Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Chieftec WX Bigtower (zwart) 95,00
- Er hebben al zoveel dat ding, ben eens origineel Asus A7N8X Deluxe AMD Athlon 175,50 AMD Athlon XP 2600+ 264,50 - *hint* koop een 1700 en klok 'm naar de 3000 ![]() DDRAM 512Mb PC3200 400 115,00 HDD 60Gb 7200 rpm IDE ATA 133 105,00 - Een 80Gb heb je voor diezelfde prijs hier. Asus V9180 T8x MX440 64Mb 80,00 CDROM 52 speed IDE (zwart) 25,00 CD Rewriter 48/16/48 (zwart) 62,50 56K soft-modem PCI 12,00 FDD Diskettestation (zwart) 14,00 Ik mis de DVD-rom? |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet niet hoe die 1700 heet, een vriend van me heeft 'm op 3000 gekregen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
AMD gebruikt nu TB-B's voor 2100+ modellen en lager, door gebrek aan Thoroughbred-A cores. Een 1700+ kun je dus eigenlijk een core hebben die voor 2400+ bedoeld is.
|
Verwijderd
|
Goed, ik denk dat dit systeem het wel gaat worden
![]() Enlightenment: geheugen heb je gelijk in, ik zal eens kijken wat hij er van vind. Videokaart wordt denk ik een stapje hoger, misschien een Radeon 9100 zoals nare man zei. De GF4 is in principe geen bottleneck als ik het goed begrijp? Daarnaast wil hij er een 17" TFT bij hebben. Iemand ervaringen met die dingen? Welke kan hij het beste nemen? ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar je op moet letten is de responsetime. 25ms of lager is prima, 40ms is aan de hoge kant. Wijs hem er verder op, dat TFT schermen dode pixels kunnen hebben, en dat daarbij meestal geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt.
||
Citaat:
als je de 2700 voorbij clockt wat heb je dan ? 3000+ is barton, hoewel die op minder mhz draait als de 2800 maar welliswaar meer cache heeft.. dus als je door zou tellen ongeacht dat de 3000 barton is zou je wel tot 3000+ kunnen clocken toch?
||
Citaat:
Athlon XP 1700+ @ 2225MHz zeg je dan. Maar dat klinkt zeker niet geil genoeg, 3000+ klinkt veel geiler. ![]()
||
Citaat:
Ik ben zelf ιrg ongeduldig. Als ik op het eject knopje druk moet dat ding eruit komen, en niet seconden blijven wachten, dan krijgt ie echt een tik van me. ![]() ![]() Pioneer Slot-in doet dat prima. Binnen een halve seconde gaat de cd eruit. Het 'vastlopen' heb ik uiteraard nog nooit gehad.
||
Citaat:
![]() dat tweede stukje is onderandere op GOT al eens wat discussie geweest. 2400+ en en 1700+ worden gewoon op de zelfde wafer gebakken. met het enige verschil dat de cores aan de zijkant (de iets minder goeden dus) verkocht worden als 2100+ (of 1700+ oid) en de cores die meer naar het midden van de wafer hebben gelegen als hoger geklokte modelen worden verkocht. <--- correct me if I'm wrong. voor een 17' tftje moet je eens naar een ADI 715 kijken ![]() -de postbode-
||||
Citaat:
Citaat:
Verder was Thoroughbred 1700+ t/m 2100+ toch echt een andere core, namelijk de originele Thoroughbred (type A). Vanaf 2400+ is het type B. Kan zijn dat AMD nu geen type A meer produceert en alle =< 2100+ cores nu ook met type B uitrust. Citaat:
||
Citaat:
|
DVI heeft mijns inziens toch aardig wat voordelen. Geen interferentie op die stomme analoge DSUB kabel meer, niet meer je beeld te hoeven instellen en verder een mooier, scherper beeld. Dit laatste is natuurlijk erg subjectief. Maar logisch gezien kan er niets mis gaan met het signaal, tot het moment dat het de monitor bereikt.
Pas op het allerlaatste moment dient een digitaal signaal naar analoog omgezet te worden, naar mijn mening.
||
Citaat:
bovendien lijkt 1700+ @ 2225 vel minder grote oc dan 1700@3000 toch ?
|||
Citaat:
![]() Maar AMD heeft een hogere IPC, en presteert clock-for-clock sneller dan Intel. En omdat de MegaHertz hype hoogtij viert onder consumenten, mede dankzij promotiecampagnes van Intel, voelde AMD zich gedwongen de relatieve performance uit te drukken in een performance rating. Waarom zou je je OCed processor willen vergelijken met Intel? Vind ik zelf niet zo interessant, alleen als je een processor gaat kopen en een keus tussen Intel/AMD moet maken. Citaat:
||
Citaat:
over dat patsen, tjah daar gaat het op got toch om ? zon hoog mogelijke overclock ?
||
Citaat:
|
![]() |
On-topic *hint*
Als geheugen kun je veel beter 2*256 DDR333 kopen of 2*512 DDR333. 1. Twee reepjes vanwege de dual-channel mogelijkheid voor de nForce2-based mobo's (performance verbetering). 2. De prestatie is het best als de snelheid van het geheugen synchroom loopt met die van de FSB. edit: foutje verbeterd Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() LB06 bedoelt waarschijnlijk dat de prestatie het best is als de snelheid van het geheigen sychroom loopt met de snelheid van de FSB. Deze is bij de 2600+ 333 Mhz, wat PC2700 dus ook is. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en een radion 9800 is al helemaal nergens goed voor. 400 euro uitgeven voor een videokaart die je maar af en toe gebrukt ie nou niet gebaald slim ![]()
||
Citaat:
Wel vind ik dat een 120GB schijf best handig kan zijn, zeker voor de toekomst. Verschil tussen 60GB en 120GB is miniem: 60GB is zo'n 90 en 120GB is 120. IBM 180GXP heb ik het dan over. Dus loont erg de moeite iets meer uit te geven, voor een 2 x zo grote schijf. Bovendien is de 180GXP veel sneller dan de 60GB 120GXP.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
tsja, er zijn een hoop mooie 17' tfttjes. kijk eens naar een hitachi CML174SXW.. of anders als ik al zei een ADI 715. het voordeel aan de hitachi is dat zij een pixel perfect garantie geven. heb je binnen de eerste maand een dode pixel dan bel je ze even op en binnen een paar dagen komen ze een nieuw scherm brengen
![]() -de postbode- typo/taalvoutje voor dat enligtment weer gaat zeuren ![]()
||
Citaat:
![]() Heb je ook een URL van overzicht van alle cores en steppings? Op FCC zie ik: AXDA1700 JIUHB DUT3C 0309WPMW voor 67 AXDA1700 JIUHB DUT3C 0309SPIW voor 70
Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 17:55. |
![]() |
||
Citaat:
En of het je geld waard is, is persoonlijk. Ik vind een bijna 2x zo duur scherm met een saai uiterlijk mijn geld niet waard. Kan ik twee schermen voor kopen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|