Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 11:11
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Veel hype rond dit jonge Britse bandje, dat vergeleken wordt met The Cramps, The Stooges, Birthday Party en weet ik veel wie.

Boeit allemaal niet, luister maar gewoon. Lekkere muziek om opgefokt van te raken. Ze spelen zaterdag 4 mei in Ekko, Utrecht (8 euro!) en 8 juni op Pinkpop.

Tips:
Celebrate Your Mother
Psychosis Safari
Charge the Guns
Morning Has Broken

Eigenlijk is elk nummer van het debuutalbum Hörse of the Dög goed. En het duurt maar 25 minuten....
Oud 02-05-2003, 20:24
Verwijderd
Koel, ga ze zeker nog eens luisteren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:32
Verwijderd
Wel eens wat over gelezen in de Oor. Ga wel ff wat luisteren.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:48
konflict
konflict is offline
werkelijk een enorme overrated band, die kerels weten niet eens of ze nu linkshandig of rechsthandig gitaar moeten spelen. ze zien er hip uit, en zetten (volgens de muziekbladen) een nogal energieke set neer. da's dan weer wel positief natuurlijk, maar toch.
misschien wel een trend/hype (vandaar de positivieve recensie in de oor) maar ik vind de muziek zwaar kut; ik bedoel, een beetje rock 'n roll band gebruikt geen filters op z'n vocals (zoals in psychosis safari).

als je van zo'n muziek houdt zijn er veel betere bands.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Okee, ben terug van het concert. Voorprogramma was zZz, een duo dat eh, jazzpunk maakt. Ofzo. 1 orgel + 1 drumstel en de drummer galmt er nog een beetje overheen. Wel aardig, maar om er nou een album lang naar te luisteren....beetje eentonig.

Dan TEMBD. De band komt op en begint meteen te spelen. Opvallenste figuren zijn Andy (één van de gitaristen, die met de hanenkam), die wijdbeens z'n gitaar staat te wurgen en Guy (de zanger), die overkomt als iemand die aan Tourette en MPS lijdt en een slechte acid trip heeft. Bibberend, kwijlend, huilend strompelt hij over het podium terwijl hij in z'n microfoon krijst. Hij kijkt angstig naar een plek achter in de zaal en fluistert vragen over de hoofden van het publiek. Soms gaat hij uitgeput zitten. Het is een spetterende show die niet vlekkeloos verloopt, maar het gevoel is er. Je vraagt je af hoe ze de maand tot pinkpop gaan overleven.

Citaat:
konflict schreef op 03-05-2003 @ 01:48:
werkelijk een enorme overrated band, die kerels weten niet eens of ze nu linkshandig of rechsthandig gitaar moeten spelen. ze zien er hip uit, en zetten (volgens de muziekbladen) een nogal energieke set neer. da's dan weer wel positief natuurlijk, maar toch.
misschien wel een trend/hype (vandaar de positivieve recensie in de oor) maar ik vind de muziek zwaar kut; ik bedoel, een beetje rock 'n roll band gebruikt geen filters op z'n vocals (zoals in psychosis safari).

als je van zo'n muziek houdt zijn er veel betere bands.
Maar wat is nou precies je kritiek op de band?
Oud 06-05-2003, 10:19
konflict
konflict is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 05-05-2003 @ 01:03:
Maar wat is nou precies je kritiek op de band?
de liveshows zijn dus inderdaad zo goed als ze worden beschreven, maar ik vind de muziek kwalitatief echt niets voorstellen. de cd horse of the dog kreeg overal (nouja, oor/nme) lovende recensies terwijl het gewoon 25min. fantasieloze garagerock is, die de gemiddelde amateurband in een werkelijke garage ook produceert.

maargoed, wil niet zeggen dat het concert niet leuk kan zijn natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:26
DeadNation
DeadNation is offline
Fuck die garagerock trend. En z'n stageact is niets nieuws....HYPE HYPE HYPE. Trouwens ze speelden met AFI en Face Tomorrow in london en heb me laten vertellen dat ze helemaal zoek gespeeld werden door voorgenoemde bands...
Oud 06-05-2003, 10:40
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik ga ze wel zien op Pinkpop denk ik, ben benieuwd naar de live show, maar de nummers zijn nu niet echt denderend
Oud 06-05-2003, 10:42
Verwijderd
hoe meer garage hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:55
DeadNation
DeadNation is offline
De term alleen al is te idioot voor woorden...
Oud 06-05-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 06-05-2003 @ 11:55:
De term alleen al is te idioot voor woorden...
jouw moeder ook
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:06
New Romantic
New Romantic is offline
Ik vind het echt super die muziek die 80's Matchbox B-line Disaster maakt, jammer dat ik er niet bij kon zijn bij het optreden van het weekend...

Maja, op Pinkpop ga ik ze zien, het zal er dan wel op klappen!!!
Oud 06-05-2003, 12:17
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Osiris schreef op 06-05-2003 @ 12:59:
jouw moeder ook
Waar slaat dat nou weer op? Ben je op je garagepik getrapt? Leg t me dan eens uit....waar staat die term voor? Ben benieuwd naar de ongetwijfeld diep psychologische redenering.....
Oud 06-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 06-05-2003 @ 13:17:
Waar slaat dat nou weer op? Ben je op je garagepik getrapt? Leg t me dan eens uit....waar staat die term voor? Ben benieuwd naar de ongetwijfeld diep psychologische redenering.....
nee hoor, khad gewoon zin om dat te zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:32
Verwijderd
Ik zal het eens gaan luisteren.. als het dan leuk is kan ik ze op Pinkpop gaan zien
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:00
DeadNation
DeadNation is offline
Ok cool ik doe dat ook geregeld
Oud 06-05-2003, 17:14
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 06-05-2003 @ 11:26:
Fuck die garagerock trend. En z'n stageact is niets nieuws....HYPE HYPE HYPE. Trouwens ze speelden met AFI en Face Tomorrow in london en heb me laten vertellen dat ze helemaal zoek gespeeld werden door voorgenoemde bands...
geweldig zeg
zo'n rock and roll band en afi-mislukte misfits klonen- op 1 avond.
wat een pret zal dat geweest zijn
Oud 06-05-2003, 17:57
Verwijderd
Ik heb een paar nummers geluisterd nu, en ik vind het wel koel! Denk dat ik ze wel ga kijken op Pinkpop, ben erg benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:02
DeadNation
DeadNation is offline
Niet mijn show idd. Ach face tomorrow vind ik goed en Sworn In(die die avond ook speelde).
Oud 06-05-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 06-05-2003 @ 18:00:
Ok cool ik doe dat ook geregeld

ontopic: wat een kutnaam zeg voor een band.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten