Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 20:45
born2dance
born2dance is offline
Jaah, onze leraar had een aantal weken geleden HAVO-examens uitgedeeld en ze vielen nog wel mee. Maar vorige week zijn we met VWO-examens begonnen en dat is echt een R A M P.

Er worden totaal andere dingen in examen gevraagd dan wat er allemaal in het boek staat. Bij ons op school werken ze met Percent-boekje, examen is 10x zo moeilijk. Ik snap er echt de ballen van hoe we dat moeten oplossen en leraar (is ook zo'n ouwe vrek die al lang met pensioen had moeten gaan) zegt gewoon dat we meer moeten gaan oefenen met de eindexamens.

Maar das ook nog een nadeel. M&O was twee ofzo jaar geleden ingevoerd en dus er zijn maar twee eindexamenservan - 2001 en 2002. Lekker veel oefenen dus. Jow is snap echt niet hoe die luitjes van twe jaar geleden het gedaan hebben
Advertentie
Oud 25-04-2003, 21:04
@Moon
@Moon is offline
Nou..... dus je kan met 4 oude examens oefenen en in examenbundel staat ook nog een voorbeeldexamen Maar volgens mij zijn die examens nog wel redelijk te doen als je goed hebt geleerd en alles goed leest. Ik ging juist heel vaak de mist in omdat ik niet goed genoeg had gelezen.
Oud 25-04-2003, 23:29
Multilot
Multilot is offline
precies, goed lezen, dan komt het wel goed....
(ik vond de examens van m&o trouwens echt niet moeilijk vorig jaar....)is ook het enigste vak zo ongeveer waar ik voor ben geslaagd, maar goed.....
Oud 26-04-2003, 06:37
Lyx
Lyx is offline
ik had ook percent
is gewoon te doen hoor

en toen ik m&o examen deed
was er niet eens een vwo-examen beschikbaar

dus voor ons was het nog moeilijker
Oud 26-04-2003, 17:00
Drez
Drez is offline
ik vind m&o ook echt een klotevak... maargoed! khoop dat het allemaal nog een beetje meevalt als iedereen het verkloot zodat de puntentelling soepeler wordt
Oud 26-04-2003, 23:44
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Vergeleken met de opgaven van Percent, viel het examen (vwo '02) best mee. Vergeet niet dat je een formulekaart krijgt.
Oud 27-04-2003, 19:45
geen punt.
geen punt. is offline
M&O is een van de makkelijkste vakken, op WiskundeA1 na en heeft het makkelijkste eindexamen. Niet zeuren, gewoon een beetje opletten, alles maken, maar dat zal wel te laat zijn.
Oud 30-04-2003, 19:29
bullshitt
bullshitt is offline
Citaat:
meelman schreef op 27-04-2003 @ 20:45:
M&O is een van de makkelijkste vakken, op WiskundeA1 na en heeft het makkelijkste eindexamen.
joh dat meen je niet

bij ons op school zijn vorig jaar 5 mensen op o.a. M&O niet geslaagd. En ik vrees ook het ergste
Oud 01-05-2003, 08:34
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
meelman schreef op 28-04-2003 @ 00:15:
M&O is een van de makkelijkste vakken, op WiskundeA1 na en heeft het makkelijkste eindexamen. Niet zeuren, gewoon een beetje opletten, alles maken, maar dat zal wel te laat zijn.
en als jij meo niet moeilijk vindt kan iedereen het natuurlijk! zo van: er zijn voor alle vakken wel mensen die het niet zo moeilijk vinden...en btw: ik vind meo ook n knake vak!!
Oud 01-05-2003, 09:21
Verwijderd
'k Stond er vorig jaar als eindcijfer op de havo een 5 voor... Kwam vooral door SE's, daar haalde ik altijd vieren etc voor... Op m'n eindexamen haalde ik ineens een 6,7 (ik moest een 7,2 halen voor een 6 gemiddeld)...
Mja, ik vond dat zelf nogal verdacht... vooral omdat de SE's altijd súper vaag waren, met vragen als;
'Een werknemer is ...........' en dan moet je dus íets op die puntjes zetten. Ik dacht dus; ja, een werknemer is iemand die aangenomen wordt door een werkgever. Maar nee hoor, 't was een pérsoon die aangenomen wordt door een werkgever en daar vervolgens voor moet werken. Mijn god, toen was ik pissig... Je kan net zo goed invullen dat een werknemer een persoon is... Bah, zó onduidelijk altijd, kan er nog pissig over worden.
Maar goed, ben geslaagd dus geen probleem
Oud 03-05-2003, 14:21
Verwijderd
M&O is niet moeilijk je moet het kunnen beheersen.. ik hoef het echt niet te leren voor mijn examen want ik kan zo alles toepasssen en je krijgt toch een formulekaart....
Oud 03-05-2003, 15:47
rodina
rodina is offline
Citaat:
@Moon schreef op 25-04-2003 @ 22:04:
Nou..... dus je kan met 4 oude examens oefenen en in examenbundel staat ook nog een voorbeeldexamen Maar volgens mij zijn die examens nog wel redelijk te doen als je goed hebt geleerd en alles goed leest. Ik ging juist heel vaak de mist in omdat ik niet goed genoeg had gelezen.

Er is helemaal geen examenbundel voor M&O

Wel samengevat, maar die was uitverkocht :/

CSE voor M&O schijnt idd heel makkelijk te zijn, maar als ik die examens van vorig jaar door kijk
Oud 05-05-2003, 16:52
@Moon
@Moon is offline
Er is echt wel een examenbundel van M&O. Die heb ik zelf thuisliggen. Gewoon ff naar een boekhandel gaan en bestellen maar. Ja, en samengevat uitverkocht....kan je niet naar een andere boekhandel???

Bovendien zal het allemaal wel meevallen. Ik heb achterin t examenbundel gekeken naar de puntentelling. En wat blijkt: als je precies de helft van de punten hebt, dan heb je al ongeveer een 6.5!
Oud 05-05-2003, 17:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Blij dat ik het heb laten vallen na de 5e...

Regels voor berichten