Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 20:08
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Heey,
zal even vertellen wat er is... Altijd handig
Gisteren was ik met mijn vriend tv aan het kijken. Daar kwam een knul in voor die aan automutilatie deed. Mijn vriend zei toen dat hij met zo iemand geen medelijden kon hebben omdat hij zich dat zelf aandoet.
Dat voelde op dat moment voor mij echt gruwelijk kut, want hij weet namelijk (nog) niet dat ik ook bijna een jaar aan automutilatie heb gedaan. Nu niet meer dus, maar ik heb nou wel het idee dat ik het eigenlijk moet vertellen, want hij merkte meteen dat er iets was en ik wil er niet over liegen tegen hem..
Maar ja...Moet ik het nou nog zeggen tegen hem? want hij heeft het me door die opmerking echt moeilijk gemaakt Als die bij mij ook reageert jah das lomp van je mja jouw probleem...Niet dat ik hem daar voor aanzie, maar et was echt klote gewoon..
Maar oke, de vraag is dus of ik het hem toch moet vertellen..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 20:17
Nona
Nona is offline
Als je relatie met hem echt serieus is, en je weet zeker dat hij jou ook serieus neemt, vertel het hem dan. Als hij echt van je houdt, zal hij er beter over nadenken en wellicht een ander standpunt innemen.

Is de relatie niet zo heel serieus, zou ik het hem niet vertellen.
Oud 09-04-2003, 20:18
hopefully
hopefully is offline
als je hem echt vertrouwd, dan zou ik het wel vertellen... want dit heeft jou dus best wel gekwetst... kan hij de volgende keer rekening met je houden, want ik denk niet dat dit zijn bedoeling is. succes ermee!
groetjes
hopefully
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:36
Fantôme
Fantôme is offline
Ik ben het inderdaad met de andere eens.
zeker als het een serieuse relatie is moet je hem dit gewoon kunnen vertellen, denk ik... Inderdaad, misschien gaat hij er dan wel anders over nadenken!
suc-6 in ieder geval!
kus! wendy
Oud 09-04-2003, 20:39
Verwijderd
hmm moeilijk.. ik zou het hem wel vertellen.. en dan niet alleen ik automuleerde ook maar het hele verhaal.. als hij dat niet kan begrijpen en dan ook zo tegen jou doet.. tja kweenie,m ik zou wel zwaar beledigd zijn.. maar ik denk dat hij waarschijnlijk wel gewoon normaal reageert en das dan alleen maar fijn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:41
~Black Rose264~
Nja, we hebben nu pas 4 maanden een relatie..Maar ik weet wel dat hij me nooit opzettelijk zou kwetsen. Het probleem is dat ik altijd al had gedacht dat ik het zou moeten vertellen omdat ik niet wil liegen als hij die littekens ziet...
Maar nu heeft hij het me nog veel moeilijker gemaakt met die opmerking en ik vindt het al zo moeilijk om het te vertellen..Er is verder maar 1 iemand die het van me weet en dat was al moeilijk voor me.
Maar ja, ik denk dat ik me er kut over blijf voelen als ik het niet zeg eigenlijk..
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:44
Miracle
Miracle is offline
Tis je 'vaste' vriend? Zo ja dan zou je het moeten durven vertellen (of je het verteld of niet, daar gaat het dan ff niet om) Als je een relatie met hem wilt houden, moet je eerlijk durven zijn, en dit kan tussen jullie in blijven staan.
Dus ja, ik zou het zeker tegen hem zeggen, en net wat ******** zegt, leg dan ook meteen alles uit. Probeer een goed moment te zoeken en er rustig over te beginnen, maar ook goed duideljk dat het verleden tijd is (als dat zo is)

Sterkte ermee!!!
Oud 09-04-2003, 20:52
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ik ben het met Kruimel eens. Hoe serieus is de relatie? Als die heel serieus is, moet je het hem in princiepe kunnen vertellen ja.

En je zei dat je het zo wie zo wel wou vertellen aan hem. Maar wanneer wou je het hem vertellen? Was je van plan het heel binnenkort te vertellen, of over een tijdje pas? Want je hebt het de afgelopen 4 maand ook nog niet verteld.

Je zou ook eerst een beetje zijn mening erover kunnen peilen. Gewoon, wat voorzichtige vragen erover. Dan kan je er misschien iets meer achterkomen hoe hij over automutilatie denkt. Want ik snap dat je door zo'n opmerking aan het twijfelen wordt gebracht. Probeer die twijfel eerst weg te nemen, door iets meer achter zijn mening te komen. Of je het hem dan verteld of niet, kun je daarna nog beslissen (of misschien tijdens dat gesprek)

Maar nogmaals, als jullie relatie écht serieus is, zal hij beter over zijn standpunt nadenken.

Hoe zou je eigenlijk willen dat hij reageert? Heel begripvol? Wil je dat hij er vaak over begint, of juist nooit over begint? Of wil je gewoon dat hij het wéét, en dan niet naar de littekens zal vragen?
Oud 09-04-2003, 20:59
~Black Rose264~
Citaat:
Ciskaatje schreef op 09-04-2003 @ 21:52:
En je zei dat je het zo wie zo wel wou vertellen aan hem. Maar wanneer wou je het hem vertellen? Was je van plan het heel binnenkort te vertellen, of over een tijdje pas? Want je hebt het de afgelopen 4 maand ook nog niet verteld.

Hoe zou je eigenlijk willen dat hij reageert? Heel begripvol? Wil je dat hij er vaak over begint, of juist nooit over begint? Of wil je gewoon dat hij het wéét, en dan niet naar de littekens zal vragen?

Ik had niet echt een idee wanneer ik het wou vertellen, heb er nog niet echt een aanleiding voor gehad tot nu toe.

Tsja hoe die reageert, wel enigzins begripvol hoop ik. Maar het is meer zodat hij het weet en niet meer zulke opmerkingen maakt, want ik kom dan echt meteen in zo'n klotebui.. Dan weet hij niet wat er is en ook niet dat het door zo'n opmerking komt.
En ook zodat hij niet meer naar die littekens hoeft te vragen.. Ik weet het echt niet eigenlijk.. Niet dat hij er dan vaak over hoeft te praten hoor, dat doe ik zelf toch liever ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:25
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ga je het wel vertellen?
Zou ik wel doen als het een beteje serieus is.
Oud 09-04-2003, 22:26
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
Misschien uitmaken en met iemand verkeren die Everwood wél een goede serie vind?

Maar ja, het is maar net wat voor soort relatie jullie hebben... *blá*

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 06:10
~Black Rose264~
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 09-04-2003 @ 23:26:
Misschien uitmaken en met iemand verkeren die Everwood wél een goede serie vind?

Maar ja, het is maar net wat voor soort relatie jullie hebben... *blá*
Hm, ja et was colin en hij vindt het wel een leuke serie...
Maar ja, ik denk dat ik het dan wel ga vertellen, het is wel vrij serieus eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 07:42
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-04-2003 @ 21:17:
Als je relatie met hem echt serieus is, en je weet zeker dat hij jou ook serieus neemt, vertel het hem dan. Als hij echt van je houdt, zal hij er beter over nadenken en wellicht een ander standpunt innemen.

Is de relatie niet zo heel serieus, zou ik het hem niet vertellen.

vind ik inderdaad ook... maar heb je er da geen littekens aan overgehouden...
Oud 10-04-2003, 13:52
~Black Rose264~
Citaat:
BELLEKE schreef op 10-04-2003 @ 08:42:
vind ik inderdaad ook... maar heb je er da geen littekens aan overgehouden...
Jewel, dat was eerst de rede waarom ik altijd al wou zeggen..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:46
martooh
martooh is offline
wat is automutilatie???xx martooh
Oud 13-04-2003, 18:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
martooh schreef op 13-04-2003 @ 19:46:
wat is automutilatie???xx martooh
moeilijk woord voor zelfverwondig... Dus bv in jezelf snijden, je handen kapot slaan, je hoofd tegen de muur slaan, jezelf verbanden... dat soort dingen
Oud 13-04-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
hopefully schreef op 09-04-2003 @ 21:18:
als je hem echt vertrouwd, dan zou ik het wel vertellen... want dit heeft jou dus best wel gekwetst... kan hij de volgende keer rekening met je houden, want ik denk niet dat dit zijn bedoeling is. succes ermee!
groetjes
hopefully
mjah hier ben ik t helemaal mee eens..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:05
big star
big star is offline
Ik denk dat je het hem zo moet vertellen dat hij alles erover weet. Of hij het begrijpt zal een tweede zijn maar toch. Leg het hem een keer duidelijk uit en praat er even over met hem. Ik denk dat je als je met hem heb gesproken een stuk beter voelt erover......En hij ook.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:16
Verwijderd
Ja, moeilijk vind ik dat. Ik ga niet zeggen dat moet je wel of niet doen want ik ken jou niet, je vriend niet en jullie relatie niet.

Ik denk dat je zelf wel weet wat he beste is (je wil niet tegen hem liegen) en het is angst voor de reactie die je lijkt tegen te houden.

Als je vriend echter echt veel om jou geeft dan zal hij heus wel wat anders reageren dan op dat op tv, met iets meer zorg en aandacht. Je kan ook van te voren tegen hem zeggen dat je heel bang bent voor zijn reactie.

Als je toch zo'n reactie van hem krijgt zou je misschien kunnen proberen aan hem uit te leggen waarom je het deed, en wat informatie over am voor hem opzoeken. Wie weet begrijpt hij het dan wat beter en zal hij zn oordeel aanpassen.

suc6 in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:32
Verwijderd
Wel vertellen.

Je niet verstoppen voor hem. Dat heeft weinig nut. Ik vind het juist belangrijk zo open mogelijk te zijn tegen mijn vriendin en ze mag alles van me weten.

Het zou kut zijn als je in een soort schijnwereld leeft en steeds dingen verbergt en opkropt. Dat trek je niet lang..

Stel dat hij je littekens een keer ziet. Wat doe je dan?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:25
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
1) Wanneer kwam dat dan? [Welk net etc.]

2) Natuurlijk moet je het vertellen, tenzij je liever met iemand bent die am helemaal belachelijk vind. Eigenlijk had je daar al veel eerder eerlijk over moeten zijn.
Oud 25-04-2003, 17:08
Verwijderd
eerlijkheid vind ik het belangrijkste in een relatie, gewoon vertellen dus. misschien schrijven?

Citaat:
Gothic schreef op 13-04-2003 @ 19:51:
moeilijk woord voor zelfverwondig... Dus bv in jezelf snijden, je handen kapot slaan, je hoofd tegen de muur slaan, jezelf verbanden... dat soort dingen
mja, misschien is het niet zo slim om hier allemaal voorbeelden te noemen...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 23:19
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 25-04-2003 @ 18:08:
eerlijkheid vind ik het belangrijkste in een relatie, gewoon vertellen dus. misschien schrijven?

mja, misschien is het niet zo slim om hier allemaal voorbeelden te noemen...
Waarschijnlijk zijn zij die dat ook doen ook wel op dat 'idee' gekomen dat te doen. Dus ik denk dat het vrij weinig uitmaakt.
Oud 25-04-2003, 23:21
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 12:32:

Stel dat hij je littekens een keer ziet. Wat doe je dan?
De relatie verstoppen achter leugens die zich ophopen?
Oud 02-05-2003, 14:06
blacky
blacky is offline
ik zou het hem vertellen als ik jou was.
Daar is hij toch je vriend voor en hij zal het echt wel begrijpen als jij het hem vertelt. Ik denk namelijk niet dat hij tegen je zal zeggen dat het jou probleem is als ie echt om je geeft.
Oud 02-05-2003, 14:17
Loezzel
Loezzel is offline
Jullie hebben al 4 maanden wat. Alhoewel, 5 maanden denk ik, aan de datum van dit topic te zien. Ik denk dat jullie relatie wel serieus genoeg is om het hem te vertellen. Ooit zal hij toch naar je littekens gaan vragen. En ik denk niet dat hij je zal dumpen omdat jij dat gedaan hebt. Als je het hele verhaal erom heen vertelt, zal hij het hopelijk wel begrijpen. Daarnaast: je doet het nu toch niet meer, dus....
Oud 02-05-2003, 16:53
Ariëlle
Ariëlle is offline
Als je jouw versie verteld, kan ie misschien ineens wel respect krijgen voor mensen die automutileren en denkt ie niet "hier heb k geen medelijden mee"...

Tgebeurt vaak dat je eerst zo'n dingen denkt, maar er later anders over gaat denken als je er mee geconfronteerd werd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten