Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk niet dat het ook op internet te vinden is.
1 vraag die erin staat gaat over een kaars:Hoe komt het dat een brandende kaars er in een ruimteschip bol en blauw uitziet? A. zonder zwaartekracht stijgt warme lucht niet op, daardoor is de vlam bol. B. In een ruimteschip is weinig zuurstof en daarom is de vlam bol en blauw. C. De gele kleur wordt veroorzaakt door roetdeeltjes, die heb je niet in ruimtestations. Ik dacht dat het A was, maar ik weet het niet zeker, weet hier iemand het?
||
Citaat:
Ik dacht al: blauw worden door roodverschuiving? Hmmm dat antwoord staat er niet bij ![]()
|
Oke, om dit topic een beetje leven te houden is het misschien interessant om een beetje over de open vraag die erbij stond te praten: Hoe zou je het grote publiek/jongeren meer voor ruimtevaart kunnen interesseren?
|
Door het actueel te maken. Dus dmv ruimteprojecten, waarvan breeduit verslag wordt gedaan. Een soort big-brother in de ruimte.
Simpel voorbeeld er zijn nu al, 20 kinderen naar Jamai vernoemd en jij weet nu waar ik het over heb. Eigenlijk gewoon reclame maken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|