Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 14:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
Je kent het wel, na de installatie van windows XP moet je dat beestje nog gaan activeren/registreren. Allemaal wel heel leuk, maar je hebt al x tijd zitten te werken om windows ed terug geïnstalleerd te krijgen, dus je stelt dat uit.
Een maand later start je die PC terug op, voor een of andere reden heb je een maand niet gebruikt, én joepie, we kunnen windows XP niet meer opstarten.
Hoe zegt windows het al weer? "Deze licentie moet geactiveerd worden. Wenst u door te gaan?" zoiets? Anyway, je kan dus op ja en op nee klikken.
Klik je op nee, dan stopt het, en kom je terug in het beginscherm waar je de gebruiker kan kiezen. Hebben we dus niets aan.
Klikken we op ja, dan gaat hij mooi verder. Hij doet iets, maar sluit dan ook af, en gaat naar dat bekende beginscherm.

Het probleem is dat deze PC niet op het internet zit, en dus niet via het net kan worden geactiveerd. Je kan dat ook via de telefoon doen, maar ik had nergens de mogelijkheid om een code of wat dan ook in te geven.

Concreet : Hoe kan ik zorgen dat er op die PC wel gewerkt kan worden?! En liefst zonder herinstallatie!
Oud 05-05-2003, 14:59
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
XP orgineel kopen en meteen registreren
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 05-05-2003 @ 15:59:
XP orgineel kopen en meteen registreren
Zeg dan niks
Wie zegt dat hij het niet origineel heeft
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:24
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McLaren schreef op 05-05-2003 @ 16:03:
Zeg dan niks
Wie zegt dat hij het niet origineel heeft
dan weet ik niet waarom je niet zou moeten registreren. Alleen omdat het een FB is lekker hielenlikken , als iemand anders dit had gepost zou je meteen slotje roepen dus...

@tofke is je windows nou wel of niet orgineel??
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:29
Tofke_H
Tofke_H is offline
Offtopic: Ga iemand anders zijn/haar topics op een ander forum dan scholieren.com verneuken. Ik zou misschien wel eens slechtgezind kunnen worden en mijn "macht" gebruiken.

Tuurlijk is mijn XP orgineel. Maar dat boeit nu totaal niet. De PC heeft gewoon 1 maand niet opgestaan, net zoals ik al vertelde, en dan is die periode verlopen. Onmiddellijk registreren is ook niet gebeurt, om de reden die ook reeds hierboven vermeld werd.
Oud 05-05-2003, 15:31
bam
bam is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 05-05-2003 @ 15:51:

Het probleem is dat deze PC niet op het internet zit, en dus niet via het net kan worden geactiveerd. Je kan dat ook via de telefoon doen, maar ik had nergens de mogelijkheid om een code of wat dan ook in te geven.
Een vriend van mij beweerde dat je een vrouwtje aan de telefoon kreeg, en dat je je nummer moest doorgeven, waarna je een activatie code kreeg.

Maar jij kreeg dan zo'n telefooncomputerding?:/
Oud 05-05-2003, 15:34
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
bambix schreef op 05-05-2003 @ 16:31:
Een vriend van mij beweerde dat je een vrouwtje aan de telefoon kreeg, en dat je je nummer moest doorgeven, waarna je een activatie code kreeg.

Maar jij kreeg dan zo'n telefooncomputerding?:/
Maar het probleem is dat ik nergens een code kan intype Dus bellen heeft weinig zin, lijkt me.
Oud 05-05-2003, 15:37
bam
bam is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 05-05-2003 @ 16:34:
Maar het probleem is dat ik nergens een code kan intype Dus bellen heeft weinig zin, lijkt me.
Ah, op die fiets. Ik weet niet of je dit verstaat onder opnieuw instaleren, maar kan je niet de XP cd erinpleuren, en dan kijken wat de keuze's zijn? misschien zit daar een optie:/

Ik had eigenlijk een ander idee, maar dat versta je toch wel onder opnieuw installeren
Oud 05-05-2003, 15:38
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 05-05-2003 @ 16:29:
Offtopic: Ga iemand anders zijn/haar topics op een ander forum dan scholieren.com verneuken. Ik zou misschien wel eens slechtgezind kunnen worden en mijn "macht" gebruiken.
k word anders wel bang
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:43
Martin
Martin is offline
Ik heb zojuist de complete website van Microsoft Windows doorgespit en de complete knowledge database met problemen bekenen op relevante artikelen maar kon ook niet vinden.

Op de website staat alleen "Als de 30 dagen om zijn dient u Windows te activeren om het product te kunnen gebruiken", maar nergens een duidelijke oplossing.

Zoals Bambix al opperde, probeer eens te booten vanaf de Windows XP cd?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:58
Verwijderd
Neuh je hoeft die code niet nog een keer in te voeren. Als je belt dan vragen ze naar die code, en die moet je dan geven.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:05
bam
bam is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 05-05-2003 @ 16:58:
Neuh je hoeft die code niet nog een keer in te voeren. Als je belt dan vragen ze naar die code, en die moet je dan geven.
En dan weet de computer natuurlijk gelijk dat jij gebeld heb.

Niet dus, zoals Tofke_h al zei, hij kan de activatiecode nergens in pleuren
Reageren

Regels voor berichten