Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb dat ook weles, nu wat minder, en ik ben ook in mn uppie op mn best. Alleen besef ik dan weleens hoe verschrikkelijk alleen ik eigelijk ben...
|
![]() |
Ik ken het, ik voel me vaak net zo. Soms denk ik dat ik aan dysthymie lijd ofzo.. Ik heb het idee dat depressieve gevoelens de vermoeidheid in de hand werken, maar ik weet niet hoe ik van die gevoelens af kom. Mijn geest is te hard bezig, gedachten malen constant door mijn hoofd.
Maar...... na een echt zwarte periode van 3 maanden, begin ik me nu weer iets beter te voelen. Wat me echt helpt, is het feit dat ik op dit moment naar school MOET; de sociale contacten daar doen me echt goed. Als je echt ergens gaat zitten en verder niets doet, dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Wat me opvalt, is dat ik, nu ik me enigszins beter voel, mijn vermoeidheid ook afgenomen is. Jouw situatie kan heel anders zijn dan de mijne, maar wellicht kun je proberen toch leuke dingen te doen en met mensen om te gaan. Wanneer ik licht van geest ben, voelt de last van mijn lichaam ook minder zwaar aan. |
![]() |
|
hmm heb er ook last van. maar komt denk ik omdat ik lichtelijk gestresst en overspannen ben
![]() kzal zo blij zijn als ik even niks meer hoef als niemand verwachtingen van me heeft en ik gewoon de hele dag legaal in het gras kan gaan liggen en vage boeken lezen. ofzo. ben het heel erg zat dat ik zoveel moed, kwil de hele dag slapen. |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het niet zo erg dat ik van alles moet, maar meer het gevoel dat het allemaal verwacht wordt dat ik het allemaal ook kan. (zonder al teveel moeite ofzo, eigenlijk is er geen rede voor dat ik moeite zou hebben met dingen ofzo, maar toc ![]() ![]()
|
Misschien heb je de ziekte van Pfeiffer?
Je zegt dat je moe bent en dat je nergens zin in hebt, maar dat je eigenlijk niets doet om moe van te worden. Als je de hele dag niets doet, dan is dat (geestelijk) erg vermoeiend. Van leuke dingen doen krijg je energie, je wordt er ook wel moe van, maar dat is denk ik anders. Dan wordt je moe omdat je ook echt iets gedaan hebt. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij mij is het vaak wel zo. En dat je graag alleen wilt zijn vind ik niet zo vreemd, hoewel ik me voor kan stellen dat je vrienden het niet leuk vinden. Misschien zit je even in een dipje. Heb geduld, je komt er wel uit. ![]()
|
Dat heb ik ook, het liefst zou ik de hele dag in bed liggen en slapen. Bij mij komt het misschien doordat ik dromen meestal gewoon leuker vind dan echt leven. Ik heb ook echt moeite om me er toe te zetten dingen te doen, maar het geeft wel een goed gevoel als je toch iets gedaan hebt.
succes dr mee ![]()
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik niet echt iets toe te voegen hebt aan alle adviezen die al gegeven zijn.. Er even tussenuit gaan en tot rust komen lijkt me een goede, als je daar dan maar niet in blijft hangen.
Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent nergens zin in te hebben, maar dat wanneer je toch iets gaat doen het uiteindelijk toch wel leuk is. Van niets doen word je ook moe, dus actief blijven lijkt me wel belangrijk. Ik werd aan het einde van een zomervakantie altijd heel erg moe, juist omdat ik geen klap meer uitvoerde. Door mezelf ertoe aan te zetten toch iets te gaan doen kreeg ik juist weer nieuwe energie.. Wie weet werkt dat bij jou ook wel zo, het is het proberen waard.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic # 70 Hawahaai | 495 | 26-09-2006 08:29 | |
Psychologie |
Geestelijk? Blues | 24 | 02-07-2005 12:54 | |
Psychologie |
De kronieken van de dag #3! Quiana | 502 | 18-02-2004 16:33 | |
De Kantine |
Je bent moe. Hoe doe je dan tegen de mensen om je heen? Phileine | 43 | 05-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
supersjagerijnig David | 3 | 27-09-2002 17:57 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |