Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 21:25
lieve
lieve is offline
Ok, ik ben in de Paasvakantie op reis geweest met een groep,waarvan we elkaar nog niet echt kenden. 9 meisjes en 4 jongens, we hebben ons gewoon de MAX geamuseerd! En natuurlijk zijn er hechte vriendschappen gesloten!
Ik heb een hechte band gekregen met één van de jongens, het was duidelijk vanaf de eerste dag dat er wel wat meer van zou kunnen komen. We kwamen goed overeen, hadden dezelfde gedachten, doen graag dezelfde dingen,...En het is er dan ook van gekomen, maar er is een probleem!!!
Ik heb een vriend!
Maar ik voel me bij hem helemaal niet hetzelfde als bij die jongen van op die trip. M'n vriend is naar de verlegen kant, en ikzelf ben eerder naar de uitbundige kant. Die jongen van op die trip is meer zoals ik. En ik denk dat dat ook één van de redenen is waarom we het zoooo goed konden vinden.
Nu, na 2 weken heb ik nog steeds contact met die jongen. Brieven, berichtjes met de GSM,... Hij, die jongen van de trip, had gezegd dat als ik geen vriend gehad zou hebben en we niet zo ver van elkaar zouden wonen(het is echt wel ver hoor) we het misschien wel zouden kunnen proberen.
Sinds de dag dat hij dat gezegd heeft, zweeft die zin door mijn hoofd. Dat er gevoelens voor hem waren was duidelijk, maar ik dacht niet dat het zo'n gevoelens waren.En ik dacht wel dat die na een tijdje over zouden gaan. De jongen van op die trip zie ik bijna nooit, enkel als we met de hele groep nog eens samenkomen...maar dat zal maar gebeuren eens om de 2 maand en dan nog kan het zijn dat ofwel ik niet kan komen naar die samenkomst ofwel dat hij moet werken. Dusja...het is nu niet dat we beide veel tijd zouden kunnen maken om iets te beginnen.

Vandaag vroeg de klasgenote die ook meegegaan is op die trip, of ik eigenlijk zou kunnen zeggen dat ik m'n vriend graag zie?!
En eerlijk gezegd, ik kan zeggen dat ik m'n vriend heeeeeeel graag heb, dat hij een hele lieve jongen is, maar ik heb helemaal niet meer het gevoel voor hem dat ik in het begin had!!

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn plaats waren?
Oud 24-04-2003, 21:28
miro
miro is offline
Eens even heel goed nagaan voor JEZELF wat je nou eigenlijk wil.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:33
Verwijderd
Idd, eerst maar eens bezinnen. Misschien zegt die jongen dat wel tegen meer meisjes, dat weet je maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:35
lieve
lieve is offline
Wel,
hoe graag ik eigenlijk ook een relatie zou willen met die jongen van op die trip... dat zal nooit lukken!
We hebben beide geen tijd om steeds zover heen-en-weer te reizen om elkaar te zien.
En dat hij dit tegen elk meisje zegt dat hij tegenkomt, denk ik niet. Een meisje van zijn school was ook mee op die trip en zij zegt dat ze ten opzichte van mij een kant van hem heeft gezien die ze nog niet gezien had. En we hebben zeker uren op onze kamers gepraat over onze familie en onze levensvisie. Ik denk niet dat dit iets was waar hij enkel een week van wou genieten en dan 'salut en de kost'!
En ten opzichte van mijn vriend vind ik het niet eerlijk dat ik deze gevoelens heb voor die jongen. Maar ik zou het gewoon niet over mijn hart krijgen het uit te maken met hem. Hij is steeds zo lief en begripvol geweest en heeft me steeds gesteund in alles. Ik weet zeker dat als ik het uitmaak, dat ik dan een goede vriend verlies.(hoe raar dat ook mag klinken)

Dit is wat ik tot nu toe al op een rijtje heb kunnen zetten.
Als er nog mensen zijn die reactie willen geven... BE MY GUEST!!

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:39
miro
miro is offline
Dat hij lief en begripvol is geweest is heel leuk, maar dat zegt niks over jouw liefde voor hem en daar gaat het toch om lijkt mij. Denk voor jezelf eens na, als je nog zoveel om je vriend geeft, waarom val je dan op een ander? En als je zo erg twijfelt, wat voor conclusies kun je dan trekken. En verlaat je hem niet omdat je t zielig voor hem vindt of wil je zelf bij hem blijven? Dat zijn de dingen die je moet weten.

Een jongen kan nog zo lief voor je zijn, je moet altijd voor jezelf kiezen. (en ik kan t weten)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:40
Verwijderd
Hmz, echte liefde overwint toch zeker alles. Als jullie geen tijd voor elkaar vrij zouden kunnen maken zegt dat al iets over de liefde...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:01
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
miro schreef op 24-04-2003 @ 22:39:
Dat hij lief en begripvol is geweest is heel leuk, maar dat zegt niks over jouw liefde voor hem en daar gaat het toch om lijkt mij. Denk voor jezelf eens na, als je nog zoveel om je vriend geeft, waarom val je dan op een ander? En als je zo erg twijfelt, wat voor conclusies kun je dan trekken. En verlaat je hem niet omdat je t zielig voor hem vindt of wil je zelf bij hem blijven? Dat zijn de dingen die je moet weten.

Een jongen kan nog zo lief voor je zijn, je moet altijd voor jezelf kiezen. (en ik kan t weten)
Goed gezegd!

Ik denk dat je of heel hard aan je relatie met je vriend moet werken of dat je hem moet laten vallen, hoe vervelend je dat ook vindt. Medelijden lijkt me geen goede basis voor een fijne relatie.

Als je ervoor kiest om het uit te maken met je vriend, kun je misschien toch iets proberen met die jongen van die trip. Het zal moeilijk zijn, maar als jullie echt verliefd op elkaar zijn, denk ik dat het wel kan werken (zoals perseus zegt).
Reageren

Regels voor berichten