Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 22:15
Ieme
Ieme is offline
Rijden in een dure auto, zonder dak natuurlijk. Lekker met alle juwelen wapperen in de wind. 2 Keer per week luxe borrelen met de mensen van de tennisclub. Wonen in een groot huis met natuurlijk een fikse lap grond erbij. Kleding van dure merken.

Mensen die veel geld hebben en het ook flink weten uit te geven. Maar wat heb je er nou eigenlijk aan? Het is allemaal maar zo betrekkelijk. Is het niet veel belangrijker om wijs te zijn, lieve vrienden om je heen te hebben die om je geven, al zijn het er slechts enkele? Maakt geld (en alles wat je er mee kunt kopen) nou gelukkig?
Oud 05-06-2003, 22:17
Pharmacon
Pharmacon is offline
Ik denk niet dat geld gelukkig maakt, maar zeker wel dat een gebrek aan geld (dus arm zijn) kan leiden tot ongelukkig zijn...

en vrienden zijn sowieso belangrijker dan geld of wat dan ook
Oud 05-06-2003, 22:18
Verwijderd
Ja en je hebt natuurlijk mensen met eendigicam, met 2000mAmp NiMH batterijen...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:51
Verwijderd
Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het ongelukkig zijn wel draaglijk

Nee, diegenen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt, zijn meestal zij die het ook niet hebben... Als je echte liefde hebt, maar geen geld om die echte liefde te onderhouden, zal bijna altijd die liefde erop stuklopen. Ik denk dat geld een noodzaak is en hoe meer je hebt, hoe gemakkelijker je je leven kunt inrichten natuurlijk. Maar vriendschap en liefde en zo zijn natuurlijk ook niet te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:03
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 05-06-2003 @ 23:54:
Geld om liefde te onderhouden?
Leg uit
Ik bedoel dat als je met je vriend of vriendin samenwoont, kan dat wel echte liefde zijn, maar als er te weinig geld in het huishouden is om dat huishouden fatsoenlijk draaiende te houden, dat toch uitloopt op ruzies. En die hoeven niet altijd overwonnen te worden door de liefde... *helaas*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:08
Verwijderd
Lief bedoeld, maar achterhaald.

God, niet weer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:30
Verwijderd
geld maakt zeker gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:36
GRRR
GRRR is offline
Och sinds ik full time werk merk ik aan mezelf dat ik een stuk materialistischer ben geworden. Leuke mooie spullen geven mij voldoening na al dat harde werken. Ik overweeg zelfs een economische studie te volgen of in ieder geval een waar ik zeer riant van kan leven terwijl ik voorheen ook maar niets bezat en daarmee tevreden was. Een makkelijk leven heb ik altijd gewild en als geld me dat kan brengen, so be it.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:50
Verwijderd
Neej, geld boeit me niet.. De hoeveelheid geld die ik ter beschikking heb heeft totaal geen invloed op hoe ik me voel, tenzij het me natuurlijk weerhoud van het zien van mn vrienden en het doen van leuke dingen.. Maar er zijn altijd weer houdingen waarin je je kunt kronkelen om die dingen toch niet te hoeven missen ondanks geldgebrek..

Nee, spullen doen me niks.. Ik kan er niet om treuren, of me er ook maar 1 seconde rot om voelen als mn fiets wordt gejat, of ik iets verlies of wat dan ook.. Dingen met emotionele waarde, die heel soms, voor een paar minuutjes, en dan is het ook weer over..

Het zijn maar spullen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 01:42
Verwijderd
Woah ik heb dus echt wel objecten waar ik een soort van emotionele waarde aan hecht, die ik toch echt liever niet kwijtraak...

teddyberen enzow..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 01:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Ieme schreef op 05-06-2003 @ 23:15:
.

Mensen die veel geld hebben en het ook flink weten uit te geven. Maar wat heb je er nou eigenlijk aan? Het is allemaal maar zo betrekkelijk. Is het niet veel belangrijker om wijs te zijn, lieve vrienden om je heen te hebben die om je geven,
Waarom wordt altijd gedaan alsof die twee dingen elkaar uitsluiten? Je kunt toch zowel (met succes) rijkdom als vriendschap nastreven?
Oud 06-06-2003, 06:10
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik denk dat geld gelukkig maakt, tot een bepaald moment wanneer het gewoon niets meer betekend voor je en je er teveel van hebt.

kijk, als iemand MIJ nou een miljoen gaf, zou ik wel gelukkig zijn
Oud 06-06-2003, 11:05
Verwijderd
Ik riep altijd dat ik geld niet zo belangrijk vind. 'Als ik maar gewoon kan leven en niet in de schulden zit.' Maar de laatste tijd kijk ik er toch anders tegenaan. Ik zou het wel fijn vinden om luxe te kunnen leven, een eigen huis, een auto, een paar keer per jaar op vakantie, zonder krom te hoeven liggen. Hoe zwak dat ook klinkt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:12
Esmée
Esmée is offline
Als je nou in emotionele zin gelukkig bent EN je hebt veel geld... waarom zou je dan niet materialistisch mogen zijn. Als het ten koste gaat van je emotionele geluk is het wat anders.
Oud 06-06-2003, 14:39
Casull
Casull is offline
Geld maakt de weg naar geluk makkelijker, en dat het al zoveel macht heeft komt alleen maar omdat de mens is zoals de mens is.
Oud 06-06-2003, 16:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik hecht niet veel waarde aan spullen, niet zomaar iig, tenzij het echt iets bijzonders is, of ik het van een bijzonder iemand heb gekregen, maar dan is het meer de emotionele waarde. Ik koop wel vaak dure dingen, maar als ik kan kiezen tussen iets goedkoops en iets duurs en het is het zelfde zal ik wel voor de goedkope gaan, ook al staat er dan geen merk op.

ik vind geld uitgeven leuk, en koop ook wel veel dure dingen, maar hecht me er niet echt veel aan.

En geld maakt niet echt gelukkig, geen geld hebben kan wel ongelukkig maken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:20
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 05-06-2003 @ 23:17:
Ik denk niet dat geld gelukkig maakt, maar zeker wel dat een gebrek aan geld (dus arm zijn) kan leiden tot ongelukkig zijn...

en vrienden zijn sowieso belangrijker dan geld of wat dan ook
Oud 07-06-2003, 13:40
AtHell
AtHell is offline
Geld maakt wel gelukkig. Tuurlijk is niet alles te koop maar ongelukkig zijn met een miljoen te besteden is leuker dan ongelukkig zijn met 2 zeuro's.
Oud 07-06-2003, 13:45
flanger
flanger is offline
Citaat:
AtHell schreef op 07-06-2003 @ 14:40:
Geld maakt wel gelukkig. Tuurlijk is niet alles te koop maar ongelukkig zijn met een miljoen te besteden is leuker dan ongelukkig zijn met 2 zeuro's.
Dat is weer een heel extreme situatie uiteraard.

Een interessantere stelling zou zijn:
Je hebt een rekening met 50.000 euro op. Hoe ver zou jij gaan om er 100.000 euro erop te krijgen. Wat heb je er voor over en zul je er voor laten? Maakt die 50.000 euro een groot verschil uit voor jou?
Oud 07-06-2003, 14:46
Verwijderd
geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 14:47
freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb liever veel vrienden en dat ik écht gelukkig ben, dan multi-multi-multi millionair zijn ofzo. maar stel dat je nou echt veel vrienden hebt, en ook nog is veel geld hebt, dan is dat mooi mee genomen.
Oud 07-06-2003, 19:43
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
zolang het geld jou maar niet gek maakt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 07:22
soske
soske is offline
Liever een hoop vrienden dan een hoop geld. Maarja ik wil wel redelijk kunnen leven. Geld maakt je tot zekere hoogte niet ongelukkig, en dat is wat anders dan gelukkig. Daarmee bedoel ik dat je niet krom hoeft te liggen om de belasting te betalen en boodschappen te doen enz. en dat je soms nog iets leuks voor jezelf kan doen.Gelukkig wordt van misschien wel van es een lekker middagje shoppen, maar blijvend geluk krijg je van lieve vrienden, familie, geliefden en wijsheid enzo.
Oud 10-06-2003, 12:15
Ieme
Ieme is offline
Ja nu heeft iedereen het over geld en blij of niet blij. Maar wat vind je nou van dat soort mensen, die er zo bijlopen als boven beschreven?
Oud 10-06-2003, 12:18
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
flanger schreef op 07-06-2003 @ 14:45:
Dat is weer een heel extreme situatie uiteraard.

Een interessantere stelling zou zijn:
Je hebt een rekening met 50.000 euro op. Hoe ver zou jij gaan om er 100.000 euro erop te krijgen. Wat heb je er voor over en zul je er voor laten? Maakt die 50.000 euro een groot verschil uit voor jou?
Ja dat geld maakt een verschil, natuurlijk heeft alles zijn prijs en geld is maar geld dus wat ik er voor over zou hebben zou afhangen van de situatie.
Oud 10-06-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 10-06-2003 @ 13:15:
Ja nu heeft iedereen het over geld en blij of niet blij. Maar wat vind je nou van dat soort mensen, die er zo bijlopen als boven beschreven?
ik vind dat ze alsnog gelijk hebben, als ik super veel geld zou hebben zou ik het ook opnamen, daar is geld voor, dat andere mensen dan zien dat je geld hebt, tja, dat is een logisch gevolg
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:13
yliek
yliek is offline
Geld alleen maakt niet gelukkig, de dingen die je met geld kunt doen, dat draagt bij tot een gelukkig zijn!
Oud 10-06-2003, 15:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
[haal stuk inrelevant betoog over rijk zijn weg]

die mensen die zo patsen? Hoe meer jij je er aan stoort hoe meer ze vinden geslaagt te ze zijn.

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:10
ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
geld maakt wel gelukkig...
alles draait om geld...
want zonder geld overleef je niet...of mensen nou van je houden of niet...
Oud 10-06-2003, 15:10
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Ieme schreef op 10-06-2003 @ 13:15:
walgelijk
Oud 10-06-2003, 16:02
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Firefly schreef op 10-06-2003 @ 16:10:
walgelijk
Oud 10-06-2003, 18:18
Sundae
Sundae is offline
Geld maakt wel degelijk gelukkig. Je hebt het wel nodig, maar niet asociaal veel...remi met je sportautootje en je villaatje en je zwembadje gaat ook vervelen.
Oud 10-06-2003, 20:37
Verwijderd
op zich ben ik niet echt materialistisch, alleen zorg ik altijd dat ik er in mijn ogen goed bijloop, maar ik zorg wel dat ik niet in kleding loop van die merken als raulph lauren, tommy hillfinger, en al die andere waardeloze merken, ik vind dat dus echt walgelijk... ok ik loop ook niet in kleding van zeeman ofzo, ik hou het wel stijlvol, maar die breezahmerken zoals ik ze altijd noem vind ik echt smerig gewoon..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 22:42
JLC
JLC is offline
Ik ben denk ik niet echt materialistisch ingesteld. Ik vind de mensen om mij heen veel belangrijker dan geld.
Maar ik denk wel dat geld mee kan dragen aan geluk, en dat je zonder geld sneller ongelukkig kan worden.
Je moet gewoon genoeg geld hebben, niet te veel en niet te weinig. Maar dat is eigenlijk met alles wel.....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 10:46
Verwijderd
precies.. ben het met esmee eens..

Geld maakt niet gelukkig,

dat betekent niet.. Dat geld per definitie ONgelukkig maakt.. Een Miljardair heeft even veel kans gelukkig te zijn als een zwerver.. het is maar wat je nastreeft.. maar betekend dit dat hij niet van zijn rijkdom mag genieten? retorische vraag lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 11:50
kuik
kuik is offline
geld maakt gelukkig, zolang t maar niet teveel is...

kijk ik bijvoorbeeld kan niet naar six flags, omdat ik niet werk en mn ouders het niet gaan betalen en omdat ik anders 2 maanden zakgeld moet sparen of de helft van mn kleedgeld moet gebruiken... al mijn vrienden gaan wel en dat maakt mij dus nou ongelukkig...
Oud 14-06-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
kipjuh! schreef op 14-06-2003 @ 12:50:
geld maakt gelukkig, zolang t maar niet teveel is...

kijk ik bijvoorbeeld kan niet naar six flags, omdat ik niet werk en mn ouders het niet gaan betalen en omdat ik anders 2 maanden zakgeld moet sparen of de helft van mn kleedgeld moet gebruiken... al mijn vrienden gaan wel en dat maakt mij dus nou ongelukkig...

je verzint een belachelijke stelling.. en ondersteunt dat met een even lachwekkend als belachelijk praktijkvoorbeeld.. een argument durf ik het nog niets eens te noemen..

Even ontkrachten je stelling:

Zwerver wil boeing.. maar heeft er te weinig geld voor.. zwerver is ongelukkig
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 13:26
Verwijderd
Hmm maar hebben de vrienden van de zwerver Boeings?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:18
Orion16
Orion16 is offline
Sixflags? Whatever... Als je daar 1x geweest bent heb je het ook wel weer gezien
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 14-06-2003 @ 14:26:
Hmm maar hebben de vrienden van de zwerver Boeings?
waarom niet? hahaha HOKJESDENKER.. vriendschap heeft niets met rijkdom te maken.. in theorie hebben al zijn vrienden boeings

Nee je hebt gelijk.. slecht voorbeeld.

maar de stelling is waardeloos daar moet je mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 01:52
Verwijderd
fuck status, walg van die ballen die echt gaan pimpen, die alles creme de la creme moeten hebben, zeker as het van die ruikelui zoontjes zijn die er niet eens voor gewerkt hebben, als je dan toch zoveel hebt, geef het dan aan goeie doelen, ik zou blij zijn als ik gewoon goed kan rondkomen later, leuk huisje, hoeft nie zo groot, maar vooral fijne vrienden groep en n lieve vrouw en dope kids.......
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 15:36
kuik
kuik is offline
Citaat:
Bliksem schreef op 14-06-2003 @ 13:57:

je verzint een belachelijke stelling.. en ondersteunt dat met een even lachwekkend als belachelijk praktijkvoorbeeld.. een argument durf ik het nog niets eens te noemen..

Even ontkrachten je stelling:

Zwerver wil boeing.. maar heeft er te weinig geld voor.. zwerver is ongelukkig
euhm tsja ik moet toegeven t was een stom voorbeeld...
Oud 18-06-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef op 14-06-2003 @ 18:44:

maar de stelling is waardeloos daar moet je mee eens zijn.
Ach...

zo raar is de stelling niet. Immers, definieer jij eerst 'geluk' maar eens even. Als rijkdom je geen geluk geeft, wat geeft het je dan wel?

Ik denk dat ik wel een bepaald soort geluk voel vanwege het bezitten van bepaalde objecten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:46
Verwijderd
Sommige mensen worden gelukkig van geld en sommige niet, simpel. Je hebt mensen die hun geluk pas vinden als ze vijftien auto's en drie huizen hebben, bij wijze van spreken. En dan maar met hun even rijke vrienden over die auto's gaan discussieren, natuurlijk. En je hebt mensen die ongelukkig worden van geld. Alle verplichtingen, verzekeringen, hypocritie, wat-nou-als-er-ingebroken-wordt, overwerken omdat je anders je hypotheek niet meer kunt betalen en mensen die schaamteloos tegen je opslijmen enkel en alleen omdat je rijk bent. De eerste groep raakt ongelukkig als er geen geld meer beschikbaar is, de tweede is waarschijnlijk sowieso ongelukkig omdat ze nergens hun lol echt in kunnen vinden.
Maar, je hebt ook mensen die het allemaal geen ruk uitmaakt. Als er geld is dan leven ze wat luxer, als er geen geld is dan doen ze dat niet. Auto's boeien ze niet bijster veel, en zelfs als ze een miljoen hebben maakt het ze niet veel uit of ze in een Opel'tje rondrijden want om nou een nieuwe auto te kopen puur alleen omdat je het geld er voor hebt, dat doen ze niet.

Het is allemaal betrekkelijk. En als je het mij vraagt is de laatste instelling de beste, maar dat valt de eerste twee groepen niet bijster makkelijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ben wel heel erg zo van als ik spullen heb dan wil ik ze ook niet kwijt, want ik hecht er gewoon veel waarde aan. Dan heb ik het niet over tv's oid. maar gewoon over fotoos of muziek.

En geld maakt mij mooi wel gelukkig want ik had laatst eens de mogelijkheid zomaar 1000 euro op te maken, nou ik was echt wel happy. Maar ik ga geen moeite doen om meer te verdienen dan ik doe ofzo. Het is leuk om af en toe een beetje geld over te hebben, maar het is geen must.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Ieme schreef op 05-06-2003 @ 23:15:
Mensen die veel geld hebben en het ook flink weten uit te geven. Maar wat heb je er nou eigenlijk aan? Het is allemaal maar zo betrekkelijk. Is het niet veel belangrijker om wijs te zijn, lieve vrienden om je heen te hebben die om je geven, al zijn het er slechts enkele?
Blablabla waarom zou het een, het ander moeten uitsluiten? Alsof je niet wijs kunt zijn, of lieve vrienden kunt hebben, als je toevallig veel geld hebt (en het uitgeeft).

Onzin geblaat zeg
Oud 18-06-2003, 18:53
syncro
syncro is offline
waarom hebben mensen t er altijd over of ut gelukkig maakt of niet ... daar gaat het toch niet om vind ik veel geld is gewoon superhandig! klaar uit!! gelukkig worden daar ben je zelf verantwoordelijk voor en dat is niet afhankelijk van factoren van buitenaf geluk moet je vinden van binnenin

geluk zit in je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten