Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 17:34
kaaskont
kaaskont is offline
Beschrijf nou eens, hoe je nou voelt als je knetter bent, wat je denkt waar je bent, en al die onzin

Ik ben bijna altijd heel lacherig, ik zie alles in een soort vertraging, en het hele beeld, wordt de hele tijd zwart-gekleurd-zwart-gekleurd. DIt gaat vet snel. Ook wordt mijn huid heel gevoelig, en lijkt het alsof mijn jas van hout is, en ik ermeej kan stuiteren(...)Ook wil ik altijd dansen, op een deuntje in mijn hoofd. Daarom dans ik dan ontzetend dom, maar voor mezelf lijkt het allemaal heel fantastisch, en klopt het allemaal.
En moet ik mezelf, van een soort andere wereld trekken, om weer met m'n vrienden te praten.

Wat gebeurt er nou precies met jullie. (niet van dat van die wetenschappelijke stukjes, van een droge mond, maar je eigen ervarig)

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 18:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 17:35
Footprint
Footprint is offline
en geen fabeltjes maar je eigen ervaring....
Oud 10-04-2003, 17:41
Verwijderd
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:03
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
kaaskont schreef op 10-04-2003 @ 18:34:
Beschrijf nou eens, hoe je nou voelt als je knetter bent, wat je denkt waar je bent, en al die onzin

Ik ben bijna altijd heel lacherig, ik zie alles in een soort vertraging, en het hele beeld, wordt de hele tijd zwart-gekleurd-zwart-gekleurd. DIt gaat vet snel. Ook wordt mijn huis heel gevoelig, en lijkt het alsof mijn jas van hout is, en ik ermeej kan stuiteren(...)Ook wil ik altijd dansen, op een deuntje in mijn hoofd. Daarom dans ik dan ontzetetnd dom, maar voor mezelf lijkt het allemaal heel fantastisch, en klopt het allemaal.
En moet ik mezlef, van een soort andere wereld trekken, om weer met m'n vrienden te praten.

Wat gebeurt er nou precies met jullie. (niet van dat van die wetenschappelijke stukjes, van een droge mond, maar je eigen ervarig)
paddo's lopen poppen?
Oud 10-04-2003, 18:07
]{ing
]{ing is offline
hoezo overdreven
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:13
Wasp
Wasp is offline
Ik kan altijd perfect op de maat dansen etc, terwijl ik dus niet weet of dat ook echt zo is.. En áls ik stoned op de brommer/scooter zit, kan ik heel goed rijden. Ineens. En het gaat ook stukken harder naar mijn gevoel.
Oud 10-04-2003, 18:15
Psychadelic
Psychadelic is offline
als ik stoned ben kan ik liedjes precies in mijn hoofd af laten spelen. ik heb een keer teardrop van massive attack van begin tot het eind in mijn hoofd "afgeluisterd"
Oud 10-04-2003, 18:29
]{ing
]{ing is offline
Al je zintuigen lijken veel gevoeliger te reageren op impulsen. Muziek is harder, kleuren intenser.. etc. Als ik erg stoned ben voel ik helemaal niets meer en ga ik het liefste op in de muziek, of dat nou door te dansen of door gewoon op de bank te zitten luisteren is. Als ik stoned ben kan ik enorm veel fantaseren, en ik wordt er zelfs inventief en creatief van. Ik kan ook merkbaar dieper nadenken, gedachtes op een rij zetten waarvan je je normaal niet eens bewust van bent. En ik ben vrijwel altijd vrolijk en easy going als ik stoned ben, stemming is toch nog redelijk wisselvallig, het ene moment heb je een lachkick terwijl je je het andere moment in een waas van geluksgevoel bevind.

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:36
Mir-idiotA
Ik vind stoned zijn niet fijn gevoel. Ik zie de kleuren ook niet intenser (naar wat ik nog weet dan he? is al lange tijd geleden)
heel af en toe had ik dat ik paranoia werd. Het gefluit van de vogels werd een keer een roep om hulp (ik fietse langs de oude gevangenis) en dat ik me bijv. afvraag hoe het komt dat de mieren eigenlijk tegen zo'n zuchtje wind in kunnen lopen. Voor ons zou dat windkracht mega zijn.
Nja, verder het gevoel dat ik de hele tijd zit te wiegen...dat was het toch wel van wat ik nog weet van vroeger.
Ik vind eht niet zo..fantastisch..

ah de lachkick was ik vergeten. die heb ik natuurlijk dan toch ook wel weer gehad...al was het een paar keer wat minder leuk vanwege het met mijn kop tegen de stenen aanknallen van het lachen bijv. Maarja , verder ben ik vaak in slaap gevallen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:02
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zie de wereld alsof het een goedkope webcam is dat per 2 seconden het beeld ververst.

verder zie ik vaak rode of zwarte vlekken. en de wereld beweegt

moet je stoned zijn in de trein dat is pas vet
Oud 10-04-2003, 20:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 10-04-2003 @ 21:02:
ik zie de wereld alsof het een goedkope webcam is dat per 2 seconden het beeld ververst.

Hier hoor ik vaak van maar ik heb het nooit ervaren, zelfs niet in het begin toen ik nooit blowde.

Wat is er zo speciaal zijn aan stoned zijn in de trein dan?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:10
M.S. Seal.
M.S. Seal. is offline
Ik zie veel zwart vorlgens mij.
dat komt omdat ik mn ogen dicht doe

want ik word vet sloom van blowen...
dat kom omdat iedereen duf word van blowen

alles gaat wat slomer.
dat is hierboven mij al een aantal keren gezegt.
(doordat je alles slomer ziet is het grappig om met je hoofd
te gaan schudden, dan is alles vaag...)

maar mijn stonedheid zal wel het zelfde zijn als menig
ander regelmatig blowpersoon.
Oud 10-04-2003, 21:31
kaaskont
kaaskont is offline
Ik blow nu bijna altijd met puurpijp. Als ik met joint rook, is vaak met vrienden, omdat ik m'n pijp ben vergeten. Ik wordt er beetje lacherig van, en beetje dom beeld, beetje moe, maar niet echt boeiend. Als ik alleen met joint rook, vind ik helemaal niks an. Met de puurpijp is alles gewoon 10x zo lomp
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 21:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
erg vrolijk, ik snap dingen minder snel en ik denk wat langzamer. maar dat is eigenlijk hetzelfde. en verder voel ik temperatuur verschillen meer... ofzo :/
maar het lijkt me bij iedereen toch wel ongeveer hetzelfde... tenminste, zo heel veel verschil zal er toch niet in zitten. we zijn allemaal mensen met ongeveer dezelfde stofwisselingen enzo ja
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 09:19
vixen
vixen is offline
Als ik echt stoned ben kan ik niet meer normaal praten, als k dan een gesprek moet voeren (bijvoorbeeld mn moeder bellen) dan is het echt een ramp dan weet k echt niet meer waar ik het 3 seconden geleden over had. Als ik fiets dan lijken mn handvaten van mn stuur echt heeeel breed, en ik kan dan ook heel snel fietsen
Oud 11-04-2003, 09:21
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Wasp schreef op 10-04-2003 @ 19:13:
Ik kan altijd perfect op de maat dansen etc, terwijl ik dus niet weet of dat ook echt zo is.. En áls ik stoned op de brommer/scooter zit, kan ik heel goed rijden. Ineens. En het gaat ook stukken harder naar mijn gevoel.
dat dacht ik ook, totdat die tractor me afsneed, toen ging het ineens heeeel langzaam voor mijn gevoel, daarzo op de straat met schaafwonden
Oud 11-04-2003, 14:11
Wasp
Wasp is offline
..En daarom rijd ik ook nooit meer onder invloed van wat dan ook.
Oud 11-04-2003, 18:13
Julian
Julian is offline
Het kan ook minder positief..
Ik word er paranoide van, in gezelschap van andere (nuchtere) mensen heb ik de hele tijd het idee dat ik opval/raar doe, ook als ik ga praten, denk ik dat ik onzin praat. Zelfde geld beetje voor bewegen. Gecombineerd met een soort van gevoel dat je geen controle meer over jezelf hebt maar dan steeds met een 'schok' weer in de realiteit terug te keren, om vervolgens weer weg te vagen en weer 'wakker' te schrikken enz...
En ook nog de niet te stillen honger en achteraf buikpijn omdat je teveel gegeten hebt. Zoiezo de dufheid achteraf.. slaaperigheid etc.

Ben er niet persé negatief over, heb ook wel leukere ervaringen ermee hoor.. veel lachen, leuke gesprekken hebben met stonde vrienden, allemaal theorien bedenken.. of thuis echt heel vaag zijn en een beetje tekenen ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 18:54
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik heb het idee dat ik van het stoned zijn ook veel muzikaler word, veel stukjes muziek die ik heb geschreven komen voort uit het stoned zijn, verder weet ik niet echt hoe ik het moet beschrijven, behalve dat mn reactievermogen toch wel enigzins achteruit gaat en dat gesprekken met anderen (die stoned zijn) over dingen gaan waar je het normaal nooit over zou hebben.
Oud 11-04-2003, 21:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef op 11-04-2003 @ 19:54:
behalve dat mn reactievermogen toch wel enigzins achteruit gaat en dat gesprekken met anderen (die stoned zijn) over dingen gaan waar je het normaal nooit over zou hebben.
mja, wat soms ook wel een beetje een nadelige uitwerking kan hebben
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 21:58
Rrr.
Rrr. is offline
Veel lachen. Voel me erg ontspannen.
Oud 13-04-2003, 11:43
SpiT
SpiT is offline
ik heb 't vaak heel erg koud. maar dat komt ook wel omdat ik vaak buiten ben als ik stoned ben. als je dan naar binnen gaat lijkt alles opeens 10 x erger, door die warmte.

meestal word ik ook erg sloom en vergeetachtig. verstrooid. ik vergat vorige week vrijdag telkens wat ik moest doen; spullen pakken, wc, geld aan m'n ma vragen.

ik kan dan meestal ook niet goed uit m'n woorden komen.

m'n humeur verandert soms heel snel. de ene x voel ik me heel geweldig terwijl ik de andere x me weer heel erg klote voel. soms word ik ook wel paranoia en heel bang.

slapen is wel fijn na 'n tijdje stoned zijn.

ik heb btw ook wel 's last van stuiptrekkingen of trillen (maar dat trillen komt vaak door de kou).
Oud 15-04-2003, 22:39
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-04-2003 @ 22:05:
mja, wat soms ook wel een beetje een nadelige uitwerking kan hebben
in welk opzicht?
Oud 15-04-2003, 22:44
Blenderhead
Blenderhead is offline
t ligt eraan met welke mensen ik ben, met sommige is het kei veel lol en humor, en met anderen is het weer jah... routine zeg maar...
Oud 15-04-2003, 23:03
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:

ja dat is gaaf, ik heb me toen de hele tijd af lopen vragen hoe het nou komt dat zo'n metalen bak kan rijden....
Oud 16-04-2003, 10:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik val t laatste half jaar alleen nog maar in slaap , het is afgelopen met de lachkiks enzo.

droge mond, zware ogen, zwaar hoofd, ik maak me altijd heel klein(ik bedoel ik zit op de bank en trek mijn knieen op enzo, en wil t liefst lekker in mijn bedje liggen. verder heb ik vaak ongecontroleerde bewegingen, dat mijn been ineens schokt ofzo en krijg ik een spraakgebrek. oh en stuk minder; ik wordt ook weleens volledig paranoia

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:49
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 16-04-2003 @ 11:38:
ik val t laatste half jaar alleen nog maar in slaap , het is afgelopen met de lachkiks enzo.

droge mond, zware ogen, zwaar hoofd, ik maak me altijd heel klein(ik bedoel ik zit op de bank en trek mijn knieen op enzo, en wil t liefst lekker in mijn bedje liggen. verder heb ik vaak ongecontroleerde bewegingen, dat mijn been ineens schokt ofzo en krijg ik een spraakgebrek. oh en stuk minder; ik wordt ook weleens volledig paranoia
dan zou ik gewoon een maandje stoppen, en langzaamaan weer beginnen, ben je uberstoond, en kan je weer langzaam opbouwen.
Oud 16-04-2003, 14:56
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-04-2003 @ 19:29:
Al je zintuigen lijken veel gevoeliger te reageren op impulsen. Muziek is harder, kleuren intenser.. etc. Als ik erg stoned ben voel ik helemaal niets meer en ga ik het liefste op in de muziek, of dat nou door te dansen of door gewoon op de bank te zitten luisteren is. Als ik stoned ben kan ik enorm veel fantaseren, en ik wordt er zelfs inventief en creatief van. Ik kan ook merkbaar dieper nadenken, gedachtes op een rij zetten waarvan je je normaal niet eens bewust van bent. En ik ben vrijwel altijd vrolijk en easy going als ik stoned ben, stemming is toch nog redelijk wisselvallig, het ene moment heb je een lachkick terwijl je je het andere moment in een waas van geluksgevoel bevind.
Mooie beschrijving.

Wat ik er eigenlijk alleen aan toe wil voegen is dat als ik stoned ben met veel 'vreemde' mensen om me heen, op bijvoorbeeld een feest of als ik uitga, ik er een tikkeltje paranoide van word. Het kan dan best voorkomen dat opeens iedereen in overdreven mate met elkaar aan het sosializen is. Precies de juiste dingen zeggen, de juiste mensen aankijken/spreken etc. dat soort dingen vallen me dan heel erg op. Hoewel ik die mensen in nuchtere toestand als dom zou beschrijven zie ik ze dan juist in een exact uitgevoerd toneelspel met elkaar omgaan. Af en toe is het zelfs een beetje eng, eng is niet echt het goede woord, het is meer ongemakkelijk omdat ik me aan dat gedrag stoor.
Oud 16-04-2003, 15:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef op 15-04-2003 @ 23:39:
in welk opzicht?
Soms drijf je gesprekken te ver door, of vertel je dingen die je liever niet verteld had aan diegene..

Wat me ook opvalt is dat je sowieso losser wordt, je hebt ook meer zelfvertrouwen. Maar dat ligt ook aan de omstandigheden, je kunt ook meer paranoide van wiet worden (zelf bijna nooit last van, maar lijkt sneller te gebeuren naarmate je grotere hoeveelheden rookt)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:20
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb heel vaak als ik knetter ben een stukje van een nummer in m'n hoofd en dat blijft dan herhalen.

Ik kan altijd wegzinken in het staren naar dingen. Ik staar sowieso veel maar als ik knetter ben is het nog veel "dieper"

Soms kan ik heel helder en diep na-denken. Maar als iemand dan iets onverwachts vraagt als "wanneer is je verjaardag?" ofzow dan zit je echt 10 minuten te denken

De tijd lijkt altijd heel langzaam te gaan. Je denkt dat er een half uur voorbij is en dan kijk je op je horloge en dan waren het 12 minuten. Maar is het ineens weer heel laat. Das altijd wel vaag de hele avond gaat de tijd langzaam, maar als het dan bijna aan het eind van de avond is lijkt het alsof de avond nog maar net bezig is.

Ik vind muziek echt super vet als ik knetter ben, Ik luister vaak met koptelefoon naar GOA ofzow dan hoor je elke keer weer andere piepjes en vage geluidjes (tip download Shpongle)
Oud 19-04-2003, 14:24
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
AtHell schreef op 16-04-2003 @ 15:56:
Mooie beschrijving.

Wat ik er eigenlijk alleen aan toe wil voegen is dat als ik stoned ben met veel 'vreemde' mensen om me heen, op bijvoorbeeld een feest of als ik uitga, ik er een tikkeltje paranoide van word. Het kan dan best voorkomen dat opeens iedereen in overdreven mate met elkaar aan het sosializen is. Precies de juiste dingen zeggen, de juiste mensen aankijken/spreken etc. dat soort dingen vallen me dan heel erg op. Hoewel ik die mensen in nuchtere toestand als dom zou beschrijven zie ik ze dan juist in een exact uitgevoerd toneelspel met elkaar omgaan. Af en toe is het zelfs een beetje eng, eng is niet echt het goede woord, het is meer ongemakkelijk omdat ik me aan dat gedrag stoor.
Dat heb je ook wel is met tv. Normaal kijk je gewoon tv niets aan de hand. Maar als je heel erg knetter bent zie je soms niet meer echt een verhaal maar alleen een aantal mensen die iets spelen. (je moet is heeel erg gaar naar die infomercials kijken, wat altijd 's nachts op tv is LocoToko enz )
Oud 20-04-2003, 04:41
Verwijderd
Citaat:

JuisT! Ik zit kapotvaak peng in de metro omdat ik dan in Rotterdam ben wezen halen en het daar in een steegje heb opgesmookt. Maar dan space je 'em echt hard.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 04:58
Verwijderd
Meestal ligt het er ook aan wat je hebt gesmookt. Van Citral bijvoorbeeld ga ik echt heel hard spacen. Ik kan me maar concentreren op 1 ding en daar ga ik dan helemaal in op, dan is er niks anders meer op de wereld dan alleen dat ene dan waar je mee bezig bent. Met Blond word je blij en gelukkig en skunk wordt je gewoon stoned met een lachkick.

Als ik aan het smoken bent dan hoor ik ook wanneer het begint te werken. Ik begin dan geluiden intenser te belven. En daarna komt dan dat de scherpte van mn beeld iets achteruit gaat en dat ik anders tegen de ruimte om me heen aankijk. Het lauwste vind ik nog altijd om als je stoned bent of in een RET metro te zitten en naar de vloer te kijken (zitten allemaal gekleurde glittertjes in de vloer verwerkt) of naar knipperende kerstverlichting kijken.

Ik heb ook heel vaak, vooral in metro's en winkelcentra enzo, dat ik het gevoel heb dat iedereen weet dat ik knetter ben. In het begin vond ik dat vervelend, maar nu ik meer ervaring heb begin ik er (ook door de lachkick) soms gewoon een beetje in mezelf om te lachen.

Maar meestal komt het gewoon neer op andere beleving van tijd en ruimte, het intenser beleven van zintuigelijke prikkels en een vaag gevoel in je hoofd. En de lachkick om niet te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 17:20
ScHiZoX
ScHiZoX is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 11-04-2003 @ 10:21:
dat dacht ik ook, totdat die tractor me afsneed, toen ging het ineens heeeel langzaam voor mijn gevoel, daarzo op de straat met schaafwonden
da zag eruit jah zo'n afgeschaafde reet !
Oud 20-04-2003, 23:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
k ga de laatste tijd vaak liedjes van m'n band zingen
Oud 21-04-2003, 03:28
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
bij mij is het 3 seconden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:24
Verwijderd
yo ik ben hier nieuw, maar ik ken er wel een paar hier, drexz en secret spooky.
maar als ik heb geblowd dan loopt het vcan droom en realiteit een beetje door elkaar, vaakheeft dit wel een grappig effect als ik die avond ga slapen, dan vraag ik me de volgende ochtend meestal af wat nou droom was en wat nou gwoon een gedachte van die middag was, en als ik in knetter stoned in bed lig en ik staar anar een bepaald punt valt de rest weg alleen dat ene punt, en als ik dan me ogen opzij beweeg vallen ze langzaam weer terug naar dat punt, en dan val ik in slaap, best wel vet, yep, vanavond weer
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:22
fimmes
fimmes is offline
Honger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reageren

Regels voor berichten