Advertentie | |
|
![]() |
|
Of je gevoel, of je verstand verteld je of iets goed is of niet, en je hebt ook nog goed voelen op de korte en lange termijn inderdaad, denk maar eens aan drugs. Ook bijvoorbeeld op een verkeerde manier met sex omgaan is iets waar je je op korte termijn misschien wel lekker bij voelt, maar op den duur bedrogen en leeg uitkomt. Het Woord van God is er om de Bedriegelijkheid van de Wereld te doorzien !!!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als dat zo zou zijn , zou leven slecht zijn en ik denk niet dat de meerderheid van de mensen het feit dat hij/zij leeft slecht vindt. Het hangt dus (wat al gezegd is) van je geweten af en van wat jij goed of slecht vindt. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn antwoord dus: Ja
|||
Citaat:
Citaat:
Hoe ik het zie: Een gebeurtenis, een situatie of een actie is altijd noch goed, noch slecht. Ik kan het goed of slecht vinden, omdat het een bepaald gevoel bij mij teweeg brengt dat ik prettig of onprettig vind, maar als een gebeurtenis bij een ander een ander gevoel dan bij mij teweeg brengt, kan hij of zij het juist slecht vinden als ik het goed vind. Geen van ons tweeen heeft dan gelijk denk ik. Het gevoel vertelt of iets goed of slecht is. Als het gevoel vertelt dat iets goed is, hoe zou het dan nog slecht kunnen zijn? Je zou er later spijt van kunnen krijgen, maar later zou je ook weer spijt kunnen krijgen van het feit dat je er in eerste instantie spijt van kreeg. Spijt vind ik op zich geen reden om iets te laten. Tenzij je natuurlijk al van te voren weet dat je spijt krijgt, maar dan kan je ook niet ten volle ergens van genieten en kan het ook niet echt goed meer voelen. Ik had eigenlijk toch verwacht dat er meer mensen zouden zijn die ook zoals ik dachten over dit onderwerp. Zo vreemd is deze gedachtengang toch niet?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
het grote autisme topic Verwijderd | 153 | 04-10-2010 06:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |