoek! Maar ik weet wel dat ik ontzettend gek op hem ben en dat ik knetter verliefd ben Das iig al een goede start.
Oud 20-04-2003, 22:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-04-2003 @ 22:11:
Daar heb je alvast een aardige clue.
hee zeg, hou es op! net heel iets eerder hetzelfde posten dan ikke!
Oud 20-04-2003, 22:44
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
dat voel je toch wel.... zou je zonder hem kunnen? zou je jezelf nog met een andere jongen kunnen zien? (je zei net dat je niet vreemd zou gaan maar stel hij dumpt je zou je dan nog een ander willen?) mis je hem elke seconde dat je niet bij hem bent?
Oud 20-04-2003, 22:51
ssjpan
ssjpan is offline
Dat weet je gewoon. Je denkt altijd aan hem en mist hem als hij niet bij je is enzo.
Oud 20-04-2003, 23:05
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
-'Hou je van hem' ONDANKS (...z'n slechte kanten
..)
-'Ik hou van je..'<-- moeilijk?? --> Verliefdheid vertroebeld... Liefde verhelderd...
Mensen zijn altijd op zoek naar liefde: zowel om het te kunnen en willen geven als om het te kunnen en willen ontvangen... de liefde zelf is niet het probleem.. het geven en het ontvangen ervan...
Liefde is de ander belangrijker vinden dan jezelf, en daar nog van genieten ook...

-Zou je jullie wellicht een toekomst samen hebben... ...dat zou ook mooi zijn...
Oud 20-04-2003, 23:41
Verwijderd
Voor houden van is geen algemene definitie te geven. Als jij vindt dat je van hem houdt, dan is dat zo.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 23:44
poesiefox
poesiefox is offline
Word je misselijk bij het idee dat hij pijn heeft?
Oud 21-04-2003, 09:54
elledc
elledc is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-04-2003 @ 00:44:
Word je misselijk bij het idee dat hij pijn heeft?
Ja dat alvast wel, ik zou hem op geen enkele manier willen kwetsen, daarvoor zie ik hem te graag. Maar ik voel dat er een verschil is tussen houden van en iemand graag zien. Soms denk ik dat het enkel een soort van genegenheid is. Als hij me kust voel ik geen rilling door me heen maar toch wil ik hem wel kussen.

Het kan ook zijn dat het een soort van gewoonte is geworden, we zien elkaar elke dag en de spanning is eruit.
Misschien moet ik hem gewoonweg een tijdje niet zien en dan zal ik pas merken wat ik echt voor hem voel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 09:58
Dminor
Dminor is offline
Zeker weten. Als je de kans krijgt om iemand eens flink te missen weet je wel weer waarom je het ook al weer allemaal doet..
Oud 21-04-2003, 10:03
elledc
elledc is offline
Citaat:
Joshua_Love schreef op 21-04-2003 @ 00:05:
Mensen zijn altijd op zoek naar liefde: zowel om het te kunnen en willen geven als om het te kunnen en willen ontvangen... de liefde zelf is niet het probleem.. het geven en het ontvangen ervan...
Liefde is de ander belangrijker vinden dan jezelf, en daar nog van genieten ook...

-Zou je jullie wellicht een toekomst samen hebben... ...dat zou ook mooi zijn...
Mensen zijn altijd op zoek naar liefde en in dat opzicht geloof ik er ook in dat een persoon verliefd kan zijn op verschillende anderen. Ik weet zeker dat ik een andere evenveel of meer zou kunnen liefhebben dan mijn huidige vriend maar de kunst is juist om die te behouden en eraan te werken, dat maakt het juist zo speciaal. De rest interesseert me dus niet omdat ik genoeg heb aan hem en ik dus ook mijn liefde aangevuld voel door hem.
Maar zoals je zegt, het is niet eenvoudig om liefde te geven en die te ontvangen op de manier waarop die persoon dat wenst.

En daarom ben ik soms wat onzeker, soms vraag ik me af hoe het zou zijn met een ander, of ik gelukkiger kan zijn met een ander, hoe ik zou zijn tegenover diegene enzovoort. Soms voel ik dat het spannende uit onze relatie is maar ik voel me toch gelukkig.
Ik ga me proberen afzonderen van hem voor enkele dagen en zien hoe ik ertegenover sta dan zal ik misschien merken dat ik toch van hem hou...

