Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 19:25
moon
moon is offline
Eigenlijk wilde ik dit berichtje niet plaatsen, maar nu doe ik het toch. Ik kan de stress namelijk echt niet meer aan, en misschien hebben jullie wel wat tips zodat ik met de stress om kan leren gaan. Ik heb namelijk examens, nog een hele week lang en op deze manier hou ik het niet vol. Mijn examens gaan tot nu toe behoorlijk slecht en nu ben ik zo bang geworden dat ik ga zakken, dat de stress er alleen al voor zou kunnen zorgen dat ik de rest ook verpest en dus zeker weten ga zakken.
Ik weet dat dit een beetje een vaag berichtje is, maar dat komt ook omdat ik er met mijn hoofd niet helemaal bij ben. Heeft iemand tips? wat zou ik kunnen doen tegen deze stress?
Oud 21-05-2003, 19:32
Verwijderd
probeer iets te vinden waarin je ontspant.. dat lucht op namelijk... je niet te veel aan dingen gaan verplichten. en bedenk, straks heb je je examens erop zitten en dan ben je klaar met school
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:55
Fantôme
Fantôme is offline
heey meid.

ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt.
ik wel wel geen examens, maar ben ook altijd gestresst voor toetsen, vooral voor die dossiertoetsen (dus dat word nog wat op mn examens in de 5de straks...)

je moet iig iets zoeken wat je kalmeerd.
en natuurlijk goed leren, maar ik denk dat je dat al doet?!!
je zou je ouders bijvoorbeeld kunnen vragen om je te overhoren? dan weet je zeker dat je het kent.

ik weet niet of je je talen nog moet? er bestaat een heel makkelijk programma die je heel simpel op je computer kan downloaden. dit is een overhoorprogramma. maarja, hiervoor moet je wel je woordenlijst op je computer hebben. kijk maar eens op www.teach2000.nl

als je bij je examens bent, moet je proberen rustig adem te halen. Ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat zo'n stressding tijdens je examens helpt... maar dat is per persoon verschillend.

Tussendoor, bij het leren ontspannen (niet te lang, duh) helpt ook. eventjes muziek luisteren of eventjes tv kijken en wat drinken!

mm, ja, verder weet ik het ook niet zo, sorry.
ik hoop dat je er iets aan hebt?

-xxx- en heel veel succes met je overige examens!!
Oud 21-05-2003, 20:12
Nona
Nona is offline
Slaap in ieder geval genoeg. Als je goed uitgerust bent en je kan helder nadenken over dingen die je niet (helemaal) weet kom je vaak tot een beter antwoord dan als je helemaal moe in de examenzaal zit en op geen enkel antwoord kan komen terwijl je uren hebt zitten leren.

Tipje die ik in de krant las: als je helemaal gespannen bent en op van de stress moet je je hand op je navel leggen, diep inademen, even vasthouden en weer uitademen. Dan gaan die kriebels en trillingen een beetje weg.

En ga dan nu maar een lekker warm bad nemen, dan doe ik dat ook.

Sterkte en succes met je examens.
Nona
Oud 22-05-2003, 10:46
moon
moon is offline
Bedankt voor jullie reacties, ik heb ak. voor vandaag weer overleefd, nu alleen wiskunde nog Maar ik zal proberen niet in de stress te schieten en te denken aan jullie tips!
Oud 22-05-2003, 12:06
faith666
faith666 is offline
Bananen eten schijnt te helpen....succes met je examens!
Oud 22-05-2003, 16:54
Verwijderd
Misschien dat er op het examenforum ook nog tips staan, kijk daar eens rond.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 22:42
REIE
REIE is offline
Zorg dat je je af en toe compleet kunt ontspannen en de realiteit even kan verdringen om vervolgens weer goed te gaan leren. Ook belangrijk is dat je in jezelf gelooft. Dingen lijken vaak moeilijk, maar als je er goed naar kijkt, of als je het je goed laat uitleggen kun je het best.
Reageren

Regels voor berichten