Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 22:53
Greenfly
Greenfly is offline
Oke.. je hebt dus in je pc intern geheugen zitten he? Dat moet wel. Stel nou dat je meer intern geheugen wil kopen om je pc wat sneller te maken. Dan moet je eerst weten wat voor soort je hebt, want er zijn er best veel (ps/2-module, sdram, sdram ecc, ddram enz enz..) Waar kan je zien welke soort je hebt?
Alvast bedankt.
Oud 05-05-2003, 22:57
Verwijderd
ps/2 module???

Maareuhm, er past maar 1 sort op je mobo met verschillende snelheden..
Dus gewoon kijken welke op jou mobo past
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:05
Greenfly
Greenfly is offline
Ja, dat stond op zo'n site.
Maareh, hoe bedoel je? Het is toch je Ram he? Je intern geheugen?Op zo'n sticker staat: 256 MB RAM. Dat wil ik graag 512 maken, maar ik weet niet hoe. Mijn vader zei dat ik daarvoor eerst moest weten wat voor soort intern geheugen mn pc heeft, want als ik een verkeerde erbij zou zetten zou het geen zin hebben.
Oud 05-05-2003, 23:17
unpopular
unpopular is offline
idd het is van te voren nodig te weten wat je in je systeem hebt.

Maar kun je voor het gemak wat meer vertellen over je pc?
Het liefste type moederbord zo niet kun je dan de processor snelheid en het merk vertellen.

Dan kunnen al wat meer weten ook zijn er tal van programmatjes voor deze dingen te ondekken.

Je zou bijv Sisoft Sandra of cpuid kunnen downloaden en runnen dan weet je vaak al veel meer
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:18
Verwijderd
Het makkelijkste is je geheugenmodule die je nou hebt d'r even uit te halen, en deze naar je PC-boer te brengen met de boodschap dat je compatible geheugen nodig hebt.

Natuurlijk kunnen wij 't wel preciezer vertellen als je even je moederbord (merk/type/chipset) informatie geeft.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:21
Greenfly
Greenfly is offline
Type moederbord enzo, waar kan je dat vinden? Ik heb het namelijk niet zo met hardware.. Het installeren en gebruiken is makkelijk, maar de gegevens erover terugvinden is bij mij een heel avontuur.
Dit staat op zo'n sticker op de pc zelf.
Merk: Packard Bell.
Intel® Pentium® 4 1,6 GHz
256 MB RAM
60 GB
... DVD driver enzo, niet boeiende info..
Oud 05-05-2003, 23:21
unpopular
unpopular is offline
de kans op beschadiging is natuurlijk wel erg groot als je met je geheugen gaat rond wandelen.

Geheugen is het gevoeligste component van je pc.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:23
Greenfly
Greenfly is offline
De bedoeling is dus dat ik nog een kaartje koop van 256 en die erbijzet zodat ik aan een totaal van 512 kom. Niet dat ik een nieuwe kaart van 512 koop en de oude wegdoe dus.
Oud 05-05-2003, 23:33
unpopular
unpopular is offline
ik raad je aan om CPU-Z(CPUID) te downloaden dan zul je in het tabblad memory af kunnen lezen wat je geheugen is.

Voorbeeld:
in het rood zie je dus het type geheugen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-05-2003 @ 00:21:
de kans op beschadiging is natuurlijk wel erg groot als je met je geheugen gaat rond wandelen.

Geheugen is het gevoeligste component van je pc.
Voorzichtige behandeling (lees: jezelf ontladen) is altijd een vereiste met componenten. Verder scheelt een antistatisch zakje een slok op een borrel.

De waarheid gebied me trouwens wel te zeggen dat ik nooit aan ontladingen doe.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:54
Greenfly
Greenfly is offline
Thnx.
Oud 06-05-2003, 00:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
P4 1.6GHz?

Pietje bel kennende stoppen ze er gewoon PC133 SDRAM in.

Maar idd met zo'n tooltje even kijken is het beste. 512MB raad ik aan om lekker in te werken. Dus als je al 256MB hebt, nog zo'n module erin plaatsen. Wel moet je even controleren of je nog een slot vrij hebt.
Oud 06-05-2003, 00:05
Greenfly
Greenfly is offline

Je had gelijk. Thnx voor dat programmatje.
Oud 06-05-2003, 00:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
P4 Willamette icm PC133 ...

Echt een pietje bel oplossing.

Als je die 256MB niet onder de €25 kunt krijgen, zou ik toch eens denken aan een andere oplossing, want P4 icm PC133 is gewoon erg traag. P4 moet het echt hebben van veel geheugenbandbreedte en ook de P4 1.6GHz Willamette is echt heel langzaam (Athlon 1GHz zo'n beetje).

Maar voor het desktoppen maakt dat weinig uit en is meer geheugen heel fijn om er nog lekker op te kunnen werken.

Maar als je wilt gaan gamen moet je toch aan iets anders gaan denken..
Hoeft helemaal niet duur te zijn.
Oud 06-05-2003, 08:43
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-05-2003 @ 01:43:

Als je die 256MB niet onder de €25 kunt krijgen, zou ik toch eens denken aan een andere oplossing, want P4 icm PC133 is gewoon erg traag. P4 moet het echt hebben van veel geheugenbandbreedte en ook de P4 1.6GHz Willamette is echt heel langzaam (Athlon 1GHz zo'n beetje).

Maar voor het desktoppen maakt dat weinig uit en is meer geheugen heel fijn om er nog lekker op te kunnen werken.

Hellaas zijn ze in de buurt van de 40-50 Euro
Oud 06-05-2003, 09:22
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 06-05-2003 @ 09:43:
Hellaas zijn ze in de buurt van de 40-50 Euro
http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

En je hebt inderdaad een redelijk probleem...of nouja, probleem, zoals Enlightenment al zei, een oorspronkelijke P4 met SDR is énorm traag. Ik heb zelf ook nog een originele P4-1.5 GHz staan, maar gelukkig op een snel i850 bord met RDRAM. Probleem daarvan is alleen weer dat Rambus niet te betalen is.

Trouwens unpopular, over CPUZ: heb jij CAS2 geheugen? Hij geeft namelijk bij mij aan dat de CAS/RAS latencies 2.5, respectievelijk 3-3-6 zijn terwijl ze in het BIOS toch echt op 2, resp. 2-2-5 staan. Ik heb er origineel CAS2 Dane-Elec DDR inzitten. Bugje?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:44
Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-05-2003 @ 01:43:

Het goedkoopste wat ik kan vinden is 45 euro. Geef dan eens een idee wat ik kan doen om mn pc sneller te maken voor games en games hosten enzo. Gewoon veel snelheid erbij.
Oud 06-05-2003, 14:27
Verwijderd
Voor games helpt het over het algemeen het meest om een snelle videokaart aan te schaffen. Natuurlijk niet meteen een Radeon 9700 Pro, want jouw processor haalt nooit het maximum uit die videokaart terwijl je wel veel betaalt, maar een GeForce4 Ti4200 kan nooit kwaad (ervanuitgaande dat er nu iets minders in zit).

Het hosten van games hangt vooral af van de snelheid van je (netwerk of internet)verbinding en de hoeveelheid intern geheugen. Als jij een simpel UT2003-dedicated servertje draait en zelf niet meespeelt, dan kun je met 256Mb en die Pentium-4 prima uit de voeten. Als je een 8 of meer-player dedicated server wilt draaien, en zelf ook nog mee wilt spelen, dan heb je 512Mb of meer nodig en een snellere processor/videokaart. Ook voor het draaien van 2 servers naast elkaar heb je meer intern geheugen nodig.

Maar gewoon in single-playerspellen helpt meestal een snelle videokaart het meest.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
greenfly schreef op 06-05-2003 @ 10:44:
Het goedkoopste wat ik kan vinden is 45 euro. Geef dan eens een idee wat ik kan doen om mn pc sneller te maken voor games en games hosten enzo. Gewoon veel snelheid erbij.
€44 heb ik 512MB PC133 voor, en €50 512MB PC2700

Als je sneller wilt, moet je toch snel gaan denken aan een 2e systeempje denk ik. Eerst eens goed nadenken of je dit idd langzaam vindt of niet, want het kan nog best prima mee voor wat jij wilt. Als je toch meer wilt, kun je denken aan een 2e systeempje, wat je dan zelf in elkaar moet zetten. Of een vriend/kennis laten doen ofzo. Maar zelf doen leer je een hoop van, en ik wil je daar via ICQ ook graag bij begeleiden.

Als je hierin interesse hebt, moet je maar ff zeggen, dan maak ik een lijstje. Je moet denken aan €500 voor een compleet systeem incl. cd brander. Zie voor een indicatie:
http://forum.scholieren.com/showthre...40#post5177240
Reageren

Regels voor berichten