Sorry, ik ben eenbeetje complex vandaag :/

En ja hoor, ik zie het wel zitten om een toekomst met hem op te bouwen, hij zou alles voor me doen, ookal ben ik soms wat onzeker en bang om verder te gaan maar ik denk wel dat het de moeite waard is

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 10:06.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:19
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
We hebben allemaal wel ervaring met lief zijn of aardig zijn voor iemand, ik ook-zelfs met heel aardig zijn, en ieder wordt ook vanzelf verliefd... je vraagt er niet om, het gebeurt... maar je kan er wel om vragen.. je Liefde kan groeien!! Mocht je NU niet 'houden van'... in de (nabije[dat hangt van de relatie af]) toekomst wel.. en zelfs dan kan het groeien... De mens is een 'drager/-ster' van de Liefde... Hoe meer we liefde zaaien, hoe meer Liefde we oogsten...
Oud 21-04-2003, 21:58
Verwijderd
Als je steeds bij hem wilt zijn en niet zonder hem kan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 00:41:
Voor houden van is geen algemene definitie te geven. Als jij vindt dat je van hem houdt, dan is dat zo.
Ow, tja.
Met die defenitie die jij nu stelt betekend het dat we al die 13 jarige meisjes die net hun eerste vriendje voor het eerst hebben gezoend en zoveel van hem houden en nooit meer zonder hem kunnen niet meer af mogen kraken daarvoor omdat het voor hunzelf wel zo is (dit is ook het breezahsletsyndroom waarbij meiden van iedere willekeurige leeftijd al ''ik hou van hem'' roepen na 2 uur verkering)
Want hun vinden het dus is het zo
Oud 22-04-2003, 07:57
Verwijderd
Ik merk het aan verschillende dingen.

Als ik me zorgen maak om diegene, als het me pijn doet als er iets met haar is, als ik jaloers word wanneer ze met andere jongens omgaat, ze op de 1 of andere manier altijd in mijn gedachten zit ongeacht wat ik doe, ik haar steeds weer wil zien en als ik vaak aan bepaalde momenten met haar denk (ik zie haar geregeld voor me is dit raar? ).

En oh ja, als ik haar toelaat in mijn persoonlijke levensruimte
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:53
elledc
elledc is offline
Bedankt voor jullie reacties!

@Bahamut: Ik heb ook ervaren dat het moeilijk is vandaar mijn twijfels. Ik weet nooit goed wat ik wil ook niet in de liefde maar als ik eens nadenk dan kom ik tot de conclusie dat 1) ik hem vertrouw 2) ik hem nooit zou kunnen kwetsen 3) hij me kan vertrouwen 4) ik een toekomst samen met hem goed zie zitten. En ook, als ik hem twee dagen niet zie wil ik hem zo snel mogelijk terug zien. Soms weet ik niet wat me overkomt en soms denk ik: is het zo omdat ik wil dat het zo gebeurt of omdat het liefde is?
Dat is soms de vraag die ik mezelf stel.
Maargoed ik denk dat ik me teveel zorgen maak, en daar niet teveel over hoef na te denken...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:25
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik denk inderdaad dat je wel zou kunnen stellen dat je van iemand houdt als je diegene nooit zou kunnen bedriegen. Maar dat kan ook betekenen dat je gewoon om iemand geeft.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:42
ring
ring is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 22-04-2003 @ 19:25:
Ik denk inderdaad dat je wel zou kunnen stellen dat je van iemand houdt als je diegene nooit zou kunnen bedriegen. Maar dat kan ook betekenen dat je gewoon om iemand geeft.
ik weet ook niet of ik van mijn vriend hou, k heb t iedee niet goed met hem te kunnen praten... word er soms verdrietig van... Maar als k hem zie heb ik wel zo iets van "ow ja hij is lekker van mij"maar ik weet verder niet zo goed wat ik met mijn gevoel aanmoet....
Oud 24-04-2003, 10:54
Loezzel
Loezzel is offline
Je wéét gewoon dat je van iemand houdt. Dan heb je een bepaald gevoel dat niet uit te leggen is. Als je je vriendje bij wijze van spreken 2 weken kent en je zegt dat je van hem houdt dan is dat bullshit. Je kunt niet na 2 weken al van iemand houden. Dat gevoel komt langzaam.
Sommige definities die hierboven gegeven worden zijn geen definitie van houden van. Als je ongelooflijk verliefd bent op iemand wil je ook niet dat ie pijn heeft, wil je ook niet vreemdgaan.
Je merkt vanzelf wanneer je van hem houdt. En aangezien jij zo twijfelt, denk ik niet dat je al van hem houdt, maar dat je "gewoon" ontzettend verliefd bent...
Het is heel normaal dat je de eerste paar maanden, soms zelfs jaren, alleen verliefd bent op je vriend(in) en dat daarna het gevoel houden van vanzelf komt...
Oud 24-04-2003, 11:34
Thomas
Thomas is offline
Dat gevoel is niet in een zin te beschrijven, maar je voelt het gewoon als het zo is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:43
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Sithan schreef op 20-04-2003 @ 23:11:
Je zult het nooit weten, alleen voelen
Oud 24-04-2003, 11:45
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet hoe je dat zeker kan weten... Zelf voel ik het.. als ik bv aan m'n vriend denk, dan voel ik iets warms en fijns... Bij mijn ouders voel ik ook zoiets... Ik denk dat je alleen maar voelt of je van iemand houdt of niet...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 24-04-2003 @ 11:54:
Als je ongelooflijk verliefd bent op iemand wil je ook niet dat ie pijn heeft, wil je ook niet vreemdgaan.
Je merkt vanzelf wanneer je van hem houdt. En aangezien jij zo twijfelt, denk ik niet dat je al van hem houdt, maar dat je "gewoon" ontzettend verliefd bent...
Het is heel normaal dat je de eerste paar maanden, soms zelfs jaren, alleen verliefd bent op je vriend(in) en dat daarna het gevoel houden van vanzelf komt...
Ik denk niet dat je helemaal juist bent.
Het is niet omdat ik hem niet zou willen kwetsen en omdat ik niet zou willen vreemdgaan dat ik van hem hou, dat kan ook puur vriendschappelijk zijn en dus meer gebaseerd op sympathie voor diegene.
Dat ik gewoon ontzettend verliefd ben is ook niet zo want de spanning van in het begin en de "vlinders" zijn weg. Ik ken hem nu ruim een half jaar en het gaat meer om 'houden van' dan om verliefdheid, die eerste fase is om.

Ik heb tijdens de voorbije dagen mezelf beter leren kennen, ik heb mezelf op proef gesteld: hoe ga ik met mijn gevoel omgaan als ik hem 2 dagen niet te zien/horen krijg. Het is me niet gelukt me van hem af te zonderen, het liefst ben ik steeds bij hem. Ik was niet zeker van mijn gevoelens maar ik denk wel dat ik nu zekerheid heb, ik test mijn gevoelens uit. En eigenlijk ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder hem kan Ja ik weet het, ik ben 1 en al twijfelachtig
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 22-04-2003 @ 08:57:
(ik zie haar geregeld voor me is dit raar? ).
Nee, dat heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 24-04-2003 @ 13:36:
Nee, dat heb ik ook
dat is wel raar, als jij haar voor je ziet
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:45
poesiefox
poesiefox is offline
Haal je hem met gevaar voor eigen leven uit een brandend huis? Sta je je eigen hart voor hem af als hij er eentje nodig heeft?
Wil je samen dood gaan, of later, maar wil je het je partner niet aandoen om alleen achter te blijven?
Hou je bij voorbaat al van jullie kids omdat ze van die partner zullen zijn, en moeten ze ook perse van die partner zijn en niet van een donor of een ander?\

Dat soort vragen.
Oud 24-04-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 24-04-2003 @ 13:44:
dat is wel raar, als jij haar voor je ziet
Wat nou, bedoel jij dat je niet dag in dag uit Alicia voor je ziet?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:41
655321
655321 is offline
wat bij mij altijd goed werkt is als we ruzie hebben en een van ons zegt dat het uit is. Als je dat onwijs kut vind en je wil em terug dan hou je dus nog van hem.. kan het je geen fuck schelen... tja dan kun je leuk een nieuwe jongen gaan versieren.

en trouwes, als het niet helemaal goed aan voelt om 'ik hou van je' te zeggen, misschien ben je dan ook nog niet aan die fase van julie relatie toe

kweenie
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:48
Verwijderd
*typt een hele hoop dingen en haalt ze steeds weer weg*
Ik weet niet hoe je zoiets weet

edit: Denk je dat als jullie allebei 70 zijn, jullie nog steeds gelukkig samen zijn? Hoe groot acht je die kans?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
zoiets voel je gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:12
hajo
hajo is offline
liefde is het gevoel dat je ergens een huis hebt waar je altijd terrecht kunt en waar je altijd veilig zult zijn. Op het moment dat je dat bij iemand hebt zit het goed. (en na 8 relaties het afgelopen jaar kan ik je zeggen dat het een vrij zeldzaam gevoel is)
Oud 24-04-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
8 relaties het afgelopen jaar
..? dan kom je op gemiddeld nog geen 2 maanden, dat zijn toch geen relaties? Dat is verkering...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-04-2003 @ 20:54:
..? dan kom je op gemiddeld nog geen 2 maanden, dat zijn toch geen relaties? Dat is verkering...
geef ik je gelijk in, maar sommige mensen vinden t stoerder als t relatie heet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten