Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 21:00
White Cluster
White Cluster is offline
wat is dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 21:04
AK-47
AK-47 is offline
ik had gehoord dat er bij chello soort begrenzer op de kabelmodem zat, die kon je met een programma (fuckupc ofzo) omzeilen en dan ging je dloads met 250 kb/s constant! (norm. 180 - 130 kb/s) maar nu kan het niet meer want chello is server-side gecapped en dus kan je die prog nie meer gebruiken

voor meer info check deze site: Chello Underground (ondanks z'n naam is de site helemaal legaal!)

Oh ja, dit moet ik nog vermelden die fuckupc is ILLIGAAL, in sommige delen van het land met chello kan je het gebruiken, maar als je gepakt word ben je wel zwaar de lul (waarschijnlijk abonnement 4 life opzeggen en/of je komt op een of ander zwarte lijst)

Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 08:50
dafelix
dafelix is offline
met de oude modems (weet nietmeer hoe die heet) zat er in de modem een begrenzer die simpel met een las-apperaat te verwijderen was.
het is idd tegenwoordig zo dat chello het 'zelf' begrenst
(alhoewel de grens niet bij 180kb/sec ligt, hier in friesland haal ik nog wel eens 230 Kb/Sec, maar het is vooral makkelijk voor je upload om omhoog te schroeven daar die zo laag is (15 Kb/Sec))
Oud 03-05-2003, 11:27
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
dafelix schreef op 03-05-2003 @ 09:50:
met de oude modems (weet nietmeer hoe die heet) zat er in de modem een begrenzer die simpel met een las-apperaat te verwijderen was.
het is idd tegenwoordig zo dat chello het 'zelf' begrenst
(alhoewel de grens niet bij 180kb/sec ligt, hier in friesland haal ik nog wel eens 230 Kb/Sec, maar het is vooral makkelijk voor je upload om omhoog te schroeven daar die zo laag is (15 Kb/Sec))
In Amsterdam is het 160-180 kb/s omdat hier gewoon veel meer mensen chello hebben, en dat vind ik zat genoeg
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 14:47
digitalbath
digitalbath is offline
je kan niet meer je modem uncappen omdat de isp's de gebruikers hebben gecapt vanaf HUN servers
Oud 03-05-2003, 16:53
Megadeth
Megadeth is offline
Raar dat mensen zeggen dat ze snelheden halen van hoger dan 200 kb/s... Chello heeft namelijk een maximale snelheid van 187 kb/s down en 16 kb/s up..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:24
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 03-05-2003 @ 17:53:
Raar dat mensen zeggen dat ze snelheden halen van hoger dan 200 kb/s... Chello heeft namelijk een maximale snelheid van 187 kb/s down en 16 kb/s up..
jah.....zker opschepperij of zow........
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 00:02
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Thompie schreef op 03-05-2003 @ 19:24:
jah.....zker opschepperij of zow........
Ja inderdaad, en altijd vol blijven houden dat het toch echt zo is..

Zijn meestal even 'pieken' van een paar seconden als je net begint met downloaden.
Oud 04-05-2003, 09:48
dafelix
dafelix is offline
ya natuurlijk zijn het pieken, ik hou geen speed > 200 voor langer dan een 10 seconden, maar toch wouw ik het ff kwijt ^)^

(me upload komt nooit hoger dan 15 Kb/Sec btw)
Oud 04-05-2003, 11:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 04-05-2003 @ 01:02:
Ja inderdaad, en altijd vol blijven houden dat het toch echt zo is..

Zijn meestal even 'pieken' van een paar seconden als je net begint met downloaden.
Nou nee, ze gebruiken meestal MSIE.

En die begint pas te tellen als je een lokatie hebt gekozen om te saven. Dan druk je op save en krijg je het downloadvenster. Dan pas begint MSIE te tellen, maar MSIE was al daarvoor aan het downloaden. Dus 1 sec na op save klikken en 500KB gedownload te hebben, staat er dus dat je 500KB/s downloadsnelheid hebt. Langzaam gaat dit getal naar beneden, omdat het aantal seconden hoger wordt en dus meer naar de werkelijke waarde trekt.

Ik hoef er niet bij te vermelden dat MSIE dus niet geschikt is om dergelijke metingen te doen. www.speedtest.nl of via FTP een groot bestand (10MB) downloaden, dan weet je je werkelijke downloadsnelheid.
Reageren

Regels voor berichten