Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 11:05
Verwijderd
Deeltje 5 alweer uit de BoF serie. Je houdt ervan of je vind het geen ruk aan

Deel 5 speelt zich ver in de toekomst af. Ik ben dan nog niet bepaald ver maar het verhaal tot nu toe:
De wereld is boven naar de kloten, dusis iedereen onder de grond gaan wonen. De hoofdpersoon Ryu(Duh) is een slappe Grunt die jaagt op monsters.
Voor zover ik weet zal het verhaal volgen hoe Ryu naar de oppervlakte probeert te rekken.

Het spel heeft een vrij aparte manier van vechten.
Je loopt in 3-D door de omgeving en je ziet de vijanden voor je. Dit zorgt ervoor dat je vijanden kunt lokken met bijvoorbeeld ee stuk vlees(waar je ze ook mee kunt vergiftigen, paralyzen, etc) of je smijt ze een stuk dynamiet tegen de knijter, waardoor ze met damage het gevecht ingaan(als je daar voor kiest). Het voordeel van een stuk vlees gooien is dat je daardoor het gevecht kunt omzeilen. Of je valt als eerste aan, waardoor de aanvallende(dus de char die je op dat moment bent) 1 extra beurt krijgt.
Het spel gaat wel turnbases, maar je hebt elke ronde een bepaalde hoeveelheid AP tot je beschikking. Als je ver van je tegenstander af staat kun je hem niet meteen aanvallen en moet je AP(verdomd veel) uitgeven om naar je tegenstander te lopen. Vervolgens kun je een Lvl1,2 of 3 attack uitvoeren. Die kosten 10,20 of 30 AP. Als je genoeg AP hebt kun je meerdere aanvallen doen en met een combo wordt de damage verhoogt.

Het verkrijgen van aanvallen is ook apart vergeleken met de vorige games. Je moet namelijk een skill die je geleerd hebt aan een wapen koppelen. Je kunt maximaal 3 skills per attaack lvl koppelen, al zijn er ook wapens die slecht 1 skill of 2 skills per lvl toelaten. Die skills leer je ook niet automatisch, maar die leer je van items. Over draken summonen weet ik voorlopig nog niks en de enige manier waarop ik magic heb kunnen casten is als attack skill van 1 personage.

Het duurt misschien ff voor je het vechtsysteem doorhebt, maar dan loopt ie ook erg fijn. Het spel heeft (imo) een vrij sterke sfeer en ik heb dan ook sterk het idee dat het een geweldig avontuur kan worden.

Toevallig nog andere lui die het spel ook hebben en meer info kunnen verstrekken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2003, 22:03
iRoy
iRoy is offline
Ik heb alleen de eerste 2 delen op de GBA gespeeld... Deel 1 was wel leuk, maar te simpel en deel 2 viel daarna weer tegen... Maar overal wel een leuke serie!
Oud 01-12-2003, 15:57
Verwijderd
Kheb eigelijk alleen deeltje 4 op de Ps1 helemaal gespeeld
Was wel erg leuk. Wel enigzins 'kiddy' te noemen door de graphics, maar daar heb ik zelf geen enkel probleem mee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 01:19
moenbase
moenbase is offline
Grappig dat ze die oude spellen weer een beetje leven in blazen.
'k heb 1 en 2 gedaan, op de snes. Maar goed. 'k ben meer fan van de Final Fantasy reeks...
Oud 04-12-2003, 11:17
Jolt
Jolt is offline
ik heb 3 en vier d8 ik op psx gespeelt, zeer goed, miss ga ik hem ook nog halen!!
Oud 05-12-2003, 13:55
Verwijderd
Ik waarschuw wel alvast: Je kunt van een koude kermis thuiskomen. Op www.gamespot.com staan wat reviews. 2 of 3 vinden het spel kut, een stuk of 20 anderen goed tot erg goed

Ff wat spoilers over de gameplay(misschien belangrijk om te lezen of je het spel nu wel of niet wil)

Spoiler

Je moet dus zelf maar kijken of dit je ontmoedigt of niet. De meeste reviewers waren het er in elk geval over eens dat het spel wel geweldig is en dat je zeker zin krijgt om het vaker achter elkaar uit te spelen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:28
Jolt
Jolt is offline
Dan lijkt het me minder ....
Oneinding veranderen in 3 vond ik zo vet of was het nu 4 weet niet meer ..
Met die stenen bij elkaar en zo ,vette shit!
Reageren

Regels voor berichten