Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 09:02
luckyleo
luckyleo is offline
Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik probeer het maar in een aantal vragen.

Geloven jullie in een perfecte vriend(in) voor je? Zo iemand als de ware. Waar echt bijna niks aan mankeert.
Denk je dat je die nu al hebt gevonden of blijf je ernaar opzoek?
Wat doet je als je nu al een vriend(in) hebt waar je het al een tijd mee hebt en waarmee het goed gaat, maar ze is niet helemaal perfect voor je. Ga je verder opzoek naar de ware, of vind je deze relatie nu wel goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 09:21
elledc
elledc is offline
Ik geloof niet zo in dat woord 'de ware'. Ik geloof dat er verschillende 'de ware' in een heel leven kunnen voorkomen. Zéker meer dan 1. En daarmee bedoel ik, iemand met wie je je volledig op je gemak voelt, die je vertrouwt, bij wie je goed en veilig voelt en aan wie je alles maar dan ook alles kan vertellen.

Ik heb nu een vriend en ik ben daar helemaal gelukkig mee, met een ander zou ik misschien ook even of meer gelukkig kunnen zijn maar dat weet ik niet. Ik blijf bij hem en hem beschouw ik als de eerste persoon met wie ik echt mijn leven en gedachten wil delen.
Natuurlijk verloopt het niet altijd 'perfect' maar dat neem je erbij, ik heb ook enorm veel leren relativeren, en dat moet je zeker doen om een relatie staande te houden.
Ik zou kunnen op zoek gaan en op zoek gaan en afwisselen van vriendje maar dat interesseert me helemaal niet, waarom willen verder zoeken als het nu goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 09:23
poesiefox
poesiefox is offline
Aan het eind van de film Some like it hot, waarin een, op de vlucht voor de mafia, als drag queen verklede Jack Lemmon ene Osgood Fielding tijdens een tango avondje aan de haak heeft geslagen, probeert Jack onder het huwelijk uit te komen. Eerst als vrouw met allerlei smoezen, maar op het laats rukt hij zijn pruik af en zegt met zijn mannenstem: dammit Osgood, I,m a man!

Reactie van een onverstoorbare Osgood: Nobody's perfect.

EINDE
Oud 28-02-2003, 10:05
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik geloof niet zo in dat woord 'de ware'. Ik geloof dat er verschillende 'de ware' in een heel leven kunnen voorkomen. Zéker meer dan 1. En daarmee bedoel ik, iemand met wie je je volledig op je gemak voelt, die je vertrouwt, bij wie je goed en veilig voelt en aan wie je alles maar dan ook alles kan vertellen.

Ik heb nu een vriend en ik ben daar helemaal gelukkig mee, met een ander zou ik misschien ook even of meer gelukkig kunnen zijn maar dat weet ik niet. Ik blijf bij hem en hem beschouw ik als de eerste persoon met wie ik echt mijn leven en gedachten wil delen.
Natuurlijk verloopt het niet altijd 'perfect' maar dat neem je erbij, ik heb ook enorm veel leren relativeren, en dat moet je zeker doen om een relatie staande te houden.
Ik zou kunnen op zoek gaan en op zoek gaan en afwisselen van vriendje maar dat interesseert me helemaal niet, waarom willen verder zoeken als het nu goed gaat.
dat is erg mooi gezegt. Ik denk dat dat wle een goede visie is die ik wel deel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:07
Verwijderd
Ik heb al zo vaak over dit onderwerp nagedacht dat ik er gek van werd

Uiteindelijk komt het toch maar op 1 ding neer: ze moet iets speciaals hebben, waardoor ik haar keer op keer weer leuk vind en uren bij haar kan zijn zonder mij te vervelen. Zo een meisje ben ik al tegen gekomen, maar helaas ook weer kwijt

En voor de rest moet ik eigenlijk meer bij mezelf te rade gaan. Ik vind het normaal gesproken altijd belangrijk dat iemand mij begrijpt, maar eigenlijk is belangrijker dat ik mezelf (en haar) begrijp.

*heeft stukje over veerkrachtige persoonlijkheden gelezen .. heeft doel voor ogen waar hij aan moet werken*

Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:15
mitchuhl
mitchuhl is offline
Net als jullie denk ik wel dat er meerdere ware liefdes rondlopen.. het is alleen wel zo dat je die natuurlijk wel net tegen het lijf moet lopen !!

Voor mij is de ware het meisje bij wie ik alles kwijt kan en die ook tegen mij alles vertellen wil. Een leugentje kan voorkomen maar komt te vaak voor dan is deze persoon voor mij niet meer "de ware" te noemen.

Nog iets.. ze moet hetzelfde gevoel van humor hebben. In een relatie moet je natuurlijk wel veel met elkaar kunnen lachen anders wordt het weer te saai.

waarschijnlijk kan ik nog wel vijf bladzijdes volschrijven met de ware geleuter.. maar om het even samen te vatten: ik geloof wel in een "de ware". En dit is ook een van de dingen die mij een doel geven om te leven
Oud 28-02-2003, 12:00
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik heb al zo vaak over dit onderwerp nagedacht dat ik er gek van werd
oh zit dat zo
Oud 28-02-2003, 12:21
Optima
Optima is offline
ik denk dat ik zelf niet perfect ben, en daarom de perfecte vriend ook niet perfect is en dus de ware niet bestaat

zoals ik al eerder zei: de ware is degene waar je in berust en wie je nooit meer kwijt wilt
Oud 28-02-2003, 12:38
Verwijderd
Mijn vakantievriendje van twee jaar terug was redelijk perfect. Zo erg zelfs dat ik er kriebelig van werd

Echt lief, knap, kon goed zoenen, slim, waaah.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:51
mitchuhl
mitchuhl is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Mijn vakantievriendje van twee jaar terug was redelijk perfect. Zo erg zelfs dat ik er kriebelig van werd

Echt lief, knap, kon goed zoenen, slim, waaah.
Whee je maakt me jarlourssss.... ohnee ik val niet op jonges toevallig niet een jongen die we kennen van idols ofzo he
Oud 28-02-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
ik denk dat ik zelf niet perfect ben (...)
Zo, mevrouw heeft enige zelfkennis.

En ontopic, 'de' ware bestaat niet (laat staan dat je er in 'gelooft'). Er zijn gewoon meerdere mensen die met een hoeveelheid eigenschappen met jou overeenkomen, en die zou je als 'ware' kunnen beschouwen - in ieder geval als 'goed passend'.

En nog meer ontopic, ik geloof niet in perfectie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
oh zit dat zo
Ja

Kijk ik kan vliegen!! Whieeeee! *plof*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:54
Verwijderd
Dude, je moet echt meer buiten komen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
mitchuhl schreef:
Whee je maakt me jarlourssss.... ohnee ik val niet op jonges toevallig niet een jongen die we kennen van idols ofzo he
...dat hoop ik toch niet
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dude, je moet echt meer buiten komen.
Dude, je bent naar .. een nare dude

Nasty!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Dude, je bent naar .. een nare dude

Nasty!
bluh. Het valt me de laatste tijd nogal op dat nare man idd. een beetje sjacherijnig, kortaf en gewoon .. naar .. reageert .. eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:20
mitchuhl
mitchuhl is offline
Citaat:
Marcade schreef:
bluh. Het valt me de laatste tijd nogal op dat nare man idd. een beetje sjacherijnig, kortaf en gewoon .. naar .. reageert .. eigenlijk.
Ja hij zou zeker niet de perfecte vriend(in) zijn offie ooit eens een perfecte vriend(in) zal vinden....
Oud 28-02-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Heb je mijn nickname wel eens gezien?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:25
thunder110
thunder110 is offline
Ik zou zo een checklist kunnen maken met eisen wat mijn Perfecte Vriend moet hebben wat nog dikker zou worden dan de Bijbel. Maar zo'n gozer zou toch niet bij mij passen.

Perfectie spreekt zichzelf tegen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Perfectie spreekt zichzelf tegen.
Leg uit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:42
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Leg uit
Nu, ervan uitgaande dat er zoiets bestaat als perfectie, dan zou het bij het zijn ervan alleen al imperfect zijn.

Maar perfectie bestaat niet, alleen het streven ernaar. En iets nastreven wat niet bestaat, daar word je niet gelukkiger van.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:08
Gothic
Gothic is offline
Nooit honderd % perfect. Wel perfectgenoeg voor mij. Ik riep altijd dat ik een mengeling wilde tussen 2 goede vrienden van me, die heb ik nu gevonden . Verder heb ik ooit 2 mensen ontmoet waarvan ik dacht: die konden toch wel eens echt perfect zijn... Maar aan die jongens zitten vast ook wel gebreken ...
Oud 28-02-2003, 16:09
Era
Era is offline
perfect in liefde als de ware is perfectie in jouw ogen, waarbij je de imperfecte dingen aan een persoon wel weet en ziet maar er geen probleem in vind...En ik denk dat er inderdaad (misschien wel meerdere) personen als dat voor je rondlopen...
Oud 06-05-2003, 12:20
mitchuhl
mitchuhl is offline
IK heb mijn perfecte vrienin gevonden !!!!!
Oud 06-05-2003, 12:23
Thomas
Thomas is offline
... de perfecte vriendin bestaat niet. Wat zou de wereld saai zijn als dat wel zo was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 12:26
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik denk dat de gehele perfecte vriend niet zou bestaan.. wsant dan heb je natuurlijk zon knappe playboy voor ogen .. en met zon iemand moet wel iets mis zijn...

Vergeleken met mijn vorige relaties is mijn vriend nu echt perfect vor mij..
Lief, knap zorgzaam.. kan goed met hem praten, heeft veel leuke eigenschappen en nog weinig discussies gehad.. we denken over bijna alles het zelfde alleen hij is rustig en ik druk.. dat maakt de realtie nog wel raar af en toe..

Ik zou hem echt vor geen goud kwijt willen en voor mijn gevoel is hij dus echt perfect!!!
Oud 06-05-2003, 15:32
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik heb mijn ware gevonden. Dat is namelijk mijn ex, mijn huidige 'beste vriend' met wie ik ook naar bed ga. We hebben dan geen liefdesrelatie meer, maar ik hoop echt met heel mijn hart dat dat er ooit toch weer van komt. Ik hou gruwelijk veel van hem, huil nog bijna elke dag om hem en hij is de enige met wie ik oud wil worden. Ik wil hem nooit meer uit mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dit vind ik een heel sterk punt:
Citaat:
Optima schreef op 28-02-2003 @ 13:21:
de ware is degene waar je in berust en wie je nooit meer kwijt wilt
Ik denk niet dat DE 'ware' automatisch bestaat, maar dat je wel van een goede relatie een 'ware' kan maken... Het kan altijd fout lopen met iemand, door nature en nurture factoren, maar als deze toevallig allemaal meezitten, kan deze persoon wel een 'ware' worden...
Jees, wat lastig uit te leggen, zeg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:52
miro
miro is offline
Niemand is perfect en dat maakt iemand nou juist zo leuk.

enne ja ik geloof wel in de ware.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:02
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 28-02-2003 @ 10:02:
Geloven jullie in een perfecte vriend(in) voor je? Zo iemand als de ware.
Ja! Heilig!
Citaat:
Ik weet zeker dat ik hem al heb gevonden dus ik hoef niet meer opzoek naar mister Right Guy!
Citaat:
Wat doet je als je nu al een vriend(in) hebt waar je het al een tijd mee hebt en waarmee het goed gaat, maar ze is niet helemaal perfect voor je. Ga je verder opzoek naar de ware, of vind je deze relatie nu wel goed?
Ik ben op dit moment niet samen met 'mijn ware' maar heb dus een relatie met een ander. Dat is leuk en fijn voor zolang het duurt, maar ik weet zeker dat dit geen mega lange relatie zal worden ofzo. Ik heb ten slotte mijn ware al gevonden! Dus zodra het kan zal ik weer bij hem zijn!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:12
Verwijderd
Ik geloof niet in de ware. Er zijn genoeg mannen (misschien vrouwen) waarmee ik heel gelukkig kan worden en iedere keer weer op een andere manier.

Bovendien plaats je iemand op een voetstuk door degene als "de enige echte ware" te beschouwen. Het lijkt me benauwend voor die vriend/ vriendin en niet echt gezond voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:19
sweet dreams
sweet dreams is offline
De ware bestaat absoluut, en ik denk eerlijk gezegd dat ik hem al heb gevonden, alhoewel ik nog wel heel jong ben, maar goed..
Oud 06-05-2003, 19:50
hippie jesse
hippie jesse is offline
een meisje wat mij verbaal de baas is, is bij mij bijna noodzakelijk voor een gezonde relatie gezien de grote hoeveelheid onzin die ik bral
Oud 06-05-2003, 20:07
robbie-fan
robbie-fan is offline
de ware is voor mij iemand waar je alles mee kunt doen, waar je alles tegen kunt zeggen en waar je heel goed mee kunt praten. bovendien moet hij lief zijn voor mij en moet hij ook gewoon je beste vriend kunnen zijn! (vind ik) natuurlijk moet je hem ook kunnen vertrouwen.
ik heb zo iemand wel gehad maar uiteindelijk bleek dat dus toch geen waar te zijn. volgens mij loog hij af en toe tegen me. daar ben ik nog niet achter! voor de rest was hij gewoon perfect! zelfs mijn mams vond het een schaje, kun je nagaan haha
het was gewoon zo'n jongen waarvan je vind dat elke jongen zoals hem moest zijn, maja meestal is dat niet zo he...

kusje
Oud 07-05-2003, 11:27
whycare?
whycare? is offline
ja hij bestaat ik weet het zeker. Ik heb hem ook al ontmoet, hij is een vriend van me, alleen vindt ie mij volgens mij niet echt zp perfect
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:37
Verwijderd
jullie hebben allemaal pech, er kan maar een de beste zijn en dat is mijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:38
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 28-02-2003 @ 10:02:
Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar ik probeer het maar in een aantal vragen.

Geloven jullie in een perfecte vriend(in) voor je? Zo iemand als de ware. Waar echt bijna niks aan mankeert.

Ik heb wel een tijd geleden een jongen ontmoet die voor mij absoluut ideaal perfect is (natuurlijk met zn niet perfecte kantjes hierin meegerekend).. of hij de ware is voor mij en of de ware voor mij (bij mij passend en ik bij hem passend bedoel ik) bestaat weet ik niet...

Mijn perfecte man heb ik dus gevonden maar hij .. we hebben net wat problemen

ze is niet helemaal perfect voor je... in principe blijf je volgens mij altijd denken dat iemand niet perfect genoeg is.. hij moet minder jaloers zijn, hij moet minder zuipen, hij is dit of hij is dat... eens ik iemand heb van wie ik hou heb ik automatisch het gevoel dat ik van hem hou omdat hij goed voor me is

Reageren

Regels voor berichten