Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 09:36
dafelix
dafelix is offline
ik heb ff volgend probleempje

ik heb een netwerkje (deze comp met de laptop, USB To PC) en het werkte altijd goed, maar sinds paar weken doettie ut nietmeer (eerst wou de internet sharing niet meer, en nu doettie nix) nou d8 ik laat ik ff alles opnieuw installen maar ik bedacht mij dat er een progje was het kon installeren (want als ik via netwerk connections doe werkt het nog niet) missgien dat dat helpt

Hints hoe ik het kan fixxen zijn ook welcome btw

heb winXP btw

tia

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 10:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 11:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat heb je nou? Een USB Ethernet bridge? Kabel met 2 USB-uiteinden die je in de USB poorten stopt van je 2 computers. En zodoende bij beide PCs een Ethernet device erbij krijgt en zodoende kunt netwerken tussen de 2 computers?

Zo ja, zie je netwerk device nog wel bij Network Connections? Zo nee, herinstalleer de drivers. Zo ja, probeer het volgende:

Druk Windowskey + R. Type in: cmd
Nu krijg je een DOS-box. Type in: ipconfig
Kijk of je hier je IP ziet. Hetzelfde doe je op de andere computer. Nu weet je beide IPs en kun je kijken of je elkaar kunt pingen. Type in de DOS box in: ping 10.0.0.105
Vervang 10.0.0.105 door het IP adres van de andere computer. Op Computer A zeg je dus eigenlijk "Ping Computer B".

Als het goed is krijg je nu 4x een response binnen van zoveel ms (milliseconden). Als dat zo is, heb je een ethernet verbinding en werkt deze goed. Als het niet zo is, is er iets mis en moet je even zoveel mogelijk uitleggen als je kan.
Oud 04-05-2003, 14:07
dafelix
dafelix is offline
USB PC to PC, een USB en de ander iets anders (zo'n vierkant ding)

anyway ik heb het netwerk weer gefixxed (drivers opnieuw geinstalleerd en eineloos w88 tot die trage laptop weer is opgestart) nu moet ik alleen nog internet fixxen maar dat lukt me wel weer thanks anyway voor de hulp die je wou bieden maar niet meer nodig is ^_^
Oud 04-05-2003, 14:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-05-2003 @ 12:22:
Wat heb je nou? Een USB Ethernet bridge? Kabel met 2 USB-uiteinden die je in de USB poorten stopt van je 2 computers. En zodoende bij beide PCs een Ethernet device erbij krijgt en zodoende kunt netwerken tussen de 2 computers?

Zo ja, zie je netwerk device nog wel bij Network Connections? Zo nee, herinstalleer de drivers. Zo ja, probeer het volgende:

Druk Windowskey + R. Type in: cmd
Nu krijg je een DOS-box. Type in: ipconfig
Kijk of je hier je IP ziet. Hetzelfde doe je op de andere computer. Nu weet je beide IPs en kun je kijken of je elkaar kunt pingen. Type in de DOS box in: ping 10.0.0.105
Vervang 10.0.0.105 door het IP adres van de andere computer. Op Computer A zeg je dus eigenlijk "Ping Computer B".

Als het goed is krijg je nu 4x een response binnen van zoveel ms (milliseconden). Als dat zo is, heb je een ethernet verbinding en werkt deze goed. Als het niet zo is, is er iets mis en moet je even zoveel mogelijk uitleggen als je kan.
ik denk gewoon van de USB poort naar een PC CARD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten