Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 11:49
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Stelling: Met je broer(s) en of zus(sen) ontwikkel je een bepaald soort humor, die verder niemand echt snapt of waarvan niemand anders de lol in ziet. Echter, er is niemand anders met wie je zo kunt lachen als met hem/haar.

Zit hier (voor jou of in het algemeen) een kern van waarheid in?

Eefje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 11:56
Misses QT
Misses QT is offline
Voor mij absoluut niet.
Heb niet zo'n hele goeie band met m'n broer, en als we elkaar spreken is het niet zo dat wij met z'n 2en de hele tijd dubbel liggen. Maar ik geloof best dat er mensen zijn die dat wel met hun broer/zus hebben.
Oud 27-04-2003, 11:59
Verwijderd
nou bij mij dus niet.. me zusje en ik hebben een pokkehekel aan elkaar...
misscihen bij anderen..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:02
Verwijderd
Het ene moment kan ik het heel goed met mijn zusjes vinden en we hebben idd een bepaald soort humor die vrijwel niemand snapt (vooral m'n jongste zusje en ik), maar het is niet zo ik met niemand zo kan lachen als met haar, mijn vriend en ik hebben ook ongeveer dezelfde humor nl.

Ik denk dat zo'n relatie met de jaren kan komen. Vroeger was de relatie met mijn zusjes ook minder dan nu, denk ik, al hebben we volgens mij al wel heel lang ongeveer dezelfde humor ed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:06
Evito
Evito is offline
Dat kan ook een ander familielid zijn. In principe is je stelling niet waar.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:06
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 27-04-2003 @ 12:49:
Stelling: Met je broer(s) en of zus(sen) ontwikkel je een bepaald soort humor, die verder niemand echt snapt of waarvan niemand anders de lol in ziet. Echter, er is niemand anders met wie je zo kunt lachen als met hem/haar.

Eefje
nou, voor ons klopt het helemaal
ik heb precies dezelfde humor als mijn zusje
niemand snapt er iets van
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:29
Verwijderd
Hmja, af en toe, soms. Dezelfde wrede humor. Maar meestal ergeren we ons teveel aan elkaar om dat te kunnen hebben.
Als we allebei bezopen zijn is ook veel grappig...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:30
Kinshi
Kinshi is offline
Aan de ene kant wel maar dat is niet speciaal mijn broer of zus. Het kunnen net zo goed mijn ouders zijn waarmee ik lach.
Oud 27-04-2003, 12:40
Verwijderd
Nou, ik ben 18 en mn broertje is 10, is dus een beetje moeilijk te bepalen of we nu echt dezelfde humor en dat soort dingen hebben.

Ik weet echter wel dat mn broertje de belangrijkste persoon in mijn leven is voor mij. Hij kan me het allermeest vertederen maar ook het allermeest irriteren. Ik heb met hem een band die ik met niemand anders heb of kan hebben, en lachen hoort daar zeker bij. Op zich hebben we ms wel dezelfde flauwe humor en lachen om dezelfde stompzinnige grapjes
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:40
SounD
SounD is offline
hmm..
Ik heb wel een aparte band met mijn broer.. We verschillen heel sterk maar er is toch een gemeenschappelijk iets waardoor we goed kunnen praten met elkaar.

We lachen wel samen maar dat is altijd samen dus of anderen dan dat snappen of niet zou ik niet kunnen zeggen.

Ik ben het met anderen eens dat dit niet persé alleen voor broers en zussen zou gelden en dat het niet per definitie waar is.

SounD...die eerst ff aan iets heel anders dacht bij een broer-zus relatie ...
Oud 27-04-2003, 13:49
Mark
Mark is offline
Ik heb geen broertje of zusje....
Oud 27-04-2003, 14:18
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb wel zoiets met m'n broertje, we hebben best een goed band met elkaar en niet zo veel ruzie. En ook wel dezelfde vage humor. maar dat heb ik dan alleen met hem.
Oud 27-04-2003, 14:18
Verwijderd
nou, ik heb geen zus, maar m'n broer is wel m'n beste vriend en we kunnen lachen om dingen die anderen niet zouden snappen

maar ik vind het wel een wazige stelling
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:50
Verwijderd
Ja, met mijn oudste zus kan ik echt lachen om dingen die andere niet begrijpen... die zitten dan echt te kijken van wat gebeurt hier en wij maar door lachen .

Met mijn kleine zusje en broertje heb ik dat alleen niet, maar met hun heb ik ook een hele andere band...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:32
Verwijderd
Voor mij is die stelling waar. Klein voorbeeldje: Gisteren zaten mijn broer, ik, mijn vriendje, zijn moeder en mijn ouders allemaal bij elkaar. Dus die mensen waren aan het praten en er werd iets gezegd, ik keek mijn broer aan en we dachten gewoon precies aan hetzelfde. Mijn vriendje keek ons zo aan van 'wat bedoelen ze nou?!" en mn ouders merkten het niet eens op. (zijn moeder ook niet). Ik heb gewoon aan 1 woord vaak al genoeg bij mijn broer enzo..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:35
Loezzel
Loezzel is offline
Dat is bij mij ook zeker het geval. Met mn oudere zus iets meer dan met mn jongere zusje, maar dat komt denk ik doordat mn jongere zusje verschrikkelijk aan het puberen is!
Wij lachen dan met zn 2en of 3en (mijn moeder doet trouwens ook altijd met ons mee) en we kunnen echt op de grond liggen van het lachen en huilen van het lachen. Als mijn vriend of de vriend van mn zus er dan bij zit kijken die elkaar echt zo aan van: uuh... jah... snap jij er iets van??
Oud 27-04-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 16:32:
*tekst*
Is wel eens anders geweest, toch?

Mijn vriend snapt de humor ed van mijn zusje(s) en mij meestal wel, soms niet, dan liggen m'n zusje en ik dubbel en hij weet niet waarom. M'n zusje en ik kunnen elkaar ook verstaan als we binnensmonds of met volle mond praten oid, heel handig.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:52
Verwijderd
Ik heb wel ongeveer dezelfde humor als m'n zus heeft, maar meestal snappen anderen die ook wel, en 't is dezelfde humor als m'n vriend, haar vriend, ons nichtje, mijn beste vriendin en haar beste vriendin hebben.
Wel begrijpen we elkaars niets-betekendende-woordjes altijd, zoals 'dinges', 'dat ene', 'dat spul', 'jeweetwel', enzovoort. Mooiste voorbeeld:
Zij: hebben we die dingetjes nog?
Ik: vast wel, wil je dat spul ook?
Zij: zit dat dan niet onder de zooi?
Ik: dat was toch die andere?
Zij: oja, en die was gedingest
Het ging over tortillachips, salsasaus, schimmel, schaslicksaus, en weggegooid.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:01
SounD
SounD is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-04-2003 @ 16:52:

Wel begrijpen we elkaars niets-betekendende-woordjes altijd, zoals 'dinges', 'dat ene', 'dat spul', 'jeweetwel', enzovoort. Mooiste voorbeeld:
Zij: hebben we die dingetjes nog?
Ik: vast wel, wil je dat spul ook?
Zij: zit dat dan niet onder de zooi?
Ik: dat was toch die andere?
Zij: oja, en die was gedingest
Het ging over tortillachips, salsasaus, schimmel, schaslicksaus, en weggegooid.
VET

Met hele goede vrienden heb ik wel vaak dat blikken, gewoon de manier van kijken al genoeg is om veel info over te brengen. Anderen merken dat dan vaak niet eens.
Ik heb ook gehad dat alleen een vriend me verstond.. drukke kamer je beledigd mensen waar ze bij staan.. die vriend van me zat het verste weg en hij was de enige die het gehoord had.. geen geheimtaal, aparte woorden of gefluister ofsow..
heel apart
Oud 27-04-2003, 16:18
Thomas
Thomas is offline
Nee, absoluut niet. Humor is universeel naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:38
summer1986
summer1986 is offline
Ja, bij mij is het ook het geval. Maar ik denk dat dit komt omdat je beiden zoveel met elkaar te maken hebt. Ik denk dat iedereen een bepaald soort band ontwikkeld (positief of negatief) met zijn/haar broer of zus (of ander gezinslid). Bij is onze relatie sinds we ouder (en wijzer ) worden, een heel stuk beter geworden. Nu pas merk ik wat al die jaren met elkaar opleverd...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:58
lieve
lieve is offline
Vroeger hadden mijn zus elke minuut van de dag ruzie, niet normaal...! Mijn moeder kreeg er gewoon grijs haar van! Sommige dachten dat het kwam door ons leeftijdsverschil van 5 jaar, en dat we daarom steeds in elkaars haren zaten!
Maar sinds enkele jaren heeft onze relatie een serieuze ommekeer gemaakt. Mijn zus nam me soms mee naar haar stamcafe enzo., we gingen samen winkelen, begon me verhalen te vertellen, we kregen eigenlijk gewoon meer vertrouwen in elkaar...
Nu kan ik tegen m'n zus echt alles vertellen, en helpt ze me vaak uit de problemen en ik haar(vooral dat laatste het meest),...
Als ik problemen heb in de liefde staat ze steeds klaar!
Ik kan nu wel zeggen dat ik best blij ben met de relatie die ik heb met m'n zus! Ik zou dit +-4jaar geleden nooit durven zeggen hebben!

Ik ga nu ook weer niet zeggen dat we nu geen ruzie meer maken, maar veel minder omdat zij nu zelf ook een gezin heeft en we natuurlijk elkaar minder zien(wel nog steeds dagelijks,maar minder lang hé en dus minder tijd om ruzie te maken! Haha...)
Oud 27-04-2003, 17:00
Gandalf
Gandalf is offline
ik kan met mijn broer en zus allebij best wel goed opschieten (men zus is 17 en men broer is 18), met men ouderes ook wel aardig duzz ik heb et op zich wel leuk thuis. met men broer heb ik wel van die humor maar met men zus niet echt, das gewoon wel goeie band maar dat we nu een aparte humor hebben, neej
Oud 27-04-2003, 17:26
twim
twim is offline
met mijn zusje kan ik het dus echt niet vinden.
klein 15-jarig geval.

Liever kwijt dan rijk
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Misses QT schreef op 27-04-2003 @ 12:56:
Voor mij absoluut niet.
Heb niet zo'n hele goeie band met m'n broer, en als we elkaar spreken is het niet zo dat wij met z'n 2en de hele tijd dubbel liggen. Maar ik geloof best dat er mensen zijn die dat wel met hun broer/zus hebben.
Dit heb ik ook...Wij zijn als water en vuur..Maar soms dan kunnen we ook wel lol hebben, al komt dat maar weinig voor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 17:59
Dory
Dory is offline
Mijn broer en ik, vroeger was het altijd ruzie, maar nu gaat het wel goed . Nu kunnen we het goed vinden met elkaar, en we lijken ook op elkaar in sommige opzichten, als er iets gebeurt ervaren we dat blijkbaar op precies op dezelfde manier, want mijn broer zegt daar dan precies over wat ik op dat moment denk! Alleen ik verwoord het meestal anders
Ook het -voor-elkaar-opkomen- is een sport geworden:
-frank is vanaf twee uur al bezig met zijn huiswerk
-karen ging al vroeg weg ujit de stad, om 12 uur ofzo
en gewoon, we kiezen bijna altijd elkaars kant bij ruzie, mijn vader en broer botsen nogal eens, mijn vader kan dan een stuk gevoeliger worden als ik het voor Frank opneem en hem eruit probeer te lullen
maar ja, het ging over humor he qua alfabet mars en dat soort dingen.. genoeg
Oud 27-04-2003, 19:18
Muze
Muze is offline
Ik ben 17 en mn broer 19, vroeger hadden we ook altijd veel ruzie, de laatste paar jaar niet echt meer. Wij hebben samen wel een soort eigen humor, dan kunnen we samen helemaal om iets in een deuk liggen terwijl anderen er niets van snappen, dat is wel leuk. Onze humor slaat trouwens nergens op en is vaak ontzettend flauw.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 19:21
Verwijderd
We kunnen elkaars gedachten vaak lezen en daardoor idd grapjes maken die anderen niet begrijpen.

..

Maar dat heb ik met elk persoon waarmee ik een band opbouw. Of dat nou mijn zusje, me vriendin, me ouders of een goede vriend is, maakt daarbij niet uit.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 08:46
hajo
hajo is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-04-2003 @ 13:40:
Nou, ik ben 18 en mn broertje is 10, is dus een beetje moeilijk te bepalen of we nu echt dezelfde humor en dat soort dingen hebben.

Ik weet echter wel dat mn broertje de belangrijkste persoon in mijn leven is voor mij. Hij kan me het allermeest vertederen maar ook het allermeest irriteren. Ik heb met hem een band die ik met niemand anders heb of kan hebben, en lachen hoort daar zeker bij. Op zich hebben we ms wel dezelfde flauwe humor en lachen om dezelfde stompzinnige grapjes
Ik heb zusje van 10, en ik ben 20, en bij mij is t exact hetzelfde. Ze is het allerliefste, allerslimste, allermooiste meisje van de hele wereld. (en mn vriendin heeft er niet eens problemen mee als ik dat zeg). Mijn zusje gaat als het even kan ook overal mee naartoe (bevrijdingspop, koninginnedag in A'dam, de dierentuin, kleren kopen). Dus heb zeker een band met haar die ik met niemand anders ooit zal hebben. Met mijn broertje van 16 heb ik die band ook wel, maar niet zo sterk.
Oud 28-04-2003, 08:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Nee, mijn zusje heeft totaal andere humor dan ik, maar haar reacties en haar ondeugende blik maken wel dat ik er toch om moet lachen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:03
Verwijderd
Op dit moment vind ik m'n broertje een ongelooflijke eikel.. maarjah. Hij is nog maar 15 en bestwel onvolwassen.
Ik kan iig nooit echt serieuze gesprekken met hem voeren. Ja, als ik me aan iets erger (jongens ofzo ) en ik loop langs z'n kamer, dan vertel ik daar altijd wel iets over.. maar dan krijg ik meer een geinig antwoord dan een serieus antwoord.
We hebben inderdaad (in goeie tijden ) wel een bepaald soort humor. Die heb ik idd nooit met iemand anders, omdat het nogal groffe humor is.. maar het is nou ook weer niet zo dat ik met niemand zo kan lachen. Ik kan met veel mensen lachen hoor..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:27
Last Resort
Last Resort is offline
Klopt voor mij zeker wel, ik kan heel goed opschieten met m'n zus. Met haar heb ik een bepaald soort humor die anderen vaak niet snappen, maar ik heb dat soort dingen ook met sommige vrienden of andere familieleden van me.
Oud 28-04-2003, 20:39
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ik vind dat die stelling niet echt klopt.. ik en mijn zus kunnen niet echt goed met elkaar opschieten. Ja we lachen soms maar meestal is dat gewoon humor die ik met anderen ook kan hebben..
et ligt gewoon sowieso eraan of je goed met je broer/zus op kan schieten en per persoon verschilt dat..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:49
wissie
wissie is offline
Nee, bij mij is dat helemaal niet zo. Ik kan niet zo goed opschieten met mijn broertje over het algemeen en we hebben niet samen speciale humor. Met mijn moeder heb ik dit wel trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:49
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Tja, mijn broer en ik hebben wel een aparte humor soms.. Soms kan ik hem ook schieten hoor, komt ook vaak genoeg voor. Maar ik kan ook onwijs met hem in een deuk liggen.
De eikel.
Oud 28-04-2003, 21:38
break of dawn
break of dawn is offline
yup
Oud 28-04-2003, 21:41
*Shorty*
*Shorty* is offline
Mijn broer en ik hebben wel een speciale soort humor samen (hele erge grappen over dingen waar andere mensen absoluut niet om kunnen lachen) dat is wel grappig, want alleen wij vinden die (leedvermaak) humor leuk en durven alleen tegen elkaar zulke grappen te maken. Maar hij is zeker niet de persoon waar ik het meeste lol mee heb.
Oud 29-04-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 27-04-2003 @ 12:49:

Eefje
Voor mij wel... Mijn zus en ik klikken gewoon goed, vooral nú. Vroeger maakten we nogal eens ruzie, nu helemaal niet meer. We zijn héél anders, maar toch ook weer heel gelijk. Dat is fijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten