Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 20:06
Red Lion
Red Lion is offline
Hoi,
Ik heb het heel moeilijk met geschiedenis op school. Hoe veel ik ook leer, ik slaag er niet in om goede punten te halen, nu met de paasexamens was ik er nipt door met 52%, en dat terwijl ik heel het weekend had geleerd. Bij andere vakken heb ik helemaal geen problemen, dus vroeg ik mij af of jullie soms geen tips hebben hoe ik voor geschiedenis moet leren. Geschiedenis interesseert me helemaal niet, waarschijnlijk lukt het daarom ook niet. Ik probeer zoveel mogelijk in het handboek te lezen, leer de kopiën zo goed mogelijk, maar op het examen zie ik namen staan waar ik nog nooit van gehoord heb...
Iemand tips?
Advertentie
Oud 12-04-2003, 20:15
Verwijderd
Maak je samenvattingen? Zo nee; doen. Bij leer-vakken helpt dat enorm.
Verder kun je proberen om, als je dat nog niet doet, niet aan één stuk door te leren, maar elk uur ofzo een pauze te nemen. En goed slapen voor het pw natuurlijk .
Oud 13-04-2003, 10:10
Nona
Nona is offline
Ik haalde ook altijd onvoldoendes voor geschiedenis in de 3e. Toen op een keer heb ik de dag voor een repetitie een nieuwe cd gekocht, en op d muziek daarvan heb ik nieuwe teksten geschreven over Napoleon. Ik had een voldoende !
Oud 13-04-2003, 11:22
M@rco
M@rco is offline
Misschien als je eerder begint met leren. Als je bijv. twee weken van tevoren ofzo gewoon iedere dag even alles doorleest dan moet het toch lukken (zeggen een hoop mensen tenminste, heb het zelf nog nooit geprobeerd ).
Oud 21-04-2003, 14:08
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
precies t zelfde probleem...het interesseert me ook geen %&^# , en de leraar doet totaaaal niet zijn best om het een beeeetje interessant te maken
Ik ga denk ik gewoon heeel veel lezen...en bronnen bekijken...want vaak is 3/4 bronnen lezen en daar vragen over beantwoorden dus das op zich meestal wel
Oud 22-04-2003, 18:41
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Ik heb ook problemen met geschiedenis, maar op de een of andere manier haal ik toch een 6.

Het zit em hier: Vraag aan je vader, moeder, tante of voor mijn part je oma om je ermee te helpen. Als je vraagt of hun het samen met jou door te nemen, sla je het ook makkelijker op. Door vooral mondeling te oefenen (vragen beantwoorden enz... en als je een vraag niet weet, vraag om uitgebreide uitleg, stel vragen enz..) zul je de antwoorden onthouden. En als je oom, tante, neef of opa een beetje leuk kan vertellen, dan zit je al helemaal goed! Dan ga je je er ook voor interreseren en dan ga je het misschien nog leuk vinden!

Dit doe ik nu het hele schooljaar, en t lukt prima. Vorig jaar deed ik dit niet, en haalde ik vieren, vijfen..

veel succes
Advertentie

Regels voor berichten