Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 08:13
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Wat zou jij kiezen? en waarom? ik zit erover te twijfelen namelijk..
Oud 04-04-2003, 09:24
Verwijderd
pil: elke dag een beetje moeite , je kan je menstruatie uitstellen/overslaan,

spiraaltje: moeilijker in te brengen, geen pillen die je moet slikken en je kan dus ook niks vergeten, geen menstruatie uitstellen/overslaan

ehh misschien is die nieuwe wta voor jou, ze hebben toch een nieuwe soort pil die je 1 keer per maand dr in moet brengen maar zonder dokters enzo beter voor jou..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 09:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
******** schreef op 04-04-2003 @ 09:24:
pil: elke dag een beetje moeite , je kan je menstruatie uitstellen/overslaan,

spiraaltje: moeilijker in te brengen, geen pillen die je moet slikken en je kan dus ook niks vergeten, geen menstruatie uitstellen/overslaan

ehh misschien is die nieuwe wta voor jou, ze hebben toch een nieuwe soort pil die je 1 keer per maand dr in moet brengen maar zonder dokters enzo beter voor jou..
nou ja... pil, de nuva ring. die zie ik op zich ook wel zitten! Goed betrouwbaar, 1x per maand, blijft betrouwbaar als je diarree hebt of moet overgeven. Je kan um haast niet vergeten in te nemen, gewoon op je kalender kijken wanner die eruit moet, en wanneer je een nieuwe in moet brengen (kijkt erg nauw!), je kan een menstruatie overslaan. Erg laag hormoon gehalte.

ja ZIJN er nog nadelen?
Oud 04-04-2003, 10:13
Verwijderd
geen van beide, spiraal doet godgruwelijk zeer om in te brengen en de pil kan niet veel voor mij doen dus geen 1 van beide
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 04-04-2003 @ 11:13:
geen van beide, spiraal doet godgruwelijk zeer om in te brengen en de pil kan niet veel voor mij doen dus geen 1 van beide
Hoezo kan een pil niet veel voor je doen...?

(sorry, als ik nieuwsgierig ben, maar 'k vraag het me gewoon af)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2003 @ 11:16:
Hoezo kan een pil niet veel voor je doen...?

(sorry, als ik nieuwsgierig ben, maar 'k vraag het me gewoon af)
omdat ik toch zwanger was geworden,e n t verders ook niet veel meer dan last bezorgde
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 04-04-2003 @ 11:32:
omdat ik toch zwanger was geworden,e n t verders ook niet veel meer dan last bezorgde
Was dat zwanger worden echt omdat de pil niet werkte of kan het niet 'gewoon' een eenmalig iets geweest zijn...? Je zult wel gelijk hebben, daar niet van...'t lijkt me wel erg lastig ed...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:39
Zazoo
Zazoo is offline
wat is de nuva ring?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:07
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 04-04-2003 @ 10:39:
wat is de nuva ring?
een flexibele ring de je eenmaandelijks in je vagina brengt als een tampon. Die blijft daar dan 3 weken zitten, is bijzonder betrouwbaar, net als de pil, maar zonder alle bijkomende problemen/bijwerkingen, het hormoon gehalte is erg laag. Opzich een ideaal ding.
Voor meer vragen... uh vraag maar
Oud 04-04-2003, 11:24
kastdeur
kastdeur is offline
de pil

een spiraaltje vind ik eng
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 12:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met zo'n nuva ring he, hoe kan je dan tampons gebruiken of moet je dat ding eruit halen als je ongesteld bent???

Ik gebruik de pil en dat bevalt me prima, de vriendin van mn vader heeft een spiraaltje omdat ze geen geklooi wil met hormonen in haar lijf. Ik vind een spiraaltje een moordwapen, bevruchting is dan nog wel mogelijk maar innesteling in de baarmoeder niet.
Oud 04-04-2003, 13:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-04-2003 @ 12:11:
Met zo'n nuva ring he, hoe kan je dan tampons gebruiken of moet je dat ding eruit halen als je ongesteld bent???

je laat de nuva ring 3 weken zitten, dan heb je een stopweek net als bij de pil. Dan haal je um eruit dus... dus kun je ook gewoon tampons gebruiken.
Om de volgende vraag vast te beantwoorden, bij de test had bijna geen enkele vrouw (of man) last van de nuva ring, 2 op de 10 ofzo.
Oud 04-04-2003, 17:41
marlies
marlies is offline
http://www.nuvaring.nl/consument/
Oud 04-04-2003, 18:14
C'est moi
C'est moi is offline
spiraaaltje ik wil nooit meer de pil. of je vergeet het te slikke, er is altijd itets mee aan de hand spiraaltje is tien keere makelijker.
nee wil echt nooit meer de pil.
als je ongesteldheid wil uit stellen heb je ook iets voor bj de dokter dus alleen daarvoor moet je het niet doen. echt een aanrader dus de spiraal!

groetjes chretienne
Oud 04-04-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2003 @ 11:38:
Was dat zwanger worden echt omdat de pil niet werkte of kan het niet 'gewoon' een eenmalig iets geweest zijn...? Je zult wel gelijk hebben, daar niet van...'t lijkt me wel erg lastig ed...
ik heb geen idee of het eenmalig was of niet, die risoco wil ik niet nog eens nemen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-04-2003 @ 12:07:
een flexibele ring de je eenmaandelijks in je vagina brengt als een tampon. Die blijft daar dan 3 weken zitten, is bijzonder betrouwbaar, net als de pil, maar zonder alle bijkomende problemen/bijwerkingen, het hormoon gehalte is erg laag. Opzich een ideaal ding.
Voor meer vragen... uh vraag maar
ok, voel je het zitten met sex? en kan t dan eruit getrokken worden?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:38
Souris
Souris is offline
ik zou zeggen de pil.
mede omdat je met een spiraaltje wel kans hebt op een zware menstruatie:
als je zwanger wilt worden met de pil dan stop je met slikken.
bij een spiraaltje moet je toch weer eerst naar de dokter.
Oud 05-04-2003, 10:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 04-04-2003 @ 23:42:
ok, voel je het zitten met sex? en kan t dan eruit getrokken worden?
Nou de ring zit in he vagina, en als de man er dan tegenaan staat dan kun je dat voelen. De nuva ring mar max 3 uur eruitblijven om betrouwbaar te blijven , dus ja kan um er ook gewoon uit vissen tijdens de sex, tenzij de een 6-urige sessie verwacht
Oud 05-04-2003, 10:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Qimm schreef op 05-04-2003 @ 10:45:
Nou de ring zit in he vagina, en als de man er dan tegenaan staat dan kun je dat voelen. De nuva ring mar max 3 uur eruitblijven om betrouwbaar te blijven , dus ja kan um er ook gewoon uit vissen tijdens voor sex en um er daarna weer indoen, tenzij de een 6-urige sessie verwacht
Oud 05-04-2003, 20:10
Ilona1
Ilona1 is offline
Je hebt ook implanon.
Die blijft 3 jaar zitten, wordt in je arm ingebracht!
Superhandig
Oud 06-04-2003, 09:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 05-04-2003 @ 20:10:
Je hebt ook implanon.
Die blijft 3 jaar zitten, wordt in je arm ingebracht!
Superhandig
behalve wanneer die zoekraakt, dan heb ik toch liever een spiraaltje
Oud 06-04-2003, 12:12
rodina
rodina is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-04-2003 @ 10:57:
behalve wanneer die zoekraakt, dan heb ik toch liever een spiraaltje
De kans dat zo'n ding kwijt rijkt is enorm klein hoor
Oud 06-04-2003, 13:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-04-2003 @ 12:12:
De kans dat zo'n ding kwijt rijkt is enorm klein hoor
Nou... ik heb verscheidene verhalen gehoord... maar ja, het kan ook wel goed gaan. Ik neem er iig geen!
Oud 06-04-2003, 13:12
ekki
ekki is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-04-2003 @ 14:55:
...bij de test had bijna geen enkele vrouw (of man) last van de nuva ring, 2 op de 10 ofzo.
Vind je 2 op de 10 niet veel? dat is 20%, dus 1 op de 5. Vind ik wel veel, hoor.

Overigens zou ik aan je huisarts vragen wat de voor- en nadelen zijn. Die kan je denk ik een objectief antwoord geven.
Oud 06-04-2003, 14:12
rodina
rodina is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-04-2003 @ 14:04:
Nou... ik heb verscheidene verhalen gehoord... maar ja, het kan ook wel goed gaan. Ik neem er iig geen!
Er is ooit een reportage van die prikpil op Netwerk geweest, meen ik me te herinneren, dan zie je toch al snel de negatieve dingen..

Met de pil kan je ook zwanger worden als je antibiotica er bij gebruikt.

Die dingen zijn nooit 100%, dat kan ook haast niet. K gebruik gewoon de pil, 't enige nadeel is dat ik'm nog wel eens vergeet, maar ach he
Oud 06-04-2003, 17:30
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
crazyellow schreef op 05-04-2003 @ 11:38:
ik zou zeggen de pil.
mede omdat je met een spiraaltje wel kans hebt op een zware menstruatie:
als je zwanger wilt worden met de pil dan stop je met slikken.
bij een spiraaltje moet je toch weer eerst naar de dokter.
ik heb spiraaltje bein heel erg last van zware mestruatie maar dat is maar eventjes! ik heb wel altijd zware gehad en word nu juist minder. en eng is het niet hoor! ze eten je echt niet op!

groetejs chretienne
Oud 06-04-2003, 17:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-04-2003 @ 14:12:
Er is ooit een reportage van die prikpil op Netwerk geweest, meen ik me te herinneren, dan zie je toch al snel de negatieve dingen..

Met de pil kan je ook zwanger worden als je antibiotica er bij gebruikt.

Die dingen zijn nooit 100%, dat kan ook haast niet. K gebruik gewoon de pil, 't enige nadeel is dat ik'm nog wel eens vergeet, maar ach he
prikpil is weer wat anders
Oud 07-04-2003, 11:01
niekske17
niekske17 is offline
ik heb ook implanon en het is gewoon een fijne pil voor mensen die altijd de pil vergeten te slikken zoals ik.
en dat staafje kan echt niet verdwalen in je arm want het is best een groot staafje en wordt net onder de huid ingebracht(is wel ff vervelend dat inbrengen)dus het zit gewoon heel goed vast.
en ik heb ook verhalen gehoord over dat je er toch zwanger van zou worden enz.. maar ik ben nog steeds niet zwanger dus jah.
Oud 10-04-2003, 13:50
faith666
faith666 is offline
Ik heb een spiraaltje omdat ik net aan de pil kan door mogelijke erfelijke borstkanker....
Inbrengen deed best veel pijn maar nu heb ik er iegenlijk nauwelijks last meer vast. En het geeft best een goed gevoel dat ik nu zonder dat ik iets hoef te doen verder 5 jaar niet zwanger kan worden.
Mijn menstruatie is wel wat erger geworden maar niet overdreven, in het begin had ik genoeg aan mini's en nu is het normal dus das niet zo'n probleem.
Enne, je kan m er zelf uithalen als je er te veel last van heb of zwanger wil worden!
Oud 11-04-2003, 18:06
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
faith666 schreef op 10-04-2003 @ 14:50:
Enne, je kan m er zelf uithalen als je er te veel last van heb of zwanger wil worden!
<=== ow hoe haal je er hem dan uit? ik kan er geneens bij!

groetejs chretienne
Oud 11-04-2003, 21:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik slik de spriaal
Oud 13-04-2003, 13:26
Chill
Chill is offline
De pil, zeker!!
Want mijn moeder had een spiraal, en toch ben ik er!!
dussss.....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:18
BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
ikke gaat maandag bij de dokter voor het 1st de pil hale..
k vind het opzich best eng

zijn er bijwerkinge of niet?!

waaah k doe het ook nog stiekem...want k wil niet dat mijn ouders er achter kome...
dus k vind het best eng...
Oud 25-04-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Chill schreef op 13-04-2003 @ 14:26:
De pil, zeker!!
Want mijn moeder had een spiraal, en toch ben ik er!!
dussss.....
Spiraal Ieh, 'spiraaltje' klinkt toch een stuk liever. *krijgt enge beelden van enorme spiralen*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
niekske17 schreef op 07-04-2003 @ 12:01:
ik heb ook implanon en het is gewoon een fijne pil voor mensen die altijd de pil vergeten te slikken zoals ik.
en dat staafje kan echt niet verdwalen in je arm want het is best een groot staafje en wordt net onder de huid ingebracht(is wel ff vervelend dat inbrengen)dus het zit gewoon heel goed vast.
en ik heb ook verhalen gehoord over dat je er toch zwanger van zou worden enz.. maar ik ben nog steeds niet zwanger dus jah.
van implanon zelf word je niet zwanger (moet je toch echt wat meer voor doen).

ik weet niet of ik het al in deze topic verteld heb (geloof het niet), maar er zijn vrouwen zwanger geworden omdat dat hele staafje niet eens was ingebracht.

nadeel van implanon vind ik dat ze het eruit moeten 'snijden' en je er dus een litteken aan overhoudt (nouja, misschien is dat tegenwoordig ook niet eens meer zo natuurlijk).
Oud 26-04-2003, 17:57
faith666
faith666 is offline
Citaat:
chretienne schreef op 11-04-2003 @ 19:06:
<=== ow hoe haal je er hem dan uit? ik kan er geneens bij!

groetejs chretienne
Je arts moet het je eigenlijk hebben laten zien, er zit een draadje aan en als je daaraan trekt, voorzichtig, kan hij eruit komen,hij waarschuwde mij toen ook meteen dat je met tampons op moet passen dat je het goede draadje hebt omdat je spiraaltje zakt als je ongesteld bent.....maar daar heb ik geen last van!

*knuffel*
Oud 26-04-2003, 18:35
Fleurop
Fleurop is offline
De pil, zeker weten.
Het is makkelijk, ik heb geen bijwerkingen en veilig. Maar goed, misschien heb jij wél bijwerkingen en ben je niet zo netjes met op tijd innemen of vergeet je het soms. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen...en anders kan je alsnog een spiraaltje proberen.

Het spiraaltje brengt voor mijn gevoel meer 'gedoe' met zich mee. En het blijkt bij het uithalen behoorlijk pijnlijk te zijn.
Kijk eens op: info over pil, spiraaltje en meer
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:30
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
De pil ... het spiraaltje is te veel gedoe (dokter moet het inbrengen en er uit halen, volgens mij pijnlijk ook nog) en heb ook ergens gelezen dat je daarna last kunt hebben van hevigere menstruatie en buikrampen ... nee dank U.
Oud 29-05-2003, 11:42
Moiiii
Moiiii is offline
ik zat eerst aan de pil, maar aangezien het vorige week een beetje misgegaan is was ik eigenlijk 'verplicht' om een spiraaltje te laten zetten gisteren......de pijn van het inzetten, ja ik vond het vreselijk, viel zelfs bijna flauw...maar vergeleken met mijn moeder, die het ook eens heeft laten zetten, heb ik er daarna (qua krampen enzo) echt weinig tot helemaal geen! last van gehad...nu ben ik benieuwd hoe dat zit met erger worden van de menstruatie..vraag me af of dat bij iedereen zo is...wordt afwachten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten