Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 21:18
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Bron

Christina Stuermer, tweede in de Oostenrijkse talentenjacht Starmania heeft op haar debuutalbum een nummer staan waarin ze protesteert tegen computergames. Het lied, "Mehr Waffen", gaat over kinderen die de realiteit uit het oog verliezen door gewelddadige computergames. Gamers noemen het liedje discriminerend en zijn een petitie tegen het lied gestart. Een deel van het liedje gaat als volgt:
Mit 2 1/2 bis 3 Gigabyte bist du zu jeder Mission bereit
2000 Megahertz simulieren bei deinem Feind sogar den Megaschmerz (Genau! Den Megaschmerz!)
Wenn du ihn einfach nur schwer verletzt
Indem du ihm einen Schlag versetzt
Auch wenn das hier nicht jeder versteht

Das ist deine Realität
Wie in deinem Computerspiel
Feinde hast du nie zu viel
Dort bist du Herr der Situation
Auch wenn hier alle sterben
Was macht das schon?

De songtekst van het hele liedje is hier te lezen. Aldaar is ook de petitie tegen het liedje te tekenen waarop al bijna 5000 mensen zich ingeschreven hebben.

De vooroordelen die er in Duitsland tegen computergames heersen worden door dit nummer meer dan eens bevestigd en veel gamers zijn het onderhand beu als crimineel gezien te worden. Ben je dat ook, twijfel dan niet en teken de petitie!

Ok hier kan je de petitie tekenen.
Petitie
Overigens wat vinden jullie hiervan?
Oud 24-07-2003, 21:30
dystopia
dystopia is offline
Kritiek op zinloos geweld in computerspellen lijkt mij niet per definitie slecht... waarom zou dat negatief zijn? In realiteit gaan er door dergelijke acties wel mensen gewond/dood.

PS: m'n Duits is niet geweldig het klinkt een beetje als een rijmende flame. Lekker laten in dat geval.
Oud 24-07-2003, 21:33
The Crash Bash
Gewoon ze breekt de games af precies alsof alles van games slecht is.
Oud 24-07-2003, 21:50
BendeBen
BendeBen is offline
kan mij het nou verrotten of die duitsers/oostenrijkers groen bloed krijgen te zien ipv rood en andere censuur ongein

dat liedje heeft geen effect op mij op welke manier dan ook

we weten allemaal wel dat het onzin is denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:52
BendeBen
BendeBen is offline
ik wil trouwens best die petitie tekenen, kleine moeite
baadt het niet dan schaadt t niet

maar dan moet ie t wel doen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:00
VoRaZ
VoRaZ is offline
Het zou best wel es kunnen dat als kinderen van jongs af aan opgroeien met geweld en in games dat ze dat geweld zelf kunnen doen, dat ze dan denken dat het allemaal kan... Als ze niet ook een dosis realiteit toegediend krijgen heeft het wel slechte invloed denk ik...

Ik erger me echter wel dood aan die christelijke ****** die weer es een nieuwe kruistocht gevonden hebben, net zoals elke andere purebred gamer
Oud 24-07-2003, 22:34
MazeMouse
MazeMouse is offline
Zullen we het dan nu eens gaan hebben over alle gevallen van geweld die zijn voorkomen door games omdat iemand besloot zijn frustraties los te laten op een game ipv op zijn buurman?

Ze worden steeds zieker en het ergste is nog dat de ouders het gewoon geloven
Oud 24-07-2003, 22:34
McCaine
McCaine is offline
Haar vrijheid van meningsuiting. Ik ga geen moeite doen een contra-mening te presenteren, dat werkt nooit.
Oud 24-07-2003, 22:36
Stevill
Stevill is offline
het enige wat ik om zo'n bekrompen mening kan doen is lachen.
Oud 24-07-2003, 22:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
hehe, video games worden stoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:03
Verwijderd
Alsof iemand een Oostenrijks liedje gezongen in het Duits serieus neemt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:28
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 00:03:
Alsof iemand een Oostenrijks liedje gezongen in het Duits serieus neemt.
Niet meer sinds het Eusovisie Songvestival
Oud 25-07-2003, 21:04
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Games zijn geen realiteit en zo wordt het door de meeste gamers ook niet gezien. Er zijn ook genoeg actiefilms die aanleiding waren voor geweld. Daar heeft ze het niet over. In 1 op de heel-veel gevallen zijn games aanleiding tot geweld, dus dat valt zeer te verwaarlozen.

Dit klinkt ook echt als een vooroordeel, en het lijkt me goed als de zangeres eens zelf een potje gaat Quaken of iets dergelijks. Weet waar je over praat.

Kinderen die opgroeien met geweldadige games zouden dat misschien ook zelf gewelddadig kunnen worden. Maar dat kan net zo goed bij films of slechte vrienden. Daar ligt de taak duidelijk bij de opvoeder en niet bij de game.

Als wij later in de toekomst echter extreem-realistische games kijgen met echt realistisch geweld, en dan denk ik echt aan masochistische games of games die geweld promoten, denk ik dat er wel grenzen gesteld moeten worden. Games van vandaag laten geweld zo overdreven zien dat dat eerder humoristisch is dan serieus (splatter-gehalte in Q3, moorden in GTA, Mortal Kombat)), of er wordt aangetoond dat geweld niet iets leuks is (Max Payne, als zijn vrouw en dochtertje vermoord worden door junks in het begin van het spel). Of het geweld is gewoon 'actie' niet zinloos, niet overdreven, het hoort er gewoon bij en meer niet.
Oud 26-07-2003, 18:25
The Crash Bash
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 25-07-2003 @ 22:04:
Games zijn geen realiteit en zo wordt het door de meeste gamers ook niet gezien. Er zijn ook genoeg actiefilms die aanleiding waren voor geweld. Daar heeft ze het niet over. In 1 op de heel-veel gevallen zijn games aanleiding tot geweld, dus dat valt zeer te verwaarlozen.

Dit klinkt ook echt als een vooroordeel, en het lijkt me goed als de zangeres eens zelf een potje gaat Quaken of iets dergelijks. Weet waar je over praat.

Kinderen die opgroeien met geweldadige games zouden dat misschien ook zelf gewelddadig kunnen worden. Maar dat kan net zo goed bij films of slechte vrienden. Daar ligt de taak duidelijk bij de opvoeder en niet bij de game.

Als wij later in de toekomst echter extreem-realistische games kijgen met echt realistisch geweld, en dan denk ik echt aan masochistische games of games die geweld promoten, denk ik dat er wel grenzen gesteld moeten worden. Games van vandaag laten geweld zo overdreven zien dat dat eerder humoristisch is dan serieus (splatter-gehalte in Q3, moorden in GTA, Mortal Kombat)), of er wordt aangetoond dat geweld niet iets leuks is (Max Payne, als zijn vrouw en dochtertje vermoord worden door junks in het begin van het spel). Of het geweld is gewoon 'actie' niet zinloos, niet overdreven, het hoort er gewoon bij en meer niet.
Oud 26-07-2003, 18:55
Prime Evil
Prime Evil is offline
Echt..dat gezeik omdat iemand er een liedje over maakt. Niemand gaat het luisteren, so wfc.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 08:26
pinhead
pinhead is offline
ik denk dat ik die gast eens aan mn railgun ga rijgen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
pinhead schreef op 27-07-2003 @ 09:26:
ik denk dat ik die gast eens aan mn railgun ga rijgen
Het is een vrouw.