Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 20:38
tuupie
tuupie is offline
Eeej mensen!
ik vraag me af of jullie ervaring hebben met het volgende:
Ik heb nu anderhalf jaar een vriendin. Die anderhalf jaar zitten we samen bij elkaar op school ( niet in dezelfde klas ), zij is een jaar jonger. Maar de laatste tijd gaat het steeds stroefer met onze relatie. Ik weet niet waardoor, maar ik denk dat het komt door school, want we zien elkaar elke dag.
Hebben jullie hier ervaring of oplossingen voor?
Alvast bedankt

Tuupie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 20:42
king112
king112 is offline
Uitmaken!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:42
steentje
steentje is offline
ik heb nu ook een vriend die al 4 jaar bij mij in de klas zit. Maar aangezien we net pas iets hebben kank je niet echt helpen. Wel kan ik zeggen dat het inderdaad door school kan komen jah. Maar zitten jullie op school ook steeds bij elkaar in de pauze of niet? En zien jullie elkaar elke dag ook na school? Anders moet je dat wat minderen misschien...
Oud 17-04-2003, 20:53
CryptapiX
CryptapiX is offline
mijn vriendin (2 maanden nu) zit ook bij mij op school,
alleen andere opleiding dan die ik volg..

ik had liever gezien dat ze niet bij me op school zat eigenlijk omdat ik naar mijn mening haar dan te vaak zie.. niet dat ik haar niet wil zien, maar toch..
verder zit ik niet met pauzes bij haar ofzow (pauzes zijn vrijwel nooit gelijk) maar als ik r op gang tegenkom enzow praat ik wel ff met r

dus ik denk dat je relatie best stroef kan lopen door school, maar als dat in het begin niet was en nu ineens wel zou ik de oorzaak niet op school zoeken
Oud 20-04-2003, 17:37
Bahamut
Bahamut is offline
Het is niet goed voor een relatie als je elkaar te vaak ziet, je moet ook wat tijd voor jezelf nemen. Als je haar echt de hele tijd ziet (dus pauzes en na school enzo) dan besteed je teveel aandacht aan haar en te weinig aan jezelf, je moet nog wel wat overhouden om over te praten, als je alles samen doet hou je niets over. Dus mijn advies is niet uitmaken, maar wat meer tijd voor jezelf nemen waarschijnlijk zal ze dit wel begrijpen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 17:48
Verwijderd
Ik denk dat bij elkaar op school zitten zeker negatief kan werken, je zit dan nogal op elkaars lip en dan ontstaan er ms sneller irritaties.

Het ligt er aan hoeveel invloed het heeft, want aan het bij elkaar op school zitten kun je niets doen. Als het echt niet leuk meer is is uitmaken ms de beste oplossing, maar wanneer je dat toch wel weer heel ver vindt gaan kun je het beste met haar praten over hoe jullie de relatie weer prettig kunnen maken. Misschien op school gewoon geen tijd met elkaar doorbrengen of op een andere manier... Vraag in ieder geval wat zij ervan vindt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 17:56
mysecret
mysecret is offline
Citaat:
Bahamut schreef op 20-04-2003 @ 18:37:
Het is niet goed voor een relatie als je elkaar te vaak ziet, je moet ook wat tijd voor jezelf nemen. Als je haar echt de hele tijd ziet (dus pauzes en na school enzo) dan besteed je teveel aandacht aan haar en te weinig aan jezelf, je moet nog wel wat overhouden om over te praten, als je alles samen doet hou je niets over. Dus mijn advies is niet uitmaken, maar wat meer tijd voor jezelf nemen waarschijnlijk zal ze dit wel begrijpen
ja nie uitmaken! ik heb nu 2 maanden wat en ik zit ok bij mij vriend in de klas! hiervoor waren we al vrienden. int weekend zie ik hem ok altijd maar dan alleen das toch wel leuker!
maar uitmaken omdat je hem/haar teveel ziet is geen rede!
Oud 29-04-2003, 12:17
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mijn vriend en ik zitten ook bij elkaar op school...Op zich gaat het best goed...We zien elkaar hierdoor wel veel, maar dat hoeft niet negatief te zijn....Als we niet bij elkaar op school zaten, zouden we elkaar alleen op woensdag en in het weekend zien...Doordeweeks, na school, hebben we het allebei erg druk met sport enzo...

Tips? Soms, als ik echt vind dat we elkaar te veel zien op school, zoek ik um gewoon niet op, soms ontloop (niet naar hem toe gaan als ik um zie, dat heb ik messtal als ik zoiets heb van; je kan ook wel es mijn kant opkomen, iets wat hij minder doet) ik um zelfs een beetje...

De pauzes zijn vaak ongelijk, als ze wel gelijk zijn ga ik soms bij vriendinne zitten of soms ga ik naar hem toe...Dat wissel ik een beetje af...

In het weekend en nu in de vakantie zien we elkaar ook niet veel...We laten elkaar vrij, omdat we elkaar op school zien...
Oud 29-04-2003, 12:26
Thomas
Thomas is offline
Het moet geen probleem zijn wanneer je elkaar te vaak ziet. Wat versta jij precies onder dat alles stroevr gaat? Ik heb nl het idee dat dit helemaal niets met school te maken heeft, maar meer met de relatie zelf. Elkaar zo vaak zien moet daar geen invloed op hebben..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:57
little_sunshine
little_sunshine is offline
Citaat:
Wawl schreef op 29-04-2003 @ 13:26:
Het moet geen probleem zijn wanneer je elkaar te vaak ziet. Wat versta jij precies onder dat alles stroevr gaat? Ik heb nl het idee dat dit helemaal niets met school te maken heeft, maar meer met de relatie zelf. Elkaar zo vaak zien moet daar geen invloed op hebben..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je verkering hebt met iemand van school, zie je elkaar doordeweeks elke dag. Maar omdat je elkaar ook nog "alleen" wilt zien, spreek je in het weekend ook af. Omdat je constant op elkaars lip zit, met dezelfde mensen om gaat, nooit meer echt alleen met vrienden bent, kan het idd stroever gaan lopen. En ik kan het weten, want ik heb een jaartje verkering gehad op mijn 15e met een jongen van school.

Je zou kunnen afspreken om elkaar op school wat minder te zien, dus niet elke pauze samen staan en dergelijke. Toch werkt dit ook niet heel goed, want je bent verliefd en wilt elkaar toch zo veel mogelijk zien! Toch proberen zou ik zeggen, anders loopt het fout.

Babbel er in ieder geval eventjes met je vriendinnetje over. Misschien zit zij er ook mee!!
Oud 29-04-2003, 14:15
Dminor
Dminor is offline
Ik heb ook iets dergelijks, maar tot irritaties enzo is het nog niet gekomen. We zijn nog steeds superverliefd en m'n hart gaat nog altijd tien keer zo snel als normaal zodra ik denk dat ze wel eens in de buurt zou kunnen zijn..

Maar doen jullie wel genoeg? Zitten jullie niet gewoon in een sleur die mede door het eentonige schoolleven wordt versterkt?
Zo kan het gevoel van 'ik ben uitgekeken op haar' makkelijk onstaan, wat jij zo te merken hebt.
Oud 29-04-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
little_sunshine schreef op 29-04-2003 @ 14:57:
Je zou kunnen afspreken om elkaar op school wat minder te zien, dus niet elke pauze samen staan en dergelijke. Toch werkt dit ook niet heel goed, want je bent verliefd en wilt elkaar toch zo veel mogelijk zien!
Ik denk dat dit het beste is ja; elkaar gewoon wat minder zien op school; en idd in de pauzes niet bij elkaar gaan staan, of niet de hele tijd. Gewoon tijd aan je eigen vrienden geven.

Maar idd praten kan ook wat oplossen; vraag eens aan je vriendin wat zij ervan vindt, of ze ook dit probleem heeft. Misschien ligt het wel helemaal niet aan school, maar heeft het een hele andere oorzaak. Dus gewoon even over praten!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 15:39
Studentje
Studentje is offline
En ook ik denk dat jullie elkaar gewoon iets te vaak zien. Spreek gewoon met elkaar af, dat jullie elkaar onder schooltijd wat minder zien (ik weet het, dat is makkelijker gezegd, dan gedaan).
Reageren

Regels voor berichten