Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 13:36
Verwijderd
Voor scheikunde kregen we vandaag een vinkopdracht op, en die moet maandag afzijn...
Een vraag kom ik niet helemaal uit..

Citaat:
Beschrijf kort maar duidelijk hoe een zenuwgif inwerkt op het menselijk lichaam en wat dan het gevolg is. Maak hierbij gebruik van een of meer afbeeldingen.
Ik heb al op google gezocht, maar daar kon ik niks goeds vinden..
Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 13:45
jpvg
jpvg is offline
Sorry, ff een vraagje, moet je weten wat de werking van die troep in je lichaam is ? Dat het de spieren verzwakt bv.

Of dat je de loop moet aantonen Het komt via de longen binnen gaat in het bloed, zo ?

Verschijnselen.

Ongunstige gevolgen voor de structuur of functie van het centrale- en/of perifere zenuwstelsel, veroorzaakt door blootstelling aan een giftig chemisch product(zenuw gif). De symptomen van zenuwgif zijn o.a. spierzwakte, verlies van zintuiglijke gewaarwording en motorische controle, beven, veranderingen op het gebied van inprenting en dysfunctie van het autonome zenuwstelsel.

Het gaat dus in je zenuw stelsel zitten, vage vraag voor tijdens schijkunde.

Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tijdens een biologie SE werd opeens uitgelegt hoe een zenuwgif werkte, daarna kregen we vragen over hoe het tegengif zou moeten werken.

het gaat dus ongeveer zo:
je hebt een zenuwstelsel, waarbij de ene cel de andere stimuleerd door middel van stoffen. Die stoffen moeten een hele kleine ruimte overbruggen, van de acon (ofzo) naar de andere cel. Tussen die twee cellen zit dus een spleet waar die stoffen worden los gelaten als er een signaal moet worden door geven.

Een zenuwgif bind zich aan de receptoren van die bepaalde hormonen, en blockeerd ze. Dan kunnen er geen signalen meer worden door gegeven, met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:07
Verwijderd
Dankjulliewel

@jpvg: volgens mij moet het allebei..
en we krijgen het met scheikunde, omdat we een vinkopdracht moeten maken over chemische en biologische wapens, en dit was een van de vragen die we moeten beantwoorden
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:35
jpvg
jpvg is offline
no problem
Reageren

Regels voor berichten