Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 23:39
Avelon
Avelon is offline
heeft de nieuwe media gezorgt voor grotere of in ieder geval snellere groepsvorming?

dat men vroeger elkaar leerde kennen op school/ college/ werk en men zo meer diversiteit binnen vrienden had.

aangezien je binnen het uitgaan het veel meer moeite kost échte vrienden te maken.

heb jij op internet meer binnen je eigen hokje nieuwe kennissen dan wel vrienden gemaakt? dan je op school ed hebt gemaakt?

zorgt dit dna uiteidenlijk voor eenkennige groepen?
"de mensen uit mijn klas zijn allemaal stom en accepteren me niet" -ik ken mensen die dat zeggen-> misschien omdat ze ook wel minder moeite doen geacepteerd te worden omdat ze op internet sneller op verschillende "plaatsen" komen en zo andere mensen (die "hetzelfde" zijn) leren kennen?
Oud 02-05-2003, 23:44
Verwijderd
misschien gaat dit voor veel mensen wel op, maar ik heb zelf nog nooit via internet iemand in het echt ontmoet, en daar heb ik ook nog nooit echt behoefte aan gehad

wat ik wel doe is op bepaalde forums discusieren over dingen die ik interessant vind, waar ik met m'n vrienden niet over kan praten omdat het ze niet echt interesseert, maar ik krijg nooit echt het idee dat ik iemand van zo'n forum in m'n vriendengroep wil
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:01
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 03-05-2003 @ 00:44:
misschien gaat dit voor veel mensen wel op, maar ik heb zelf nog nooit via internet iemand in het echt ontmoet, en daar heb ik ook nog nooit echt behoefte aan gehad

wat ik wel doe is op bepaalde forums discusieren over dingen die ik interessant vind, waar ik met m'n vrienden niet over kan praten omdat het ze niet echt interesseert, maar ik krijg nooit echt het idee dat ik iemand van zo'n forum in m'n vriendengroep wil
-forum mensen zijn hip hoor
Oud 03-05-2003, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 03-05-2003 @ 01:01:
-forum mensen zijn hip hoor
oh absoluut , maar verder ken je zo iemand natuurlijk niet echt, je weet niet hoe hij is etc. ik zou niet gauw iemand via internet leren kennen, dat is gewoon niet mijn manier van mensen ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 03:12
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Hehehe nu je het er over hebt ..
Kijk ik leer mensen kennen via school, werk en uitgaan..
Maar ook via forums..
Ik ben al zo'n 2,5 jaar actief op forums..
En tsjah ook de nodige meetings uiteraard en soms kom je iemand op i-net tegen die je in het normale leven bent tegen gekomen..
Dus jah je maakt wel sneller vrienden..
En als puntje op de i, ik heb mijn vriendin via een forum leren kennen (en vrijdag hebben we 6 maanden , langste relatie van ons beiden)..
Oud 03-05-2003, 06:30
Secreet
Secreet is offline
ik denk niet dat het veel verschil maakt...
Oud 03-05-2003, 08:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het zou wel zo kunnen zijn, hoor.
maar voor mij geldt dat niet. ik heb wel een paar mensen van internet ge-meet (grootendeels van dit forum), maar dat waren niet mensen met hetzelfde "hokje" als ik, maar gewoon verschillende soorten mensen waar ik goed mee overweg kon op t forum en daarna meestal ook irl.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:21
rodina
rodina is offline
Citaat:
Avelon schreef op 03-05-2003 @ 00:39:
heeft de nieuwe media gezorgt voor grotere of in ieder geval snellere groepsvorming?

Ja, kijk naar dit forum, mensen met een zelfde levensstijl trekken naar elkaar toe. Sneller dan dat ze irl zouden doen, maar dat komt ook denk ik vanwege de anonimiteit.

dat men vroeger elkaar leerde kennen op school/ college/ werk en men zo meer diversiteit binnen vrienden had.

aangezien je binnen het uitgaan het veel meer moeite kost échte vrienden te maken.

Ben ik het niet helemaal mee eens, via uitgaan kan je juist compleet andere mensen leren kennen, en dat gaat imho sneller dan wanneer je op school zit. Je spreekt makkelijker mensen aan in de kroeg dan ergens in een immens grote aula.

heb jij op internet meer binnen je eigen hokje nieuwe kennissen dan wel vrienden gemaakt? dan je op school ed hebt gemaakt?

zorgt dit dna uiteidenlijk voor eenkennige groepen?
"de mensen uit mijn klas zijn allemaal stom en accepteren me niet" -ik ken mensen die dat zeggen-> misschien omdat ze ook wel minder moeite doen geacepteerd te worden omdat ze op internet sneller op verschillende "plaatsen" komen en zo andere mensen (die "hetzelfde" zijn) leren kennen?
Kennissen wel, vriendschap naja dat is een erg groot woord, ook omdat ik die personen nooit irl gezien heb. En dat zijn niet allemaal personen uit 1 hokje, but i don't give a damn Verschillende mensen, met verschillende achtergronden, meningen, kortom met een andere levensstijl vind ik juist leuk
Oud 03-05-2003, 10:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Voor mij geldt het absoluut. Ik heb nu echt vrienden die ik genoeg zie, en die ik ook echt aardig vind. Ze zijn idd meer zoals ik dan in mijn klas. Mn klas is verder niet interessant, zitten bijna alleen maar hockeyers die op maandag al beslissen waar ze zaterdag uit willen gaan etc.

Je hebt nou ook veel meer keuze uit mensen, omdat er gewoon veel meer mensen zijn, dan alleen op school

ik denk dat het niet zo hardnekkig gaat worden dat het zorgt voor eenkennige groepen, want er zijn nog genoeg mensen die niet via internet mensen willen leren kennen en genoeg hebben aan schoolvrienden.

Zo ben ik de enige uit mijn klas die vrienden heeft gemaakt over internet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Nee al mijn vrienden zijn van in real life. Ik vind het veel gemakkelijker om mensen te leren kennen op de unief of op café of waar ook, dan kan je gewoon zeggen "zin om na de les mee iets te gaan drinken?" tegen elkaar, terwijl je op i-net speciaal moet afspreken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:59
Splodge
Splodge is offline
Bij mij helpt het internet meer bij het proces van vrienden maken dan dat het allemaal via internet gebeurt. Ik kom vaak mensen tegen waar ik meer van wil weten, omdat ze een leuke uitstraling hebben of omdat ik het idee krijg dat ik wat van ze kan leren. Veel van die mensen zie ik bijna nooit en dan is het wel handig om via internet meer over die persoon te weten te komen. Maar ik denk niet dat ik zo snel op het internet vrienden zou worden met mensen. Iets als MSN is daar veel te onpersoonlijk voor, want hoeveel smileys je ook gebruikt, sommige dingen worden gegarrandeerd anders opgevat dan jij ze bedoeld hebt.

Het is ook niet zo dat ik over het internet meer mensen van mijn eigen soort ontmoet. Op het internet praat ik juist met meer verschillende mensen, juist omdat het zo makkelijk is om wat over nieuwe mensen te leren. Dus ik denk dat internet er juist voor zorgt (als je er in geinteresseerd bent natuurlijk) dat je meer begrip krijgt voor andere groepen in de samenleving.
Oud 03-05-2003, 13:24
meisjekim
meisjekim is offline
de mensen van uit de buurt en school dat zijn, die vrienden en kennissen, die zijn heel verschillend.

de mensen die ik van internet ken die zijn meer de mensen die ik dan zie op feestjes als medusa ofzo. mensen waar ik normaal niet tegen had gepraat, das dan misschien persoonlijk, maar ik praat eigeniljk niet met mensen met het uitgan. of wel heel soms. maar niet dat ik ze buiten het uitgaan zie.
dit is allemaal eensoortig meestal.

maar er zijn mensen die ik ken die heel erg naar elkaar toe trekken, elkaar zo kennen van internet en zelf buiten die mensen niet veel met anderen omgaan.

maar ik denk eigenlijk dat het meer geldt voor uhm alternatieve? of minder geaccepteerde mensen dan voor anderen?

[edit] >britt/avelon was dit [edit]
Reageren

Regels voor berichten