Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
daar kon je gewoon alles krijgen van de meest onbekendste bands... dat was echt uniek voor bands... alleen die fokkin' RIAA weer ![]() www.boycott-riaa.com ![]() en ja birthmark... same here alleen ik koop wel orgineel van bands die ik persoonlijk fokkin' goed vind (zo ben ik bezig alles legaal te kopen van NOFX). ook koop ik meestal bij concerten cd's. omdat ze daar gewoon goedkoper zijn dan in de winkels.
|
Verwijderd
|
ik denk dat het bands (ook grotere) juist meer bekendheid opleverd. ik bedoel tot een half jaar terug had ik me nooit echt verdiept in de smashing pumpkins, maar door het internet ben ik mp3s van ze gaan downloaden, en nu heb ik al hun albums origineel... dusssss
en zo gaat dat met wel meer bands, tuurlijk ik download ook wel hele albums om ze vervolgens gewoon te branden, maar als ik ze echt de moeite waard vind koop ik ze meestal wel |
![]() |
|
ja, ik schaam me als ik een cd-album brand, maar ik vind het niet erg om een cd te branden van een major-artiest, die gasten verdienen toch genoeg dus een cd meer minder vind ik niet erg..
maar je naait de 'gewone' artiest toch als je cd's van hun brand? ik bedoel het is gewoon stelen niet meer een niet minder, ik ben niet tegen al die share-dingen als kazaa en soulseek enzo, dat bevordert alleen de bekendheid van de artiest en het is ook nog handig want je weet tenminste wat voor soort muziek hij/zij maakt, maar ik vind wel dat je de cd's moet kopen! de kwaliteit is trouwes meestal ook bagger bij gekopieërde cd's en ik vind het ook minder 'mooi', ik heb liever een collectie echte cd's dan een collectie cd'retjes..en dat gezeik dat ze te duur zijn, zoek een goede baan zou ik zeggen.... ik koop trouwes meestal vynil en dat is al moeilijker om te branden ![]()
||
Citaat:
en 23 euro is iets overdreven, de meeste cd's die ik koop kosten rond de 15 euro.. en hoe maar cd's er trouwens gebrand worden, hoe DUURDER ze worden...
|
Verwijderd
|
23 euro is niet overdreven, als je de plato binnenstapt vind je de nieuwste cd's allemaal voor rond de 20 t/m 23 euro. Dat is toch belachelijk. Ja oude cd's zijn vaak wel 15 of 10, maar als ik altijd maar een jaar moet wachten tot ze goedkoper worden, dan wordt de verleiding tot downen en branden wel erg groot.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar goed, elke partij heeft zo zijn tegenargumenten... het beste is denk ik, als je toch graag veel muziek wil hebben, af en toe kopen, af en toe branden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik download alleen mp3's om te kijken of een band goed genoeg is om er cd's van te kopen, en al helemaal geen full albums [ik rip wel al mijn cd's]. Ik koop meer dan genoeg cd's ( € 300+ per jaar). Vreemd dat de RIAA netwerken als Audiogalaxy sluit - heel geschikt voor het ophalen van een paar losse nummers en voor onbekende bands, maar dat DirectConnect en Soulseek online blijven, terwijl daar juist bijna alleen maar full albums geshared (en geleecht) worden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik download mijn meeste muziek, alleen soms koop ik iets, als ik het echt erg goed vind of niet alle nummers kan vinden op internet (want dat bestaat
![]() |
![]() |
|
ik koop ongeveer evenveel albums als dat ik brand, meestal zijn dat ongeveer 3 a 4 albums per maand. verder download ik veel, en nummers die ik goed vind van een band, maar waarvan ik niet t hele album wil, komen op een cd van mn eigen hitzone reeks
![]() en ik heb een hekel aan bands die muziek maken voor het geld, en die er dus ook een probleem van maken dat er muziek via internet wordt verspreid. 1. ze zijn dom, internet bevordert de verkoop alleen maar. 2. als je ECHT een goede band bent, dan verkopen je albums toch wel. 3. als artiest maak je muziek met je hart, en niet met de intentie een grote held te worden en villa's met zwembaden, tennisbanen, en een rijk gevulde koelkast in je achterhoofd. Thom Yorke, de zanger van mijn favoriete band Radiohead, een band die miljoenen heeft verdiend, rijdt trouwens in een fiat punto. mijn idool.
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 16:23. |
![]() |
||
Citaat:
veel downloaden EN af en toe wat kopen. en met meeste ben ik het hier mee eens.. van die share communities geven bands toch wel meer bekendheid. ik heb bij optredens meestal van... heey! das een band die ik niet ken.. ff wat van downloaden, zodat ik weet of het de moeite waard is ofniet om heen te gaan. en zoals ik al eerder zei... als ik een band dan helemaal te gek vind dan koop ik meestal bij het optreden er ook wel een cd van (alleen is maar net hoe m'n budget is).
|
een cd kost niet meer dan 3 euro om te maken, de artiesten krijgen niet meer dan 2 euro (en dan reken ik nog ruim) per cd, dat is 5 euro... Die platenbazen kunnen cd`s echt de helft goedkoper maken en er nog steeds erg lekker van boeren...
|
Ik download eerst alles om te kijken of het wat is.
Als het vervolgens enigsinds goed klinkt koop ik de cd, soms ook al staan er maar een paar goeie nummers op. Verder vind ik het jammer dat ze Dl progs afsluiten want er zijn dus ook mensen als mij die het alleen gebruiken om de muziek te leren kennen. Het branden van cd's vind ik Gay en bij elke cd die door je gebrand word ben ik van overtuigd dat je geslachtsdelen ook minder zullen functioneren penisen zullen krimpen vagina's sluiten. Elke fikker word flikker, helaas. Te dure cd's bestaan niet echt afgezien van sommige aziatische of amerikaanse import.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik vrees dat de oorlog tussen de piraten en de way-te-rijke platenmaatschappijen nog altijd tegen elkaar zullen strijden.. niet alleen met cd's... maar met al het nieuwe medium wat uitkomt.
en heey... dankzij die 'mensen' die mp3's downloaden is er nu wel ff de mp3 speler gekomen ![]() en dat zou dan alleen zo zijn omdat je ook muziek 'legaal' kunt downloaden. ja vast.. alsof iedereen dat ook echt doet ![]() maargoe, ~(S-|-)2v!lL~ ... bleh, ik blijf niet doorgaan met legaal cd's kopen. alsof deze muziekliefhebber geen andere kosten heeft ![]()
||
Citaat:
of enige andere afgesproken dingen ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben het met je eens dat ze teveel vragen maar wat jij suggereerde (5 euro) is niet te doen. Transport en opslagkosten moet je niet verwaarlozen dat is vrij duur. 10 euro voor 'n cd ja dat lijkt mij wel te doen ja. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Arrr!! Ben jij een piraat? Verwijderd | 36 | 03-12-2007 21:31 | |
Lifestyle |
piraten lifestyle Craig Rogen | 10 | 19-09-2006 13:22 | |
Muziek |
17-3, Gelredome: Het GIGA Piraten festijn. Pruttelpot | 42 | 25-02-2006 13:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Aad de Piraat Reem | 8 | 09-12-2005 17:26 | |
Verhalen & Gedichten |
de piraat en matroos heldine | 4 | 14-11-2003 15:59 |