Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 18:44
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Hallo mensen,

ik ben al een week serieus bezig om aan te komen, omdat ik mezelf te dun vind. Ik wil dolgraag iets van 4 kilo aankomen, alleen ik merk aan mezelf dat als ik meer wil eten dat het me echt niet lukt. Ik kan best wel snel volzitten en dat voor een lange tijd. Hebben jullie misschien ervaring hoe je het beste aan kan komen of advies? Ik weeg trouwens maar 52 kilo en ben iets van 1.65
Oud 25-04-2003, 19:19
Quiana
Quiana is offline
Als je 't echt gezond wil doen, is een diëtiste
wel handig denk ik.. Kan je het beste adviseren ed.
Oud 25-04-2003, 19:31
Boef
Boef is offline
als ik jou was zou ik eens hier kjiken, je moet je er wel even voor aanmelden geloof ik, maar er staan wel handige dingen op...Zowel voor mensen die willen aankomen, zoals jij, als die willen afvallen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:06
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
fotows?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:52
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 25-04-2003 @ 22:06:
fotows?
Dat doet er niet toe als mensen gewoon advies willen hebben over aan komen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 22:51
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 25-04-2003 @ 22:52:
Precies, dus geen foto's
Oud 25-04-2003, 22:58
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Fuck you idioot, als ik denk dat het handiger kan zijn dan zeg ik het.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 09:28
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Met foto's kan je zien of het wel nodig is om aan te komen, en kan je sneller tot een advies komen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 26-04-2003 @ 10:28:
Met foto's kan je zien of het wel nodig is om aan te komen, en kan je sneller tot een advies komen.
Ja, want jij (of andere forummers) zijn zò deskundig..
Als ze wil aankomen, wil ze dat, het lijkt me
dat daarvoor gèèn advies van anderen nodig is.
Oud 26-04-2003, 13:45
Verwijderd
- banaan ipv appel
- marsreep ipv cracker
- volvette kaas of brie ipv gewone kaas
- hamburger/speklapje/gehaktbal ipv mager vlees
- gebakken aardappels ipv gekookte
- romige witte pasta (tagliatelle, tricolore, raviotti) ipv 'droge' (spaghetti, macaroni) volkoren pasta
- pindakaas (=55 % vet) en chocopasta (=40 % vet) in dikke lagen op je brood
- gevulde koek ipv biskwietje
- volle melk ipv halfvolle melk
- sap ipv water
- als je vegetarisch bent: vleesvervangers bakken in veel olie
- vijf scheppen suiker in de thee
- vette saus of jus over je eten

Let er wel op dat je zo veel mogelijk vloeibaar vet (olie, remia vloeibaar, etc) gebruikt in plaats van boter etc, want anders is het slecht voor je bloed en je cholesterol.
Probeer toch om ook wat méér te eten, niet door grotere porties te nemen maar door vaker iets te eten, bijvoorbeeld om de twee uur. Vergeet niet om óók genoeg groenten en fruit te eten, en niet alleen maar vette dingen. Kauw goed op vette dingen, anders komt je maag in opstand. Niet proberen om heel snel aan te komen, want dat is het er zo weer af - twee kilo per maand erbij is genoeg.

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 26-04-2003 @ 11:12:
Ja, want jij (of andere forummers) zijn zò deskundig..
Als ze wil aankomen, wil ze dat, het lijkt me
dat daarvoor gèèn advies van anderen nodig is.
hm ja, foto's zijn inderdaad niet echt nodig. maar ik snap ze wel want met dat gewicht en die lengte zou je niet echt zeggen dat ze te dun is. gewoon normaal eigenlijk. maar misschien heeft ze wel zware botten ofzo.

wat geloof ik wel helpt is voordat je gaat slapen een goed gevulde boterham eten. verder heel veel graanproducten (van die muslirepen e.d.), tsja, verder weet ik het niet echt.

een vriendin van mij probeert ook aan te komen. maar het lukt haar ook niet zo. ze eet wel gewoon veel. nu ze wat ouder wordt, wordt ze wel wat dikker (wat je dik kunt noemen). komt denk ik ook door de hormonen die nu beginnen op te spelen.

misschien moet je eens naar een dietiste gaan? zij weten vaak wel wat je wel en wat juist niet moet eten om dikker te worden. waar veel mensen een fout mee maken is dat ze denken dat je veel vet moet eten (snoep, koek, etc.). maar dat is dus juist niet zo. dat maakt je alleen maar ongezonder en misschien ook wel wat dikker, maar het kan ook anders.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:01
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 25-04-2003 @ 23:58:
Fuck you idioot, als ik denk dat het handiger kan zijn dan zeg ik het.
Hmm ja, en hij mag niet zeggen dat hij het er niet vind toe doen ?
Beoordeel voor jezelf niet anders dan voor anderen, lieverd.

Trouwens, het doet er werkelijk niet toe hoe zij er uit ziet, ZIJ is degene die aan wilt komen en wat die verandering voor haar uiterlijk betekent maakt voor jou toch nix uit
Oud 26-04-2003, 16:16
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 26-04-2003 @ 17:01:

Trouwens, het doet er werkelijk niet toe hoe zij er uit ziet, ZIJ is degene die aan wilt komen en wat die verandering voor haar uiterlijk betekent maakt voor jou toch nix uit
dank je..hoef ik nix aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:06
Verwijderd
ik heb dus een hele tijd een zelfgemaakt aankom-dieet gevolgd, zo'n beetje op de manier die ik beschreef hierboven, maar daarbij at ik een groot ontbijt, 1e schoolpauze fruit en twee energierepen (sultana, right, muslireep, fruitstart), 2e schoolpauze zo veel brood als ik op kon (maar niet té volkoren brood nemen, dat kost je lichaam veel energie om te verteren en dan kom je ook niet echt aan), na schooltijd fruit, twee koeken, drie boterhammen met vet beleg, vaak roerei of gebakken ei of wentelteefjes, en 's avonds weer zo veel als ik op kon.
Ik hou niet van chips en patat enzo, dus dat was wel lastig
Toen ik begon was ik 38 kilo, 1.54 m, en 14 jaar, toen ik er mee ophield was ik 50 kilo, 1.61 m, en 15 jaar. Ik ben nu 52 kilo, 1.62 m, en 18 jaar, en ik wil nog steeds wel aankomen maar ik vind het nu niet meer de moeite waard om zo veel tijd en moeite aan eten te besteden
Eten vóór je gaat slapen is trouwens af te raden, je kunt wel wat drinken, maar als je gaat eten dan slaap je slechter.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 20:58
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 26-04-2003 @ 17:01:

Precies. Het doet er niet toe, want ook al zou een ander zeggen dat ik niet te dun ben (en dat wordt inderdaad weleens gezegd) ik wil voor mezelf aankomen en dat doe ik voor niemand anders.
Oud 26-04-2003, 21:11
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2003 @ 19:06:
ik heb dus een hele tijd een zelfgemaakt aankom-dieet gevolgd, zo'n beetje op de manier die ik beschreef hierboven, maar daarbij at ik een groot ontbijt, 1e schoolpauze fruit en twee energierepen (sultana, right, muslireep, fruitstart), 2e schoolpauze zo veel brood als ik op kon (maar niet té volkoren brood nemen, dat kost je lichaam veel energie om te verteren en dan kom je ook niet echt aan), na schooltijd fruit, twee koeken, drie boterhammen met vet beleg, vaak roerei of gebakken ei of wentelteefjes, en 's avonds weer zo veel als ik op kon.
Ik hou niet van chips en patat enzo, dus dat was wel lastig
Toen ik begon was ik 38 kilo, 1.54 m, en 14 jaar, toen ik er mee ophield was ik 50 kilo, 1.61 m, en 15 jaar. Ik ben nu 52 kilo, 1.62 m, en 18 jaar, en ik wil nog steeds wel aankomen maar ik vind het nu niet meer de moeite waard om zo veel tijd en moeite aan eten te besteden
Eten vóór je gaat slapen is trouwens af te raden, je kunt wel wat drinken, maar als je gaat eten dan slaap je slechter.

Ik vind het echt knap van je dat je zoveel bent aangekomen. Ik merk aan mezelf nu ik veel probeer te eten, dat het me moeilijk lukt. Ik heb niet zoveel eetlust en het zou fijn zijn als ik meer eetlust krijg. Maar wat jij hebt gezegd zal ik proberen. Ik heb ook op een site gelezen dat een mens tussen de 12 en 18 jaar sowieso per dag 5 tot 8 sneedjes brood, 2 stukken fruit, 1,5 liter vocht, wat groenten, wat vlees, 3 glazen melk of melkproducten.. nodig heeft. Dus daar ga ik me aan proberen te houden, althans.. ik probeer dan meer dan dat
Oud 26-04-2003, 22:21
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 26-04-2003 @ 21:58:
...want ook al zou een ander zeggen dat ik niet te dun ben (en dat wordt inderdaad weleens gezegd) ik wil voor mezelf aankomen en dat doe ik voor niemand anders .
Oud 27-04-2003, 10:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2003 @ 19:06:
een vriendin van mij is naar een dietiste geweest en die raadde het haar wél aan. er zijn trouwens zat mensen die goed slapen, ook al hebben ze vlak daarvoor nog gegeten. hoeveel mensen nemen 's avonds niet wat nootjes e.d.?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:21
pure_evil
pure_evil is offline
ik herken je probleem, weeg 54 kilo en ben 1.73! gek vraagje: Sport je veel? dan val je nl ook snel af en moet je dus altijd meer eten dan de "normaal gemiddelde" ik sport bijvoorbeeld echt heel veel, dus ik begin met sochtends 5 boterhammen met beleg, dan in de 1e pauze 3 boterhammen en een energiereep, dan tussen de middag 5 boterhammen met beleg en een koek en als ik thuis kom 2 bananen en een appel, savonds zoveel ik op kan (veel pasta!! ) en dan de rest van de avond ook chips enzo...maar dan nog is dit alleen maar genoeg om mijn gewicht constant te houden, aankomen doe ik niet
Oud 27-04-2003, 17:58
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
pure_evil schreef op 27-04-2003 @ 15:21:
ik herken je probleem, weeg 54 kilo en ben 1.73! gek vraagje: Sport je veel? dan val je nl ook snel af en moet je dus altijd meer eten dan de "normaal gemiddelde" ik sport bijvoorbeeld echt heel veel, dus ik begin met sochtends 5 boterhammen met beleg, dan in de 1e pauze 3 boterhammen en een energiereep, dan tussen de middag 5 boterhammen met beleg en een koek en als ik thuis kom 2 bananen en een appel, savonds zoveel ik op kan (veel pasta!! ) en dan de rest van de avond ook chips enzo...maar dan nog is dit alleen maar genoeg om mijn gewicht constant te houden, aankomen doe ik niet
Ik heb daar dus ook last van. Ik ben even lang als jij, alleen weeg ik helaas maar 50 kilo. Ik eet trouwens niet heel erg veel, want er zijn gewoon heel veel dingen die ik niet lust. Ik eet wel veel brood, maar warm eten houd ik niet zo van. Wel veel tussendoortjes. Maar ik heb ook een constant gewicht. Ik word gewoon niet zwaarder wat ik ook eet. Eerder lichter (bijv. als ik een dag niet veel gegeten heb als ik ziek ben of zo), maar dat probeer ik te voorkomen en meestal zit ik wel rond de 50 kilo.
Mensen hebben het er altijd over dat afvallen zo moeilijk is, maar aankomen is volgens mij minstens even moeilijk!
Oud 27-04-2003, 18:46
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik sport weinig. Dat scheelt dan gelukkig weer wel met hoeveel ik moet eten.

En onbekende.. aankomen is denk ik inderdaad even moeilijk als afvallen. Ik heb sites gezocht over aankomen, maar ik heb toch vooral sites gekregen over afvallen. Afvallen komt dus toch meer aan het licht, terwijl aankomen ook wel een probleem is, althans.. bij mij wel.
Oud 27-04-2003, 18:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 27-04-2003 @ 19:46:
Ik sport weinig. Dat scheelt dan gelukkig weer wel met hoeveel ik moet eten.

En onbekende.. aankomen is denk ik inderdaad even moeilijk als afvallen. Ik heb sites gezocht over aankomen, maar ik heb toch vooral sites gekregen over afvallen. Afvallen komt dus toch meer aan het licht, terwijl aankomen ook wel een probleem is, althans.. bij mij wel.
klopt, maar overgewicht is een veel groter voorkomend probleem. daarom vind je meer informatie over afvallen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 18:59
_allymcbeal_
_allymcbeal_ is offline
heej! ik ben zelf ook erg dun, ik ben 1.80 lang en weeg 58 kilo! maar het is niet erg! ik weet van mezelf dat ik goed eet en ik heb gewoon geen aanleg om dik te worden! ik heb overigens de ideale maten voor een model! het is niet zo dat als je mij ziet lopen , die is dun! het valt helemaal niet op, omdat ik gewoon smal ben gebouwd! ik ben goed zo! en krijg vaak complimenten! ik eet natuurlijk wel zo veel mogelijk, omdat ik wel de aanleg heb om snel af te vallen! maar als je smal bent gebouwd, is het dus helemaal niet erg!!!
Oud 27-04-2003, 20:24
Another Way
Another Way is offline
Ik ben nu 1.95 lang en weeg 67-9 kg, weet iemand hoe ik 75-80 kg kan worden binnen 3 a 4 maanden?

Ik heb echt alles wat hier vermeld wordt al geprobeert maar niets werkt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:40
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-04-2003 @ 21:24:
Ik ben nu 1.95 lang en weeg 67-9 kg, weet iemand hoe ik 75-80 kg kan worden binnen 3 a 4 maanden?

Als je echt alles al hebt geprobeert, dan kan je denk ik niet meer doen. Je lichaam zit dan blijkbaar zo inelkaar. Of misschien eet je niet de juiste dingen om aan te komen en is het handig om langs een dietiste te gaan. Ik weet het.. het is moeilijk om aan te komen..
Oud 29-04-2003, 21:35
blondiejzz
blondiejzz is offline
ik kom hier alleen even zeggen dat wanneer je 1.65 bent 52 kilo een topgewicht is!! wanneer je 1.65 bent is 55 kilo zo'n btje het ideale gewicht, en daar zit jij dus bijna tegen aan!!
ik hoop dat je hier wat aan hebt!! vast nie magoed!!
Oud 29-04-2003, 21:45
Dory
Dory is offline
@ blondiejzz : dat valt vies tegen hoor.
Ik ben zelf 1.64 en 52 kilo en dat is toch echt nog net te dun. Het verschilt altijd per persoon natuurlijk, en ik zie er ook niet uit als een gratenpakhuis, maar een paar kilo erbij zou mooier staan.
Oud 29-04-2003, 21:47
Verwijderd
hey.. dit gaat over mijn lengte en mijn gewicht! (ik ben 1.63 dus )

Ik ben al een paar jaar rond de 52 kg. Gelukkig nooit minder, en gelukkig soms wel meer. Van september tot december was ik echt een paar kg aangekomen.. als ik aan het eind vd dag op de weegschaal ging staan stond er 58 kg!! Ik schrok me rot.. maar om de 1 of andere vage reden is dat er weer af. Volgens mij weeg ik nu weer gewoon 52 kg. Ik ging net ff op de weegschaal staan en toen stond er 55 kg.. maarjah dat is natuurlijk aan het eind vd dag

Maarjah, dat wou ik dus ff kwijt. Ik weet ook wel hoe het kwam dat ik eerst wel was aangekomen: ik bewoog toen veel.. ik fietste elke dag een half uur naar college, dan bleef ik daar de hele dag, at brood en roze koeken, warme chocomel, enz. Dan ging ik weer naar huis.. en door die beweging had ik honger en at ik veel veel snoep enzo. Als ik alleen maar stil thuis zit val ik sowieso gigantisch af. Maar vandaag heb ik echt veel gegeten dat ga ik echt zo houden.. ik ga sarahbressers' manier van eten opvolgen denk ik

en succes natuurlijk
xx
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:14
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-04-2003 @ 22:47:
hey.. dit gaat over mijn lengte en mijn gewicht! (ik ben 1.63 dus )

Ik ben al een paar jaar rond de 52 kg. Gelukkig nooit minder, en gelukkig soms wel meer. Van september tot december was ik echt een paar kg aangekomen.. als ik aan het eind vd dag op de weegschaal ging staan stond er 58 kg!! Ik schrok me rot.. maar om de 1 of andere vage reden is dat er weer af. Volgens mij weeg ik nu weer gewoon 52 kg. Ik ging net ff op de weegschaal staan en toen stond er 55 kg.. maarjah dat is natuurlijk aan het eind vd dag

Maarjah, dat wou ik dus ff kwijt. Ik weet ook wel hoe het kwam dat ik eerst wel was aangekomen: ik bewoog toen veel.. ik fietste elke dag een half uur naar college, dan bleef ik daar de hele dag, at brood en roze koeken, warme chocomel, enz. Dan ging ik weer naar huis.. en door die beweging had ik honger en at ik veel veel snoep enzo. Als ik alleen maar stil thuis zit val ik sowieso gigantisch af. Maar vandaag heb ik echt veel gegeten dat ga ik echt zo houden.. ik ga sarahbressers' manier van eten opvolgen denk ik

en succes natuurlijk

Het zou tof zijn als de weegschaal ook ooit bij me 58 kilo aanwijst

Jij ook succes

xx
Oud 30-04-2003, 20:16
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
eris schreef op 29-04-2003 @ 22:45:
@ blondiejzz : dat valt vies tegen hoor.
Ik ben zelf 1.64 en 52 kilo en dat is toch echt nog net te dun. Het verschilt altijd per persoon natuurlijk, en ik zie er ook niet uit als een gratenpakhuis, maar een paar kilo erbij zou mooier staan.
Ik ben het met je eens. Ik zou het persoonlijk ook mooier vinden als er een paar kilo erbij komt. dus daarom ben ik nog steeds aan het proberen om aan te komen..
Oud 30-04-2003, 21:21
Big Brother
Big Brother is offline
http://www.thespark.com/science/fat/day0.html

Oud 30-04-2003, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 27-04-2003 @ 21:24:

Doe je aan sport? Misschien word je zwaarder (meer spiermassa) als je gaat trainen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 23:17
Big Brother
Big Brother is offline
creatine is ook een manier, dat in combinatie met een beetje opdrukken, crunchen en andere spieroefeningen en je komt in een week al behoorlijk aan
zelf gebruik ik het niet, maar mijn neef wel en die is er wel blij mee
Oud 30-04-2003, 23:20
punkyfun
punkyfun is offline
ik wil ook aankomen kweeg maar 47 kilo maark lust nix
Oud 01-05-2003, 10:05
Verwijderd
Citaat:
punkyfun schreef op 01-05-2003 @ 00:20:
ik wil ook aankomen kweeg maar 47 kilo maark lust nix
In hoeverre lust je niets? Wordt je echt misselijk als je de dingen eet die je niet lust, moet je kokhalzen, verafschuw je de smaak, zou je het liefst zo gauw mogelijk alles weer uitspugen?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 08:01
Klein Noedeltje
Klein Noedeltje is offline
Heb lang in het ziekenhuis gelegen (heb spier-aandoening, nvrmind) (dat je niet gaat denken dat ik voor anorexia in't ziekenhuis lag ofzo )
Maar, ik moet heel zwaar medicatie innemen voor die ziekte, en ik moet daarbij redelijk veel eten.

Nouja, in het begin kon ik dat niet, meer eten dan dat ik gewend ben. Dus hebben ze mijn maag uitgerokken.
Doen ze wel op een "walgelijke" manier en je bent er 2weken wel van je stokkie van.
Wat doen ze dan => je om het uur iets laten eten, zodat je maag nooit leeg geraakt. Klinkt normaal, maar doet vreselijk pijn en je bent redelijk opgeblazen. En dan bouwen ze het op dat je om het halfuur iets moet binnenwerken. (natuurlijk 's nachts niet ) En na 2 weekjes ofzo kan je inderdaad meer binnenspelen op 1 maaltijd. Was overigens handig meegenomen want ik was ook een veertje. (nu nog steeds) Maar ben hierdoor toch al 9kilo aangekomen op een halfjaar...
Oud 02-05-2003, 09:46
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 25-04-2003 @ 19:44:
Hallo mensen,

ik ben al een week serieus bezig om aan te komen, omdat ik mezelf te dun vind. Ik wil dolgraag iets van 4 kilo aankomen, alleen ik merk aan mezelf dat als ik meer wil eten dat het me echt niet lukt. Ik kan best wel snel volzitten en dat voor een lange tijd. Hebben jullie misschien ervaring hoe je het beste aan kan komen of advies? Ik weeg trouwens maar 52 kilo en ben iets van 1.65
kan ik je niet mee helpen maar weet wel...

ik heb het geregeld dat ik wil afvallen en dat ik toch wel eens een frietje durf eten, in t begin komt er niet bij op de weegschaal maar na een tijdje kan het er dan plots wel zijn.. is niet altijd onmiddellijk te zien dus...
Oud 03-05-2003, 12:41
punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-05-2003 @ 11:05:
In hoeverre lust je niets? Wordt je echt misselijk als je de dingen eet die je niet lust, moet je kokhalzen, verafschuw je de smaak, zou je het liefst zo gauw mogelijk alles weer uitspugen?

klust geen groente een aardappels..alleen de smaak moet ik al van kotsen ik kan het gewoon niet doorslikken...ik kan het gewoon niet eten dan komt het er net zo hard weer uit!
Kweeg 47 kilo en kben 1.75 m. ofzo..
Oud 03-05-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
punkyfun schreef op 03-05-2003 @ 13:41:
klust geen groente een aardappels..alleen de smaak moet ik al van kotsen ik kan het gewoon niet doorslikken...ik kan het gewoon niet eten dan komt het er net zo hard weer uit!
Kweeg 47 kilo en kben 1.75 m. ofzo..
Ik lust ook amper groenten en zeker aardappels vind ik niet echt smakelijk, maar het maakt echt uit hoe je ze 'bereidt'... Hoe eet jij ze, als je ze eet? Alles saai gekookt...? Of in groentetaarten/-schotels en aardappelkroketjes/-puree enz.?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 13:33
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2003 @ 14:45:
[B- vijf scheppen suiker in de thee

[/B]
Dit deed ik toch al, want anders lust ik het niet
maar ik probeer ook aan te komen, want k ben nu 1.70m ongeveer en weeg al heel lang 50 a 52 kg...
Oud 03-05-2003, 16:28
punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 13:50:
Ik lust ook amper groenten en zeker aardappels vind ik niet echt smakelijk, maar het maakt echt uit hoe je ze 'bereidt'... Hoe eet jij ze, als je ze eet? Alles saai gekookt...? Of in groentetaarten/-schotels en aardappelkroketjes/-puree enz.?

mn moeder bereid ze voor me meestal idd gewoon gekookt..ze is erg ziek namelijk en dan is gewoon koken miss wel het makkelijkst..soms maakt ze idd welles een groente taart of schotel enzo dat lust ik opzich wel
Oud 03-05-2003, 16:51
Another Way
Another Way is offline
Hoeveel moet iemand van 1.95 trouwen wegen

Ik schommel nu tussen de 66 -67 kg terwijl het een maand geleden nog 64-65 was. Niet helemaal wat ik gehoopt had
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-05-2003 @ 17:51:
Hoeveel moet iemand van 1.95 trouwen wegen

Ik schommel nu tussen de 66 -67 kg terwijl het een maand geleden nog 64-65 was. Niet helemaal wat ik gehoopt had
80 kilo is het gezondste gewicht voor een volwassene (20-60 jaar) met een normale spieren/vet-verhouding. Onder de 72 kilo is een volwassene (20-60 jaar) met een normale spieren/vet-verhouding te dun, boven de 95 kilo is een volwassene (20-60 jaar) met een normale spieren/vet-verhouding te dik.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 17:02
Big Brother
Big Brother is offline
ik ben 1.90 en weeg 78 kilo, als ik me vergelijk met anderen om mij heen van die lengte, dan zitten die allemaal boven de 80.. vergelijk dus maar
Oud 05-05-2003, 10:18
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2003 @ 14:45:
- banaan ipv appel
- marsreep ipv cracker
- volvette kaas of brie ipv gewone kaas
- hamburger/speklapje/gehaktbal ipv mager vlees
- gebakken aardappels ipv gekookte
- romige witte pasta (tagliatelle, tricolore, raviotti) ipv 'droge' (spaghetti, macaroni) volkoren pasta
- pindakaas (=55 % vet) en chocopasta (=40 % vet) in dikke lagen op je brood
- gevulde koek ipv biskwietje
- volle melk ipv halfvolle melk
- sap ipv water
- als je vegetarisch bent: vleesvervangers bakken in veel olie
- vijf scheppen suiker in de thee
- vette saus of jus over je eten

Let er wel op dat je zo veel mogelijk vloeibaar vet (olie, remia vloeibaar, etc) gebruikt in plaats van boter etc, want anders is het slecht voor je bloed en je cholesterol.
Probeer toch om ook wat méér te eten, niet door grotere porties te nemen maar door vaker iets te eten, bijvoorbeeld om de twee uur. Vergeet niet om óók genoeg groenten en fruit te eten, en niet alleen maar vette dingen. Kauw goed op vette dingen, anders komt je maag in opstand. Niet proberen om heel snel aan te komen, want dat is het er zo weer af - twee kilo per maand erbij is genoeg.

oe ik krijg honger
Oud 05-05-2003, 15:39
snoopy
snoopy is offline
mja... er is inderdaad veel meer informatie over afvallen dan over aankomen, maar daar kun je ook wel wat uithalen.
Vaak geven ze adviezen wat je kunt eten ipv wat je nu eet. Jij zou daar het omgekeerde van kunnen eten. Snap je wat ik bedoel? (ikzelf niet helemaal, als ik het zo lees... )

Regels voor berichten