Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2003, 17:17
Verwijderd
Hoe staan jullie tegenover borstverkleining en borstvergroting? En zijn er ook mensen die een van deze twee hebben ondergaan...
Zo ja? Ben je tevreden met het resultaat en had je veel pijn?
Zo nee? Zou je het willen doen? En waarom wel en waarom niet?

Ik heb een borstverkleining gehad op 6 maart vorig jaar.. Ik was toen 15 jaar. Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die zoiets hebben laten doen...

kusz
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:48
Miracle
Miracle is offline
jeetje, is 15 daar niet een beetje te vroeg voor?

hmzz, ik kan me wel herinneren dat iemand anders hier op het forum een borst vergroting heeft gedaan... ik zal het ff zoeken
link naar ander topic
Oud 08-03-2003, 17:51
poesiefox
poesiefox is offline
borst verkleining omdat je er last van je rug van krijgt: volledig mee eens.

Borstvergroting omdat de mode dikke tieten voorschrijft: je hebt toch verdorie geen gaatje in je hoofd?
Oud 08-03-2003, 17:54
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
eerste instantie ben ik er op tegen, je bent zoals je bent.
maar als je er last van hebt stel je bent uitgegroeit 20 jaar en je hebt maatje a tsja zou ik ook prettig vinden als ik wat meer had c of zo, of stel je hebt d of grooter en het zit in de weg je hebt er last van doet pijn dan laat je het verkleinen en als ze gewoon normaal zijn dan leef je er gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:20
Verwijderd
indien je een borstvergroting neemt, dan heb je ee grotere kans dat je later zelfmoord pleegt.
Waarschijnlijk kotm het omdat mensen die dat doen een minder gelukkig leven hebben en denken dat voor een gedeelte op te kunnen lossen door een borstvergroting. Indien blijkft dat dat niet zo is zal men in sommige gevallen zelfmoord plegen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:22
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
en dat voor een paar borsten
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
<(-_-)> schreef:
en dat voor een paar borsten
Mja, maar ik denk als ze geen borstvergroting hadden gehad ze dan ook een hogere kans hadden dat ze zelfmoord pleegden omdat ze ontevreden zijn over dingen.

Ik zeg NIET dat het een verband heeft met borstgrootte. Het gaat er enkel en alleen om over hoe tevreden iemand over zichzelf is, dus zelfbeeld en niet hoe je er werkelijk uitziet.

komt er ook eens een onderzoek naar mannen met een kleine danwel grote penis en hun verlening danwel verkleining van hun edele lichaam? Zoja, ben wel benieuwd naar die resultaten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:

komt er ook eens een onderzoek naar mannen met een kleine danwel grote penis en hun verlening danwel verkleining van hun edele lichaam? Zoja, ben wel benieuwd naar die resultaten.
Nah dat gebeurt toch veel minder vaak...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 08:10
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
borst verkleining omdat je er last van je rug van krijgt: volledig mee eens.

Borstvergroting omdat de mode dikke tieten voorschrijft: je hebt toch verdorie geen gaatje in je hoofd?
Volledig mee eens
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
jeetje, is 15 daar niet een beetje te vroeg voor?

hmzz, ik kan me wel herinneren dat iemand anders hier op het forum een borst vergroting heeft gedaan... ik zal het ff zoeken
link naar ander topic
Eigenlijk was/is 15 te jong voor een borstverkleining (vast ook wel voor borstvergroting) en moest ik wachten tot alles uitgegroeid was, maar ik had op een gegeven moment al cup g en al bijna cup h (jaja, ik wist ook niet dat dat bestond, maar dan moet je ook naar heel speciale winkels enzo, en daar had ik niet bepaald veel zin in... ook met bikini's enzo is het heel erg lastig) en ik had zoiets van: als ik moet wachten tot ik uitgegroeid ben.. wat heb ik dan? cup k ofzo? (als dat al bestaat)
maarja, 15 is dus heel erg jong en in het ziekenhuis wilden ze het ook nog niet doen (ja, dan moest ik eerst op een wachtlijst van anderhalf tot twee jaar) en zeiden ze: ga maar eerst afvallen.. Dat helpt ook. Nou, daar geloofde ik helemaal niet in. Het was ook veel makkelijker voor mij om na mijn operatie te gaan afvallen... (nu al 13 kilo)
dus ja.. 15.. ik zou het niet zo jong doen als het nog niet heel erg nodig is, maar ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik ben er echt op vooruit gegaan. Ik zit beter in mn vel en mensen zeggen dat ik er goed uit zie (komt ook doordat ik afgevallen ben). Ik liep dus altijd met grote truien en ook een beetje met mn schouders zo hangend, dus het viel iedereen niet zo heel erg op. Ook met gym had ik veel last. Dus na mijn borstverkleining waren er maar een paar mensen die het opviel en ook mensen die wisten dat ik dat had gedaan hadden zoiets van: ik zie het niet zo, maar dat kwam omdat ik altijd bezig was om het te verbergen en nu draag ik gewoon truitjes en heb een zelfverzekerdere houding. Ik durf nu gerust met mn schouders recht te lopen. Ik schaam me er niet voor en ben niet meer bang dat ik rare opmerkingen krijg.
Ik ben een heel ander mense geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Nah dat gebeurt toch veel minder vaak...
Het gebeurd.

eej, wat ben ik ook? Wel even duidelijk zijn he
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Het gebeurd.

eej, wat ben ik ook? Wel even duidelijk zijn he
'het gebeurt'

Zeurderig. Maar je hebt wel gelijk, Pauline is lief d:-)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:23
Verwijderd
Nooit gedaan, en zou het ook nooit doen. Ik heb cup A, en dat vond ik een tijdje terug wel eens jammer, maar nu niet meer (lijkt haast alsof ik volwassener geworden ben). Het is wel eens lastig met bh's kopen aangezien je die toch vooral in cup b en c kunt krijgen, maar ik ben toch al lastig met bh's kopen omdat ik allergisch ben voor beugels (serieus allergisch, ik krijg felrode hels jeukende striemen als ik langer dan een paar uur een beugelbeha draag, ben overgevoelig voor metaal), dan kan dat beetje nóg-lastiger er wel bij. Daarbij scheelt het dat ik nu ook eigenlijk niet per se bh's hóéf te dragen.
Ik begrijp wel waarom mensen het doen, als je écht helemaal geen borsten hebt dan is het ongetwijfeld goed voor je zelfvertrouwen. Andersom nog beter, een borstverkleining als je anders last hebt van je rug of als je anders niet serieus wordt genomen. In Nederland worden trouwens meer borstverkleindende operaties uitgevoerd dan borstvergrotende (tenminste, dat was zo in 2000)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:23
ekki
ekki is offline
Ik heb een tijdje geleden op tv zo'n programma gezien over borstvergroting... wat is dat VRESELIJK. Ze gaan echt tekeer in je borst, ik snap echt niet dat mensen dat willen. Ik vond het vreselijk om te zien en ik kreeg zelf al bijna zere borsten van het zien van wat ze doen.

Ik keur borstvergroting dan ook zeker af en borstverkleining ook. Borstverkleining kan misschen wel ok zijn om medische redenen, dat kan ik me nog wel voorstellen. Borstvergroting is volgens mij NOOIT om medische redenen.
Oud 09-03-2003, 13:37
poesiefox
poesiefox is offline
Er zijn inderdaad mannen die hun penis laten vergroten. Het ding schijnt in je buik vast te zitten aan een paar pezen. Als die erg kort zijn, zit een gedeelte nog in je buik, net zoiets als een niet-ingedaald balletje. Die kun je dus verlengen, dan heb je toch alles buitenboord.

Ik heb er voor en na foto's van gezien. Mannen met alleen een eikel op 2 centimeter piemel, die erna gewoon normaal zijn.

Je hebt ook menssen die van een stuk dijbeen een stuk tussen hun pik laten zetten. Daar is geen probleem met te korte pezen. Daar gaat het soms gruwelijk mis, dat-ie er half afrot, of het gewoon niet meer doet omdat er zenuwen zijn beschadigd, of helse pijn doet als er iemand maar naar kijkt.

Enschaamlipcorrecties, tja, als er nou 4 of 5 centimeter uit hangt te flapperen, maar voor het mooi? Belachelijk.
Oud 09-03-2003, 14:37
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
ekki schreef:

Ik keur borstvergroting dan ook zeker af en borstverkleining ook. Borstverkleining kan misschen wel ok zijn om medische redenen, dat kan ik me nog wel voorstellen. Borstvergroting is volgens mij NOOIT om medische redenen.
wel psycholgische redenen...

ik keur het niet af, het is een beslissing die wordt gemaakt om bepaalde redenen.

afgezien van de medische en de psychologische redenen zijn er ook veel vrouwen die de ingreep om cosmetische redenen doen, om er dus mooier van te worden. als zij die pijn willen doorstaan en denken dat ze er mooier van worden, wie ben ik dan om dat af te keuren, denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
En schaamlipcorrecties, tja, als er nou 4 of 5 centimeter uit hangt te flapperen, maar voor het mooi? Belachelijk.
Een vriendin van mij is daar ook voor geopereert. ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij haar was (hoeveel cm), maar je hebt er wel ontzettens snel last van (schijnt).
Zo'n operatie is btw alles behalve fijn. Ze heeft er erg veel last van gehad, kon meer dan een week niet fietsen en als het gaat ontsteken heb je helemaal een probleem. Ik denk ook niet dat iemand dat voor de grap laat doen, en daar echt een rede voor moet hebben (die vriendin kon geen strakke broeken aan, en het deed veel/vaak zeer)
Dus voor de mooi, zullen de meeste artsen het waarschijnlijk hard afraden. (en zal dus ook weinig gebeuren)
Oud 09-03-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
Ik heb een tijdje geleden op tv zo'n programma gezien over borstvergroting... wat is dat VRESELIJK. Ze gaan echt tekeer in je borst, ik snap echt niet dat mensen dat willen. Ik vond het vreselijk om te zien en ik kreeg zelf al bijna zere borsten van het zien van wat ze doen.

nou.. wat dacht je van de mensen met borstkanker die er een beetje laat achter komen.. het ziet er een beetje vreemd uit, 1 borst A en 1 borst D... Dan is het misschien wel voor het mooi maar voor veel mensen wel nodig.

ik sta zelf over borsverkleining wel positief, het word meestal gedaan om medische redenen..

borstvergrotingen: tegen, naja het hangt van de situatie af.. Als er nou iemand een cup A heetf maar verder het lichaam van iemand met cup D snap ik het wel een beetje.. Maar als iemand het gewoon doet om aandacht te krijgen ofzo ben ik wel tegen..
verder ben ik heel erg voor borstvergrotingen als het bijv om mensen met borstkanker gaat
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:48
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik ben het eens met de meeste mensen hier geloof ik.
Borstverkleining, heel begrijpelijk, eigenlijk altijd medisch.
Borstvergroting, toch meer om de aandacht, de mode, maar na inderdaad borstkanker om ze weer gelijk te maken is wel okay.

Ik vind borstvergroting wel heel eng, zou het zelf niet willen (ok, heb het niet nodig, dus dat kan ik eigenlijk niet echt zeggen.)
Je hoort er zoveel over, en het is toch een vreemde stof in je lichaam. En het ziet er volgens mij ook altijd zo nep uit..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:17
Verwijderd
bij borstverkleiningen ben ik altijd voor, bij borstvergrotingen niet altijd, er moet wel een goede reden achter zitten, dus bij meisjes die zo plat zijn snap ik t, bij borstkanker en bij ongelijke borsten vind ik ook wel een reden om dat te doen, maar als t overdreven wordt, net als lolo ferrari niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:58
Verwijderd
Borstverkleining om medische redenen lijkt me niet eens ter discussie staan. Als je rugklachten krijgt is het niet meer dan logisch dat je daar de oorzaak van wilt wegnemen.

Borstvergroting om cosmetische redenen vind ik dom. Ik zou veel eerder geneigd zijn de psychologische oorzaak aan te pakken, voordat ik in m'n lichaam ging lopen sleutelen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:19
liesemies
liesemies is offline
borst verkleining niets op tegen omdat het gedaan wordt als iemand last heeft van zijn rug
of dat ze echt ondragelijk groot zijn.

maar borstvergroting nee dat niet
mijn zus wil het doen en vind het niet goed
gewoon omdat je kleine borsten hebt
dat vind ik juist mooier
maar ja ieder zijn zin

xxxxxxxxxxxxx
Oud 12-03-2003, 16:34
Yolcu
Yolcu is offline
Ik wil over een paar jaar (als ik totaal uitgegroeid ben) graag een borstverkleining, als het tenminste zo door gaat. ('ze' blijven maar groeien )

Dus @Loontjuh: hoe? wat? waar? en vooral: hoeveel?
Oud 12-03-2003, 21:16
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb eenjaar geleden een borstverkleining gedaan.
Ik had geen last van mijn rug, maar meer psychische klachten.
Altijd opmerkingen als "pamela andersom" of "siliconenkid" kunnen ook erg pijnlijk zijn. Bovendien waren er ook nogal eens mannen die dachten er aan te mogen zitten

Ik ben er vreselijk blij mee.

(Ik ben van een dd/e cup naar een b/c cup gegaan)

En als het goed is wordt het trouwens vergoed door het ziekenfonds.
Oud 12-03-2003, 22:33
ekki
ekki is offline
Overigens wil ik nog even zeggen dat ik wel heb gezegd dat ik het afkeur, maar natuurlijk laat ik mensen in hun waarde, ook als ze een borstverkleining/-vergroting hebben gedaan.

Om medische en psychische redenen, ook na een eventuele borstamputatie, zou ik het wel kunnen begrijpen. Ook wat miekmuis zegt kan ik heel goed begrijpen. Maar de mensen die ik met die docu op tv heb gezien, die deden het echt om er wat mooier uit te zien enzo, dat vind ik echt belachelijk.

Maar nogmaals: ik laat iedereen echt in zijn waarde, wat hij/zij ook doet. Maar ik vind het gewoon dom.

En ik verafschuw het zooooooo erg, die operatie dan, na het zien van die docu... vreselijk! Als ik eraan terugdenk krijg ik bijna nog pijn in m'n eigen borsten .
Oud 15-03-2003, 14:17
blacky
blacky is offline
Ok dat je een borstverkelining neemt, omdat je last van je rug hebt ok, maar een borstvergroting.....no way. Ik heb zelf maar cup a en ja jammer dan, maar plastische chirurgie.....nee sorry, maar van mij blijven ze af.
Oud 15-03-2003, 14:59
Yamyam
Yamyam is offline
Ik zou het nooit doen en het is belachelijk, want het is gewoon belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 15-03-2003 @ 15:59:
Ik zou het nooit doen en het is belachelijk, want het is gewoon belachelijk.
prima beredenering
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef op 12-03-2003 @ 17:34:
Ik wil over een paar jaar (als ik totaal uitgegroeid ben) graag een borstverkleining, als het tenminste zo door gaat. ('ze' blijven maar groeien )

Dus @Loontjuh: hoe? wat? waar? en vooral: hoeveel?
hoi.
naja, je hebt dus de keus om het in het ziekenhuis te doen of niet in het ziekenhuis dus in een kliniek. bij mij was het gewoon echt heel erg en anders moest ik zo'n anderhalf a twee jaar wachten en dat ging echt niet hoor, want het bleef maar groeien dus ben ik naar een kliniek gegaan.
eerst kreeg ik een gesprek en ze vertelden hoe en wat. die man keek naar mijn borsten en vertelde wat er zou gaan gebeuren enzo.
hij tekende hoe hij zou opereren..
het zou gebeuren in de vorm van een anker. omdat mijn tepelhof natuurlijk ook groter was en ze die moesten verkleinen deden ze het als volgt:
aan de onderkant van mijn borst maakten ze het open en dan een snee naar mijn tepelhof en dan een circel om mijn tepelhof.. een ankertje dus.
ik weet niet of ik nou twee keer ben geweest of niet, maar op DE dag ben ik daar heen gegaan met mijn moeder en haar vriend. daar moest ik me uitkleden (mijn ondergoed mocht ik natuurlijk aanhouden, behalve mn bh) en toen gingen ze op mijn borst tekenen. ik weet niet wat allemaal, maar het zag er wel grappig uit. (van tevoren moest ik een sportbeha kopen voor de cup die ik kreeg en het liefst met voorsluiting en die moest ik meenemen)
naja, ik moest ffies wachten en t boeide me niet zo. was niet zenuwachtig ofzo. mn moeder zat wel aardig in de stress en deed alsof dat ook zo bij mij was.. haha.. was wel grappig. dus ik liep mee naar de behandel/operatiekamer en toen kreeg ik een prikje in mn hand en langzaam werd de narcose toegediend.
ik had van te voren al hele bakken aspirine thuisgekregen en voor de operatie moest ik ook medicijnen slikken. toen ik wakker werd was alles in t verband en had ik twee drains (dat zijn dus buisjes in je lichaam die vocht en bloed wegzuigen.. ze komen uit je lichaam en beginnen onder je borst geloof ik.. en daar aan zitten een soort van bakjes en daar wordt het in opgevangen) in elke zij eentje.. alles was helemaal in verband gewikkeld dus dat was wel raar. zag dus niks opzich.
ik moest daar blijven tot de volgende morgen en dan zou mn moeder me komen ophalen.
's avonds zijn mn moeder en mn zusje en ger nog geweest, maar ik was nog een beetje duf van de narcose dus zakte al snel weer weg.. veel hadden ze niet aan me
de zusters waren heel lief enzo.
naja, ik mocht dus niet op mn zij slapen. dat was wel vervelend, omdat ik niet anders slaap. en kon ook niet op mn buik slapen mocht dus alleen op mn rug slapen. vond ik niet echt comfortabel. de dag dat ik naar huis mocht had ik behoorlijk wat pijn, en toen heb ik ook veel aspirine en pijnstillers genomen en toen ging het wel. alleen toen we naar huis reden moesten ze heel zachtjes rijden, want de klijnste hobbel deed al pijn. naja, sinds de dag daarna heb ik eigenlijk helemaal nooit meer pijn gehad, behalve toen ze de drains er uit gingen halen. dat was pijnlijk. en toen ze het verband er af gingen halen. ik had van dat plakverband en daar was ik ook allergisch voor dus het begon heel erg te jeuken dus hadden ze dat eerder verwijderd.
ik weet dat ik echt heel erg blij moet zijn dat ik zo weinig pijn heb gehad. ik liep al snel weer rond (moest wel een of twee weken thuisblijven en miste toen wel school, hoe gek t ook klinkt) en dan deed ik mn skate-broek aan en dan deed ik daar die drains in en dan wandelde ik overal heen. ik ging ook heel erg vaak naar de manege. je mag namelijk 6 weken niet sporten en dat is voor mij een grote opgave (vooral paardrijden) dus ik ging elke keer heen en toen de drains eruit waren ging ik voorzichtig uitstappen al enzo (onder het wakende oog van de vrouw van mijn leraar handenarbeid die heel bezorgd was enzo.. heel lief).
naja, ik ben zeer tevreden en heel erg blij.
ik voel me er veel zelfverzekerder door. ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders moet je maar ffies vragen..
kus,
ilona
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:58
Purgatori
Purgatori is offline
Ik vind dat je ze gewoon moet late zoals ze zijn.. Punt.. Iedereen is zoastie is.. En niemand lacht je uit.. Voor zoiets.. En al zou iemand dat wel doen.. Dan zijn die zelf gewoon heel onzeker.. En moet je je gewoon nix van aantrekke..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:51
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 20-03-2003 @ 16:58:
Ik vind dat je ze gewoon moet late zoals ze zijn.. Punt.. Iedereen is zoastie is.. En niemand lacht je uit.. Voor zoiets.. En al zou iemand dat wel doen.. Dan zijn die zelf gewoon heel onzeker.. En moet je je gewoon nix van aantrekke..
Als je toch cup G heb als je 15 bent en je bent verder ook niet al te groot / dik / mollig en het past niet in verhouding met je lichaam en je hebt er last van moet dat best kunnen hoor!!!!!!!!!!

Je kan wel zijn zoals je bent, maar als je daar last van krijgt (bv rugklachten) dan moet je dat oplossen!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Als ik er toch niet tevreden mee ben zou ik er wat aan doen zodra ik het er de geld voor had hoor,iedereen heeft weleens iets van hmmmm.... gatverdamme, hoe slecht kan de natuur het eigelijk doen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:01
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Verkleining om psychische of medische reden:
Vergroting om medische reden: (vallen alle gevallen van borstkanker naar mijn idee onder...)
Vergroting om psychische reden: moet je eigenlijk zelf weten. Voor een meisje met een A of AA cup kan ik het misschien nog wel begrijpen...Maar als je B of meer hebt: onzin
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
niemand lacht je uit?
nou, dat laat wel zien dat jij er niet mee te maken hebt. Ik was op vakantie gegaan en het eerste waar jongens bij keken als ik ze ontmoette, waren mn borsten en daar schatten ze zelfs je leeftijd (ik werd op een leeftijd van 15 jaar 20 geschat, vooral vanwege mn borsten) naar.
en dan kan je wel zeggen: niks van aantrekken, maar dat doet je echt wel wat hoor! dat doet pijn!
en kleren kopen is ook niet leuk. alles moet in xl en dan zit t boven wel goed, maar onder weer niet..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:07
Fluffy puff
Fluffy puff is offline
Ik ben zeker voor borstvergrotingen en -verkleiningen. Minder in geval van mode. Het moet wel een zinnige reden blijven. Desondanks blijft het ieders eigen keuze (hoop ik, het zal me niets verbazen dat er ook tussen de mensen die zo'n operatie bij zich laten uitvoeren mensen zitten bij wie het niet een eigen keuze was/is).
Zelf zou ik aan de ene kant heel graag een borstverkleining willen laten uitvoeren, of liever een borstcorrectie, want dat kan ook tegenwoordig. Dit wil ik omdat ik, behalve dat ik mijn borsten, behalve lelijk (maar dat mag niet de reden zijn voor een dergelijke reden, zoals ik zei) ook erg vervelend vindt. Ik heb cup D en als ik dan een reactie krijg over de grootte over mijn borsten van een kennis krijg, al dan niet kwetsend bedoeld, komt het erg vevelend over.
Aan een 'ene kant' zit ook een 'andere kant': Als ik een borstverkleining/-correctie zou laten uitvoeren, denk ik dat dit lelijke littekens achter zal laten. Vaak is het ook dat als een persoon een dergelijke operatie laat uitvoeren dit ook vaker zal doen, wat ik niet zou willen. Ook zijn het vaak maar momenten dat ik totaal ontevreden ben met mijn borsten. Soms vind ik het wel leuk, omdat ik dan een gevoel krijg dat ik niet helemaal 'lucht' ben, en wel mooi kan zijn. Er zijn veel mensen (heb ik gehoord) die graag mijn maat borsten zouden willen hebben, dus eigenlijk ben ik wel trots op ze en dat overtuigt me er van geen dergelijke operatie te laten uitvoeren
Liefs!
Oud 22-03-2003, 15:49
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Right

En wat dacht je ervan als mensen handtastelijk worden dan?
Ook niks vanaantrekken?
Oud 23-03-2003, 13:56
Fluffy puff
Fluffy puff is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 22-03-2003 @ 16:49:
Right

En wat dacht je ervan als mensen handtastelijk worden dan?
Ook niks vanaantrekken?
Zeker, groot gelijk! Je kunt die mensen moeilijk gaan zeggen dat niet te doen, want doen ze t juist.
Oud 23-03-2003, 16:40
Balance
Balance is offline
ben zowel voor borstverkleining als borstvergroting.
Je kan natuurlijk medische klachten hebben als je grote borsten hebt en dat moet altijd verholpen kunnen worden als de persoon in kwestie dat graag wenst.
Maar ook psychische klachten (die je van zowel kleine als grote borsten) kan hebben moeten verholpen kunnen worden. Als de enige oplossing een operatie is, sta ik daar niet negatief tegenover. Uiteraard moet er een goed gesprek aan vooraf gaan waaruit de redenen voor zo'n operatie blijken en er wordt besloten of de operatie voor de persoon wel goed is (niet zo van; ach, vandaag heb ik ff zin in grotere borsten). Maar volgens mij zijn zulke gesprekken er nu ook al..
Oud 23-03-2003, 18:58
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-03-2003 @ 14:17:
Lang verhaal
Dank je voor de informatie. Wat ik me alleen nog afvraag: werd het bij jou vergoed door het ziekenfonds, terwijl je het bij een kliniek liet doen? Of wordt het alleen vergoed als je het bij een ziekenhuis laat doen? En als het niet vergoed werd, hoeveel kostte het als ik vragen mag? (je mag me ook een pm of mailtje sturen als je het bedrag hier liever niet wilt noemen)

Ik heb trouwens geen cup G.. zo erg is het bij mij ook weer niet. Ik ben 1.60m en heb een volle D-cup. Ze passen helemaal niet bij m'n lichaam. Er wordt altijd eerst naar m'n borsten gekeken, ik heb rugklachten en daarbij zijn ze ook nog eens ongelijk.
Oud 23-03-2003, 19:08
rodina
rodina is offline
Citaat:
Unique schreef op 23-03-2003 @ 19:58:
Dank je voor de informatie. Wat ik me alleen nog afvraag: werd het bij jou vergoed door het ziekenfonds, terwijl je het bij een kliniek liet doen? Of wordt het alleen vergoed als je het bij een ziekenhuis laat doen? En als het niet vergoed werd, hoeveel kostte het als ik vragen mag? (je mag me ook een pm of mailtje sturen als je het bedrag hier liever niet wilt noemen)

Ik heb trouwens geen cup G.. zo erg is het bij mij ook weer niet. Ik ben 1.60m en heb een volle D-cup. Ze passen helemaal niet bij m'n lichaam. Er wordt altijd eerst naar m'n borsten gekeken, ik heb rugklachten en daarbij zijn ze ook nog eens ongelijk.
Een kliniek is geen reguliere gezondheidsinstelling en wordt het dus niet vergoed...

maar anders moet je even naar je verzekering bellen
Oud 24-03-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef op 23-03-2003 @ 19:58:

ik heb een particuliere verzekering en we zijn toen naar onze verzekering gestapt en hebben gevraagd waar het vergoed werd en waar niet.
daar kwamen een paar klinieken uit naar voren.

ik ken je problemen wel. had ik ook altijd. je kan me altijd pmen of mailen ofzo hor..
ik zal je mijn email wel pmen..
ik zal nog aan mn moeder vragen hoeveel het kost..
kus,
ilona

en sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
uitlachen misschien niet. maar als jij cup G zou hebben zou iedereen je aanstaren.. en zouden mensen je echt wel veroordelen alleen op je cupmaat.. niks van aantrekken kan bij kleine dingen, maar je trekt je dr heus wel iets van aan als iedereen je altijd maar nastaart en van die opmerkingen moet maken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-03-2003 @ 15:28:
uitlachen misschien niet. maar als jij cup G zou hebben zou iedereen je aanstaren.. en zouden mensen je echt wel veroordelen alleen op je cupmaat.. niks van aantrekken kan bij kleine dingen, maar je trekt je dr heus wel iets van aan als iedereen je altijd maar nastaart en van die opmerkingen moet maken.

thnx.. dat bedoel ik dus ook
kus
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:11
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik heb borstverkleining ook wel overwogen.. maar ik hoorde dat er ook allemaal nadelen aan zaten..
Zo zou je later je eigen kinderen niet met de borst kunnen voeden en dat je er erge lelijke littekens aan overhoud..

Ik ben ong 1,57 en heb een volle cupmaat D, en dat vind ik ook wel erg vervelend en ik heb ook snel last van mn rug. Maar stel dat ik een borstverkleining zal doen naar B of C , is het denk ik wel uitverhouding met de rest van mijn lichaam omdat ik niet heel dun ben... Ik ben nu 16 en bijna 17, dus ze zullen nog wel groeien naar cup E denk ik. (hoop van niet)

@Loontje: Zal jij het in mijn geval wel doen...? Ik weet het namelijk niet goed.. Ik zal wel heel graag kleine borsten willen hebben. maar dan weer zo'n toch wel zware operatie..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:03
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2003 @ 21:58:
Borstverkleining om medische redenen lijkt me niet eens ter discussie staan. Als je rugklachten krijgt is het niet meer dan logisch dat je daar de oorzaak van wilt wegnemen.

Borstvergroting om cosmetische redenen vind ik dom. Ik zou veel eerder geneigd zijn de psychologische oorzaak aan te pakken, voordat ik in m'n lichaam ging lopen sleutelen.
Exact

Regels voor berichten