Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 15:58
Summersmile
Summersmile is offline
Heeft een van jullie dit al eens gedaan? Op dit moment ben ik bezig met iets dat al aardig op een roman begint te lijken. De lengte zit zo tegen de 100 pagina's 'normaal boek' aan, dus dat schiet al op Ik vroeg me namelijk af of er nog meer zijn die dit doen (zelf een boek schrijven). Misschien kunnen we hier eens elkaars werk gaan beoordelen. Lijkt me leuk
Oud 17-04-2003, 16:04
Type
Type is offline
hehe, Hier komen om de zoveel tijd topic over voorbij.

Natuurlijk, wij zijn hier allen schrijvers, of pretenderen dat te zijn, dus dan zullen er ook wel een stuk of wat zitten die begonnen zijn aan de ultieme vorm van schrijven: het boek geschreven voor publicatie.

Natuurlijk zijn er wel een paar mensen. Ik ben er nog niet een van. Korte verhalen liggen mij meer, en columns probeer ik steeds meer onder de knie te krijgen.

Daarnaast weet ik nooit of ik nou een nederlandstalig, of engelstalig verhaal moet gaan schrijven, en als ik aan een boek ga beginnen, wordt het waarschijnlijk een nederlands-engels mixje, dus dat schiet al helemaal niet op.
Oud 27-04-2003, 18:23
b-z
b-z is offline
ik heb al 3 keer een begin van een boek geschreven, ik heb alleen nooit doorgezet, dan schrijf je een week niet en dan vind je het toch weer slecht.
Oud 30-04-2003, 21:00
Verwijderd
ik ben al zo vaak begonnen een verhaal te schrijven, en dan elke keer denk ik, ja, dit word een echt boek, maar na een aantal geschreven kantjes weet ik het al niet meer en is mijn verhaal dus aff...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 21:03
thunder110
thunder110 is offline
Zeg summersmile, waar gaat het over?
Oud 01-05-2003, 13:28
Verwijderd
Ik wil het serieus doen. Maar i, heb geen zin.
Toch jammer, want ik het een mooi Fantasy Epos in gedachten. Ik heb al een Intro, Proloog, het einde(komt omdat daar een grote verrasing is) en een vurige liefdesscene(nee, geen seks)

Moet alleen Karakters uitwerken en de rest creëren.
Lui varken dat ik ben, als jullie eens wisten wat jullie nu missen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:20
Vlooienband
Vlooienband is offline
In november is NaNoWriMo er weer. Dat is een project waar iedereen aan mee kan doen, ongeacht de leeftijd, woonplaats, land, etc.
Iedereen die meedoet 'moet' binnen één maand, zijnde november, een verhaal van minimaal 50.000 woorden schrijven. Hoewel dit erg simpel lijkt, moet je toch goed je best doen om op scheme te blijven.
De regels zijn simpel: je mag geen plagiaat plegen, geen verhaal dat je voor november bent begonnen afmaken en dergelijke.

Vorig jaar heb ik hier aan meegedaan, het is ideaal voor iemand die een idee in de kop heeft, maar er niet verder mee kan. Je kan het verhaal in welke taal dan ook schrijven, het maakt nanowrimo niet uit. Per jaar worden er een paar mensen uitgepikt door allerlei uitgeverijen die de verhalen soms doorlezen.
Ik kreeg het af. Alleen moet ik het nog steeds herschrijven, maar daar kan ik de motivatie en de tijd niet voor vinden. Komt nog wel een keertje.

Als het je leuk lijkt, kan je kijken op: www.nanowrimo.org
Oud 16-05-2003, 14:43
Verwijderd
Mijn probleem is simpelweg dat ik te lui ben en dat ik liever onlinegames doen.
Maar ja, das meer balen voor jullie dan voor mij
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:17
Type
Type is offline
Ik ben nu samen met prulleke een verhaaltje aan het schrijven.

Nou ja, het begon als een verhaaltje om de tijd te doden, maar ondertussen is het al 14 pagina's lang en zijn we net begonnen met het 2e hoofdstuk.
Stel dat we de 12 hoofdstukken halen, dan is dat ongeveer 12 * 12 ofzo (gemiddeld) == 144 pagina's, is toch een redelijk boekje...
Reageren

Regels voor berichten