![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt 3 soorten knobbeltjes:
1) Cyste Deze is meestal niet gevaarlijk, tenzij hij voorkomt in een vitaal orgaan. 2) Benigne Dit is een zog. goedaardige tumor. Goedaardig betekent hierbij dat deze zich niet verspreidt, maar desalniettemin kan hij gevaarlijk zijn. 3) Maligne Dit is de kwaadaardige tumor. Deze verspreidt zich door het aanliggende weefsel en soms ook door het hele lichaam. Note: Een cyste wordt meestal onderverdeeld bij de benigne, aangezien ze beiden goed te behandelen zijn (hangt eigenlijk meer van plaats af waarin deze voorkomt). Een maligne daarentegen zal moeten worden bestraald. Je kunt er ook veel op het internet over vinden. Ik weet zulke dingen ook alleen maar omdat ik een tijd lang dacht dat ik kanker had (geen borstkanker, maar iets anders ![]() Iets wat je ff kunt nalezen: http://kg.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/24.html Dit geeft je misschien iets meer inzicht ![]() [edit] Kleine correcties. Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 11:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want volgens zij gaat dit bij die vriendin van mij helemaal niet goed. Ze kan niet zo heel erg goed met haar vader opschieten, en daarom praat ze ook bijna niet over de situatie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
de vader van mijn beste vriendin is een jaar geleden overleden aan kanker.
zij praat er maar weinig over en ik weet niet goed hoe ik haar moet helpen. het enige advies dat ik je kan geven is: forceer het niet. als zij niet wil praten, dan niet. laat merken dat jij er voor haar bent en vraag er af en toe naar maar zet haar niet onder druk. als ze er aan toe is komt ze vanzelf naar je toe heel veel sterkte -x- c. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is meer uit voorzorg, het staat geenszins vast dat jij het ook zal krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
X-je
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik vermoed dat de maligne erfelijk is, en de beligne / cyste meer willekeurig ontstaat. Voor meer info: Nederlandse Kanker Bestrijding: U kunt ook schrijven of uw vragen bespreken via de gratis hulp- en informatietelefoon: 06 - 022 66 22 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo dat was een heel verhaal en ik hoop dat je er nog een beetje uit komt voor de rest. Als je nog iets wilt weten dan hoor (/zie) ik het wel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
DES-kleindochters nu ook meer kans op borstkanker? Wuftie | 6 | 08-10-2006 18:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Borstkanker Femme-Fatale | 6 | 01-03-2004 15:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Borstkanker Fladdergeval | 24 | 10-02-2004 15:40 | |
Psychologie |
Borstkanker... sweetangel19 | 26 | 03-12-2002 08:07 | |
Psychologie |
ouder met borstkanker??? me_myself | 13 | 26-02-2002 10:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
borstkanker Deugenietje | 12 | 31-12-2001 18:07 |