Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 11:31
???
??? is offline
hoi people,

ff een vraagje.
ik zie mijn vriend alleen de weekenden omdat hij in een andere stad woont, elke zondag heb ik heel veel moeite om afscheid te nemen, zul je denk ja dat is toch logisch...jah dat is het ook wel maar ook als ik hem zeg maar die dag erna weer zie dan heb ik dat ook...
mijn moeder is 5 1/2 jaar geleden plotseling overleden en een vriendin van mij is 2 jaar terug verongelukt.
ik dacht misschien dat ik bang ben hem ook plotseling kwijt te raken en kan het een soort verlatingsangst zijn.
wat denken jullie???

greetzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 11:35
Verwijderd
Dat denk ik niet. Als je echt verlatingsangst hebt in de psychiatrische zin van het woord zou je bij de muren opvliegen sinds je een klein kind was, iedereen aanvliegen die weg wil gaan en totaal onhandelbaar zijn. Geloof me, echte verlatingsangst is geen pretje. Dat is gewoon een persoonlijkheidsstoornis, en ik zou er maar niet te snel vanuit gaan dat je dat hebt (tenzij die diagnose bij jou gesteld is natuurlijk).

Zoiets heet gewoon 'iemand heel erg missen'. Toen ik zo enorm verliefd was op een meisje dat ik er bijna niet meer van kon eten en slapen heb ik het ook wel gehad, je weet dat je haar de volgende dag weer ziet maar toch doet het afscheid pijn. Niks aan de hand. Hartstikke menselijk. q
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:26
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk ook dat je het niet te ver moet gaan zoeken. Je bent superverliefd en het is logisch dat je hem zo mist. Als je verliefd bent wil je elke seconde van de dag met je geliefde doorbrengen. Wees dus niet bang en haal niet te ernstige zaken uit het verleden aan. Ik denk niet dat het hier iets te maken mee heeft...
Oud 28-04-2003, 18:52
faith666
faith666 is offline
Ik denk dat het voor een deel met een soort verlatingsangst te maken heeft.........ik ben namelijk sinds de dood van mijn moeder ook super bang om mensen waar ik veel om geef kwijt te raken..
Zo ook mijn vriend.....als ik in de trein zit op weg naar hem of als ik op het station zit te wachten tot dat zijn trein aan komt ben ik vaak bang dat dat de laatste keer is.... ik kan het niet precies uitleggen maar mijn grootste angst is echt om mensen kwijt te raken...en dan bedoel ik dus niet alleen op de manier van dood gaan...

*knuffel*
Oud 28-04-2003, 19:58
???
??? is offline
Citaat:
faith666 schreef op 28-04-2003 @ 19:52:
Ik denk dat het voor een deel met een soort verlatingsangst te maken heeft.........ik ben namelijk sinds de dood van mijn moeder ook super bang om mensen waar ik veel om geef kwijt te raken..
Zo ook mijn vriend.....als ik in de trein zit op weg naar hem of als ik op het station zit te wachten tot dat zijn trein aan komt ben ik vaak bang dat dat de laatste keer is.... ik kan het niet precies uitleggen maar mijn grootste angst is echt om mensen kwijt te raken...en dan bedoel ik dus niet alleen op de manier van dood gaan...

*knuffel*
ja begrijp precies wat je bedoelt...
dit heb ik ook.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef op 28-04-2003 @ 19:52:
ik ben namelijk sinds de dood van mijn moeder ook super bang om mensen waar ik veel om geef kwijt te raken..
Mijn broertje werd helemaal gek als hij alleen thuis bleef na de dood van mijn vader, dan wilde hij echt niet alleen thuis zijn; hij was bang om alles te verliezen, voor om mijn moeder.

Dus ja je hoort het wel vaker, ik denk zeker als een ouder onverwachts overlijdt. Ik heb nooit echt last van verlatingsangst gehad; maar iedereen vat dingen anders op en krijgt er andere gevoelens door.

Het zou dus wel een vorm van verlatingsangst kunnen zijn; het enige wat je kan doe is je er over heen zetten en er mee proberen te leven denk ik. Als het echt heel erg is zou je waarschijnlijk wel professionele hulp kunnen krijgen!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:19
???
??? is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-04-2003 @ 21:12:

Het zou dus wel een vorm van verlatingsangst kunnen zijn; het enige wat je kan doe is je er over heen zetten en er mee proberen te leven denk ik. Als het echt heel erg is zou je waarschijnlijk wel professionele hulp kunnen krijgen!
ja maar hoe zet je je erover heen?!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 28-04-2003 @ 21:19:
Tsjaa... mijn broertje is er overheen gegroeid... maar als je er echt zo mee zit; zoek eens hulp; die kunnen je waarschijnlijk precies zeggen hoe je je er over heen kan zetten, dat weet ik verder ook niet, sorry.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:07
never mind
never mind is offline
ik lig ook elke avond in mijn bed te hopen dat mijn vriendje veilig thuiskomt.. Bang voor gekken met pistolen en dronken autobestuurders... Soms lig ik half te huilen

Terwijl ik em de volgende dag weer zie

Ik heb nog nooit iemand verloren en volgens mij is het alleen maar een kwestie van heel veel van iemand houde bij mij dan he
Oud 30-04-2003, 21:09
faith666
faith666 is offline
Citaat:
??? schreef op 28-04-2003 @ 21:19:
Ik dnek niet dat je je er echt overheen kan zetten, het zit in je en gaat misschien vanzelf weer over..... ach eiegnlijk kan ik je geen advies geven....ik weet zelf nietw at ik er mee moet doen maar als je en keer iets kwijt meot of ff opgepept moet worden, je hebt me mailadres.
Oud 30-04-2003, 21:10
faith666
faith666 is offline
Citaat:
never mind schreef op 28-04-2003 @ 23:07:
ik lig ook elke avond in mijn bed te hopen dat mijn vriendje veilig thuiskomt.. Bang voor gekken met pistolen en dronken autobestuurders... Soms lig ik half te huilen

Terwijl ik em de volgende dag weer zie

Ik heb nog nooit iemand verloren en volgens mij is het alleen maar een kwestie van heel veel van iemand houde bij mij dan he
Wel lief dat je zoooo veel van hem houd....maar wordt je er niet helemaal gek van dat je elke keer zo bang bent....ik wordt al gek van mezelf en ik heb het niet eens zo heel vaak....
Oud 01-05-2003, 19:23
never mind
never mind is offline
Citaat:
faith666 schreef op 30-04-2003 @ 22:10:
Wel lief dat je zoooo veel van hem houd....maar wordt je er niet helemaal gek van dat je elke keer zo bang bent....ik wordt al gek van mezelf en ik heb het niet eens zo heel vaak....
jep wordt er ook gek van naja ik heb ookwel dagen dat ik zegmaar redelijk meteen in slaap val, maar soms lig ik wakker... En ja ik ben een pieker-meisje... Maar ik zie het niet echt als een superprobleem hoor
Oud 02-05-2003, 14:04
faith666
faith666 is offline
Citaat:
never mind schreef op 01-05-2003 @ 20:23:
jep wordt er ook gek van naja ik heb ookwel dagen dat ik zegmaar redelijk meteen in slaap val, maar soms lig ik wakker... En ja ik ben een pieker-meisje... Maar ik zie het niet echt als een superprobleem hoor
Okeej, vroeg het me gewoon ff af!
Reageren

Regels voor berichten