Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 07:50
BELLEKE
BELLEKE is offline
De vraag zegt t zelf..

ik denk dat t bij mij net de juiste persoon moet zijn die gewoon s babbelt, want ik kan wel zeggen dat ik liefst alleen ben, dan raakt mn kopje toch maar voller en lukt het me ook niet.. wat ook wel helpt is rustig iets gaan drinken, maar dan zal die me wel moeten mee'sleuren'

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 09:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 08:01
Miss Helena
Miss Helena is offline
Degene die mij het beste kon troosten was mn moeder... Dat gaat nu niet meer (ze is overleden) en nu neemt mijn vader die rol (geweldig) op zich. Hij kent me door en door, net zoals een paar van mijn vriendinnen.
Oud 09-04-2003, 08:59
kissssssss
kissssssss is offline
Hoi Belleke,

Goede vraag van je

Mijn zusje kan mij het beste troosten. Niet dat ze veel weet en veel troostende dingen zegt (ze is nog maar 5), maar haar aanwezigheid is zo ontzettend fijn voor mij.

Zij is het allerbelangrijkste in mijn leven sinds ik haar 'mama' ben geworden, en naar haar kijken kan me al een traantje schelen

Als het een keertje écht absoluut niet gaat, wil ik alleen zijn. Ik doe dan mijn kamerdeur op slot, ik wil namelijk absoluut niet hebben dat mijn zusje me ziet huilen.

Dit was een beetje kort een antwoord op je vraag.

Groetjes,

kissssssss
Oud 09-04-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
kissssssss schreef op 09-04-2003 @ 09:59:
ik wil namelijk absoluut niet hebben dat mijn zusje me ziet huilen.
bij mij is de situatie natuurlijk heel anders dan bij jou en ik vind het heel knap hoe je er mee omgaat, maar ik herken dat wel. ik wil ook absoluut niet dat mijn zusje me ziet huilen..

en ja, wie mij het beste kan troosten? mijn vriend.
mijn moeder en mijn zusje wil ik nooit laten zien dat ik verdriet heb.
mijn vriend kan zo heerlijk me in zn armen nemen en dan kruip ik helemaal dicht tegen m aan en dan geeft ie me spontaan kleine kusjes en hij hoeft me eigenlijk alleen maar vast te houden. dat is al genoeg. en me aan te horen als ik wat wil vertellen...
maar dat doet ie wel.. de lieverd..

Loontjuh (die zo ongelooflijk blij is met dr vriendjuh)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:59
pienie
goede vraag, hierbij vraag ik me meteen af bij wie ik de afgelopen tijd met mijn probs geweest ben en dat is bij mezelf...
ik vind nog altijd, dat niemand alles van me hoeft te weten, en degene die redelijk veel weet is lindansje maar die kent me ook niet in het echt...dat scheelt...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:24
xliselottex
xliselottex is offline
beer me knuffeltje....
Oud 09-04-2003, 12:34
Skippy
Skippy is offline
Edith (mijn beste vriendin)
Oud 09-04-2003, 12:44
Maresa
Maresa is offline
Ikzelf... op een verkeerde manier dan, maar toch ikzelf...
Oud 09-04-2003, 13:54
ananas15
ananas15 is offline
Ik ook mezlef, alleen kan ik er niet zo goed mee omgaan... *zucht*
Oud 09-04-2003, 14:09
gothicje
gothicje is offline
mijn hond
tis echt geweldig hoe dieren het aanvoelen als je verdrietig bent
Oud 09-04-2003, 14:34
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
gothicje schreef op 09-04-2003 @ 15:09:
mijn hond
tis echt geweldig hoe dieren het aanvoelen als je verdrietig bent

das waar.. die was ik vergeten te vermelden
Oud 09-04-2003, 14:48
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hey!Leuke vraag!
Mijn moeder steunt me erg als ik verdriet heb...De laatste tijd valt dat gelukkig heel erg mee...
Ze luistert dan gewoon naar m'n verhaal en zegt dan dat ik ffies bij haar moet komen (en als ik bij haar slaap (klinkt kinderachtig maar soms doe ik dit nog....Het is superfijn en ik schaam me er ook absoluut niet voor...M'n ouders zijn uitelkaar en soms voelt m'n moeder zich best alleen en dan ben ik er voor haar...)
houd ze me extra stevig vast...
Als ik gewoon zit ofzo en ik kom niet naar haar toe, komt ze bij mij...

Mijn broer is ook heel lief...Toen ik het na 11 maanden met m'n ex uitmaakte, kwam hij naar me toe toen ik op mn kamer zat en het hele huis zowat bij elkaar huilde en sloeg een arm om me heen en zei dat het beter was zo.....(Je begrijpt al dat er heel wat gebeurd is tussen mij en m'n ex)

Ook was mijn ex een grote steun voor me...Toen moest ik wel heel vaak huilen (heb toen ook hulp gezocht) en als hij aan me zag dat t niet goed ging kwam hij al bij me en vroeg wat er was...Dan hield ik t meestal al niet meer en kon bij hem uithuilen...Dat was heel fijn!

Nu, met m'n huidige vriend, gaat t heel goed en ik heb dan ook nog nooit, in de 3 maanden dat ik nu bij hem ben, gehuild maar ik weet cker dat als dat wel zo was hij er ook voor me zou zijn!

Nogmaals leuke vraag!
Kus Suzan
Oud 09-04-2003, 14:50
the tourist
the tourist is offline
Meestal mezelf

Soms ook mijn beste vriendin.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 09-04-2003 @ 15:48:
verhaal
wat lief!
ik slaap af en toe ook nog bij mn moeder hoor! Dus zo gek is dat niet.. ben al bijna 17.. vind altijd ook wel gezellig..
en als er wat met haar is (hebben we nu de afspraak sinds mn vader is overleden en ze het er erg moeilijk mee heeft) dan belt ze me en dan kom ik van school naar huis meteen.. daar moet de school maar rekening mee houde..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 14:55
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-04-2003 @ 15:52:
wat lief!
ik slaap af en toe ook nog bij mn moeder hoor! Dus zo gek is dat niet.. ben al bijna 17.. vind altijd ook wel gezellig..
en als er wat met haar is (hebben we nu de afspraak sinds mn vader is overleden en ze het er erg moeilijk mee heeft) dan belt ze me en dan kom ik van school naar huis meteen.. daar moet de school maar rekening mee houde..
Pfjoej...Ik dacht dat mensen misschien raar zouden reageren....Ik vind het ook heel fijn!Mijn moeder en ik hebben dan ook een hele goede band...
Wat lief van je dat je dan direct komt!En idd, moet de school mar rekening mee houden maar dat doen ze vast wel...
*sterkteknuff*
Oud 09-04-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 09-04-2003 @ 15:55:
Pfjoej...Ik dacht dat mensen misschien raar zouden reageren....Ik vind het ook heel fijn!Mijn moeder en ik hebben dan ook een hele goede band...
Wat lief van je dat je dan direct komt!En idd, moet de school mar rekening mee houden maar dat doen ze vast wel...
*sterkteknuff*
goh.. las je dat? ik ben al bijna 17.. als ik dat teruglees.. staat wel maf.. naja.. boeie..
ook als mijn vriend komt slapen (ik mag nog niet met mn vriend op 1 kamer slapen ) dan slaap ik bij haar en dan gaan we altijd keet trappen.. mijn moeder hebben ook een heel goede band.. ik weet dat ik altijd bij haar terecht kan, alleen ik doe het niet zo snel omdat ik weet dat ze zich er mee bezig gaat houden en dat vind ik zo lullig voor dr.. heb ik liever niet. ze heeft t nu al moeilijk genoeg en ze is ook nog depressief dus doe ik liever niet.. maar ben er wel voor haar en dat weet ze.. en ze vind het fijn dat ik dan ffies kom.. gewoon een knuffel en even praten en als ze dan weer wat te doen heeft ga ik naar school, want dan gaat het wel weer met dr.. en de school accepteert het ook wel.. zei laatst tegen mn congierge: ik ga naar huis hans.. en later kwam ik weer op school. helemaal geen probleem gelukkig..
kusz
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:08
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Als ik verdrietig ben voel ik me meestal niet op mn gemak bij anderen
Dan ben ik dus liever alleen
Oud 09-04-2003, 15:34
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
De vraag is simpel te beantwoorden

maar voor mezelf weet ik het niet echt eigenlijk.
Oud 09-04-2003, 15:36
Quiana
Quiana is offline
Eigenlijk niemand, mijn verdriet is heel erg afgeschermd,
tot nu toe is er maar 1 persoon die er een
beetje in kon komen. (psych)
Voor de rest ben ik best bang om afgewezen
te worden, heb wel vaker gehoord dat sommige
dingen allàng over moesten zijn,
terwijl dat voor mij nog (heel) moeilijk is.
(en bij een paar mensen (vriendje, andere vrienden)
weet ik wel dat ze dat niet zullen doen.. Maar toch.)

Trek me meestal terug, en zorg zelf wel da'k rustig(er) word.
Oud 09-04-2003, 16:25
Verwijderd
Ik zou wel willen dat er iemand zou zijn, maar eigenlijk is er gewoon niemand naar wie ik dan toe kan gaan...

Ik chat dan wel gewoon met wat mensen en dat helpt ook wel, maar ik wil het liefst dan gewoon een knuffel of zo, en er is niemand voor me irl die me dan helpt ofzo.

Dus eigenlijk, ik troost mezelf.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mn vriend.. is trouwens ook een van mn beste vrienden.
gewoon door hem alleen al te zien ga ik glimlachen en hij kan ook goed op me in praten om me weer goed te laten voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:05
pienie
Citaat:
Myself! schreef op 09-04-2003 @ 17:25:
Ik zou wel willen dat er iemand zou zijn, maar eigenlijk is er gewoon niemand naar wie ik dan toe kan gaan...

Ik chat dan wel gewoon met wat mensen en dat helpt ook wel, maar ik wil het liefst dan gewoon een knuffel of zo, en er is niemand voor me irl die me dan helpt ofzo.

Dus eigenlijk, ik troost mezelf.
kut is dat he?!...
als je zown behoefte heb dat alleen maar iemand effe zegt; het komt heus wel goed...en die persoon is er niet, of wel maar je durft het hem/haar niet te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:27
Andora
Andora is offline
m'n vriend, ik word altijd vrolijk van hem en als ik moet huilen kan dat ook bij hem.
en sommige vriendinnen, ookal blijft t dan meestal ook een beetje 'hangen'
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:26
Verwijderd
M'n katten en m'n vriend. M'n katten gewoon door hun aanwezigheid en dat ik even met ze kan kroelen ed, m'n vriend eigenlijk ook door z'n aanwezigheid en door een knuffel bv.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 09-04-2003 @ 19:05:
kut is dat he?!...
als je zown behoefte heb dat alleen maar iemand effe zegt; het komt heus wel goed...en die persoon is er niet, of wel maar je durft het hem/haar niet te vertellen...
ik ken dat ook wel.
mijn vriend woont in amsterdam en ik vlakbij amersfoort en we gaan allebei naar school enzo dus vaak kan hij dan niet ffies langskome ofzo en dan zie ik dat dat bij mn zusje wel kan en soms is dat heel erg goed.
het feit dat hij hier ergens in huis rondzwerft vind ik al fijn. dat ik m kan roepen en hij er dan voor me is.. is soms wel moeilijk.. maar als ie er is dan is er geen ander die me beter kan troosten, maarja, als ie er niet is troost ik mezelf maar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 20:33
densis
densis is offline
ik kan altijd terecht bij m'n ex-vriendin die nu m'n beste vriendin is! ik kan met haar praten over vanalles, liefdesproblemen, ouders, enz... En omgekeerd kan ze ook alles kwijt bij mij!!!
Oud 09-04-2003, 20:34
Fantôme
Fantôme is offline
yupz, bij mij ook mn vriend...
Hij weet wel veel van me, niet alles, maar heel veel.
Hij begrijpt me ook bijna altijd, en al begrijpt hij me niet... dan nog lukt het hem me te troosten.
Oud 10-04-2003, 13:36
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-04-2003 @ 16:00:
maar ben er wel voor haar en dat weet ze.. en ze vind het fijn dat ik dan ffies kom.. gewoon een knuffel en even praten en als ze dan weer wat te doen heeft ga ik naar school, want dan gaat het wel weer met dr.. en de school accepteert het ook wel.. zei laatst tegen mn congierge: ik ga naar huis hans.. en later kwam ik weer op school. helemaal geen probleem gelukkig..
kusz
Gelukkig dat ze dat geen probleem vinde!Zou ook wel een beetje raar zijn...Ik mag ook nog niet met m'n vriend op een kamer slapen...Dat vind ik op zich geen probleem...Mijn moeders vriend is alleen in het weekend hier thuis duzz dan slaap ik gewoon weer in mn eigen bed..Vind het ook supernormaal dat ik nog bij haar slaap...Vind het hartstikke fijn!
Ik kan ook bij haar terecht maar soms doe ik dat ook niet..
Ik snap je gevoel!Ik wil er ook zo veel mogelijk voor haar zijn en dat lukt me ook goed!
Oud 10-04-2003, 17:17
Toet0r
Toet0r is offline
ligt eraan waar het omgaat. Soms ga ik gewoon op mn kamer zitten huilen of ene zielige film kijken en is het daarna wel weer over. Bij wat ergere dingen ga ik meestal naar vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 21:44
Verwijderd
Jenny (vriendin)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 23:10
MissMorena
MissMorena is offline
me allerbeste vriendin waar ik op kan rekenen cynthia
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 07:38
idmind
idmind is offline
Als ik mij verdrietig voel dan probeer ik dat een tijdje te blijven om goed te voelen wat het is. Ik ga niet zwelgen in zelfmedelijden maar ga gewoon diep voelen welke pijn mij verdrietig maakt. Daarna troost ik mezelf en geef de pijn die ik voelde een plaats.

Zelf vind in het moeilijk om troost bij een ander te zoeken. Ik weet ook niet waarom…
Oud 16-04-2003, 07:45
GoddeS
GoddeS is offline
Arnoowtjuh

hijz lief en weet altijwd precies wat te zeggen...
Oud 16-04-2003, 09:46
vixen
vixen is offline
Tja, dat vraag ik me nog steeds af, volgens mij niemand, en als ik dan aan het huilen ben en ik me dat bedenk is het altijd nog rotter.
Oud 16-04-2003, 10:10
kleinedraak
Een heel lief meisje van 12 jaar. Ze is ech heel lief en ze begrijpt er niks van maar ze is zo schattig en onschuldig nog. Ook een lerares bij ons op school ik denk datie mij best kan troosten alleen ben ik nog nooit bij haar gaan huilen. Want altijd als ik haar zie begon ik spontaan te lachen hoe ernstig het onderwerp ook is. Dat is eigenlijk best wel vaag.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:57
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben gelukkig niet zo vaak (heel erg) verdrietig... Maar ik me rot voel ga ik naar mijn vriendinnen of naar mn beste vriend. Zij weten me altijd wel op te vrolijken.

xxx Kronkel
Oud 16-04-2003, 19:29
Black Reina
Black Reina is offline
mijn vader, ik heb een heel hechte band met hem (ook pas sinds een jaar, en wat ben ik blij dat dat eindelijk gelukt is)

mn beste vriendin
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:33
ZwaarMetaal
ZwaarMetaal is offline
niemand

edithoer: op dit moment
Oud 16-04-2003, 19:36
Miracle
Miracle is offline
vandaag een goede vriend, en ook een paar vriendinnen van school
Oud 18-04-2003, 19:14
beija_flor
beija_flor is offline
m'n vriend.. absoluut
Oud 18-04-2003, 20:01
Verwijderd
niemand
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:37
Verwijderd
uhm.. ik denk een goede vriendin van mij
die weet me altijd wel weer uit de put te praten als ik het moeilijk heb enzow...

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:36
Dying Bride
Dying Bride is offline
Ik kan mezelf echt niet troosten. Ik maak het alleen erger.
M'n vriend kan me heel goed troosten, en dat doet hij ook heel vaak en mijn ex en tevens beste vrieninndetje
Oud 25-04-2003, 11:12
Verwijderd
Dat zijn verschillende personen..

allereerst mn moeder door wat duidelijkheid in de chaos in mijn hoofd te creëeren door het stellen van vragen en het met me praten.

dan mn vader door me gewoon vast te houden en te knuffelen en eventueel voor afleiding te zorgen

dan mn beste vriend Dennis, gewoon door er te zijn en door te weten bij hem uit te kunnen huilen en alles. Gewoon doordat ik weet dat ie van me houdt, kan ie me heel vaak zonder dat ie het weet troosten.

dan nog twee goede vriendinnen, Elieze en Floor. Met Floor kan ik gewoon heerlijk praten en afleiding zoeken en Elieze kan soms met 1 simpele opmerking mn hele kutgevoel oplossen.

Nja, welke persoon het best werkt hangt er vanaf wat er aan de hand is..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:34
Daphne16
Daphne16 is offline
mijn vriend kan mij ontzettend goed troosten....hij voelt me egt aan
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik troost mezelf altijd. Ik ga anderen niet lastig vallen met mijn problemen...ik zou trouwens ook niet weten wie ik zou moeten lastigvallen.
Oud 29-04-2003, 21:30
Verwijderd
Vaak geven mensen wel advies.
Maar meestal ben ik degene die mezelf tot rust brengt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:59
Verwijderd
Mijn hond... daar wordt ik het beste door getroost; daarna om over mijn verdriet te praten mijn moeder denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:30
sparkling star
sparkling star is offline
Ik kan het beste getroost worden door mijn vriend denk ik. Hij kent mij echt door en door.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:42
Loezzel
Loezzel is offline
Ik kan ook het best getroost worden door mijn vriend. Tegen hem durf ik alles te zeggen en hij heeft altijd zulke goeie woorden die mij tot rust kunnen brengen en die mij de situatie weer helder kunnen maken.
Dat is echt een geweldige eigenschap van hem...
Reageren

Regels voor berichten