Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Is je lampje echt altijd konstant aan, of knippert het af en toe? Ook als je b.v. een half uur niks doet? Is er ook geen Virusscan of andere utilities actief? Boot anders eens in safe mode (F8 drukken na de piep) en kijk of hierdoor je computer wel goed werkt. Weet je wat voor moederbord je hebt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, mijnheer de topicstarter, traagheid is een zeer ongrijpbaar begrip als 't niet gestaafd wordt met benchmarkcijfertjes. Anyway, load op schijf kan veroorzaakt worden door defragmentatie, te weinig intern geheugen, een schijf die in de verkeerde mode staat (PIO in plaats van U-DMA) en zelfs spyware. Maar ik ga met Enlightenment mee dat je gewoon eens Windows XP moet installeren op een kale bootpartitie. Zoveel sneller is NTFS niet dan FAT, en helemaal in jouw geval zul je dat niet merken, dus wat mij betreft kun je gewoon FAT houden. |
![]() |
|
NTFS om bestandssysteem-fouten uit te sluiten. FAT is daar veel gevoeliger voor.
Voordelen NTFS over FAT is al eens over gediscussiëerd in een ander topic. Als je alleen Windows XP hebt en geen andere OS'en, zie ik geen reden om voor FAT(32) te gaan. NTFS is even snel en biedt daarnaast meer zekerheid en andere voordelen t.o.v. FAT.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
knippert constant ook als ie alleen aanstaat en niks doet ik heb norton virrusscan |
![]() |
||
Citaat:
![]() En hoogstwaarschijnlijk de topicstarter ook niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, en ik blijf die hard voor FAT32 pleiten. Er komt ongetwijfeld een moment dat topicstarter zijn systeem in de vernieling heeft liggen om wat voor reden dan ook, en vervolgens zijn zijn partities niet te benaderen in DOS. Paniek! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb zelf ook zoeits gehad met mijn 'oude' PC. (duron 800, 256 mb, 20 gig 5400 rpm HDD) en het probleem was opgelost nadat ik de DMA van m'n HDD aangezet had en de chipset drivers geinstalleerd had. (Was nog behoorlijk n00b toen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |