Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 21:01
king112
king112 is offline
Misschien is het zo omdat ik een jongen ben dat ik dit zeg.
Maar als ik erover nadenk zal ik nooit een relatie met iemand willen die ik niet aantrekkelijk vindt.
Jullie mening>?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2003, 21:03
thunder110
thunder110 is offline
Eens!
Oud 03-05-2003, 21:05
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Tsja, van mij hoeft m'n vriend geen adonis te zijn ofzo, maar ik moet em zeker niet lelijk vinden.
Maar dat lijkt me op zich wel logisch, lijkt me dat je geen zin hebt om erg intiem met iemand te worden die je echt gruwelijk lelijk vindt..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:08
king112
king112 is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 03-05-2003 @ 22:05:
Tsja, van mij hoeft m'n vriend geen adonis te zijn ofzo, maar ik moet em zeker niet lelijk vinden.
Maar dat lijkt me op zich wel logisch, lijkt me dat je geen zin hebt om erg intiem met iemand te worden die je echt gruwelijk lelijk vindt..
Nee natuurlijk hoef je partner de model van de week zijn.
Maar je hoord mensen zeggen:

-Mensen die voor uiterlijk gaan zijn triest!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:11
bassgirl
bassgirl is offline
ja uiterlijk speelt wel een rol... maar issie van binnen echt een klootzak hoef ik 'm niet.

en ik val nooit op knappe jongens... zijn vaak normaal.. of het is zo dat andere ze gestoord en lelijk vinden
Oud 03-05-2003, 21:13
Angeles
Angeles is offline
Aantrekkelijk en knap zijn twee heel verschillende dingen. Ik heb ooit een vriendje gehad van wie ik heus wel wist dat hij niet moeders mooiste was, maar ik vond op dat moment dat hij iets had. Onaantrekkelijk vond ik hem dus niet, nee. Ik ben het er mee eens dat die ander wel iets moet hebben waar je op valt.

Ik vind het ook onzin dat je niet voor uiterlijk zou mogen gaan, of iemand niet zou mogen afwijzen op basis van uiterlijk. Met iemand een relatie aangaan is zoiets intiems, als je dat om welke reden dan ook niet wilt dan hoef je daar helemaal geen verantwoording voor af te leggen. Als je geen relatie met iemand wil omdat je haar te dik vindt of wat dan ook, is dat je goed recht.

Ik denk dat mensen meer bedoelen dat het dom is om vooraf al een heel eisenpakket in je hoofd te hebben, alleen genoegen te nemen met mensen aan wie echt helemaal niets mankeert en ook helemaal niet verder te kijken dan dat, mensen die alleen willen pronken met de ander en verder niets zoeken. Misschien kun je daar wil niets aan doen, als je alleen op perfecte uiterlijken valt, dat is alleen maar onhandig voor jezelf.
Oud 03-05-2003, 21:20
Another Way
Another Way is offline
Ik zou nooit op iemand vallen die niet knap is, hoe goed hun karakter ook is. In het begin is het voor mij echt 70 % uiterlijk en 30% innerlijk. Later speeld innerlijk natuurlijk een belangerijkere rol
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:24
elledc
elledc is offline
Eerst beweer je dat je aardslelijk bent en nu zeg je dat je let op het uiterlijk en je vriendin aantrekkelijk moet zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet maar als je jezelf niet aantrekkelijk vindt ga je toch niet eisen dat je vriendin wel aantrekkelijk is?
Of je bedoelt het anders.

Ik let op het uiterlijk, zoals onbewust iedereen.
Wat ik aantrekkelijk vind vindt iemand anders misschien helemaal niet, dus smaken verschillen, soort zoekt soort!
Het is meer een samenspel van uiterlijk én karakter wat een rol speelt maar het eerste wat je ziet is het uiterlijk.

Dit topic is eigenlijk al tig keer geweest mja wilde toch eens quoten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:27
de goeie fee
de goeie fee is offline
Niemand zal me geloven, maar ik ben wel al 'ns op een ab-so-lute lelijkerd gevallen...en dat wist ik heel goed
Het kon me niet schelen, hij was zo lief voor me, en grappig, en we konden goed praten en pfft ja op die moment (en die moment duuurde toch wel 4 maanden) kon het mij echt niet geven.

Als ik hem nu zie, is het wel beetje anders, naja. Het lijkt wel alsof ik me er voor schaam, maar dat is het eigenlijk niet, meer zo van: wat heb ik er toch ooit in gezien? (en dat vragen met mij wel meerdere vriendinnen zich af )

gelukkig heb ik nu een heeeeele aantrekkelijke vriend , die bovendien ook nog eens lekker is ook. *zucht*

uiterlijk does matter natuurlijk, maar als je iemand graag ziet, of zijn innerlijk mooi vindt, wordt ie vanzelf ook mooi aan de buitenkant, hoe afstotelijk ook...

voor de non-believers: ga ff belle en het beest kijken ofzo.
Oud 03-05-2003, 21:30
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 03-05-2003 @ 22:24:
Eerst beweer je dat je aardslelijk bent en nu zeg je dat je let op het uiterlijk en je vriendin aantrekkelijk moet zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet maar als je jezelf niet aantrekkelijk vindt ga je toch niet eisen dat je vriendin wel aantrekkelijk is?

Ik denk dat je je altijd wel op de een of andere manier aangetrokken moet voelen tot je partner, zijn vriendin zal hem ook op de een of andere manier aantrekkelijk moeten vinden, anders wordt het niks.

Waar ik me overigens wel vaak aan erger (niet speciaal voor de topicstarter of zo): mensen die zelf hele hoge eisen stellen, maar wel heel beledigd zijn als ze worden afgewezen omdat zij niet aan bepaalde eisen voldoen. Dat ben ik dan wel weer met utopia5 eens. Je moet zelf ook kunnen verdragen dat iemand jou niet aantrekkelijk vindt.
Oud 03-05-2003, 21:31
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 03-05-2003 @ 22:27:

voor de non-believers: ga ff belle en het beest kijken ofzo.
Ja, dat is inderdaad het doorslaggevende, wetenschappelijke bewijs.
Oud 03-05-2003, 21:33
king112
king112 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 03-05-2003 @ 22:24:
Als je zelf lelijk ben is het dan verplicht om ook een lelijkerd als vriendin te nemen?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:35
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
king112 schreef op 03-05-2003 @ 22:33:
Als je zelf lelijk ben is het dan verplicht om ook een lelijkerd als vriendin te nemen?
Nee, wel realistisch. .
Oud 03-05-2003, 21:35
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
king112 schreef op 03-05-2003 @ 22:33:
Nee, maar wees dan ook niet beledigd als jij wordt afgewezen op basis van je uiterlijk.
Oud 03-05-2003, 21:37
king112
king112 is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-05-2003 @ 22:30:
[B Je moet zelf ook kunnen verdragen dat iemand jou niet aantrekkelijk vindt. [/B]
Ja dat accepteer ik ook.
Maar ik zeg alleen dat ik geen relatie zou kunnen hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vindt.
Ik stel helemaal geen hoge eisen als je dat denkt.
Maar ik heb wel een voorkeur!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:38
king112
king112 is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-05-2003 @ 22:35:
Nee, maar wees dan ook niet beledigd als jij wordt afgewezen op basis van je uiterlijk.
ben ik ook niet!
Teminste niet meer
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:40
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
king112 schreef op 03-05-2003 @ 22:37:
Ja dat accepteer ik ook.
Maar ik zeg alleen dat ik geen relatie zou kunnen hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vindt.
Ik stel helemaal geen hoge eisen als je dat denkt.
Maar ik heb wel een voorkeur!
Dat is begrijpelijk. Nogmaals, in een relatie moet je je wel aangetrokken voelen tot je partner, dat wil niet zeggen dat die persoon de allerknapste persoon op aarde is.

Ik denk niet dat een relatie goed gaat werken als je 'genoegen' neemt met iemand omdat je denkt dat je toch niets anders kunt krijgen.
Oud 03-05-2003, 21:44
elledc
elledc is offline
Stel nu dat je zeer goed kan opschieten met iemand, je alles kwijt kan aan diegene en je elkaar vertrouwt op elk vlak maar die persoon is niet zo aantrekkelijk, denk je dan niet dat die voor jou dan juist WEL aantrekkelijk wordt dankzij haar sublieme innerlijk?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:48
Lilything
Lilything is offline
jah
maja iemand die in andermans ogen lelijk is
kun jij best heel aantrekkelijk vinden...

toch?
Oud 03-05-2003, 21:54
king112
king112 is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-05-2003 @ 22:40:

Ik denk niet dat een relatie goed gaat werken als je 'genoegen' neemt met iemand omdat je denkt dat je toch niets anders kunt krijgen.
inderdaad dat nooit!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 22:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
king112 schreef op 03-05-2003 @ 22:01:
Maar als ik erover nadenk zal ik nooit een relatie met iemand willen die ik niet aantrekkelijk vindt.
Jullie mening>?
das waar en vanzelfsprekend, gelukkig dat iedereen daarom verschillende smaak heeft.. let op, aantrekkelijk is daarom nog niet altijd 'erg knap' ik heb wel eens een jongen had die ik eerst niet fantastisch knap ofzo vond, toen ik hem beter leerde kennen zag ik pas echt wie hij was, een aantrekkelijke jongen met uitstraling...
Oud 03-05-2003, 23:05
Big Brother
Big Brother is offline
ik heb de laatste 2 jaar wel ontdekt dat uiterlijk er steeds minder toe doet als je iemand beter leert kennen. ik vind sowieso veel meer mensen "mooi" dan vroeger.

met van die www.uglypeople.com mensen zou ik niet echt wat kunnen beginnen, maar super mooie mensen hoeft ook niet persé
Oud 03-05-2003, 23:28
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
uiterlijk is idd toch wel belangrijk,ikzelf ben erg kieskeurig als et op uiterlijk aankomt (ben ik ergens wel blij om maar ergens ook niet,lijkt me leuk om overal 'mooie mensen' te zien lopen ),maar als een bloedmooi persoon geen inhoud heeft dan hoeft et niet meer voor mij.

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 23:50
M@rco
M@rco is offline
Tuurlijk, uiterlijk speelt zeker een rol... maar als ik iemand echt leuk vind dan zie ik 't toch niet echt als ze niet zo knap zou zijn, dan let ik daar toch niet meer zo op. Dan kijk ik meer naar de positieve kanten in haar uiterlijk (en ja, die heeft iedereen).
Oud 04-05-2003, 00:05
Fortuynist
Fortuynist is offline
Het uiterlijk kan niet zonder het innerlijk en andersom.
Oud 04-05-2003, 11:28
Qimm
Qimm is offline
Uiterlijk is, meestal dan, het eerste wat je ziet van iemand. Niemand loopt met zijn ziel open en bloot. dus eerst ga je gewoon af op wat je mooi vind. behalve als je die persoon al langer kent in vrienden verband. Dat is uiterlijk niet meer iets van belang.

Maar eerste indruk... Ja uiterlijk IS belangrijk. Je hoeft niet geweldig, oogverblindend mooi te zijn. Maar je moet gewoon zorgen dat je wat moois uitstraalt!
Oud 04-05-2003, 11:34
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2003 @ 12:28:
Uiterlijk is, meestal dan, het eerste wat je ziet van iemand. Niemand loopt met zijn ziel open en bloot. dus eerst ga je gewoon af op wat je mooi vind.
Maar dat heeft niet alleen met uiterlijk te maken. Voor mij meestal meer met kleding en manier van bewegen, dan met uiterlijk. Nog steeds is het natuurlijk zo dat knap mensen meer kans hebben, maar gelukkig is dat lekker subjectief.
Oud 04-05-2003, 11:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Splodge schreef op 04-05-2003 @ 11:34:
Maar dat heeft niet alleen met uiterlijk te maken. Voor mij meestal meer met kleding en manier van bewegen, dan met uiterlijk. Nog steeds is het natuurlijk zo dat knap mensen meer kans hebben, maar gelukkig is dat lekker subjectief.
Naar mijn mening is alles wat je ziet het uiterlijk, dus ook de kleding, uitstraling enzovoorts
Oud 04-05-2003, 11:43
miro
miro is offline
Uiterlijk is belangrijk in de zin van uiterlijke verzorging en uitstraling. Op een andere manier niet, bij mij althans.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:50
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2003 @ 12:40:
Naar mijn mening is alles wat je ziet het uiterlijk, dus ook de kleding, uitstraling enzovoorts
Ik zou de uitstraling daar buiten rekenen. Naar mijn mening is uitstraling een reflexie van je innerlijk, in ieder geval een weerspiegeling van hoe die persoon over zichzelf denkt. Iemand kan hardstikke knap zijn en enorm leuk gekleed, maar als hij of zij niet goed over zichzelf denkt zal die persoon nog steeds geen leuke uitstraling hebben en zal ik me nog steeds niet tot haar aangetrokken voelen.
Oud 04-05-2003, 12:14
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Tuurlijk is uiterlijk belangrijk. Ik bedoel, je moet je toch tot iemand aangetrokken voelen... maar daarmee hoeft iemand nog niet superknap te zijn. Het gaat meer om de uitstraling, dan echt om het uiterlijk zelf denk ik, waar je je tot aangetrokken voelt.
Oud 04-05-2003, 12:39
Thomas
Thomas is offline
Uiterlijk speelt een kleine rol, maar is wat dat betreft geen doorslaggevende factor binnen een relatie.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:48
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Splodge schreef op 04-05-2003 @ 11:50:
Ik zou de uitstraling daar buiten rekenen. Naar mijn mening is uitstraling een reflexie van je innerlijk, in ieder geval een weerspiegeling van hoe die persoon over zichzelf denkt. Iemand kan hardstikke knap zijn en enorm leuk gekleed, maar als hij of zij niet goed over zichzelf denkt zal die persoon nog steeds geen leuke uitstraling hebben en zal ik me nog steeds niet tot haar aangetrokken voelen.
Uitstraling is de overgang van uiterlijk naar innerlijk
Oud 04-05-2003, 12:51
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Me eens, me vriendin is dan ook een super lekker wijf.
Oud 04-05-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Super Vegeta schreef op 04-05-2003 @ 13:51:
Me eens, me vriendin is dan ook een super lekker wijf.

Uiterlijk is erg belangrijk. Ik moet haar echt wíllen, geil van haar worden, me tot haar aangetrokken voelen. Als ze uiterlijk totaal niet aantrekkelijk is maar innerlijk wel, begint het toch wel veel op vriendschap te lijken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:55
Verwijderd
Ja, natuurlijk moet hij aantrekkelijk zijn. Maar voor iedereen is aantrekkelijk iets anders, gelukkig. Anders zouden alleen de knapsten aan de man (vrouw) komen...
Ik zou ook nooit een relatie aangaan met iemand die ik niet aantrekkelijk (en dan bedoel ik écht aantrekkelijk, iemand van wie je zo'n neem-me-nou gevoel krijgt, niet zomaar een leuk koppie ofzo) vind. Maar volgens mijn vriendinnen heb ik een beetje vreemde mening over wat er nou aantrekkelijk is of niet *grijns* Nou ja, wat de lichamen betreft zijn ze het met me eens, maar gezicht...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:08
stout!
stout! is offline
Ik gá ook niet voor het uiterlijk, het hoort gewoon bij het totaalbeeld van een jongen dat ik heb. Hij moet er leuk en lief uitzien, ik moet een goed gevoel krijgen als ik naar hem kijk. En dat heb ik nu heel erg .
Oud 04-05-2003, 13:23
Another Way
Another Way is offline
Beetje raar zijn jullie allemaal, jullie gaan zo te zien bijna allemaal meer op inhoud uit. En dat terwijl de mensen die ik IRL ken bijna allemaal op uiterlijk gefixeerd zijn
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 04-05-2003 @ 14:23:
Beetje raar zijn jullie allemaal, jullie gaan zo te zien bijna allemaal meer op inhoud uit. En dat terwijl de mensen die ik IRL ken bijna allemaal op uiterlijk gefixeerd zijn
Op dit forum zitten dan ook in verhouding meer intelligente mensen dan irl.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:57
pure_evil
pure_evil is offline
uiterlijk? tjah ik kan niet zeggen dat het compleet onbelangrijk is, maar een jongen die superknap is "heb je ook nooit alleen", altijd meiden op de loer.
Oud 04-05-2003, 14:05
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2003 @ 13:54:

Uiterlijk is erg belangrijk. Ik moet haar echt wíllen, geil van haar worden, me tot haar aangetrokken voelen. Als ze uiterlijk totaal niet aantrekkelijk is maar innerlijk wel, begint het toch wel veel op vriendschap te lijken.
vervang 'haar' voor 'hem' en het klopt voor mij helemaal
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:54
lieve
lieve is offline
Uiterlijk is iets dat mee je eerste indruk van die persoon bepaalt.
Naargelang de tijd vordert,en je die persoon beter leert kennen kan je die persoon natuurlijk nog aantrekkelijk gaan vinden... maar dan is het al meer doordat je zijn karakter(= innerlijk hebt leren kennen).
Aantrekkelijkheid is niet alleen van toepassing op uiterlijk!
Oud 04-05-2003, 15:15
marzo
marzo is offline
idd....... welke jongen valt er nou op een NIET knap, onaantrekkelijk meisje....¿¿¿¿¿¿
supermooi hoeft niet perse, maar beetje knap is wel noodzakelijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:42
elledc
elledc is offline
Citaat:
marzo schreef op 04-05-2003 @ 16:15:
idd....... welke jongen valt er nou op een NIET knap, onaantrekkelijk meisje....¿¿¿¿¿¿
supermooi hoeft niet perse, maar beetje knap is wel noodzakelijk
wat gelul seg
soort zoekt soort, er zijn best genoeg onaantrekkelijke mannen die vallen op onaantrekkelijke vrouwen, zo heb ik er al genoeg gezien
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 03-05-2003 @ 22:01:
Jullie mening>?
Nee, natuurlijk zou je dat niet willen. Je moet iemand aantrekkelijk vinden om verliefd op diegene te worden, duh Maar aantrekkelijk is natuurlijk meer dan alleen 'knap'.
Als een ontzettend lekker ding naar me toe komt, bier over me heen gooit en een boer in m'n gezicht laat, dan is diegene niet aantrekkelijk, hoe knap-ie ook is.
Maargoed, ook uiterlijk maakt wat uit - al vind ik dat mensen niet gauw lelijk zijn. Als ik iemand al lelijk vindt, dan gaat dan om iets waar diegene iets aan zou kunnen doen, óf het ligt aan de leeftijd van diegene, óf het is iets waar je aan kunt wennen zodat je het wel aantrekkelijk kunt gaan vinden als je diegene wat langer kent. En ach, ik wordt toch pas verliefd als ik iemand al langer ken, dus dan doet het er minder toe
Wat de eerste indruk betreft kijk iedereen natuurlijk naar het uiterlijk, maar onbewust let je er dan niet per sé op of diegene knap is of niet, maar vooral of diegene leuk kijkt. Iemand die er absoluut walgelijk uit ziet, kán nauwelijks leuk kijken, dus die heeft een probleem, en iemand die megaknap is, hoeft weinig moeite te doen om leuk te kijken, dus die heeft 't makkelijk... maar toch gaat 't meer om de gezichtsuitdrukking dan om het gezicht
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:21
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
jaa tuurlijk, ik bedoel je kan moeilijk, als je naar je partner kijkt, zoiets hebebn van IEUW! je moet je partner altijd aantrekkelijk vinden.. das gewoon logisch. maar k denk dat mensen het niet leuk vinden dat alles om uiterlijk gaat in het opzicht dat als je vrienden je meisje bijvoorbeeld afkeuren, jij haar dumpt . ofzo. terwijl jij als je sterk bent, gewoon kan bedenken dat JIJ haar aantrekkelijk vindt dus dat je haar niet kwijt wilt.
Oud 04-05-2003, 18:25
sientjuh
sientjuh is offline
JA

Ik ben geneigd te zeggen dat het niet zo uitmaakt, maar ik weet dat ik nooit verkering met iemand die ik LELIJK vind zou willen, omdat ik dan wel verkering zou hebben gekregen met iemand die me zeer na staat, maar die ik gewoon absoluut niet aantrekkelijk vind. In plaats daarvan mag hij mijn beste vriend zijn tegen wie ik alles kan vertellen en die ik kan vertrouwen en zo.
Maar het is ook weer niet zo dat mijn vriend erg KNAP hoeft te zijn, liever niet zelfs, een normaal uiterlijk is goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:31
jurjen
jurjen is offline
Citaat:
dat is tog lochisch lelijke mensen zijn niet altijd lelijk en dom
Ik vindt dat mensen die lelijke mensen in het verdom hoekje stoppen eens beter naar zichzelf moeten kijken,want zeg nou zelf........niemand vindt zichzelf een hunk of babe?
Oud 04-05-2003, 18:31
mylentje
mylentje is offline
ik ben het dr mee eens, hij hoeft helemaal geen hunk te zijn, maar mijn vriend heef tnu gewoon iets wat ik lief aan hem vind om te zien, en dat telt toch echt wel voor een deel mee idd...
Oud 04-05-2003, 18:36
Evito
Evito is offline
Uiterlijk is zo belangrijk als je het zelf maakt. Als je van jezelf gelooft dat je zo lelijk als een aap bent, gemeten naar de standaard van de maatschappij, dan zou je dat misschien als een indicatie moeten opvatten voor hetgeen je filosofie ten opzichte van dit onderwerp zou moeten zijn. Een niet in de smaak vallend uiterlijk kan de mens wel degelijk dwingen tot het ontwikkelen van een goede filosofie, iets waartoe jij nog niet in staat lijkt te zijn geweest. Je zegt: Uiterlijk is belangrijk. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Uiterlijk is helemaal niet belangrijk, geenszins. Uiterlijk is niet belangrijk omdat men het belangrijk vindt. Uiterlijk is onbelangrijk als jij het onbelangrijk vindt. En daarom juist is het voor mij onbelangrijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten