Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 23:39
legatus
legatus is offline

28 DAYS LATER
Geregisseerd door Danny ("THE BEACH") Boyle
Geschreven door Alex ("THE BEACH") Garland

After a virus wipes out most of the planet, a handful of survivors try to save the human race from extinction.

TRAILER: http://www.28dayslaterthemovie.com/mainflash.html
WEBSITE: http://www.28dayslaterthemovie.com

UK release 1 November 2002
DLD release 17 April 2003

Eén van mijn meest geanticipeerde films voor dit jaar. Volgens de geruchten is de film geheel met digitale camera's opgenomen (kleine, niet de panasonic HDcamera) en ligt het budget ergens rond de 15 miljoen dollar -- eerlijk gezegd zie ik het niet voor mogelijk dat Fox Searchlight pictures een DV-film oppikt met zo'n budget. We zullen zien.
Oud 06-09-2002, 08:43
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik had het niet zo op Danny Boyle's The Beach. Shallow Grave & Trainspotting waren echter wel goed.

Film doet me denken aan Stephen King's The Stand.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 08:37
legatus
legatus is offline
Beklemmende, humanistische, apocalyptische film.

28 DAYS LATER is op video geschoten (Canon xl-1) en zal voor sommigen als 'slecht gefilmd' ervaren worden. Niets is minder waar, het videobeeld geeft een groezelige en ongemakkelijke sfeer dat 35mm nooit had kunnen creeëren. De videocamera wordt ook gehanteerd alsof het een filmcamera is en we worden getrakteerd op sterk camerawerk met mooie standpunten en strak montagewerk.

Het verhaal mag dan niet echt origineel zijn, de uitwerking ervan is het sterke punt. De meest realistische 'zombie'-film die er is.
Oud 01-05-2003, 12:06
Verwijderd
De trailer zag er best goed uit, het engste vond ik eigenlijk dat ze in Londen (ja toch?) liepen en dat er geen kip was..de rest was een beetje vaag gemonteerd ook.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 22:12
Diesel
Diesel is offline
Het lijkt me een hele interessante film.
Oud 02-05-2003, 10:55
Vork
Vork is offline
na dit gelezen te hebben en de trailer gezien te hebben ben ik toch wel erg benieuwd
Reageren

Regels voor berichten