Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 12:15
tacidvs
tacidvs is offline
wie wil werken voor een fooi?
woorden schrijven, regels plakken
"echt geweldig" en "zó mooi!"
doet ons aller broek afzakken

als je niets te melden hebt,
hou dan alsjeblieft je hoofd
als geen smaak de jouwe is,
"neem drie pillen": wees verdoofd

dingen rijmen niet op smileys
lachen als symptoom van domheid
als een houtrasp door mijn merg-
mooi-inflatie; hyperbolen, spijt?

ten halve keren of ten hele dwalen?
das de hamvraag, is het niet?
zonder overdaad van prijzen
ligt waardering in't verschiet
Oud 01-05-2003, 19:22
poppeke
poppeke is offline
ik vind dat je rapper moet worden *is als een compliment bedoelt voor je teksten*
Oud 02-05-2003, 09:09
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ach wat schattig geschreven..
Je kunt andere je mening niet opdringen,
dat vind ik de enige maar ook grote fout van jouw teksten..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 09:46
Verwijderd
Matig Ik vind dat je soms maar wat rijmt om te rijmen, dat het niet helemaal lekker loopt.

Wil je nog ff reageren op mn PM? Wil nog wel ff weten wat je er mee bedoelde, want ik snap het echt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 18:27
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Frummel schreef op 02-05-2003 @ 10:09:
Ach wat schattig geschreven..
Je kunt andere je mening niet opdringen,
dat vind ik de enige maar ook grote fout van jouw teksten..
Ondanks sarcasme in de eerste regel,

Volgens mij heb ik net twee reacties van jou gezien die bestonden uit meer dan 'mooi ' o.i.d, toeval? Het was toch al niet de bedoeling een mening op te dringen, weet je Dankje.
Oud 02-05-2003, 18:32
Secreet
Secreet is offline
"laat hij die zonder zonden is de eerste steen werpen"
Oud 02-05-2003, 19:59
tacidvs
tacidvs is offline
T'maar, bijbels citaat... Ik geloof in deze minder 'zonden' te hebben begaan dan sommige anderen, als je het daar niet mee eens bent moet je het maar zeggen. Weet voorts ook, dat als je niemand op zijn of haar zonden aan mag spreken omdat je zelf niet perfect bent, het wat lastig wordt een beetje leuk te leven. En misschien heb je ook gezien dat Frummel na mijn gedicht gelezen te hebben wat constructiever heeft gereageerd? Ik bedoel, de ganse dag zitten huilen omdat het vroeger beter en leuker zou zijn geweest is ook weer zowat.
Oud 02-05-2003, 20:18
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Die reactie's gaf ik al langer..
Maar ik vind bijv. dat je dit:
"doet ons aller broek afzakken"
niet zomaar kan zeggen,
want er zijn ook mensen die wel blij zijn
met reactie's als "mooi"..
Ik persoonlijk ook niet echt,
maar als ik ze er af en toe bij zie staan,
geeft me dat toch wel een prettig gevoel hoor..

Overigens vind ik jouw schrijfstijl mooi en goed,
maar dat zou ik dan dus niet mogen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:30
Oester
Oester is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 01-05-2003 @ 13:15:
dingen rijmen niet op smileys
lachen als symptoom van domheid
als een houtrasp door mijn merg-
mooi-inflatie; hyperbolen, spijt?
Deze loopt niet helemaal, he? Dat hyperbolen is 't 'm, denk ik zo.
Maar de rest gaat echt geweldig en de boodschap die je uitdraagt is ook heel interessant, maar ik vind het net als Frummel ook leuk om te zien dat iemand iets van jou 'mooi' vindt. Ben het dus niet helemaal met je eens.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:45
tacidvs
tacidvs is offline
Maar natuurlijk mag je iets wel mooi vinden. Bij mensen die je persoonlijk kent kan het soms geen kwaad iets aardigs te zeggen, in het algemeen ook niet. Waar ik me aan stoor zijn de immer positieve reacties, daar heeft de schrijver namelijk weinig aan, kritiek is, ook als het naar jouw mening te bot is, vaak constructief. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook leuk te lezen dat mensen mijn geprut het lezen waard vonden, maar ik wil dan altijd weten waarom.

Oester: Dit is eigenlijk helemaal niets, gewoon een kleine provocatie, die naar mijn mening uitstekend geslaagd is. Een beetje commotie, geen onvriendelijke sfeer (toch?) en een beetje slap ge-ouwehoer, heerlijk.

NB: 'mooi-inflatie' zou een betere titel zijn geweest misschien, maar dat zou minder reacties opgewekt hebben, omdat het te impliciet is. (denk ik dan)
Oud 02-05-2003, 20:48
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Yeps, nu ben ik het met je eens
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:01
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-05-2003 @ 21:59:
T'maar, bijbels citaat... Ik geloof in deze minder 'zonden' te hebben begaan dan sommige anderen, als je het daar niet mee eens bent moet je het maar zeggen. Weet voorts ook, dat als je niemand op zijn of haar zonden aan mag spreken omdat je zelf niet perfect bent, het wat lastig wordt een beetje leuk te leven. En misschien heb je ook gezien dat Frummel na mijn gedicht gelezen te hebben wat constructiever heeft gereageerd? Ik bedoel, de ganse dag zitten huilen omdat het vroeger beter en leuker zou zijn geweest is ook weer zowat.
ik huil of lach er niet om, ik vind het inderdaad wat minder nuttig om hier mijn gedichten nog langer te posten maar misschien is het gewoon tijd voor een nieuwe generatie en een nieuwere aanpak,. blijkbaar vinden mensen het fijner als het een conservatief zooitje hier word, en ik vind het eigenlijk wel prima, heb de hoop al op gegeven. Ik vind het leuk dat je zo "vecht" voor wat beter kritiek maar ik betwijfel of het nog erg veel nut heeft. Niet alleen het niveau ervan is gezakt, maar ook de leeftijden en wie weet komen er over een paar jaar weer wat representatievere kritische reacties, maar treur je er werkelijk om?
Oud 02-05-2003, 21:05
Oester
Oester is offline
Citaat:
Oester: Dit is eigenlijk helemaal niets, gewoon een kleine provocatie, die naar mijn mening uitstekend geslaagd is. Een beetje commotie, geen onvriendelijke sfeer (toch?) en een beetje slap ge-ouwehoer, heerlijk.
Precies; heerlijk. Ik houd er ook wel van.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:12
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Secreet schreef op 02-05-2003 @ 22:01:
ik huil of lach er niet om, ik vind het inderdaad wat minder nuttig om hier mijn gedichten nog langer te posten maar misschien is het gewoon tijd voor een nieuwe generatie en een nieuwere aanpak,. blijkbaar vinden mensen het fijner als het een conservatief zooitje hier word, en ik vind het eigenlijk wel prima, heb de hoop al op gegeven. Ik vind het leuk dat je zo "vecht" voor wat beter kritiek maar ik betwijfel of het nog erg veel nut heeft. Niet alleen het niveau ervan is gezakt, maar ook de leeftijden en wie weet komen er over een paar jaar weer wat representatievere kritische reacties, maar treur je er werkelijk om?
'Conservatief' is ook geen vastomlijnd begrip, weet je. Sommige dingen zijn gewoon leuk om te lezen, ookal zijn ze niet radicaal vernieuwend. Kan me niet herinneren dat ik veel vernieuwingen heb meegemaakt sinds ik hier rondneus, eigenlijk. Vroeger was het gemiddeld publiek wat ouder, ja, vroeger als in 2 jaar geleden. Maar om te stellen dat de leeftijd gedaald is, zou een ietwat vreemd zijn. 'Onze' leeftijd is gestegen, 'ons' als in ouw sufhoofden die hier al langer zitten, ik vind het eigenlijk vreemd om dat zo te zeggen.

Niemand is perfect geboren, dingen moeten geleerd worden en dan nog is het de vraag of het geleerde beter is dan wat in den beginne al aanwezig was. Als ik op de leeftijd af mag gaan die in het profiel staat, is Bumpie met har dertien jaar, pardon: VIND ik Bumpie met haar dertien jaar erg creatief. Een creativiteit die ik bij meer mensen heb gezien, die verloren ging naarmate ze hier langer zaten. Technisch is hun poëzie dan misschien verbeterd, maar in absolute zin zou ik niets over de kwaliteit durven zeggen.

Wat ik zo leuk vind aan dit sub-forum is het soort vage verdraagzaamheid dat soms heerst, misschien begrijp je dan dat ik het gaan leuker vind dan het aankomen. Het rondhangen is gewoon een grappig tijdverdrijf voor me.

Bah! Wat klinkt dit suffig, wat ben ik toch al een ouwe ***...
Oud 02-05-2003, 21:20
Oester
Oester is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-05-2003 @ 22:12:
Als ik op de leeftijd af mag gaan die in het profiel staat, is Bumpie met har dertien jaar, pardon: VIND ik Bumpie met haar dertien jaar erg creatief.
Bumpie IS dertien (familie) en het compliment aan haar doet me goed. Al moet je haar wel remmen hoor en vooral kritisch blijven want terwijl het 1 een absoluut dieptepunt is, gaat het andere weer hartstikke goed.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:20
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-05-2003 @ 23:12:
'Conservatief' is ook geen vastomlijnd begrip, weet je. Sommige dingen zijn gewoon leuk om te lezen, ookal zijn ze niet radicaal vernieuwend. Kan me niet herinneren dat ik veel vernieuwingen heb meegemaakt sinds ik hier rondneus, eigenlijk. Vroeger was het gemiddeld publiek wat ouder, ja, vroeger als in 2 jaar geleden. Maar om te stellen dat de leeftijd gedaald is, zou een ietwat vreemd zijn. 'Onze' leeftijd is gestegen, 'ons' als in ouw sufhoofden die hier al langer zitten, ik vind het eigenlijk vreemd om dat zo te zeggen.
Ja, onze leeftijd is gestegen maar twee jaar geleden waren we 16/17/18 jaar, nu is het gemiddelde rondom 14, en ik zeg niet dat 14 jarigen niet kunnen schrijven of creatief met woorden kunnen spelen, maar wel dat ze waarschijnlijk aan de reacties te zien minder baat hebben bij het kritiek erop. Misschien ligt het niet eens aan de leeftijd maar meer aan de mentaliteit, dat het ze niet zozeer kan intresseeren wat erover word gezegd.

Citaat:
Niemand is perfect geboren, dingen moeten geleerd worden en dan nog is het de vraag of het geleerde beter is dan wat in den beginne al aanwezig was. Als ik op de leeftijd af mag gaan die in het profiel staat, is Bumpie met har dertien jaar, pardon: VIND ik Bumpie met haar dertien jaar erg creatief. Een creativiteit die ik bij meer mensen heb gezien, die verloren ging naarmate ze hier langer zaten. Technisch is hun poëzie dan misschien verbeterd, maar in absolute zin zou ik niets over de kwaliteit durven zeggen..[/B]
Ik zou persoonlijk eventjes neit weten wie Bumpie is maar ik neem het maar voor waar dan, en zoals ik al zei dat is prima, er zitten heir zat mensen met talent en dat is niet leeftijdsgebonden, maar wat jij hier aanspreekt is niet zozeer het schrijfwerk, welk ik overigens soms ook nog wel op prijs kan stellen, vind Frummel ook lang niet slecht, maar het kritiek is heir de hoofdzaak en ik zou eerlijk gezegd niet weten of Bumpie of Frummel of wie dan ook dat wel waardeerd of geeft.

Citaat:
Wat ik zo leuk vind aan dit sub-forum is het soort vage verdraagzaamheid dat soms heerst, misschien begrijp je dan dat ik het gaan leuker vind dan het aankomen. Het rondhangen is gewoon een grappig tijdverdrijf voor me.

Bah! Wat klinkt dit suffig, wat ben ik toch al een ouwe ***... [/B]
Verdraagzaamheid komt niet alleen uit jezelf denk ik dan maar, kennelijk verdraag je niet zo veel Ik vind het nog steeds leuk om hier te komen en mensen hun werk te lezen of te bekritiseren. Misschien zijn we inderdaad wel gewoon oud aan het worden en streven we stiekum toch terug naar die goeie oude tijd
Oud 02-05-2003, 21:23
Bumpie
Bumpie is offline
Dank, dank voor vat hier gezegt is!
Citaat:
tacidvs schreef op 02-05-2003 @ 22:12:
'Als ik op de leeftijd af mag gaan die in het profiel staat, is Bumpie met har dertien jaar, pardon: VIND ik Bumpie met haar dertien jaar erg creatief.
Je bent een gouwe ouwe.
Errug van je.
Wat ben je toch een schat!
En het gedicht is goed.
Reageren

Regels voor berichten