Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 14:37
Isa
Isa is offline
wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 14:55
Mugshot
Mugshot is offline
dan ben ik denk ik wel dood
Oud 01-04-2002, 16:13
Silindistani
Silindistani is offline
Met een paar miljoen mensen en waar de bossen net weer een beetje aan het groeien zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:26
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik wou dat ik het kon meemaken....en zou dus ook wel onsterfelijk willen zijn, maar dat terzijde.

Ik denk dus dat het een apocalyptisch uiterlijk zal gaan krijgen.

Verpaupering, verschraling van waarden en normen, meer een politiestaat etc.

Groetjes
Ben(die wel verwacht/hoopt dat het in de hele verre toekomst beter zal gaan
Oud 01-04-2002, 20:49
Joostje
Joostje is offline
leven? in 3000? whahaha
Oud 01-04-2002, 20:59
mitsj
mitsj is offline
zal de wereld wel in een technologies hoogtij zitten ...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:28
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Joostje schreef:
leven? in 3000? whahaha
En waarom niet?
Oud 02-04-2002, 12:45
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
de mens is dan uitgestorven,...en of uitgeroeid door de robots die ze zelf gefabrisird hebben,.....deze robots beheren dan ook deze aarde...een stalen aarde denkik..alles gaat machinaal...
ofzo -------> ik ben dan dood....
Oud 02-04-2002, 13:28
Verwijderd
Ongeveer zoals het er 4000 jaar geleden uitzag, maar dan met ervarings- en kennisrijkere mensen...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:10
REIE
REIE is offline
Misschien komt iemand op 't idee in het jaar 3000 om mijn hoofd eens uit die vriezer te halen en 'm in een kommetje te doen zodat ik vervolgens wordt aangestaard door bionische mensen met 3 tenen per voet en een enorm grote duim waarmee ze eindeloos knopjes bedienen...?

Het kan ook zo zijn dat er nog een ramp komt, bv een kernoorlog over 30 jaar (bv. een machtsgeile Bush die de Europa en het Midden-oosten wil wegvagen omdat er geen olie is en uit jaloezie op onze Europese modelmaatschappij)

Zouden de mensen van Atlantis besluiten om omhoog te kruipen uit de aardkorst in het jaar 3000? Ze zullen hoogstens gemuteerde lichtgevende wormen vinden met menselijke driften...

REIE, die de toekomst ziet wegvagen doordat er steeds meer domme mensen op de aarde komen, maar het doet hem niks, want dan is hij toch al lekker dood!
Oud 04-04-2002, 16:36
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik zou zegge : ga naar professor barabas en kruip in zijn teletijdmachine, oh ja, vertel erna wel hoe het was he!!

xELSx (die wel even mee wil als het kan)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:36
Floef
Floef is offline
1. Voorspelbaar als je als je alle factoren van gedrag kent*

2. Verrassend als je het zou vergelijken met nu*
Oud 05-04-2002, 17:08
Verwijderd
Misschien verkeren we dan weer in een tijd vergelijkbaar met de middeleeuwen. Lekkere chaos en een heleboel staatjes. Om in het jaar 4000 technologisch weer heel ver zijn
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:29
REIE
REIE is offline
Citaat:
Floef schreef:
1. Voorspelbaar als je als je alle factoren van gedrag kent*

2. Verrassend als je het zou vergelijken met nu*
Floef, ik deel die mening met je! alleen ontwijk je de vraag lichtjes...

REIE, (zag het licht, nouja, een vaag straaltje ervan)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:09
Upior
Upior is offline
Met een beetje mazzel bestaat het menselijke ras dan niet meer.
Oud 05-04-2002, 20:38
vegeta girl
vegeta girl is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat denken jullie?
Ik geloof dat mensen op een gegeven moment moetem kiezen tussen Liefde en Technologie.

Wie gelooft hier in 'Atlantis'?
De gezonken stad, misschien hebben jullie wel wat over gehoord.
Daar hebben ze gekozen voor technologie en da was de verkeerde keus...
Daarom bestaat de 'stad' ook alleen nog in legenden/sprookjes...
Oud 05-04-2002, 20:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
vegeta girl schreef:

sorry, maar wat versta je onder atlantis? Bedoel je de beschrijvingen van plato, bedoel je je de verhalen van atlantis op cuba, atlantis in indonesie, atlantis als een oorspronkelijk buitenaardse beschaving?... In het laatste geval, nee

Maar anyway, ik denk dat de mensheid zich dan al lang naar de klote heeft geholpen.
Oud 05-04-2002, 20:54
vegeta girl
vegeta girl is offline
Citaat:
Joostje schreef:

sorry, maar wat versta je onder atlantis? Bedoel je de beschrijvingen van plato, bedoel je je de verhalen van atlantis op cuba, atlantis in indonesie, atlantis als een oorspronkelijk buitenaardse beschaving?... In het laatste geval, nee

Maar anyway, ik denk dat de mensheid zich dan al lang naar de klote heeft geholpen.
Neej, Atlantis, de gezonken stad...
dat er nu niej meer is.
Ik kan er noojt echt veel info over vinden.
Maar het zou inderdaad een buitenaardese planeet zijn, waar de mensheid, wij dus onder andere, eerder op leefde. Dat ging fout, toen hebben wij het verknalt en verging de planeet 'Atlantis'.

Ik denk dat als wij hard werken er nog wel te redden valt.
We hoefen het nie nog eens te verknallen.
Oud 06-04-2002, 13:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
vegeta girl schreef:

Ik geloof dat mensen op een gegeven moment moetem kiezen tussen Liefde en Technologie.

wat is dat voor onzin? waarom zou technologie het tegendeel van liefde zijn? het hangt er maar vanaf hoe je de technologie gebruikt, het kan goed of kwaad gebruikt worden.
zonder technologie werden er geen vliegtuigen uigevonden en zouden nu niet al die hulpverleners met al hun liefde voedsel en medicijnen kunnen geven aan de mensen in de 3de wereld landen om maar wat te noemen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:12
bono
bono is offline
niet

denk ik... denk dat de wereld dan vergaan is vanwege kernwapens etc.
Oud 06-04-2002, 19:38
GeritoDM
GeritoDM is offline
Uuuh...
Dat past niet in één antwoord denk ik zo. Nou, een paar dan maar:
  • De mens is technologisch gezien ver gevorderd, heeft kolonies in heel het zonnestelsel, heeft een manier gevonden om de lichtsnelheid te omzeilen (dus dat het niet oneindig veel energie kost oid om zo snel als het licht te gaan <-- zal vast niet kloppen, maar dat boeit niet zo), heeft veel verschillende planetaire bestuursvormen, waarvan er veel meer om geld dan om geluk geven (hoewel dat ook kan samengaan), heeft verkenningscheepjes met androïden en enkele maffe wetenschappers met draadjes los naar andere sterren gestuurd.
  • De mens heeft zichzelf bijna uitgeroeid dmv kernbommekes ende smerige wapens en bouwt weer een samenleving op. Is niet geestelijk primitief, maar wel technologisch in een beginstadium, leeft van landbouw en veeteelt, hecht meer waarde aan religie.
  • Internet is meerdere malen vervangen door betere versies, mensen kunnen alles doen vanachter hun compje, hebben weinig sociaal leven, géén conditie, slechte gezondheid, iedereen doet mee aan een of ander massive multiplayergame etc. etc. etc.

Dit zijn maar een paar varianten (al dan niet serieus) die je zou kunnen bedenken.
Oud 06-04-2002, 20:54
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
bono schreef:
niet

Dat beeld is ook weer zwaar overdreven. De kans dat we nu nog een kernoorlog krijgen is allang niet meer te vergelijken met 20 jaar geleden.

Groetjes
Ben(die er nog wel realistisch over na wil denken
Oud 06-04-2002, 23:34
Goa
Goa is offline
3000.. waarschijnlijk minder organisch leven en meer 'artificieel', de wereld wordt dus gerund door comps, die evt. een bewustzijn hebben
OF
er leven nog mensen maar niet meer in biologische vorm

3000 da's 1000 jaar btw wel erg veel om voorspellingen over te doen, ik denk da de wereld er over 100 jaar al onherkenbaar uit zal zien
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 01:16
vegeta girl
vegeta girl is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

wat is dat voor onzin? waarom zou technologie het tegendeel van liefde zijn? het hangt er maar vanaf hoe je de technologie gebruikt, het kan goed of kwaad gebruikt worden.
zonder technologie werden er geen vliegtuigen uigevonden en zouden nu niet al die hulpverleners met al hun liefde voedsel en medicijnen kunnen geven aan de mensen in de 3de wereld landen om maar wat te noemen.
dah hangt er inderdaad vanaf jah hoe die technologie dan wordt gebruikt.
Maar ik blijf erbij dat het een keus was tussen die 2.
Oud 07-04-2002, 08:23
Verwijderd
Citaat:
bono schreef:
Je hebt de wereld .. en de mensheid.

Het eerste is persistent genoeg, het tweede zal het onderspit delven bij een kernoorlog.

Apocalyptisch:
Er loert microbiologisch gevaar. De open grenzen; wie zegt dat hier niet een keer zoiets als Ebola uitbreekt? Of iets sterkers met een langere incubatietijd? Die kans wordt steeds groter.. Ik denk echter dat een kleine minderheid zal overleven en die (hopelijk) van onze fouten leert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 10:17
tacidvs
tacidvs is offline
Ik hoop dat Bush en alle andere apen met kernbommen zich rustig houden, dat alle Bin Ladens met een moleculair-biologische opleiding zich rustig houden. Dan gaan we in ieder geval niet meteen.

Qua technologie: We zijn zover dat we allemaal op het internet zitten met onze genotscentra, dat het internet beheerd wordt door een enge fanaat, dat we nergens meer heengaan, dat we Borg zijn geworden.

Met genotscentra bedoel ik die plekjes in de hersenen die ons vertellen dat we blij zijn als ze bepaalde neurotransmitters ontvangen.

Borg: Die zouteloze, immer staande, lijkbleke idioten uit startrek.

tacidvs (Die denkt dat Bens geneuzel in deze stijl anderen infecteerd)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:36
Floef
Floef is offline
Citaat:
REIE schreef:
Floef, ik deel die mening met je! alleen ontwijk je de vraag lichtjes...

REIE, (zag het licht, nouja, een vaag straaltje ervan)
Sorrie----->
Oud 07-04-2002, 13:44
agnosticus
agnosticus is offline
tegen die tijd zullen we veel meer dingen weten en het doel van de mensen in die tijd zal ook het vergroten van de wetenschap moeten zijn, o.a. door ruimte-exploraties en kolonisatie.

ik hoop dat we tegen die tijd onze lichamen kunnen aanpassen, weg met die primitieve dingen zoals geslacht, iedereen dient zeg maar perfecte hersenen te hebben, met alle voordelen van zowel vrouw (emoties en leervermogen) als man(verstand en kracht).

we zullen ons kunnen aansluiten op een matrix-achtige realiteit die direct onze hersenen kunnen beinvloeden. hierdoor kunnen wij dingen scheppen die ons bevattingsvermogen te boven gaan.
daar zullen we kunnen wonen, in een gezamenlijke virtual reality.

en we kunnen daar ook als een soort drugs, elke emotie ervaren die we willen. leve elektromagnetische beinvloeding.

alles wat we meemaken zal opgeslagen kunnen worden en kunnen we opnieuw ervaren als we willen, evenals ervaringen van anderen en zoals al gezegd.

ook zullen we tegen die tijd nanorobotten hebben om onze lichamen altijd gezond te houden, hoewel we die misschien niet eens meer nodig hebben.

wel, wat vinden jullie van deze fantasie?
iedere uitbreiding is welkom.

uitbreiding:we zouden bijvoorbeeld ervoor kunnen zorgen dat onze zintuigen veel groter worden. dieren nemen de wereld veel intenser waar dan wij, hun zintuigen zijn beter.
zou het niet mooi zijn als wij ook infra-rood-ultraviolet kunnen zien of magnetische velden voelen, of supersone tonen horen?

Laatst gewijzigd op 07-04-2002 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:17
Floef
Floef is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
tegen die tijd zullen we veel meer dingen weten en het doel van de mensen in die tijd zal ook het vergroten van de wetenschap moeten zijn, o.a. door ruimte-exploraties en kolonisatie.

ik hoop dat we tegen die tijd onze lichamen kunnen aanpassen, weg met die primitieve dingen zoals geslacht, iedereen dient zeg maar perfecte hersenen te hebben, met alle voordelen van zowel vrouw (emoties en leervermogen) als man(verstand en kracht).

we zullen ons kunnen aansluiten op een matrix-achtige realiteit die direct onze hersenen kunnen beinvloeden. hierdoor kunnen wij dingen scheppen die ons bevattingsvermogen te boven gaan.
daar zullen we kunnen wonen, in een gezamenlijke virtual reality.

en we kunnen daar ook als een soort drugs, elke emotie ervaren die we willen. leve elektromagnetische beinvloeding.

alles wat we meemaken zal opgeslagen kunnen worden en kunnen we opnieuw ervaren als we willen, evenals ervaringen van anderen en zoals al gezegd.

ook zullen we tegen die tijd nanorobotten hebben om onze lichamen altijd gezond te houden, hoewel we die misschien niet eens meer nodig hebben.

wel, wat vinden jullie van deze fantasie?
iedere uitbreiding is welkom.
Lang leve de huidige chaos!
Oud 07-04-2002, 14:23
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
Floef schreef:

Lang leve de huidige chaos!
hoezo? vind je mijn idee van het jaar 3000 niet mooi dan?
wil jij nietzo perfect mogelijk zijn? wil jij niet in een wereld leven die je zelf geschapen hebt en die veel mooier is dan de gewone werkelijkheid?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:33
Floef
Floef is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
hoezo? vind je mijn idee van het jaar 3000 niet mooi dan?
wil jij nietzo perfect mogelijk zijn? wil jij niet in een wereld leven die je zelf geschapen hebt en die veel mooier is dan de gewone werkelijkheid?
Ik streef zelf ook wel naar structuren, maar kijk ik heb 1984 en BLOKKEN gelezen en dan hoop ik toch echt niet dat alles zo geordend is... Perfectie en alwetendheid zijn mooi, als het maar een streven blijft! ---ach, fantaseer er maar op lOs, tis wel laggen...
Oud 07-04-2002, 15:06
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
Floef schreef:

Ik streef zelf ook wel naar structuren, maar kijk ik heb 1984 en BLOKKEN gelezen en dan hoop ik toch echt niet dat alles zo geordend is... Perfectie en alwetendheid zijn mooi, als het maar een streven blijft! ---ach, fantaseer er maar op lOs, tis wel laggen...
1984 ken ik alleen bij naam maar heb ik niet gelezen. BLOKKEN ken ik niet.
waar gaan die 2 boeken dan over?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 15:16
Floef
Floef is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
1984 ken ik alleen bij naam maar heb ik niet gelezen. BLOKKEN ken ik niet.
waar gaan die 2 boeken dan over?
Perfectie zal falen.
Oud 07-04-2002, 15:24
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
Floef schreef:

Perfectie zal falen.
ik heb zojuist op deze site samenvattingen van die boeken gelezen en de werelden die daarin beschrevebn staan komen toch echt totaal niet overeens met mijn wereldbeeld?

BLOKKEN is gewoon een communistische samenleving in het extreme. mijn wereldbeeld heeft daar niks mee te maken, die van mij heeft te maken met betere technologie, dat komt in dat hele boek niet voor.

en in 1984 komt een of andere dictator voor (Big Brother) en een gedachtepolitie. hoef ik ook allemaal niet, heb ik ook niks over gezegd in mijn wereldbeeld.
dat ervaringen opgeslagen zouden kunnen worden is iets totaal anders. iig is er in mijn wereld juist wel persoonlijke vrijheid, in die 2 werelden niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 15:44
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Floef schreef:

Perfectie zal falen.
Dan is het dus geen perfectie.

Misschien ligt perfectie wel in totale chaos.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 15:46
tacidvs
tacidvs is offline
Je moet bij dit soort boeken zwaar uitkijken met samenvattingen, uitleg erbij kan ook geen kwaad. In het bedenken van een Utopia gaan jullie lekker kort door alle bochten, zijn jullie niet structureel en niet onderlegd.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:26
Floef
Floef is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
ik heb zojuist op deze site samenvattingen van die boeken gelezen en de werelden die daarin beschrevebn staan komen toch echt totaal niet overeens met mijn wereldbeeld?

BLOKKEN is gewoon een communistische samenleving in het extreme. mijn wereldbeeld heeft daar niks mee te maken, die van mij heeft te maken met betere technologie, dat komt in dat hele boek niet voor.

en in 1984 komt een of andere dictator voor (Big Brother) en een gedachtepolitie. hoef ik ook allemaal niet, heb ik ook niks over gezegd in mijn wereldbeeld.
dat ervaringen opgeslagen zouden kunnen worden is iets totaal anders. iig is er in mijn wereld juist wel persoonlijke vrijheid, in die 2 werelden niet.
Ja snap ik. Maar ik bedoelde de hoeveelheid structuren. Maar eigenlijk zij die er nu ook al. Vergeet mij post.
Oud 07-04-2002, 22:27
Floef
Floef is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Dan is het dus geen perfectie.

Misschien ligt perfectie wel in totale chaos.
Het is geen perfectie om dat dat niet bestaat. Schijnperfectie.
Oud 08-04-2002, 15:10
lady_x
lady_x is offline
In het jaar 3000 zal de mens niet meer bestaan en van de aarde zal nou niks meer overschieten, misschien zullen enkelen wel verhuisd zijn naar een andere planeet wie weet...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:21
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Floef schreef:

Het is geen perfectie om dat dat niet bestaat. Schijnperfectie.
We kunnen perfectie gewoon niet voorstellen. Misschien is deze maatschappij wel perfect. Jij kunt gewoon niet als dusdanig waarnemen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:44
Floef
Floef is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
We kunnen perfectie gewoon niet voorstellen. Misschien is deze maatschappij wel perfect.
Hmm, dan zit perfectie in VERANDERING en DEMOCRATIE.
Oud 08-04-2002, 16:02
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Floef schreef:

Hmm, dan zit perfectie in VERANDERING en DEMOCRATIE.
Nee, want Democratie komt niet overal voor. Alles is dus perfect.

Misschien ook niet, maar dan kunnen we perfectie nog steeds niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:04
marla85
marla85 is offline
hmm ik denk dat de aarde zo erg verneukt is dat je er niet meer op kunt leven
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:00
REIE
REIE is offline
nog zo'n leuk boekje over de toekomst is Brave New World. mensen worden daarin gekweekt naar intelligentie. De bevolking bestaat uit lagen van dom naar slim. elke laag heeft z'n eigen kleur kleding en legt zich neer bij zijn taak waar hij of zij voor geboren is. Niemand klaagt, maar dat wil niet zeggen dat die wereld perfect is.

REIE
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:08
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
REIE schreef:
nog zo'n leuk boekje over de toekomst is Brave New World. mensen worden daarin gekweekt naar intelligentie. De bevolking bestaat uit lagen van dom naar slim. elke laag heeft z'n eigen kleur kleding en legt zich neer bij zijn taak waar hij of zij voor geboren is. Niemand klaagt, maar dat wil niet zeggen dat die wereld perfect is.

REIE
Das echt nep!!!

In 3000 is de wereld op zijn eindje. Heel weinig mensen leven nog.
Oud 08-04-2002, 19:11
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
niet veel anders dan nu
1000, of ja, 998 jaar is heus niet zo lang
de wereld sterft niet uit of whatever in zo'n relatief korte tijd
hij leeft al 5 miljard 2000 jaar ofzo en hij zou sterven 1000 jaar later...hmz
arrogantie van de mensheid
Oud 08-04-2002, 19:14
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:
niet veel anders dan nu
1000, of ja, 998 jaar is heus niet zo lang
de wereld sterft niet uit of whatever in zo'n relatief korte tijd
hij leeft al 5 miljard 2000 jaar ofzo en hij zou sterven 1000 jaar later...hmz
arrogantie van de mensheid
Ja klopt, maar de evolutie gaat nu wel 100x zo snel als 2000 jaar geleden.
Met alle technologie etc. Het kan wel.
Oud 08-04-2002, 19:16
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:

Ja klopt, maar de evolutie gaat nu wel 100x zo snel als 2000 jaar geleden.
Met alle technologie etc. Het kan wel.
hoe wou je met technologie die sneller vooruitgaat de mensheid uitmoorden...
Oud 08-04-2002, 19:18
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:

hoe wou je met technologie die sneller vooruitgaat de mensheid uitmoorden...
Met oorlogen etc, als er nu een oorlog komt, echte grote dan. Dan kan de wereld in bijna een dag dood zijn. Maar vroeger was dat natuurlijk niet zo.
Oud 08-04-2002, 19:21
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:

Das echt nep!!!

In 3000 is de wereld op zijn eindje. Heel weinig mensen leven nog.
Das echt nep!!!

In 3000 is jesus teruggekeerd naar de aarde om iedere mens weer vrije wil te geven, en toen hebben ze hem met zijn alle in de brand gestoken omdat geloven in de bijbel tegen de wetenschap in gaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten