Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 13:13
stefanietje
stefanietje is offline
Okee, ik zal proberen het zo logisch mogelijk neer te zetten.

Eind vorig jaar kreeg ik een vriend. R. Heb ik ook een topic over geopend, en dat is helaas 5 weken geleden uitgegaan, want hij : was nog niet toe aan een relatie, wou vrijgezel zijn, máár hij was nog wel stapelgek op me. Jaja. Dat hij me nog leuk vind, geloof ik, dat merk ik, en hij is 24, en geen jongen die leugens zou verzinnen om maar van me af te zijn.

In de tijd dat hij een relatie had met mij, was er zijn ex, B. Zij was gruwelijk jaloers, en probeerde hem weer terug te krijgen. Dat hij het uitmaakte vroeg ik of het met B. te maken had. Hij zei dat dat absoluut niet was, en dat geloof ik ook.

2 weken later (we hebben dezelfde vriendengroep) hebben we een verjaardag van K. Daar zoende hij met B. Ik vond dat niet zo leuk, en heb hem dat best wel laten merken. Vooral omdat hij en ik nog regelmatig contat hadden. Ik at af en toe bij hem nog, we wilden vrienden blijven, en omdat hij op die avonden me zoende en knuffelde, en 1 keer zelfs weer meer.

Dat hadden we uitgepraat, en aangezien ik hem niet kwijt wil en toen niet wou, bleven we proberen vrienden te blijven. Dat is op zich uitstekend gelukt. B en ik hebben de strijdbijl ook begraven 1 week geleden. Zij zit ook bij die vriendengroep, en we zien elkaar dus wel vrij regelmatig, en dan is het voor de sfeer niet zo leuk als wij steeds bonje hebben.

Nou hadden we gisteren/vannacht een 70's feest. Het was enorm gezellig, en ik ben weer met R. geweest. Daarna naar de stad geweest, en steeds zoenden we, en het was gewoon zo, als vanouds.
Na de stad gingen we met een man of 6 nog even naar zijn huis, tostis eten. Daar hebben we hartstikke lol gehad, en we zijn daar blijven slapen. Helemaal tegen me aan gekropen...en vanmorgen dat we wakker werden keek ik hem aan, en ik zei: ik heb je zo gemist R. En toen zei hij: ik jou wook. En hij knuffelde me. Ik weet het niet, ik wil hem terug, maar volgens mij wil hij alleen maar effe de sex...ik wil hem vertellen dat ik hem terug wil.
Mara wat vinden jullie?

Vinden jullie dat ik een kans maak? Hij zegt dat ie me graag wil zien, dat hij zich goed voelt als ik bij hem ben, maar dat een relatie hem benauwd. Hoe maak ik hem duidelijk, dat ik hem niet wil benauwen, dat ik gewoon ze vriendinnetje wil zijn, bij hem horen...zijn meisje zijn.
Oud 20-04-2003, 13:19
neeltje
neeltje is offline
Ik zou het even aankijken, niet te veel contact houden. Je bent 17 meis, nog een heel leven voor je... Als hij over een tijdje er nog hetzelfde over denkt, en jij ook kan je het nog eens proberen, maar hij heeft het niet voor niks uitgemaakt een tijdje terug, hou dat in je achterhoofd. Liefde maakt blind, beslis niet te snel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 13:31
Kippetje
Kippetje is offline
ik weet niet of het alle ellende wel waard is. Je word iedere keer heen en weer geslingerd tussen wel en niet... en je bent nog maar 17 (net als ik dus..) en hebt nog alle keus uit alle leuke jongens van de wereld! Misschien proberen hem te vergeten is toch wel het beste. Ook al zou je nu weer wat met hem krijgen, blijf je toch altijd een soort van wantrouwen houden omdat je altijd bang bent dat het weer wat wordt met die ex.
Ik hoop dat je er uit komt, ik kan me voorstellen dat het vreselijk moeilijk voor je moet zijn... *knuf*
Oud 20-04-2003, 14:57
Veenbes
Veenbes is offline
Ik vind het niet zo slim. Het lijkt alsof hij van twee walletjes wil eten, die van B. en van jou. Hij heeft het uitgemaakt en jullie hebben besloten om vrienden te blijven en ik denk dat knuffelen en zoenen niet bij een vriendschap hoort en dat het dan heel moeilijk wordt om te bepalen wat er dan precies wel is tussen jullie. Jij bent jaloers op B. als ze met R. zoent, natuurlijk mag en kan dat maar door dat aan hem te laten merken lijkt het alsof je hem wilt claimen. Hij geeft een beetje dubbele signalen af, vind ik. Wel zogenoemde vriendschap met ondertussen meer, maar hij zoent ook met anderen. Ik zou een duidelijke grens bepalen (vriendschap en niet meer) en als dat niet lukt óf besluiten om ervoor te gaan met z'n tweeën of een tijdje geen contact te hebben. Rigoureus, maar duidelijk.
Oud 21-04-2003, 00:10
Jordi
Jordi is offline
Volgens mij gebruikt hij je voor de seks. Als dat inderdaad zo is, lijkt hij me niet echt een geweldig figuur en moet je denk ik zo ver mogelijk uit zijn buurt blijven. Dat zal wel moeilijk zijn, maar je wilt toch ook niet zijn seksspeeltje zijn?

En ook al gebruikt hij je nu niet echt moedwillig en is hij best wel een geschikt persoon (om het zo maar te zeggen), dan denk ik nog dat jullie relatie niet zal werken. Wat zou er anders zijn in jullie relatie dan eerst? Tenzij jij minder aanhankelijk enzo gaat doen, zal hij zich nogsteeds benauwd voelen. Er staat daar geloof ik al ergens een topic over, heet 'Affectie' geloof ik. Maar als je denkt dat je dat kunt veranderen, kan het misschien wel weer werken. Hoe je hem laat weten dat je hem terugwilt en hem niet meer gaat benauwen enzo? De enige manier lijkt me door het hem te vertellen.

Succes ermee!
Reageren

Regels voor berichten