Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 15:44
Upke
Upke is offline
Okee zelf weet ik niet wat ik van al dat mystieke moet denken maar toch... Ik heb dus een vriend die een hele lange tijd terug een brommer ongeluk heeft gehad, daarbij raakte zijn arm verlamd. Toen ik jarig was nodigde ik hem uit op mijn feest, en hij vertelde aan een andere vriend van mij hoe hij aan zijn verlamde arm kwam. Die vriend die het verhaal te horen kreeg, belande zelf een tijdje later in het ziekenhuis met ook al een verlamde arm, en ook door een brommer ongeluk. En nu afgelopen week heeft een andere vriend van mij ook een brommer ongeluk gehad, en ja je raad het al hij heeft ook een verlamde arm... In heb begin vond ik dit nog toeval, maar nu 3 keer op een rij vind ik niet meer normaal. Zou dit soms een waarschuwing voor mij zijn? Of straal ik gewoon ongeluk uit? Alsjeblieft kan iemand hier mij helpen?
Advertentie
Oud 02-06-2003, 16:04
Big Brother
Big Brother is offline
ik zeg dat het toeval is, maar ik ben ook niet echt beijgelovig ingesteld
je kan je brommer weg doen ofzo
Oud 02-06-2003, 17:02
poesiefox
poesiefox is offline
Brommers zijn levensgevaarlijke krengen, en fietsen is veel gezonder.
Oud 02-06-2003, 17:20
Verwijderd
Ik betwijfel of je zoveel negativiteit zou uitstralen dat 3 mensen precies hetzelfde ongeluk zouden krijgen.... Toch lijkt het me te sterk om toevallig te zijn.

Zit je misschien net in de leeftijdscategorie waarin veel gebrommerd wordt, ook nog met een heleboel vrienden die een brommer hebben... misschien gebeuren er meer ongelukken, maar heb je daar geen aandacht voor gehad, omdat je focust op die met de gelijkenissen?

Het is maar een idee...
Oud 02-06-2003, 17:30
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2003 @ 18:20:
Ik betwijfel of je zoveel negativiteit zou uitstralen dat 3 mensen precies hetzelfde ongeluk zouden krijgen.... Toch lijkt het me te sterk om toevallig te zijn.

Zit je misschien net in de leeftijdscategorie waarin veel gebrommerd wordt, ook nog met een heleboel vrienden die een brommer hebben... misschien gebeuren er meer ongelukken, maar heb je daar geen aandacht voor gehad, omdat je focust op die met de gelijkenissen?

Het is maar een idee...
Tuurlijk heb ik daar wel over aandacht gehad, want ja er `werd` veel gebrommerd door mijn vrienden. Ik kan gelukkig nog steeds brommen. Maar allemaal een verlamde arm, dat is toch gewoon raar.
Oud 02-06-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-06-2003 @ 18:30:
Tuurlijk heb ik daar wel over aandacht gehad, want ja er `werd` veel gebrommerd door mijn vrienden. Ik kan gelukkig nog steeds brommen. Maar allemaal een verlamde arm, dat is toch gewoon raar.
Permanent verlamd of tijdelijk?

EN dan nog een idee... aangezien er flink gebromd wordt en het allemaal vrienden zijn, kan het zijn dat jullie op een bepaalde manier rondrijden, bepaalde groepje dragen geen helm enzo weet ik het, maar bv, als jullie de gewoonte hebben om de tas altijd aan de linkerschouder te hangen ofzo, dan kan die kant eerder de grond raken en de hele klap opvangen (ok dit lijkt ook weer vergezocht, maar ik probeer tot nog toe een logische verklaring te bedenken )
Oud 02-06-2003, 18:26
Shade
Shade is offline
je moest eens weten hoeveel brommer/scooter ongelukken er per jaar gebeuren.....
ziekelijk veel

zielig voor je vrienden maar het is gewoon toeval....
Oud 02-06-2003, 19:33
AngelLena
AngelLena is offline
Nogal frapant verhaal om het zomaar te zeggen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik ervan moet denken. Ik denk alleen dat jij je niet schuldig moet voelen. Zoveel negatiefs kan je niet uitstralen dan je anderen ongelukken bezorgd...
Oud 03-06-2003, 09:14
Upke
Upke is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 19:26:
je moest eens weten hoeveel brommer/scooter ongelukken er per jaar gebeuren.....
ziekelijk veel

zielig voor je vrienden maar het is gewoon toeval....
Ja maar als je het zelf meemaakt praat je er niet zo licht over van, oooh het is zielig het is toch maar toeval. Je moet het zelf maar es meemaken.
Oud 03-06-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-06-2003 @ 16:44:
Verhaal...
helemaal mooi, en nu dit ook nog eens op het forum posten!

Blij dat ik al tijden geen brommer/scooter meer rij
(kben bezig met het motorrijbewijs )
Oud 03-06-2003, 12:42
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
azaziël schreef op 03-06-2003 @ 13:25:

Nou, als je daarmee met 120 oerend hard ergens tegenop klapt weet je tenminste zeker dat je dood bent. Echt een geruststellende gedachte voor je ouwe tantetje!
Oud 03-06-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 03-06-2003 @ 13:42:
Nou, als je daarmee met 120 oerend hard ergens tegenop klapt weet je tenminste zeker dat je dood bent. Echt een geruststellende gedachte voor je ouwe tantetje!
like you'd miss me!
Maar anyway, als ik ga, ga ik in stijl en dan liever op de motor (over een stevig aantal jaren) dan wegkwijnend
Oud 03-06-2003, 16:12
Upke
Upke is offline
Citaat:

Ow helemaal mooi? Jij vind het mooi dat 3 vrienden van mij de rest van hun leven het met 1 arm moeten doen? Sadist...
Oud 03-06-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:

Ik moet toegeven dat ik deze reactie ook niet helemaal begrijp
Oud 03-06-2003, 17:40
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 03-06-2003 @ 17:28:
Help me forumbaas!!!
Oud 03-06-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 03-06-2003 @ 18:40:
Help me forumbaas!!!
Wat wil je dat ik doe? Ik hoop eiglijk dat ie zijn reactie toelicht... ik kan toch moeilijk gaan bannen voor die reactie ofzo.

En wat je verhaal betreft, kijk een paar posts terug, daar heb ik nog wat logica proberen te zoeken. Ik geloof iig niet dat je vervloekt bent of ongeluk bezorgt, zelf heb ik ook een periode gehad dat echt iedereen in mijn omgeving auto-ongelukken kreeg, maar dat kwam doordat ik net op de leeftijd kwam dat ik er zelf mee bezig was, en iedereen in mijn omgeving ook. Persoonlijk denk ik eerder dat het een periode is en dat die 3 je gewoon enorm opvallen. Maar ik zal eens rondvragen of bepaalde mensen daar nog andere ideeën over hebben.
Oud 03-06-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 03-06-2003 @ 17:28:
ik bedoel er mee te zeggen dat hij met een verhaal aankomt dat doorverteld is aan vrienden die na het horen van het verhaal een brommer ongeluk kregen, en nu verteld ie het aan nog meer mensen!
Komt bij dat het sarcastisch bedoelt was. Ongelukken zijn, en zeker onder vrienden, familie, bekenden nooit grappog
Oud 04-06-2003, 08:28
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Zou te toevallig zijn, volgens mij is het gewoon jullie karma
Oud 04-06-2003, 08:47
Victor
Victor is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 04-06-2003 @ 09:28:
Zou te toevallig zijn, volgens mij is het gewoon jullie karma
Ik denk dat doordat zij brommerrijden en daarmee de natuur vernielen (een slechte daad) een overschot aan negatief karma krijgen. Zolang jij dat niet hebt hoef je niet bang te zijn, denk ik, tenzij voor het niet-bestaande toeval.
Oud 04-06-2003, 10:50
Upke
Upke is offline
Ja leuk bedankt voor jullie ooow zo grappige reacties, wacht maar totdat jullie vrienden ongelukken krijgen, dan is het niet meer zo leuk.
Oud 04-06-2003, 20:40
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 04-06-2003 @ 11:50:
Ja leuk bedankt voor jullie ooow zo grappige reacties, wacht maar totdat jullie vrienden ongelukken krijgen, dan is het niet meer zo leuk.
Het was niet grappig bedoeld, ik was heel serieus toen ik zei dat het te maken had met een slecht karma-overschot. Ik heb me verdiept in het Hindoeïsme (wat trouwens aan te raden is) en herken wel wat in het geloof van reïncarnatie dat je een goed leven moet leven om in een beter leven te komen. Een onderdeel daarvan is dat je niet door middel van scooter of brommer rijden de natuur moet vernielen.
Dus: probeer gewoon zo goed mogelijk te leven, dan hoef je ook niet bang te zijn dat er jou eenzelfde iets overkomt
Oud 04-06-2003, 20:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 03-06-2003 @ 10:14:
Ja maar als je het zelf meemaakt praat je er niet zo licht over van, oooh het is zielig het is toch maar toeval. Je moet het zelf maar es meemaken.
dit gaat me niet om wat er bij jou gebeurde
ik geef aan dat er zoveel ongelukken met scooters/brommers gebeuren en dat het nou toevallig 3 vrienden van je zijn is gewoon toeval en heeft helemaal niks met jou te maken....

En ook al zou energie er invloed op hebben....je bent toch niet de enige in hun leven? Er zijn zoveel mensen waar ze contact mee hebben/gehad waarom zou het dan door jou komen?

En ik snap niet hoe je erbij komt dat ik er licht over denk want iemand in mn straat is een paar maanden terug dood gereden door een brommer, en die mongool die met 60 door een 30 km/u zone reed kwam er met een gebroken been en kneuzingen van af....

Ik snap heel goed hoe erg dit soort dingen zijn
Oud 04-06-2003, 21:11
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben zelf mijn beste vriendin verloren aan een ongeluk. Die reed gewoon op de fiets van school naar huis en een dronken lapzwans heeft er aangereden. Ik was niet blij.
Na haar kreeg ik een hele goede vriend en nog geen paar maanden later kreeg hij een auto-ongeluk, vloog met 100 km/uur tegen een boom op, is van een afrit afgestoven. Remmen blokkeerden, veld van 300 vierkante meter, 1 boom in het midden, en hij vliegt er recht tegenop, maar heeft het overleefd met alleen een paar gekneusde ribben en last van z'n nek. Later vloog ie met de auto een sloot in (scherp bochtje die niet als scherp aangegeven stond), kop tegen het raam aan.

Maar nog kan ik voor deze voorvallen mezelf niets verwijten...
Ik kan er erg goed mee inkomen hoe jij je voelt, been there, done that. Maar je moet jezelf niets verwijten. Wat zij meegemaakt hebben heeft niets met jou te maken, net als dat mijn vrienden waarvan ik 1 verloren heb en de ander nog levend naast me staat ook niets met mij te maken hebben tijdens hun ongelukken. Wat je nu alleen wel weet, is dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn met motorvoertuigen. Verder kan ik je daarover niets meegeven behalve te zeggen dat het niets met jou uit te staan heeft volgens mij.

Regels voor berichten