Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 19:07
;)-lieske-;)xxx
;)-lieske-;)xxx is offline
hoi, wij hebben binnenkort audities voor een toneelstuk op school (in het frans )en ik heb me opgegeven, maar ik ben eigenlijk best zenuwachtig voor die audities. Weten jullie wat ze precies op zo'n auditie vragen? geven ze je een opdracht ofzo? en is het moeilijk? xxx
Advertentie
Oud 18-04-2003, 13:53
alanis
alanis is offline
Hee!
Audities zijn best eng, en ik kan het weten, na twee keer auditie te hebben gedaan voor een schoolmusical: De Tovenaar van Oz, en Footloose. Bij de Tovenaar van Oz zat ik in de tweede, en ik was zo zenuwachtig dat ik mijn tekst van mijn liedje niet meer wist dat ik moest zingen, en ik totaal dichtsloeg bij het acteren. Dus ook geen wonder dat ik eruit lag.
Maar, bij Footloose zat (en zit) ik in de vijfde. Inmiddels wel een stuk zelfverzekerder, maar toch wel een beetje aan het schijten, ging ik ook die audities in: eerst zang, en op een andere dag dans. Zang ging best, alleen mocht je ook bij de andere audities zijn en die konden allemaal veel beter zingen dan ik! Dans ging ook best. Gelukkig bleek dat ik door was naar de tweede auditieronde, ik ben nog nooit zo blij geweest. Ook na de tweede auditie bleek ik nog niet afgevallen te zijn, en zelfs een grotere bijrol te hebben! Inmiddels is het zo'n maand geleden dat we de uitvoeringen hebben gehad en het was een groot succes. Ik vond het geweldig! Maar goed, mijn tip: wees zeker van jezelf en denk: lekker schijt aan alles, ik ga het maken! Met die instelling red je het wel! Succces
Oud 18-04-2003, 16:37
Siena
Siena is offline
Audities vallen meestal wel mee hoor...Gewoon doen wat je van tevoren bedacht had en vooral niet in paniek raken...(en als je wel in paniek raakt ook nog proberen gewoon rustig te blijven en te denken aan waar je het voor doet: voor de lol....toch?)
Meestal geven ze voor spel wat improvisatie opdrachten (bijv: Hoe zou jij voorbijlopen als je net ontslagen bent, als je stapelverliefd bent, als je neutraal bent, als je haast hebt maar een zere voet etc.) Bij dans krijg je meestal een les wat je moet volgen en zang zijn gewoon oefeningen toonladders etc.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat op jouw school is, anders zou ik het even gaan vragen om je goed voor te kunnen bereiden...
Hou tijdens het auditeren een smile op je gezicht, want je vind natuuurlijk leuk wat je doet.
Liefs, Siena
Oud 21-04-2003, 10:43
;)-lieske-;)xxx
;)-lieske-;)xxx is offline
dank jullie wel! ik zal de raad opvolgen.
Advertentie

Regels voor berichten