Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 18:04
joooooooh
joooooooh is offline
Ik zit op de havo en ga volgend jaar naar de 4e. ik heb het profiel C&M en in mijn vrije deel wil ik biologie erbij. valt het mee of valt het vak tegen? Ik zou dat graag even willen weten.
Oud 22-04-2003, 18:18
marla singer
marla singer is offline
Hmm, bij mij was biologie in de bovenbouw véél moeilijker dan in de onderbouw.
Ik zou er iig goed over nadenken, er zijn veel mensen die in de 4e biologie verruilen voor een ander vak, omdat het hun erg tegenvalt of te moeilijk is.
Oud 22-04-2003, 18:47
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Ik doe nu havo 5 en heb ook bio. Ik vind het niet makkelijk, maar het is ook zeker niet moeilijk.

Het ligt er ook maar net aan over wat voor onderwerp het gaat. Niet alle onderwerpen liggen mij, ik vind veel moeilijk, bijv "stofwisseling", daar wordt ik helemaal gek van , maar een onderdeel als "ecologie" vind ik niet moeilijk. Terwijl anderen "stofwisseling" makkelijk vinden en "ecologie" weer moelijk...Over het totaal gezien valt het mij iig mee

Tja, meer kan ik er niet over zeggen...Het is bij iedereen weer anders...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:50
Verwijderd
Mijns inziens is biologie aardig wat inzicht. Als je een aantal feiten kent (lees: de samenvatting leert), dan kun je door logisch nadenken wel aan een zeven komen op proefwerken. Biologie is, vind ik, niet moeilijk; het is alleen verschrikkelijk veel .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:51
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
persoonlijk viel het mij erg mee. (ga nu naar 5v)
het is niet te vergelijken met onderbouw biologie, veel moeilijker en zwaarder. Ik raad je aan om naar een vierde klasser te gaan en hem om zijn biologie boek te vragen, kun je even spieken wat je gaat krijgen. Het is opzich best zwaar. Iedereen kan een keer een negen halen voor wiskunde, natuurkunde of scheikunde, maar voor biologie is er door niemand bij mij in de klas hoger dan een acht gescoort (eerste SE uigezonderd).

Biologie is echt zon vak waar je meerdere vaardigheden tegelijk moet kunnen gebruiken. Aan de ene kant moet je logisch kunnen denken om kruizingen en hormoon systemen te begrijpen, het is aan de andere kant ook weer veel leer en stamp werk. Over de toetsen kan ik je niet zo veel vertellen omdat ik geen havo doe.
Voor vwo toetsen is het echter veel lezen, gegevens interpeteren en dan een vraag beantwoorden.
Maar daar komt weer bij dat als je de vierde hebt gehad dat je dan al de moeilijste stof hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 19:13
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
joooooooh schreef op 22-04-2003 @ 19:04:
Ik zit op de havo en ga volgend jaar naar de 4e. ik heb het profiel C&M en in mijn vrije deel wil ik biologie erbij. valt het mee of valt het vak tegen? Ik zou dat graag even willen weten.
33% van mijn klasgenoten (op een klas van 6) hebben ook een C&M of C&E profiel en hebben biologie gekozen. Als zij het voor een tweede keer moeten doen dezelfde keuzes hadden moeten maken deden ze meteen een andere keuze. Ze vinden het te moeilijk, te veel op de beta gericht enz.... misschien moet je het maar even spieken in een Vier Havo boek maar als je een zeer zwakke beta leerling bent geweest NIET kiezen.
Oud 22-04-2003, 19:20
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Ik vond in de 3e biologie al erg moeilijk en in de 4e gaan ze op al die onderwerpen juist nog dieper in. Ik heb in de 4e E en M gekozen met biologie maar ben na 1 maand gestopt omdat ik het toch echt niet meer kon volgen
Oud 23-04-2003, 07:26
jpvg
jpvg is offline
Biologie IMHO is gewoon stampen, leren zelfde als geschiedenis, aarderijkskunde etc. Je gaat best diep op de stof in, maar als je iets gemakkelijks wil waar je amper tijd aan wil besteden, kies biologie niet, je komt makkelijk aan je SLU.
Oud 23-04-2003, 11:30
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Het is zeker te doen hoor in 4 havo, je moet alleen wel een beetje logisch na kunnen deneken en ook een beetje kunnen leren. Maar als je goed oplet en de vragen maken is het leren echt wel te doen. Je moet het gewoon een beetje bijhouden maar dat geldt voor heel veel vakken.
Oud 23-04-2003, 17:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit in 5VWO en ik weet niet of het veel verschil maakt of het havo of vwo is maar ik vind het goed te doen, ik sta een 7.9 voor bio, volgens mij mijn hoogste gemiddelde!
Oud 25-04-2003, 10:54
ekki
ekki is offline
cm-ers waren bij ons in de klas erg goed in biologie!

ik vond het wel meevallen, maar ik was er dan ook erg in geïnteresseerd en we hadden een goede docent.
Oud 25-04-2003, 14:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ekki schreef op 25-04-2003 @ 11:54:
cm-ers waren bij ons in de klas erg goed in biologie!

ik vond het wel meevallen, maar ik was er dan ook erg in geïnteresseerd en we hadden een goede docent.
Bij ons op het vwo is er biologie 1 en biologie 1,2. Bij bio1 zitten er behalve de NG-ers twee jongens van NT bij en een meisje van CM en een meisje van EM, deze mensen zijn bij ons niet goed ik bio omdat ze toch een stukje scheikunde missen wat bij bio meestal wel noodzakelijk is. Bij bio 2 zit er een jongen van NT en verder alleen NG-ers. Biologie 2 is bijna onmogelijk om te doen met een Maatschappij profiel bij ons op school omdat er zeer veel scheikunde in voorkomt. Alle mensen die bio2 hadden met een M-profiel zijn daar inmiddels mee gestopt.
Oud 25-04-2003, 20:52
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
het is niet moeilijk in 4 havo.. heb nog nooit goed geleerd ( zeg maar 1 x overlezen, en geen hw maken) en toch voldoende's halen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:30
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-04-2003 @ 15:19:
Bij ons op het vwo is er biologie 1 en biologie 1,2. Bij bio1 zitten er behalve de NG-ers twee jongens van NT bij en een meisje van CM en een meisje van EM, deze mensen zijn bij ons niet goed ik bio omdat ze toch een stukje scheikunde missen wat bij bio meestal wel noodzakelijk is. Bij bio 2 zit er een jongen van NT en verder alleen NG-ers. Biologie 2 is bijna onmogelijk om te doen met een Maatschappij profiel bij ons op school omdat er zeer veel scheikunde in voorkomt. Alle mensen die bio2 hadden met een M-profiel zijn daar inmiddels mee gestopt.
het is inderdaad wel zo dat 't best wel moeilijk is als je geen schei- en natuurkunde hebt. maar dan nog is het wel goed mogelijk, mits je je er even in verdiept.

zal dat per school nog veel schelen?
Oud 26-04-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-04-2003 @ 18:30:
het is inderdaad wel zo dat 't best wel moeilijk is als je geen schei- en natuurkunde hebt. maar dan nog is het wel goed mogelijk, mits je je er even in verdiept.

zal dat per school nog veel schelen?
valt mee, voor bio 1 heb je iig echt niet veel natuur- en scheikunde voor nodig hoor. In de 4e zat er een EM-er bij ons bij biologie 1 en hij deed er echt niet veel voor, en stond nog een 6.
Bio 1 gaat een beetje over cellen, chromosomen en hormonen ed. en ik heb voor zover ik weet geen natuur- en scheikunde nodig gehad. ik weet verder niet hoe dat met bio 2 zit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:16
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
bio 1: nee
bio 2: ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten